LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Teisės ir teisėtvarkos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO
„DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399
1802, 1804, 1805, 1806, 1807, 1809, 18010, 18011, 18015, 18018 IR 18019 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO“
PROJEKTO“ (XIIP-4713)
2016 m. rugsėjo 28 d. Nr. 102-P-32
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas, komiteto pirmininko pavaduotojas Stasys Šedbaras, nariai: Vilija Aleknaitė Abramikienė, Stasys Brundza, Vitalijus Gailius, Saulius Jakimavičius, Valdas Skarbalius.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjai: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, padėjėjos: Aidena Bacevičienė, Modesta Banytė.
Kviestieji asmenys: Europos reikalų komiteto biuro patarėja Vilma Trukšnienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2016-09-20) |
2, 3, 11 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, Europos Sąjungos teisės aktams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą: Iš projekto nuostatų nėra aišku, kur yra įregistruojama Europos Komisijos metinė darbo programa (projekto 2 straipsniu keičiamo statuto 1804 straipsnio 1 dalis), Pasiūlymai priimti Europos Sąjungos teisės aktus ir kiti Europos Sąjungos dokumentai (projekto 3 straipsniu keičiamo statuto 1805 straipsnio 1 dalis) bei kiti Europos Sąjungos dokumentai, apie kuriuos Vyriausybė informuoja Seimą (projekto 11 straipsniu keičiamo statuto 18019 straipsnio 2 dalis).
|
Pritarti |
Be to, Projekto aiškinamajame rašte nurodyta, kad Projekto uždavinys – patikslinti gaunamų pasiūlymų priimti ES teisės aktus ir kitų ES dokumentų registravimo ir paskirstymo Seime tvarką. Tuo tarpu pagal Projekto nuostatas išbraukiant reikalavimą, kad pasiūlymai priimti ES teisės aktus ir kiti ES dokumentai įregistruojami Seimo posėdžių sekretoriate, aiškios šių dokumentų registravimo Seime tvarkos nelieka. Šiame kontekste pažymėtina ir tai, kad Lietuvos Respublikos Konstitucijos 76 straipsnyje įtvirtinta, kad Seimo statutas nustato Seimo darbo tvarką. Todėl tokios neapibrėžtos nuostatos yra tobulintinos. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: nėra.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: nėra.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nėra.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Europos reikalų komitetas (2016-09-21)
|
|
|
|
* |
Pritarti Lietuvos Respublikos Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 1802, 1804, 1805, 1806, 1807, 1809, 18010, 18011, 18015, 18018 ir 18019 straipsnių pakeitimo“ projektui Nr. XIIP-4713 (toliau – projektas), atsižvelgiant į komiteto pasiūlymus. |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Pritarta ne visiems Europos reikalų komiteto siūlymams. Žiūrėti argumentus prie konkrečių siūlymų. |
2. |
Europos reikalų komitetas (2016-09-21)
|
(61) |
|
|
N |
Argumentai: Siekiant teisinio reguliavimo aiškumo ir nuoseklumo, tikslintinas Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 61 straipsnio 6 punktas nurodant pasiūlymų priimti Europos Sąjungos teisės aktus ir kitų Europos Sąjungos dokumentų gavimą, registravimą ir tvarkymą Europos reikalų komitete. Pasiūlymas: 1. Papildyti projektą nauju 1 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „1 straipsnis. 61 straipsnio pakeitimas Pakeisti 61 straipsnio 6 punktą ir jį išdėstyti taip: 6) gauti, registruoti ir pagal kompetenciją tvarkyti pasiūlymus priimti Europos Sąjungos teisės aktus ir kitus Europos Sąjungos dokumentus, koordinuoti Seimo komitetų ir komisijų veiklą svarstant Europos Sąjungos klausimus ir teikiant dėl jų išvadas;“ 2. Projekto 1-11 straipsnius laikyti atitinkamai 2-12 straipsniais. |
Nepritarti |
Siūlymas pildyti Projektą Seimo statuto 61 straipsnio, reglamentuojančio Europos reikalų komiteto veiklos kryptis, nėra tikslingas, nes dokumentų gavimas, registravimas ir tvarkymas pagal kompetenciją nėra nauja kryptis, o funkcija, kuri nėra šio straipsnio reguliavimo dalykas. |
3. |
Europos reikalų komitetas (2016-09-21)
|
2 |
1 |
|
|
Argumentai: Siekiant sisteminio teisinio reguliavimo, tikslintina projekto 3 straipsniu keičiamo 1804 straipsnio 1 dalis, atitinkamai nurodant Europos Komisijos metinės darbo programos įregistravimą Europos reikalų komitete.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 3 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Pakeisti 1804 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Seime gauta Europos Komisijos metinė darbo programa įregistruojama šio statuto 61 straipsnio nustatyta tvarka ir perduodama Seimo komitetams. Seimo specializuoti komitetai ne vėliau kaip per vieną mėnesį apsvarsto Europos Komisijos metinę darbo programą ir pateikia Europos reikalų komitetui ar pagal kompetenciją Užsienio reikalų komitetui savo motyvuotas išvadas dėl šioje programoje numatytų pasiūlymų aktualumo Lietuvai.““ |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Siūlymui pakeisti Seimo statuto 61 straipsnį nepritarta. Be to, 61 straipsnio reguliavimo dalykas ne tam tikrų dokumentų registravimo tvarka, o Europos reikalų komiteto veiklos kryptys.
