AIŠKINAMASIS RAŠTAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS STATYBOS ĮSTATYMO NR. I-1240 1, 2, 3, 4, 5, 6, 111, 12, 14, 15, 17, 18, 22, 24, 26, 27, 271, 28, 34, 37, 39, 47, 49, 51, 521, 53, 55, 56, 57, 59 STRAIPSNIŲ, ŠEŠTOJO SKIRSNIO PAVADINIMO, 1 PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 112, 272, 68 STRAIPSNIAIS ĮSTATYMO NR. XIV-2413 3, 4, 9, 15, 18, 20, 21, 22, 27, 30, 34 IR 37 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO Nr. XIVP-2522 37 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
1. Įstatymų projektų rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai.
Pasiūlymas perkelti dalies naujosios LR statybos įstatymo redakcijos nuostatų įsigaliojimą iš 2024 m. lapkričio 1 d. į 2025 m. liepos 1 d. yra grindžiamas poreikiu suderinti šį įstatymą su kitomis vykdomomis reformomis statybos sektoriuje. Atidėjimas leistų efektyviau koordinuoti įvairias teisės aktų pakeitimo iniciatyvas, atsižvelgiant į vykdomus procesus, susijusius su statybos leidimų išdavimo tvarkos keitimu.
Sudėtinga teisinė aplinka ir naujų reguliavimų įgyvendinimas kartu gali sukelti administracinę naštą, trukdančią sklandžiai taikyti teisines nuostatas. Atidedant įstatymo įsigaliojimą, valstybinės ir savivaldybių institucijos, taip pat statybos sektoriaus subjektai gautų papildomo laiko pasirengti būsimiems pokyčiams, kruopščiau išanalizuoti būsimą įstatymo poveikį ir atlikti reikalingus administracinius atnaujinamus.
Taip pat, šis atidėjimas padėtų užtikrinti, kad naujasis įstatymas būtų integruotas į esamą teisinę sistemą, atsižvelgiant į kitas vykstančias reformas. Tai leistų išvengti nesklandumų ir klaidų, kurios galėtų atsirasti dėl skuboto ar nederinto įstatymų įgyvendinimo. Be to, racionalus laiko planavimas ir išteklių paskirstymas prisidėtų prie sklandaus ir efektyvaus naujų teisės aktų įgyvendinimo, taip pat padidintų visuomenės pasitikėjimą teisinėmis institucijomis ir statybos sektoriaus veikla.
2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai.
Įstatymo projekto iniciatorius - Seimo narys Kęstutis Vilkauskas.
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai.
Šiuo metu numatyta, kad naujoji LR statybos įstatymo redakcija, išskyrus tam tikras išimtis, įsigalioja nuo 2024 m. lapkričio 1 d.
4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.
Atsakyta aiškinamojo rašto 1 punkte.
5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymų projektus toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.
5.1. Priėmus įstatymo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.
6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai.
Kriminogeninei situacijai ir korupcijai įstatymai įtakos neturės.
7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai.
Įstatymo įgyvendinimas įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.
8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios.
Nėra.
9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.
Įstatymų projektai parengti laikantis Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo Nr. XI-2220, Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo Nr. I-779 nustatytų reikalavimų ir atitinka bendrines lietuvių kalbos normas.
10. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.
Įstatymo projektas neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir ES dokumentams.
11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti.
Nėra.
12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais).
Įstatymo įgyvendinimas papildomų išlaidų iš valstybės biudžeto nepareikalaus.
13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.
Įstatymo projekto išvadoms gauti suinteresuotiems asmenims teikti Teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS).
14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiems projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis.
Nėra.
15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.
Nėra.