LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Kaimo reikalų komitetas

 

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

Miškų įstatymo Nr. I-671 2, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 18 ir 19 straipsnių pakeitimo

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-420

 

  2017-04-04  Nr. 110-P-7

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Andriejus Stančikas – Komiteto pirmininkas, Kazys Starkevičius – Komiteto pirmininko pavaduotojas, Komiteto nariai: Juozas Baublys, Petras Čimbaras, Aurimas Gaidžiūnas, Vytautas Kamblevičius, Bronius Markauskas, Vytautas Rastenis, Juozas Rimkus;  Komiteto biuro vedėjas Romaldas Abugelis, Komiteto biuro patarėjai Gintarė Dešukaitė, Simantė Kairienė; Kęstutis Bacvinka ir Virginija Vingrienė – Seimo nariai, Martynas Norbutas – Aplinkos viceministras, Donatas Dudutis – Aplinkos ministerijos Gamtos apsaugos ir miškų departamento direktorius, Edita Kriščiūnienė – LR Prezidento patarėja, Gintas Kerbelis Kerbelis – Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Korupcijos prevencijos valdybos Antikorupcinio vertinimo skyriaus vyriausiasis specialistas, Algis Gaižutis – Lietuvos miško savininkų asociacijos (LMSA) valdybos pirmininkas, Marijonas Bernatavičius – LMS viceprezidentas, Saulius Lazauskas – VĮ Kauno miškų urėdija,  Sigitas Dimaitis – LR žemės ūkio rūmų direktorius, R. Braziulis – Lietuvos žaliųjų judėjimo pirmininkas, R. Beinortas – „Lietuvos mediena“ atstovas, Saulius Švedas ir Neringa Azguridienė – Seimo kanceliarijos Teisės departamento atstovai, Janina Gadliauskienė – Seimo nario K. Bacvinkos padėjėja, Jolita Jakučionytė – Seimo Aplinkos apsaugos komiteto biuro patarėja, I. Ruginienė – Lietuvos miško ir miško pramonės darbuotojų profesinių sąjungų pirmininkė,  Irma Dubovičienė – "Ūkininko patarėjas".

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2017-03-15)

 

 

 

1

 

 

 

1

 

Įvertinę projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projekto 1 straipsnio 1 dalimi Miškų įstatymo (toliau - keičiamo įstatymo) 2 straipsnio 4 dalyje siūloma apibrėžti sąvoką „gamtotvarkos priemonės“, tačiau nei iš jos turinio, nei iš kitų projekto nuostatų nėra aišku, kokiuose dokumentuose šios priemonės yra nustatomos bei koks subjektas jas tvirtina. Taip pat nėra aišku, ar šios priemonės yra kaip nors susiję su saugomų teritorijų gamtotvarkos planais ir juose nustatytomis gamtotvarkos priemonėmis, ar tai visiškai skirtingo turinio priemonės. Siūlytina tikslinti projekto nuostatas.

(P.S. paryškinta KRK)

 

 

 

 

Pritarti.

 

 

 

 

 

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2017-03-15)

1

4

 

2. Projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 20 dalyje siūloma nustatyti, kad ,,valstybės įmonė ,,Lietuvos valstybiniai miškai“ – valstybės įmonė, patikėjimo teise valdanti, naudojanti ir valstybinius miškus ir jais disponuojanti įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdanti juose kompleksinę miškų ūkio veiklą ir kitą įmonės įstatuose nustatytą veiklą“ (pabraukta mūsų). Civilinio kodekso 4.106 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad turto patikėjimo teisė – tai patikėtinio teisė patikėtojo nustatyta tvarka ir sąlygomis valdyti, naudoti perduotą turtą bei juo disponuoti. Siekiant suderinti vertinamąją projekto nuostatą su minėtąja Civilinio kodekso nuostata, valstybės įmonės ,,Lietuvos valstybiniai miškai“ apibrėžime reikėtų nustatyti, kad minėtoji valstybės įmonė valstybinius miškus valdo, naudoja ir jais disponuoja ne tik įstatymų nustatyta tvarka, bet ir sąlygomis.

     Kartu atkreipiame dėmesį, kad projekto 1 straipsnio 3, 4 dalimis, 2 straipsnio 1 ir 2 dalimis, 3 straipsnio 5 dalimi ir kitais projekto straipsniais keičiamame įstatyme vartojama sąvoka ,,miškų urėdijos“ keičiama sąvoka ,,valstybės įmonė ,,Lietuvos valstybiniai miškai“, pastarajai įmonei perduodant miškų urėdijų vykdomas funkcijas, tačiau iš projekto nuostatų nėra aišku, ar valstybės įmonė ,,Lietuvos valstybiniai miškai“ būtų naujai įsteigtas juridinis asmuo, ar ji būtų įsteigta veikiančias miškų urėdijas sujungus į vieną valstybės įmonę. Tik iš projekto aiškinamojo rašto nuostatų galima spręsti, kad 42 miškų urėdijos ir valstybės įmonė ,,Valstybinis miškotvarkos institutas“ bus sujungti į vieną valstybinių miškų valdymo įmonę. Siekiant pašalinti aukščiau nurodytus neaiškumus bei išvengti galimo nevienodo įstatymo nuostatų aiškinimo jį taikant, svarstytina, ar projekto 10 straipsnį nereikėtų papildyti įstatymo taikymą reglamentuojančiomis nuostatomis, kuriose būtų nurodyta, kokiu būdu bus steigiama valstybės įmonė ,,Lietuvos valstybiniai miškai“.

