LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ASOCIACIJŲ ĮSTATYMO NR. IX-1969 16 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2020-02-10 Nr. XIIIP-4377

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.   Projektu siūlomos nuostatos nėra susijusios su lėšų panaudojimo būdu, kurį reglamentuoja keičiamo įstatymo 16 straipsnio 4 dalis, todėl turėtų būti dėstomos atskira straipsnio dalimi.

2.   Iš projektu siūlomo teisinio reguliavimo nėra aiškus žodžių junginio „tuo naudodamasis <...> gali daryti įtaką viešosios įstaigos veiklai <...> viešųjų pirkimų srityje“ turinys. Nėra aišku, kaip būtų suprantamas „naudojimasis“, kaip apibrėžiama „įtaka“, ką apima „viešųjų pirkimų sritis“, ar turima omenyje tik viešoji įstaiga, kuri yra perkančioji organizacija, ar bet kokia viešoji įstaiga (pavyzdžiui, dalyvaujanti viešuosiuose pirkimuose kaip tiekėjas), nėra aišku, kokios viešosios įstaigos turimos omenyje ir kaip jos turi būti susijusios su asociacijomis, kurių veiklą reglamentuoja keičiamas įstatymas.

3.   Svarstytina, ar projektu siūlomas reguliavimas, jį sukonkretinus ir vartojant teisiškai apibrėžtus terminus, nebūtų perteklinis, nes, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu, tiekėjų įtaka viešųjų pirkimų procesui ir taip yra draudžiama. Vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 17 straipsnio 1 dalimi, perkančioji organizacija privalo užtikrinti, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų. Viešųjų pirkimų įstatymo 21 straipsnyje reglamentuojamas interesų konfliktas, o 46 straipsnio 4 dalis įpareigoja perkančiąją organizaciją pašalinti tiekėją iš pirkimo procedūros, jei tiekėjas pirkimo metu ėmėsi neteisėtų veiksmų, siekdamas daryti įtaką perkančiosios organizacijos sprendimams, gauti konfidencialios informacijos, kuri suteiktų jam neteisėtą pranašumą pirkimo procedūroje, ar teikė klaidinančią informaciją, kuri gali daryti esminę įtaką perkančiosios organizacijos sprendimams dėl tiekėjų pašalinimo, jų kvalifikacijos vertinimo, laimėtojo nustatymo, ir perkančioji organizacija gali tai įrodyti bet kokiomis teisėtomis priemonėmis.

4.   Iš siūlomo projekto nuostatų nėra aišku, kokie veiksmai būtų laikomi „įtaka asociacijos narių veiklai jų darbovietėse“. Vadovaujantis teisinio aiškumo principų, siūloma projekto nuostata tikslintina.

5.   Projekte turėtų būti suvienodinti vartojami terminai „pinigus duodantis asmuo“,  „pinigus ar kitą turtą duodantis asmuo“, „paramos teikėjas“.

 

 

 


 

 

Departamento direktorius                                                                                         Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

M. Masteikienė, tel. (8 5) 239 6843, el. p. [email protected]

P. Žukauskas, tel. (8 5) 239 6832, el. p. pranas.zukauskas@lrs.lt