LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KONTROLIERIŲ ĮSTATYMO NR. VIII-950

19, 25 IR 29 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

 ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2022-11-15  Nr. XIVP-2078(3)

Vilnius

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Lietuvos Respublikos Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos įstatymą Vyriausiosios tarnybinės etikos komisija atlieka tyrimus dėl deklaruojančių asmenų (išskyrus Seimo narius) veikos atitikties Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatoms, siūlytume tikslinti įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 19 straipsnio 1 dalies 20 punktą ir jame vietoj žodžio ,,įvertinti“ įrašyti žodžius ,,atlikti tyrimą“.

2. Keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalyje nustatytas baigtinis Seimo kontrolierių įstaigos vadovo funkcijų sąrašas, įskaitant tai, kad jis nustato konkrečius darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atlyginimų koeficientus. Atsižvelgiant į tai, kad pagal kartu teikiamo Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo projekto, reg. Nr. XIVP-2066(3) 20 straipsnio 1 dalį įstaigos vadovas nustatys konkrečius ir valstybės tarnautojų pareiginių algų koeficientus bei siekiant teisinio reguliavimo nuoseklumo, kartu turėtų būti atitinkamai keičiama keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalis.

Be to, nurodytame straipsnyje turėtų būti peržiūrimos išvardytos Seimo kontrolieriaus įstaigos vadovo funkcijos (pavyzdžiui, šio dalies 3 punktas, kadangi 2017 m. liepos 1 d. įsigaliojus Darbo kodeksui, darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, netaikoma drausminė atsakomybė, padarius darbo pareigų pažeidimą jiems neskiriamos „drausminės nuobaudos“) bei įrašomos naujos funkcijos, kurios priskiriamos įstaigos vadovui minėtu Valstybės tarnybos įstatymo projektu (pavyzdžiui, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičiaus ir pareigybių sąrašo nustatymo, įstaigos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis darbo apmokėjimo sistemos nustatymo ir kt.).

3. Įstatymo projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 29 straipsnio 1 dalyje brauktini žodžiai ,,ir apmokėjimo sąlygas“, kadangi Lietuvos Respublikos valstybės pareigūnų darbo užmokesčio įstatymas nustato tik valstybės pareigūnų darbo užmokesčio dydžius (žr. kartu teikiamo Valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo Nr. VIII-1904 pakeitimo įstatymo projekto, reg. Nr. XIVP-2099(3), 1 straipsnį).

4. Atsižvelgiant į tai, kad pagal kartu teikiamo Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo projekto, reg. Nr. XIVP-2066(3), nuostatas naujai yra reglamentuojamos atostogos (pavyzdžiui, atsisakoma kasmetinių atostogų už tarnybos stažą) bei įvertinus tai, kad daugeliui iš valstybės ir savivaldybių biudžeto apmokamų asmenų kategorijų kasmetinės atostogos skaičiuojamos darbo dienomis, siūlytina atitinkamai tikslinti keičiamo įstatymo 29 straipsnio 3 dalį.

 

 

Privatinės teisės skyriaus vyresnysis patarėjas,

laikinai atliekantis departamento direktoriaus funkcijas                                                 Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

A. Ožiūnienė, tel. (8 5) 239 6168, el. p. [email protected]

I. Šambaraitė, tel. (8 5) 239 6850, el. p. [email protected]