(P.S. paryškinta KRK)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti.

 

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2017-03-15)

1

5

 

3. Projekto 1 straipsnio 5 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 30 dalyje apibrėžiant sąvokos „valstybiniai miškų pareigūnai“ turinį nėra aiškus formuluotės „valstybinės miškų kontrolės įstaigų valstybės tarnautojai“ turinys (pabraukta mūsų). Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 5 straipsnio 3 dalis nustato vienintelės valstybinės miškų kontrolės įstaigos – Valstybinės miškų tarnybos – pagrindines funkcijas. Pažymėtina, kad Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo 6 straipsnis nustato, kad aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę Lietuvos Respublikoje vykdo regionų aplinkos apsaugos departamentai, Aplinkos apsaugos agentūra, Valstybinė miškų tarnyba, Valstybinei saugomų teritorijų tarnybai prie Aplinkos ministerijos pavaldžios parkų ir rezervatų direkcijos, Lietuvos geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos. Atsižvelgiant į tai, nėra aišku, kokių dar įstaigų (be Valstybinės miškų tarnybos) valstybės tarnautojams gali būti suteikiamas valstybinių miškų pareigūnų statusas.

(P.S. paryškinta KRK)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti.

 

 

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2017-03-15)

3

1

 

4. Projekto 3 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 8 punkte siūloma nustatyti, kad Aplinkos ministerija įgyvendina valstybės įmonės ,,Lietuvos valstybiniai miškai“ savininko teises ir pareigas. Atkreiptinas dėmesys, kad Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad valstybės įmonės savininko teises ir pareigas valstybė įgyvendina per Vyriausybę arba jos įgaliotą valstybės valdymo instituciją. Taigi valstybė visų valstybės įmonių savininko teises ir pareigas įgyvendina per Lietuvos Respublikos Vyriausybę arba jos paskirtą kitą valstybės valdymo instituciją. Tuo tarpu iš projektu siūlomų keičiamo įstatymo nuostatų darytina išvada, kad valstybės įmonės ,,Lietuvos valstybiniai miškai“ savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją paskirtų ne Vyriausybė, bet Lietuvos Respublikos Seimas įstatymu. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar vertinamosios projekto nuostatos nereikėtų atsisakyti. Kitu atveju, ją reikėtų suderinti su Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 4 straipsnio 1 dalies nuostatomis.

     Jeigu būtų pritarta šiai pastabai, atsižvelgiant į aukščiau išdėstytus argumentus, reikėtų atsisakyti projekto 3 straipsnio 3 dalyje dėstomo keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 10 punkto, kuriame siūloma nustatyti, kad miškų urėdijų savininko teises ir pareigas įgyvendina Aplinkos ministerija, arba pastarąjį punktą suderinti su Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 4 straipsnio 1 dalies nuostatomis.

(P.S. paryškinta KRK)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti.

 

 

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2017-03-15)

5

1

 

5. Projekto 5 straipsnio 1 dalimi iš keičiamo įstatymo 7 straipsnio 1 dalies siūloma išbraukti nuostatą, kad Lietuvos Respublikoje veiklą vykdo 42 miškų urėdijos ir nustatyti, kad valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ veikia pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose, Vyriausybės nustatyta tvarka parduoda pagamintą miško produkciją, nenukirstą mišką ir teikia paslaugas“. Siūlomas teisinis reguliavimas tobulintinas šiais aspektais.

     Pirma, pagal šiuo metu galiojantį teisinį reguliavimą kompleksinę miškų ūkio veiklą, t. y., veiklą, apimančią miškų atkūrimą, priežiūrą, apsaugą, racionalų miškų išteklių naudojimą, vykdo 42 miškų urėdijos, veikiančios regioniniu principu. Už kiekviename regione vykdomą kompleksinę miškų ūkio veiklą yra atsakingas atitinkamos miškų urėdijos vadovas. Tuo tarpu pagal projektu siūlomą teisinį reguliavimą visuose valstybiniuose miškuose kompleksinę veiklą vykdytų viena valstybės įmonė. Iš projekto nuostatų nėra aišku, kokiais principais viena valstybės įmonė vykdytų kompleksinę miškų veiklą valstybiniuose miškuose, t. y., ar per teritorinius padalinius, kurie minėtą veiklą vykdytų tik jiems priskirtuose valstybiniuose miškuose, ar visi valstybės įmonės padaliniai vienu metu vykdytų kompleksinę miškų ūkio veiklą visuose valstybiniuose miškuose, ar kompleksinė miškų ūkio veikla būtų vykdoma vadovaujantis kitais principais. Atitinkamai nėra aišku, kurie konkrečiai asmenys būtų atsakingi už kompleksinės miškų veiklos vykdymą visuose valstybiniuose miškuose. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projektą nereikėtų papildyti nuostatomis, pašalinančiomis šiuos neaiškumus.

