LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Užsienio reikalų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ASMENŲ DELEGAVIMO Į
TARPTAUTINES IR EUROPOS SĄJUNGOS INSTITUCIJAS AR UŽSIENIO VALSTYBIŲ
INSTITUCIJAS ĮSTATYMO NR. X-1262 PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
NR. XIIIP-2743
2018 m. gruodžio 7 d. Nr. 105-P-101
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Užsienio reikalų komiteto pirmininkas Juozas Bernatonis, pirmininko pavaduotojas Egidijus Vareikis, Užsienio reikalų komiteto nariai Mantas Adomėnas, Aušrinė Armonaitė, Audronius Ažubalis, Žygimantas Pavilionis.
Užsienio reikalų komiteto biuras: vedėjas Evaldas Zelenka, patarėjai Milda Petrokaitė, Laura Plyniuvienė, padėjėja Salvinija Jurėnaitė.
Kviestieji asmenys: užsienio reikalų viceministras Darius Skusevičius, Užsienio reikalų ministerijos (toliau – URM) Finansų departamento direktorė Jolanta Tubaitė, URM Teisės ir tarptautinių sutarčių departamento direktoriaus pavaduotojas Tomas Bliznikas, URM Transatlantinio bendradarbiavimo ir saugumo politikos departamento Tarptautinių misijų ir konfliktų prevencijos skyriaus vedėjas Aleksandas Kudaba, URM Teisės ir tarptautinių sutarčių departamento Teisės skyriaus vyriausioji specialistė Birutė Kunigėlytė-Žiūkienė, Krašto apsaugos ministerijos Personalo departamento direktorius Žilvinas Tomkus, Krašto apsaugos ministerijos Teisės departamento Teisėkūros skyriaus patarėja Jurgita Banytė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-19 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad Seime yra registruotas Lietuvos Respublikos asmenų delegavimo į tarptautines ir Europos Sąjungos institucijas ar užsienio valstybių institucijas įstatymo Nr. X-1262 pakeitimo įstatymo projektas (Reg. Nr. XIIIP-1844), kuriuo keičiamas įstatymas dėstomas nauja redakcija ir kuris yra įtrauktas į Lietuvos Respublikos Seimo V (rudens) sesijos darbų programą.
|
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nebuvo.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
str. |
str. d. |
p. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. |
Socialinių reikalų ir darbo komitetas, 2018-11-23
|
|
|
|
* |
Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir tobulinti jį atsižvelgiant Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą. |
Pritarti |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2018-11-28
|
|
|
|
* |
Sprendimas: Iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui Nr. XIIIP-2743 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti pagal Komiteto pateiktus pasiūlymus. |
Pritarti |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2018-11-28
|
10 |
|
|
N |
Argumentai: Komiteto nuomone, įstatymo projekto priede pasirinktas modelis, kuomet deleguotiems asmenims su darbu užsienyje susijusių išlaidų kompensacijos didžiausias koeficientas (toliau – išlaidų kompensacija) yra siejamas su valstybės tarnautojų, diplomatų, vidaus tarnybos sistemos pareigūnų pareiginės algos koeficientu, yra koreguotinas. Kaip matyti iš įstatymo projekto tikslo ir šiuo metu galiojančio teisinio reguliavimo, kompensacijų dydžiai turėtų būti siejami su deleguojamo asmens einamų pareigų hierarchija tam tikroje institucijoje ar įstaigoje. Aukštesnėms pareigoms reikalingas aukštesnis atstovavimo lygis ir atitinkamai jį užtikrinant tam numatytos didesnės kompensacijos. Atkreipiame dėmesį, jog pareigybių skirstymas į grupes, taip įtvirtinant ir pareigybių hierarchiją, sistemiškai numatytas nuo 2019-01-01 įsigaliojančiame Valstybės tarnybos įstatymo 7 str. ir 1 priede, Diplomatinės tarnybos įstatymo 35 str. ir 1 priede ir Vidaus tarnybos statuto 5 str. ir 1 priedas. Dėl šios priežasties siūlome kompensacijų dydžius sieti būtent su pareigybių grupėmis. Taip pat siūlome atsisakyti projekte numatytų įstaigų skirstymo į grupes eilučių, nes jos nebetenka prasmės išlaidų kompensacijų dydį susiejus su pareigybių grupėmis.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo 1 straipsniu keičiamą Įstatymo priedą ir jį išdėstyti taip:
|
Pritarti |
Atsižvelgiant į įstatymo projekto papildymą naujais straipsniais, įstatymo priedas išdėstomas naujame įstatymo projekto 10 straipsnyje. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2018-11-28
|
2 |
|
|
|
Argumentai: Žr. argumentus prie komiteto pasiūlymo Nr. 1.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo 2 straipsniu keičiamą Įstatymo priedą ir jį išdėstyti taip:
|
Nepritarti |
Pasiūlymas ir argumentai: Seimo Užsienio reikalų komitetas siūlo įstatymo projekto 2 straipsnyje pasiūlytą priedo pakeitimą išdėstyti Seime svarstomo nauja redakcija išdėstyto Lietuvos Respublikos asmenų delegavimo į tarptautines ir Europos Sąjungos institucijas ar užsienio valstybių institucijas įstatymo Nr. X-1262 pakeitimo įstatymo projekte Nr. XIIIP-1844, kurio nuostatos, siūloma, turėtų įsigalioti 2019 m. balandžio 1 d., o šis priedo variantas – 2019 m. liepos 1 d. |
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: Pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIIIP-2743 ir Užsienio reikalų komiteto išvadai.
7.2. Pasiūlymai:
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Juozas Bernatonis, Audronius Ažubalis.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nebuvo.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas Lietuvos Respublikos asmenų delegavimo į tarptautines ir Europos Sąjungos institucijas ar užsienio valstybių institucijas įstatymo Nr. X-1262 3, 5, 6, 7, 9, 12, 14, 15, 17 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-2743(2) ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Juozas Bernatonis
Užsienio reikalų komiteto biuro patarėja Laura Plyniuvienė