LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PETICIJŲ ĮSTATYMO NR. VIII-1313 4, 8 IR 9 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
2021-03-08 Nr. XIVP-296
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje siūloma nustatyti, kad „neaiškiai ir nesuprantamai parašytas kreipimasis peticijų komisijos sprendimu nenagrinėjamas ir apie tai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu pranešama pareiškėjui ar jo atstovui <...>“. Vertindami šios nuostatos formuluotę „neaiškiai ir nesuprantamai parašytas kreipimasis“, siūlome atkreipti dėmesį į Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 3 dalies 2 punktą, kuriame numatyta, kad prašymas (skundas) nenagrinėjamas, jei „<...> jo turinys nekonkretus ir nesuprantamas ir dėl to viešojo administravimo subjektas negali tokio prašymo ar skundo išnagrinėti <...>“ ir, siekiant tarpusavyje derinti įstatymuose vartojamas formuluotes, projekto nuostatą atitinkamai koreguoti.
Aptariamoje projekto nuostatoje taip pat numatyta, kad „peticijų komisijos sprendimas neatima teisės pateikti kitą, šio straipsnio reikalavimus atitinkantį kreipimąsi“, tačiau keičiamo įstatymo 4 straipsnyje tokie reikalavimai neįvardijami. Jei turimi mintyje šio straipsnio 1 dalyje nustatyti reikalavimai kreipimosi turiniui, projekto tekstas atitinkamai tikslintinas.
2. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalyje formuluotė „nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas“, tikslintina – pakanka nurodyti „ne vėliau kaip per 3 darbo dienas“.
3. Projekto 3 straipsnio 1, 2 ir 4 dalyse siūloma keičiamo įstatymo 9 straipsnio 1, 4 ir 11 dalyse vietoje sąvokų „įregistravusios“, „įregistravusi“, „įregistravimo“ vartoti sąvokas (atitinkamai) „užregistravusios“, „užregistravusi“, „užregistravimo“. Atkreiptinas dėmesys, kad galiojančiuose įstatymuose sąvokos „įregistravimas“, „užregistravimas“, „registravimas“ yra vartojamos kaip sinonimai, todėl minėtos projekto nuostatos vertintinos kaip perteklinės, nesukuriančios jokio kokybiškai naujo teisinio reguliavimo bei neatitinkančios vieno teisėkūros principų – tikslingumo principo, pagal kurį „<...> teisės akto projektas turi būti rengiamas ir teisės aktas priimamas tik tuo atveju, kai siekiamų tikslų negalima pasiekti kitomis priemonėmis“ (Teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 2 punktas).
Departamento direktorius Andrius Kabišaitis
J. Meškienė, tel. (8 5) 239 6089, el. p. [email protected]
A. Ožiūnienė, tel. (8 5) 239 6168, el. p. [email protected]