     Antra, projektu keičiamame įstatyme siūloma nustatyti, kad valstybės įmonė ,,Lietuvos valstybiniai miškai“ iš patikėjimo teise valdomų valstybinių miškų pagamintą miško produkciją, taip pat nenukirstą mišką parduoda Vyriausybės nustatyta tvarka. Nors analogiškas teisinis reguliavimas yra įtvirtintas ir galiojančiame įstatyme, atkreipiame dėmesį, kad aukščiau minėtoji pagaminta miško produkcija ir nenukirstas miškas yra valstybės nuosavybė. Konstitucinis Teismas 2005 m. rugpjūčio 23 d. nutarime pažymėjo, kad iš Konstitucijos 128 straipsnio 2 dalies nuostatos ,,valstybinio turto valdymo, naudojimo ir disponavimo tvarką nustato įstatymas“ įstatymų leidėjui kyla pareiga visus svarbiausius valstybinio turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo santykių elementus nustatyti įstatymu. Be to, Konstitucinis Teismas savo nutarimuose ne vieną kartą yra pažymėjęs, kad ,,tik įstatymų leidėjas gali nustatyti disponavimo valstybiniu turtu <...> būdus ir sąlygas“ (Konstitucinio Teismo 1996 m. spalio 22 d., 2005 m. rugpjūčio 23 d. nutarimai). Atsižvelgus į tai, keičiamame įstatyme, o ne Vyriausybės nutarime, turi būti nustatyti valstybės turto – iš valstybinių miškų pagamintos miško produkcijos, nenukirsto miško pardavimo būdai ir kitos esminės tokio valstybės turto pardavimo sąlygos. Tuo tarpu Vyriausybės priimtame teisės akte įstatymo nuostatos galėtų būti detalizuojamos.

     Trečia, siekiant teisinio aiškumo, keičiamame įstatyme reikėtų apibrėžti sąvokos ,,pagaminta miško produkcija“ turinį. Konstitucinis Teismas 2006 m. lapkričio 13 d. nutarime pažymėjo, kad įstatymuose vartojamų sąvokų turinys gali būti apibrėžiamas (inter alia aiškinamas) tik įstatymu, o ne žemesnės galios teisės aktu.

     Ketvirta, nėra aiškus vertinamosios projekto nuostatos santykis su projekto 5 straipsnio 2 dalimi siūloma keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies nuostata, kad ,,bendrosioms miškų ūkio reikmėms tenkinti ir gamtotvarkos priemonėms įgyvendinti Vyriausybės nustatyta tvarka miško valdytojams nustatomi privalomieji 5 procentų atskaitymai į valstybės biudžetą iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką“. Atkreipiame dėmesį, kad iš vertinamosios projekto nuostatos turinio darytina išvada, kad valstybės įmonė ,,Lietuvos valstybiniai miškai“ Vyriausybės nustatyta tvarka turėtų teisę pardavinėti tik pagamintą miško produkciją ir nenukirstą mišką. Tuo tarpu pagal projektu siūlomą keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalies nuostatą, minėtoji valstybės įmonė 5 procentus atskaitymų turėtų sumokėti ne nuo parduotos pagamintos miško produkcijos, bet nuo parduotos žaliavinės medienos. Atsižvelgus į tai, abejas projekto nuostatas reikėtų suderinti tarpusavyje.

     Be to, kaip jau buvo minėta, keičiamame įstatyme sąvoka ,,pagaminta miško produkcija“ nėra apibrėžta. Tuo atveju, jeigu sąvoka ,,pagaminta miško produkcija“ neapimtų žaliavinės medienos, o turimas tikslas įstatyme nustatyti, kad valstybės įmonė ,,Lietuvos valstybiniai miškai“ turi teisę pardavinėti ir žaliavinę medieną, tai projekto 5 straipsnio 1 dalimi siūlomas keičiamo įstatymo 7 straipsnio 1 dalies nuostatas reikėtų atitinkamai papildyti.

(P.S. paryškinta KRK)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti.

 

 

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2017-03-15)

8

2

 

6. Projekto 8 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 18 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad valstybinių miškų valdytojai skiria lėšų bendrai miško priešgaisrinės apsaugos sistemai, tačiau iš projekto nuostatų nėra aišku, kokiu konkrečiai periodiškumu ir kokio dydžio lėšas privalėtų skirti minėtieji subjektai. Projektą reikėtų papildyti nuostatomis, pašalinančiomis šiuos neaiškumus.

(P.S. paryškinta KRK)

 

 

 

 

 

Pritarti.

 

 

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2017-03-15)

10

1

 

7. Projekto 10 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžių ,,dalies redakciją“ įrašytinas žodis ,,dalį“.

 

Pritarti.

 

 

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2017-03-15)

10

3

 

8. Projekto 10 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir aplinkos ministras iki 2017 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. Atkreipiame dėmesį, kad teikiamu įstatymo projektu nuo 2018 m. sausio 1 d. siūloma atsisakyti keičiamame įstatyme vartojamos sąvokos ,,miškų urėdija“. Sąvokos ,,miškų urėdija“ siūloma atsisakyti ir teikiamą įstatymo projektą lydinčiuosiuose atitinkamų įstatymų pakeitimo įstatymų projektuose reg. Nr. XIIIP-421 - XIIIP-428. Nuo 2018 m. sausio 1 d. miškų urėdijų vykdomas funkcijas perima valstybės įmonė ,,Lietuvos valstybiniai miškai“. Įstatymuose atsisakius minėtos sąvokos vartojimo, manytina, kad atitinkamai turėtų būti peržiūrėti ir įstatymus įgyvendinantys poįstatyminiai teisės aktai, kuriuose pastaroji sąvoka yra vartojama. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projekto 10 straipsnyje neturėtų būti pateikti pasiūlymai ne tik Vyriausybei ir aplinkos ministrui, bet ir kitoms valstybės institucijoms priimti (pakeisti) jų kompetencijai priskirtus poįstatyminius teisės aktus.

(P.S. paryškinta KRK)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti.

