Argumentai:
Naujos redakcijos Įstatymo projekto 16
straipsnio 3 dalyje numatyta, kad „Atsakingosios institucijos
sprendimai ar veiksmai (neveikimas), susiję su sprendimo priėmimu, gali būti
skundžiami Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo
tvarkos įstatyme arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos
įstatyme nustatyta tvarka.“
Atsižvelgiant į tai, kad priimtas administracinių ginčų nagrinėjimo
komisijos sprendimas dar gali būti skundžiamas ir administraciniam teismui (žr.
Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 20 str. 3 d.) ir įvertinus
tai, kad ginčų dėl poveikio aplinkai nagrinėjimas yra sudėtingas (reikalingos
specialios žinios), akivaizdu, kad ginčo sprendimas užsitęs laike, taip
neišvengiamai atitolindamas planuojamų investicijų pradžią. Siekiant išvengti
tokių neigiamų padarinių, siūlau atsisakyti 16 straipsnio 3 dalies.
Taip pat manau, kad dėl aiškumo tikslinga būtų 16
straipsnio 2 dalyje nurodyti teismo rūšį – „ administracinį“ teismą.
Pasiūlymas:
Atsižvelgiant į pirmiau išdėstytus argumentus pakeisti Projekto 1 straipsniu dėstomos naujos redakcijos
Įstatymo 16 straipsnį taip:
„16 straipsnis. Atrankos
dėl poveikio aplinkai vertinimo ir poveikio aplinkai vertinimo procesų
dalyvių teisė kreiptis į teismą
1. Visuomenė turi teisę kreiptis į teismą, jeigu mano,
kad jos prašymas, pateiktas teisės aktų, reglamentuojančių atrankos dėl
poveikio aplinkai vertinimo ir poveikio aplinkai vertinimo procesus,
nustatyta tvarka buvo neteisėtai atmestas, į jį buvo iš dalies ar visiškai
netinkamai atsakyta arba į prašymą deramai neatsižvelgta pagal teisės aktus,
reglamentuojančius atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo ir poveikio
aplinkai vertinimo procesus.
2. Suinteresuota visuomenė turi teisę kreiptis į administracinį
teismą ginčydama sprendimų, veiksmų ar neveikimo atrankos dėl poveikio
aplinkai vertinimo ir poveikio aplinkai vertinimo srityse materialinį ar
procesinį teisėtumą.“
|