Argumentai:
Siūlomame įstatymo projekte įgyvendinančiame tarptautinius susitarimus
dėl minimalios pelno mokesčio normos taikomos stambioms tarptautinėms įmonėms
yra numatytas itin ilgas (5 metų) direktyvos (2022 m. gruodžio 15 d. Tarybos direktyva (ES) 2022/2523
dėl visuotinio minimalaus tarptautinių įmonių grupių ir didelių vietos
subjektų grupių apmokestinimo lygio užtikrinimo Sąjungoje) pereinamasis laikotarpis. Ilgas pereinamasis,
šiuo atveju, neteikia jokios naudos Lietuvos biudžetui. Stambių įmonių bei jų
grupių pelno mokestis nesumokėtas Lietuvoje bus perskirstytas į šalis, kurios
šią direktyvą iki galo įgyvendins anksčiau. Todėl siūlome trumpinti įstatyme
numatytą pereinamąjį laikotarpį iki 2 metų.
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo 9 straipsnio 1
dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Papildinis mokestis, kuris būtų apskaičiuotas Lietuvoje,
buvimo vietą turinčiam Lietuvos subjektų grupės ar tarptautinės subjektų
grupės pagrindiniam patronuojančiajam subjektui pagal Direktyvos (ES)
2022/2523 5 straipsnio 2 dalį arba tarpiniam patronuojančiajam subjektui, jei
pagrindinis patronuojantysis subjektas laikomas neįtrauktuoju subjektu, pagal
Direktyvos (ES) 2022/2523 7 straipsnio 2 dalį, sumažinamas iki nulio:
1) pirmuosius 5 2
tarptautinės subjektų grupės veiklos pradinio etapo metus, neatsižvelgiant į
Direktyvos (ES) 2022/2523 V skyriuje nustatytus reikalavimus;
2) pirmuosius 5 2
Lietuvos subjektų grupės veiklos pradinio etapo metus.“.
|