 

 

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2017-03-15)

*

 

 

9. Atsižvelgiant į tai, kad teikiamu įstatymo projektu siūloma keisti teisinį reguliavimą, susijusį su valstybės turto – valstybinių miškų patikėjimo teisės perleidimu, taip pat reglamentuoti valstybės turto (nenukirsto miško, pagamintos miško produkcijos) pardavimą privatiems asmenims, vadovaujantis Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostatomis turėtų būti atliekamas teikiamo įstatymo projekto antikorupcinis vertinimas, tačiau iš projekto aiškinamojo rašto nėra aišku, ar toks vertinimas buvo atliktas.

(P.S. paryškinta KRK)

 

 

 

 

 

 

Pritarti.

 

 

 

 

 

 

 

Gauta STT išvada dėl šio įstatymo projekto.

 

10.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2017-03-15)

*

 

 

10. Atkreiptinas dėmesys, kad Seime yra registruoti Miškų įstatymo Nr. I-671 2, 5, 18 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (reg. Nr. XIIIP-179) bei Miškų įstatymo Nr. I-671 5 ir 7 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (reg. Nr. XIIIP-334), siūlantys kiek kitaip reglamentuoti teisinius santykius, susijusius su miškų valstybiniu valdymu, todėl atkreiptinas dėmesys į Seimo statuto 137 straipsnio 4 dalyje nustatytus reikalavimus: “Jeigu yra gauti keli to paties įstatymo tų pačių arba skirtingų straipsnių pakeitimo ar papildymo įstatymų projektai, jie Seimo posėdyje pateikiami ir nagrinėjami kartu, o Seimo paskirtas pagrindinis komitetas gali juos sujungti ir pateikti Seimui svarstyti vieną bendrą projektą”.

Pritarti.

 

 

11.

LR STT

(2017-03-29)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*

 

 

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo Nr. IX-904 (toliau – Korupcijos prevencijos įstatymas) 8 straipsnio 2 dalies nuostatomis, Lietuvos Respublikos Seimo Aplinkos apsaugos komiteto prašymu atlikome Lietuvos Respublikos miškų įstatymo Nr. I-671 2, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 18 ir 19 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-420 (toliau – Projektas) antikorupcinį vertinimą.

Projekto tikslas – atsižvelgiant į Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos atliktoje Lietuvos valstybės valdomų įmonių valdymo apžvalgoje pateiktas rekomendacijas dėl valstybės valdomų įmonių valdymo tobulinimo ir šių rekomendacijų įgyvendinimo priemonių plano, kuriam 2016 m. balandžio 4 d. pritarė Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 3.2 (3.2.1 ir 3.2.2) priemones, siekiant, kad valstybės įmonėms būtų veiksmingai paskirstomi ištekliai ir taikomi aukštesni valdymo ir skaidrumo standartai, konsoliduoti valstybės įmones miškų urėdijas, optimizuoti jų veiklą ir valdymą, padidinti valstybinių miškų valdymo efektyvumą ir ekonominį potencialą, kartu užtikrinti tolesnį darnaus miškų ūkio principų įgyvendinimą valstybiniuose miškuose ir įtvirtinti vienos valstybinių miškų valdymo įmonės modelį.

Dėl minėtų priežasčių ir tikslų Specialiųjų tyrimų tarnyba pritaria Projekte pateiktam teisiniam reglamentavimui, kuriuo, jei būtų priimtas Projektas, Lietuvos Respublikoje būtų keičiamas valstybinių miškų valdymo modelis.

Atlikę Projekto antikorupcinį vertinimą nustatėme, kad minėto teisės akto projekto nuostatos nesudarytų tiesioginių sąlygų korupcijai.

(P.S. paryškinta KRK)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti.

 

 

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Privačių  miškų savininkų asociacija

(2017-03-29)

 

7

2

 

2.   Pakeisti 7 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Bendrosioms miškų ūkio ir gamtotvarkos reikmėms tenkinti Vyriausybės nustatyta tvarka valstybinio miško valdytojams nustatomi privalomieji 5 procentų atskaitymai į valstybės biudžetą iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką. Šie atskaitymai įtraukiami į valstybės biudžeto pajamas ir naudojami bendrosioms miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose finansuoti (miškų inventorizavimui, apskaitai, valstybinių miškų miškotvarkos projektams rengti, bendrai, nepriklausomai nuo nuosavybės formos, valstybinei miško priešgaisrinei apsaugos sistemai organizuoti ir išlaikyti, stichinių nelaimių padariniams ir masinių ligų bei kenkėjų židiniams likviduoti, miško mokslo ir projektavimo darbams, privačių miškų savininkams konsultuoti bei mokyti, privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms kurtis, miško kelių ir susijusių miško žemės sausinimo sistemų įrenginių priežiūrai ir taisymui (remontui), informacijai apie miškus viešinti, Aplinkos ministerijai pavaldžių institucijų vykdomoms programoms miškų ūkio ir gamtotvarkos srityse bei kitoms bendrosioms miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose finansuoti). Lėšas administruoja ir jų naudojimo tvarką nustato Aplinkos ministerija.“

 

Spręsti pagrindiniam komitetui.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Regioninės plėtros departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Telšių apskrities skyrius

(2017-03-02;

Nr. 51/10D-37)

*

 

 

Telšių regiono plėtros taryba nepritaria siūlomai valstybinių miškų valdymo pertvarkai steigiant vieną centralizuotą įmonę ir siūlo vykdant miškų urėdijų reformą išsaugoti jų

savarankiškumą, optimizuojant administracinio valdymo sistemą ir stiprinant kontrolę.

Nepritarti.