Pasiūlymas: „1. Seime |
4. |
Europos reikalų komitetas (2016-09-21)
|
3 |
1 |
|
|
Argumentai: Siekiant sisteminio teisinio reguliavimo, tikslintina projekto 4 straipsniu keičiamo 1805 straipsnio 1 dalis, atitinkamai nurodant pasiūlymų priimti Europos Sąjungos teisės aktus ir kitų Europos Sąjungos dokumentų įregistravimą Europos reikalų komitete. Pasiūlymas: Pakeisti projekto 4 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Pakeisti 1805 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Seime gauti pasiūlymai priimti Europos Sąjungos teisės
aktus ir kiti Europos Sąjungos dokumentai įregistruojami šio statuto 61
straipsnio nustatyta tvarka
|
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Siūlymui pakeisti Seimo statuto 61 straipsnį nepritarta. Be to, 61 straipsnio reguliavimo dalykas ne tam tikrų dokumentų registravimo tvarka, o Europos reikalų komiteto veiklos kryptys. Pasiūlymas: „1. Seime gauti |
5. |
Europos reikalų komitetas (2016-09-21)
|
11 |
|
|
|
Argumentai: Siekiant sisteminio teisinio reguliavimo, tikslintinas projekto 12 straipsnis, atitinkamai nurodant kitų Europos Sąjungos dokumentų bei kitų Europos Sąjungos dokumentų, apie kuriuos Vyriausybė informuoja Seimą, įregistravimą Europos reikalų komitete. Pasiūlymas: Pakeisti projekto 12 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „12 straipsnis. 18019 straipsnio pakeitimas Pakeisti 18019 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Kiti Europos Sąjungos dokumentai, apie
kuriuos Vyriausybė informuoja Seimą, įregistruojami šio statuto 61
straipsnio nustatyta tvarka |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Siūlymui pakeisti Seimo statuto 61 straipsnį nepritarta. Be to, 61 straipsnio reguliavimo dalykas ne tam tikrų dokumentų registravimo tvarka, o Europos reikalų komiteto veiklos kryptys. Pasiūlymas: „2. Kiti Europos Sąjungos dokumentai,
apie kuriuos Vyriausybė informuoja Seimą, |
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: Pritarti komiteto patobulintam Lietuvos Respublikos Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 1802, 1804, 1805, 1806, 1807, 1809, 18010, 18011, 18015, 18018 ir 18019 straipsnių pakeitimo“ projektui ir komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Teisės ir teisėtvarkos komitetas (2016-09-28) |
2 |
1 |
|
|
Argumentai: Projekto 2 straipsniu keičiamo Seimo statuto 1804 straipsnio 1 dalyje nurodoma, kad Seime gauta Europos metinė darbo programa registruojama ir perduodama Seimo komitetams. Seimo specializuoti komitetai ne vėliau kaip per vieną mėnesį apsvarsto Europos Komisijos metinę programą ir pateikia <...> motyvuotas išvadas dėl šioje programoje numatytų pasiūlymų aktualumo Lietuvai. Iš Projekto nuostatų neaišku nuo ko skaičiuojamas vieno mėnesio terminas: nuo Europos Komisijos metinės darbo programos registravimo ar nuo jos perdavimo Seimo komitetams. Be to, 2 straipsniu keičiamo Seimo statuto 1804
straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad Seimo
specializuoti komitetai <...> apsvarsto Europos Komisijos metinę darbo
programą ir pateikia Europos reikalų komitetui Atsižvelgiant į tai, kad to paties 1804 straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad Europos reikalų komitetas ir Užsienio reikalų komitetas, gavę specializuotų komitetų išvadas, bendrame posėdyje jas apibendrina ir perduoda Vyriausybei, neaišku kodėl siūloma nustatyti, kad išvados pateikiamos ne Europos reikalų komitetui ir Užsienio reikalų komitetui (kaip nustatyta galiojančioje Seimo statuto redakcijoje), o Europos reikalų komitetui arba Užsienio reikalų komitetui pagal kompetenciją. Be abejo, Europos Komisijos metinė programa apima tiek Europos reikalų komiteto, tiek Užsienio reikalų komiteto 1802 straipsnyje įtvirtintas kompetencijas svarstant Europos Sąjungos reikalus. Tačiau atkreiptinas dėmesys, kad tai yra vientisas dokumentas. Vientisi dokumentai taip pat yra ir specializuotų komitetų išvados dėl Europos metinės programos ir jos negali būti teikiamos dalimis atskirai Europos reikalų komitetui ar Užsienio reikalų komitetui pagal kompetenciją. Jei Projektu siekta papildomai atskirti Europos reikalų komiteto ir Užsienio reikalų komiteto kompetencijas svarstant Europos Komisijos metinę programą ir specializuotų komitetų išvadas, pažymėtina, kad šių komitetų kompetencija svarstant visus Europos Sąjungos reikalus yra įtvirtinta 1802 straipsnyje. Pasiūlymas: „1. Seime |
Pritarti |
|
2. |
Teisės ir teisėtvarkos komitetas (2016-09-28) |
9 |
|
|
|
Argumentai: Galiojančio Seimo statuto 18015 straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad Komiteto nuomonė Seimo vardu Ministrui Pirmininkui ir (ar) ministrui paprastai pareiškiama žodžiu ir įrašoma į komiteto posėdžio protokolą. Projekto 9 straipsniu siūloma nustatyti, kad ši nuomonė gali būti pareiškiama minėtuoju būdų arba raštu. Kadangi aptariamoje nuostatoje siūloma įtvirtinti du būdus pareikšti nuomonei, žodis „paprastai“ netenka prasmės ir yra brauktinas. Pasiūlymas: „4. Komiteto nuomonė Seimo vardu
Ministrui Pirmininkui ir (ar) ministrui |
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: už – bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Julius Sabatauskas, Stasys Šedbaras.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Julius Sabatauskas
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas Seimo statuto projektas, jo lyginamasis variantas.
Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja Martyna Civilkienė
Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja Rita Varanauskienė