PASIŪLYMAS

DĖL MINIMALAUS SUBJEKTŲ GRUPIŲ APMOKESTINIMO LYGIO UŽTIKRINIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 NR. XIVP-3533

 

2024-03-26

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1

9

1

 

Argumentai:

 

Siūlomame įstatymo projekte įgyvendinančiame tarptautinius susitarimus dėl minimalios pelno mokesčio normos taikomos stambioms tarptautinėms įmonėms yra numatytas itin ilgas (5 metų) direktyvos (2022 m. gruodžio 15 d. Tarybos direktyva (ES) 2022/2523 dėl visuotinio minimalaus tarptautinių įmonių grupių ir didelių vietos subjektų grupių apmokestinimo lygio užtikrinimo Sąjungoje) pereinamasis laikotarpis. Ilgas pereinamasis, šiuo atveju, neteikia jokios naudos Lietuvos biudžetui. Stambių įmonių bei jų grupių pelno mokestis nesumokėtas Lietuvoje bus perskirstytas į šalis, kurios šią direktyvą iki galo įgyvendins anksčiau. Todėl siūlome trumpinti įstatyme numatytą pereinamąjį laikotarpį iki 2 metų.

 

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo 9 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1.    Papildinis mokestis, kuris būtų apskaičiuotas Lietuvoje, buvimo vietą turinčiam Lietuvos subjektų grupės ar tarptautinės subjektų grupės pagrindiniam patronuojančiajam subjektui pagal Direktyvos (ES) 2022/2523 5 straipsnio 2 dalį arba tarpiniam patronuojančiajam subjektui, jei pagrindinis patronuojantysis subjektas laikomas neįtrauktuoju subjektu, pagal Direktyvos (ES) 2022/2523 7 straipsnio 2 dalį, sumažinamas iki nulio:

1)    pirmuosius 5 2 tarptautinės subjektų grupės veiklos pradinio etapo metus, neatsižvelgiant į Direktyvos (ES) 2022/2523 V skyriuje nustatytus reikalavimus;

2)    pirmuosius 5 2 Lietuvos subjektų grupės veiklos pradinio etapo metus.“.

 

 

 

9

7

 

Argumentai:

 

 

Siūlomame įstatymo projekte įgyvendinančiame tarptautinius susitarimus dėl minimalios pelno mokesčio normos taikomos stambioms tarptautinėms įmonėms yra numatytas itin ilgas (5 metų) direktyvos (2022 m. gruodžio 15 d. Tarybos direktyva (ES) 2022/2523 dėl visuotinio minimalaus tarptautinių įmonių grupių ir didelių vietos subjektų grupių apmokestinimo lygio užtikrinimo Sąjungoje) pereinamasis laikotarpis. Ilgas pereinamasis, šiuo atveju, neteikia jokios naudos Lietuvos biudžetui. Stambių įmonių bei jų grupių pelno mokestis nesumokėtas Lietuvoje bus perskirstytas į šalis, kurios šią direktyvą iki galo įgyvendins anksčiau. Todėl siūlome trumpinti įstatyme numatytą pereinamąjį laikotarpį iki 2 metų.

 

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo 9 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7.    Lietuvos subjektų grupė laikoma įgyvendinanti veiklos pradinį etapą pirmuosius 5  2 finansinius metus, kuriais tokia grupė pirmą kartą patenka į šio įstatymo taikymo sritį.“.

 

 

10

1

 

Argumentai:

 

Siūlomame įstatymo projekte įgyvendinančiame tarptautinius susitarimus dėl minimalios pelno mokesčio normos taikomos stambioms tarptautinėms įmonėms yra numatytas itin ilgas (5 metų) direktyvos (2022 m. gruodžio 15 d. Tarybos direktyva (ES) 2022/2523 dėl visuotinio minimalaus tarptautinių įmonių grupių ir didelių vietos subjektų grupių apmokestinimo lygio užtikrinimo Sąjungoje) pereinamasis laikotarpis. Ilgas pereinamasis, šiuo atveju, neteikia jokios naudos Lietuvos biudžetui. Stambių įmonių bei jų grupių pelno mokestis nesumokėtas Lietuvoje bus perskirstytas į šalis, kurios šią direktyvą iki galo įgyvendins anksčiau. Todėl siūlome trumpinti įstatyme numatytą pereinamąjį laikotarpį iki 2 metų.

 

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo 10 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„1.    Šio įstatymo 9 straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatytas 5 2 metų laikotarpis pradedamas skaičiuoti nuo finansinių metų, kuriais Lietuvos subjektų grupė ar tarptautinė subjektų grupė pirmą kartą pasiekia šio įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje nurodytą metinių pajamų ribą, pradžios.“

 

 

10

2

 

Argumentai:

 Siūlomame įstatymo projekte įgyvendinančiame tarptautinius susitarimus dėl minimalios pelno mokesčio normos taikomos stambioms tarptautinėms įmonėms yra numatytas itin ilgas (5 metų) direktyvos (2022 m. gruodžio 15 d. Tarybos direktyva (ES) 2022/2523 dėl visuotinio minimalaus tarptautinių įmonių grupių ir didelių vietos subjektų grupių apmokestinimo lygio užtikrinimo Sąjungoje) pereinamasis laikotarpis. Ilgas pereinamasis, šiuo atveju, neteikia jokios naudos Lietuvos biudžetui. Stambių įmonių bei jų grupių pelno mokestis nesumokėtas Lietuvoje bus perskirstytas į šalis, kurios šią direktyvą iki galo įgyvendins anksčiau. Todėl siūlome trumpinti įstatyme numatytą pereinamąjį laikotarpį iki 2 metų.

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo 10 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„2.    Jeigu Lietuvos subjektų grupė ar tarptautinė subjektų grupė yra pasiekusi šio įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje nurodytą metinių pajamų ribą 2022 m. gruodžio 23 d., 5 2 metų laikotarpis, nustatytas šio įstatymo 9 straipsnio 1 dalyje, prasideda 2023 m. gruodžio 31 d.“

 

 

 

Teikia

Seimo narys:              

Gintautas Paluckas