Išvados rengėjas siūlo pritarti Vyriausybės siūlymui –vietoj miškų urėdijų įsteigti valstybės įmonę „Lietuvos valstybiniai miškai“.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo narys

R.Žemaitaitis

(2017-03-21)

1

1

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 2 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Valstybinė miškų tarnyba prie Aplinkos ministerijos - valstybinių miškų, priskirtų miškų urėdijoms, ūkinio valdymo institucija, organizuojanti ir koordinuojanti šių miškų atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių naudojimą. Gamtotvarkos priemonės – specialios tvarkymo ir apsaugos priemonės, skirtos užtikrinti palankią saugomų rūšių, bendrijų, buveinių ir ekosistemų apsaugos būklę ir jų ilgalaikį išlikimą.

 

 

Nepritarti.

 

Išvados rengėjas siūlo pritarti Vyriausybės siūlymui –vietoj miškų urėdijų įsteigti valstybės įmonę „Lietuvos valstybiniai miškai“.

2.

Seimo narys

R.Žemaitaitis

(2017-03-21)

1

3

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 2 straipsnio 17 dalį ir ją išdėstyti taip:

„17. Miško valdytojas – miško savininkas; valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ miškų urėdija,  valstybinio rezervato direkcija, nacionalinio parko direkcija, savivaldybė, ar kitas juridinis asmuo, valdantis patikėjimo teise įstatymų nustatyta tvarka jam Vyriausybės nutarimais perduotą valstybinėms funkcijoms įgyvendinti valstybinę miško žemę; kitas fizinis ar juridinis asmuo, užsienio valstybėje įsteigta organizacija, neturinti juridinio asmens statuso, tačiau turinti civilinį teisnumą pagal tos valstybės įstatymus, įgijusi privačios miško žemės valdymo teisę.“

 

 

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

3.

Seimo narys

R.Žemaitaitis

(2017-03-21)

1

4

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 2 straipsnio 20 dalį ir ją išdėstyti taip:

„20. Valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ Miškų urėdija – valstybės įmonė, patikėjimo teise valdanti, naudojanti valstybinius miškus ir jais disponuojanti įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdanti juose kompleksinę miškų ūkio veiklą ir kitą įmonės įstatuose numatytą veiklą.“

 

 

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

4.

Seimo narys

R.Žemaitaitis

(2017-03-21)

2

1

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 4 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Valstybinę miško žemę patikėjimo teise valdo valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ miškų urėdijos, valstybinių rezervatų direkcijos, nacionalinių parkų direkcijos, savivaldybės ir kiti juridiniai asmenys. Valstybinės miško žemės sklypai patikėjimo teise perduodami šiems subjektams Vyriausybės nutarimais valstybinėms funkcijoms įgyvendinti Lietuvos Respublikos žemės įstatymo nustatyta tvarka.“

 

 

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

5.

Seimo narys

R.Žemaitaitis

(2017-03-21)

2

2

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 4 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Laisvos valstybinės žemės fonde esantys ir nepanaudoti nuosavybės teisėms atkurti valstybinių miškų sklypai, kurie yra įsiterpę į valstybinės reikšmės miškus arba su jais ribojasi, arba yra 5 hektarų ir didesni ir turi privažiavimo kelius, Vyriausybės nutarimais perduodami patikėjimo teise valdyti valstybės įmonei „Lietuvos valstybiniai miškai“ miškų urėdijoms. Kiti nuosavybės teisėms atkurti nepanaudoti valstybinių miškų sklypai parduodami aukcionuose, jeigu kituose įstatymuose nenustatyta kitaip.“

 

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

6.

Seimo narys

R.Žemaitaitis

(2017-03-21)

3

1

 

Pasiūlymas:

Pripažinti netekusiu galios 5 straipsnio 2 dalies 8 punktą:

„8) įgyvendina valstybės įmonės „Lietuvos valstybiniai miškai“ savininko teises ir pareigas;“

 

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

7.

Seimo narys

R.Žemaitaitis

(2017-03-21)

3

2

 

Pasiūlymas:

Pripažinti netekusiu galios 5 straipsnio 2 dalies 9 punktą:

„9) nustato valstybės įmonei „Lietuvos valstybiniai miškai“ privalomąsias miško įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo darbų ir gamtotvarkos priemonių įgyvendinimo normas;“

 

 

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

8.

Seimo narys

R.Žemaitaitis

(2017-03-21)

3

3

 

Pasiūlymas:

Pripažinti netekusiu galios 5 straipsnio 2 dalies 10  punktą:

 „10) įgyvendina miškų urėdijų savininko teises ir pareigas.“

 

 

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

9.

Seimo narys

R.Žemaitaitis

(2017-03-21)

3

4

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 5 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Miškų urėdijoms priskirtų valstybinių miškų atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių naudojimą organizuoja ir koordinuoja Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos Valstybinė miškų tarnyba. Atlikdama šias funkcijas, Generalinė miškų urėdija valstybinė miškų tarnyba prie Aplinkos ministerijos:

 1) atlieka miškų urėdijų savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos funkcijas ir koordinuoja jų veiklą;

2) nustato miškų urėdijoms privalomąsias miško atkūrimo, apsaugos ir tvarkymo darbų normas;

3) organizuoja bendrą valstybinę priešgaisrinės ir sanitarinės miško apsaugos sistemą;

4) organizuoja ir koordinuoja miškų atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo pažangių technologijų įgyvendinimą.“

 

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

10.

Seimo narys

R.Žemaitaitis

(2017-03-21)

3

5

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 5 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

 „5. Valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ Miškų urėdijos atlieka šias valstybines funkcijas:

1) patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinius miškus ir jais disponuoja įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdo juose kompleksinę miškų ūkio veiklą;

2) miškuose, nesvarbu, kokia yra jų nuosavybės forma, įgyvendina bendras valstybines miško priešgaisrinės ir sanitarinės apsaugos sistemas;

3) Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja ir (ar) įgyvendina bendrą miško kelių priežiūrą ir taisymą (remontą) visų nuosavybės formų miškuose;

4) diegia pažangias miškų įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo technologijas.“

 

 

Nepritarti.

 

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

11.

Seimo narys

R.Žemaitaitis

(2017-03-21)

4

1

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 6 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:

„10. Valstybiniai miškų pareigūnai ir valstybės įmonės „Lietuvos valstybiniai miškai“ miškų urėdijos darbuotojai neturi teisės dirbti pagal darbo sutartis, būti steigėjais ar juridinio asmens dalyviais (akcininkais, nariais, dalininkais) privačiose medienos ruošos, medienos perdirbimo, prekybos mediena ir medžioklės aptarnavimo įmonėse, vykdyti nepriklausomo medienos matuotojo veiklą ir kitais įstatymais draudžiamą veiklą.“

 

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

12.

Seimo narys

R.Žemaitaitis

(2017-03-21)

4

2

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 6 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:

„11. Valstybinių miškų pareigūnų – valstybinių miškų miškų urėdijos miško apsaugos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, gyvybė ir sveikata papildomai privalomai draudžiamos nuo nelaimingų atsitikimų, susijusių su nustatytų pareigų vykdymu, tais atvejais, kai netaikomos Lietuvos Respublikos nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymo nuostatos. Draudimo išmokų dydžiai nustatomi kolektyvinėse arba darbo sutartyse ir negali būti mažesni už nurodytus Lietuvos Respublikos nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatyme.“

 

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

13.

Seimo narys

R.Žemaitaitis

(2017-03-21)

5

1

 

Pasiūlymas: Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ veikia pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose, Vyriausybės nustatyta tvarka parduoda pagamintą miško produkciją, nenukirstą mišką ir teikia paslaugas.“ Miškų urėdijos veikia pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose, Vyriausybės ar jos įgaliotos Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka parduoda pagamintą miško produkciją, nenukirstą mišką ir teikia paslaugas. Viena miškų urėdija patikėjimo teise valdo nuo 40 iki 60 tūkstančių hektarų valstybinių miškų bei per metus iškerta ir pateikia į rinką ne mažiau kaip 100 tūkstančių kubinių metrų žaliavinės medienos. Miškų urėdijos Civilinio kodekso ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka jungtinės veiklos sutarties pagrindu gali kooperuoti lėšas ilgalaikiam turtui, skirtam kompleksinei miškų ūkio veiklai vykdyti įsigyti. Jungtinės veiklos sutarties įgyvendinimo kontrolę nustatyta tvarka vykdo Aplinkos ministerija.“

Nepritarti.

Pasiūlymas nesusijęs su šio įstatymo projekto tikslais.

14.

Seimo narys

R.Žemaitaitis

(2017-03-21)

7

 

 

Pasiūlymas: Pakeisti 13 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Valstybinės miškų inventorizacijos ir miškų apskaitos tikslas – nustatyti miško išteklius, jų kokybę, teikti informaciją apie miškų gamtinę ir ūkinę būklę. Valstybinė miškų inventorizacija atliekama visuose miškuose. Miškų urėdijose, valstybiniuose rezervatuose ir valstybiniuose parkuose inventorizuojama ir įtraukiama į apskaitą ne tik miško, bet ir valstybinė ne miško žemė (žemės ūkio naudmenos, vandenys ir kt.).“

Nepritarti.

Pasiūlymas nesusijęs su šio įstatymo projekto tikslais.

15.

Seimo narys

R.Žemaitaitis

(2017-03-21)

8

1

 

Pasiūlymas: Pakeisti 18 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Miškuose, nepaisant jų nuosavybės formos, privalo būti sukurta ir palaikoma bendra valstybinė miško priešgaisrinės apsaugos sistema, apimanti stebėjimo, profilaktines ir priešgaisrines saugos priemones. Šią sistemą rengia ir jos įgyvendinimą organizuoja valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ Generalinė miškų urėdija ir miškų urėdijos kartu su savivaldybėmis. Miško valdytojai, savininkai, naudotojai ir lankytojai privalo laikytis teisės aktais patvirtintų miškų priešgaisrinės apsaugos reikalavimų.“

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

16.

Seimo nariai P.Saudargas, V.Vingrienė, K. Bacvinka, R.Tamašunienė, A.Salamakinas, J.Razma

(2017-03-28)

1

1

 

Pasiūlymas: Pakeisti 2 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos – valstybinių miškų, priskirtų miškų urėdijoms, ūkinio valdymo institucija, organizuojanti ir koordinuojanti šių miškų atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių naudojimą.

Spręsti pagrindiniam komitetui.

 

17.

Seimo nariai P.Saudargas, V.Vingrienė, K. Bacvinka, R.Tamašunienė, A.Salamakinas, J.Razma

(2017-03-28)

 

1

3

 

Pasiūlymas: Pakeisti 2 straipsnio 17 dalį ir ją išdėstyti taip:

„17. Miško valdytojas – miško savininkas; valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ miškų urėdija, valstybinio rezervato direkcija, nacionalinio parko direkcija, savivaldybė, ar kitas juridinis asmuo, valdantis patikėjimo teise įstatymų nustatyta tvarka jam Vyriausybės nutarimais perduotą valstybinėms funkcijoms įgyvendinti valstybinę miško žemę; kitas fizinis ar juridinis asmuo, užsienio valstybėje įsteigta organizacija, neturinti juridinio asmens statuso, tačiau turinti civilinį teisnumą pagal tos valstybės įstatymus, įgijusi privačios miško žemės valdymo teisę.“

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

18.

Seimo nariai P.Saudargas, V.Vingrienė, K. Bacvinka, R.Tamašunienė, A.Salamakinas, J.Razma

(2017-03-28)

 

1

4

 

Pasiūlymas: Pakeisti 2 straipsnio 20 dalį ir ją išdėstyti taip:

„20. Valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ Miškų urėdija – valstybės įmonė, patikėjimo teise valdanti, naudojanti valstybinius miškus ir jais disponuojanti įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdanti juose kompleksinę miškų ūkio veiklą ir kitą įmonės įstatuose numatytą veiklą.“

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

19.

Seimo nariai P.Saudargas, V.Vingrienė, K. Bacvinka, R.Tamašunienė, A.Salamakinas, J.Razma

(2017-03-28)

 

2

1

 

Pasiūlymas: Pakeisti 4 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Valstybinę miško žemę patikėjimo teise valdo valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ miškų urėdijos, valstybinių rezervatų direkcijos, nacionalinių parkų direkcijos, savivaldybės ir kiti juridiniai asmenys. Valstybinės miško žemės sklypai patikėjimo teise perduodami šiems subjektams Vyriausybės nutarimais valstybinėms funkcijoms įgyvendinti Lietuvos Respublikos žemės įstatymo nustatyta tvarka.“

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

20.

Seimo nariai P.Saudargas, V.Vingrienė, K. Bacvinka, R.Tamašunienė, A.Salamakinas, J.Razma

(2017-03-28)

 

2

2

 

Pasiūlymas: Pakeisti 4 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Laisvos valstybinės žemės fonde esantys ir nepanaudoti nuosavybės teisėms atkurti valstybinių miškų sklypai, kurie yra įsiterpę į valstybinės reikšmės miškus arba su jais ribojasi, arba yra 5 hektarų ir didesni ir turi privažiavimo kelius, Vyriausybės nutarimais perduodami patikėjimo teise valdyti valstybės įmonei „Lietuvos valstybiniai miškai“ miškų urėdijoms. Kiti nuosavybės teisėms atkurti nepanaudoti valstybinių miškų sklypai parduodami aukcionuose, jeigu kituose įstatymuose nenustatyta kitaip.“

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

21.

Seimo nariai P.Saudargas, V.Vingrienė, K. Bacvinka, R.Tamašunienė, A.Salamakinas, J.Razma

(2017-03-28)

 

3

1

 

Pasiūlymas: pripažinti netekusiu galios 5 straipsnio 2 dalies 8 punktą:

„8) įgyvendina valstybės įmonės „Lietuvos valstybiniai miškai“ savininko teises ir pareigas;“

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

22.

Seimo nariai P.Saudargas, V.Vingrienė, K. Bacvinka, R.Tamašunienė, A.Salamakinas, J.Razma

(2017-03-28)

 

3

2

 

Pasiūlymas: pripažinti netekusiu galios 5 straipsnio 2 dalies 9 punktą:

„9) nustato valstybės įmonei „Lietuvos valstybiniai miškai“ privalomąsias miško įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo darbų ir gamtotvarkos priemonių įgyvendinimo normas;“

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

23.

Seimo nariai P.Saudargas, V.Vingrienė, K. Bacvinka, R.Tamašunienė, A.Salamakinas, J.Razma

(2017-03-28)

 

3

3

 

Pasiūlymas: pripažinti netekusiu galios 5 straipsnio 2 dalies 10  punktą:

„10) įgyvendina miškų urėdijų savininko teises ir pareigas.“

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

24.

Seimo nariai P.Saudargas, V.Vingrienė, K. Bacvinka, R.Tamašunienė, A.Salamakinas, J.Razma

(2017-03-28)

 

3

4

 

Pasiūlymas: Pakeisti 5 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Miškų urėdijoms priskirtų valstybinių miškų atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių naudojimą organizuoja ir koordinuoja Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos. Atlikdama šias funkcijas, Generalinė miškų urėdija prie Aplinkos ministerijos:

1) atlieka miškų urėdijų savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos funkcijas ir koordinuoja jų veiklą;

2) nustato miškų urėdijoms privalomąsias miško atkūrimo, apsaugos ir tvarkymo darbų normas;

3) organizuoja bendrą valstybinę priešgaisrinės ir sanitarinės miško apsaugos sistemą;

4) organizuoja ir koordinuoja miškų atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo pažangių technologijų įgyvendinimą.“

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

25.

Seimo nariai P.Saudargas, V.Vingrienė, K. Bacvinka, R.Tamašunienė, A.Salamakinas, J.Razma

(2017-03-28)

 

3

5

 

Pasiūlymas: Pakeisti 5 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ Miškų urėdijos atlieka šias valstybines funkcijas:

1) patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinius miškus ir jais disponuoja įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdo juose kompleksinę miškų ūkio veiklą;

2) miškuose, nesvarbu, kokia yra jų nuosavybės forma, įgyvendina bendras valstybines miško priešgaisrinės ir sanitarinės apsaugos sistemas;

3) Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja ir (ar) įgyvendina bendrą miško kelių priežiūrą ir taisymą (remontą) visų nuosavybės formų miškuose;

4) diegia pažangias miškų įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo technologijas.“

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

26.

Seimo nariai P.Saudargas, V.Vingrienė, K. Bacvinka, R.Tamašunienė, A.Salamakinas, J.Razma

(2017-03-28)

 

4

1

 

Pasiūlymas: Pakeisti 6 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:

„10. Valstybiniai miškų pareigūnai ir valstybės įmonės „Lietuvos valstybiniai miškai“ miškų urėdijos darbuotojai neturi teisės dirbti pagal darbo sutartis, būti steigėjais ar juridinio asmens dalyviais (akcininkais, nariais, dalininkais) privačiose medienos ruošos, medienos perdirbimo, prekybos mediena ir medžioklės aptarnavimo įmonėse, vykdyti nepriklausomo medienos matuotojo veiklą ir kitais įstatymais draudžiamą veiklą.“

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

27.

Seimo nariai P.Saudargas, V.Vingrienė, K. Bacvinka, R.Tamašunienė, A.Salamakinas, J.Razma

(2017-03-28)

 

4

2

 

Pasiūlymas: Pakeisti 6 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:

„11. Valstybinių miškų pareigūnų – valstybinių miškų miškų urėdijos miško apsaugos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, gyvybė ir sveikata papildomai privalomai draudžiamos nuo nelaimingų atsitikimų, susijusių su nustatytų pareigų vykdymu, tais atvejais, kai netaikomos Lietuvos Respublikos nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymo nuostatos. Draudimo išmokų dydžiai nustatomi kolektyvinėse arba darbo sutartyse ir negali būti mažesni už nurodytus Lietuvos Respublikos nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatyme.“

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

28.

Seimo nariai P.Saudargas, V.Vingrienė, K. Bacvinka, R.Tamašunienė, A.Salamakinas, J.Razma

(2017-03-28)

 

5

1

 

Pasiūlymas: Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ veikia pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose, Vyriausybės nustatyta tvarka parduoda pagamintą miško produkciją, nenukirstą mišką ir teikia paslaugas.“ Miškų urėdijos veikia pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose, Vyriausybės ar jos įgaliotos Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka parduoda pagamintą miško produkciją, nenukirstą mišką ir teikia paslaugas.

Viena miškų urėdija patikėjimo teise valdo nuo 30 iki 60 tūkstančių hektarų valstybinių miškų bei per metus iškerta ir pateikia į rinką ne mažiau kaip 100 tūkstančių kubinių metrų žaliavinės medienos.

Tame pačiame Lietuvos regione esančių miškų urėdijų valdymui gali būti skiriamas vienas kolegialus valdymo organas – valdyba.

Miškų urėdijos Civilinio kodekso ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka jungtinės veiklos sutarties pagrindu gali kooperuoti lėšas ilgalaikiam turtui, skirtam kompleksinei miškų ūkio veiklai vykdyti įsigyti. Jungtinės veiklos sutarties įgyvendinimo kontrolę nustatyta tvarka vykdo Aplinkos ministerija.“

Nepritarti.

Pasiūlymas nesusijęs su šio įstatymo projekto tikslais.

29.

Seimo nariai P.Saudargas, V.Vingrienė, K. Bacvinka, R.Tamašunienė, A.Salamakinas, J.Razma

(2017-03-28)

 

7

 

 

Pasiūlymas: Pakeisti 13 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Valstybinės miškų inventorizacijos ir miškų apskaitos tikslas – nustatyti miško išteklius, jų kokybę, teikti informaciją apie miškų gamtinę ir ūkinę būklę. Valstybinė miškų inventorizacija atliekama visuose miškuose. Miškų urėdijose, valstybiniuose rezervatuose ir valstybiniuose parkuose inventorizuojama ir įtraukiama į apskaitą ne tik miško, bet ir valstybinė ne miško žemė (žemės ūkio naudmenos, vandenys ir kt.).“

Nepritarti.

Pasiūlymas nesusijęs su šio įstatymo projekto tikslais.

30.

Seimo nariai P.Saudargas, V.Vingrienė, K. Bacvinka, R.Tamašunienė, A.Salamakinas, J.Razma

(2017-03-28)

 

8

1

 

Pasiūlymas: Pakeisti 18 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Miškuose, nepaisant jų nuosavybės formos, privalo būti sukurta ir palaikoma bendra valstybinė miško priešgaisrinės apsaugos sistema, apimanti stebėjimo, profilaktines ir priešgaisrines saugos priemones. Šią sistemą rengia ir jos įgyvendinimą organizuoja valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ Generalinė miškų urėdija ir miškų urėdijos kartu su savivaldybėmis. Miško valdytojai, savininkai, naudotojai ir lankytojai privalo laikytis teisės aktais patvirtintų miškų priešgaisrinės apsaugos reikalavimų.“

Nepritarti.

Žr. KRK išvados 5.1 punkto argumentus, pagrindžiančius nuomonę.

 

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: pritarti iniciatorių pateiktam Lietuvos Respublikos Miškų įstatymo Nr. I-671 2, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 18 ir 19 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-420;

6.2. Pasiūlymai: pasiūlyti pagrindiniam Aplinkos apsaugos komitetui tobulinti įstatymo projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir pasiūlymus.

7. Balsavimo rezultatai: už – 5, prieš – 0, susilaikė – 0.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: Andriejus Stančikas.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                  Andriejus Stančikas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kaimo reikalų komiteto biuro patarėja Gintarė Dešukaitė