|
|
|
|
Argumentai: 2010 m.
Lietuvos Respublikos Seimui ratifikavus Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių
konvenciją (toliau – Konvencija), Lietuva įsipareigojo užtikrinti
jos nuostatų įgyvendinimą ir imtis atitinkamų priemonių, kad asmenys „dėl savo
neįgalumo nebūtų šalinami iš bendros švietimo sistemos ir
neįgaliems vaikams nebūtų atimta galimybė įgyti nemokamą ir privalomą pradinį
arba vidurinį išsilavinimą, taip pat sudaryti sąlygas jiems
visapusiškai ir lygiai su kitais dalyvauti švietimo procese“ (Konvencijos ir jos
Fakultatyvaus protokolo 24 str. 2 d. (a) p., 3 d.). Konvencijos šalys imasi
atitinkamų priemonių, taiko alternatyvius bendravimo būdus, priemones ir
formas, naudoja švietimo metodikas ir priemones, siekdamos suteikti paramą
neįgaliesiems (Konvencijos ir jos Fakultatyvaus protokolo 24 str. 4 d.).
Konvencijos nuostatoms įgyvendinti, būtina užtikrinti bazines švietimo
pagalbos paslaugas: mokinio padėjėjo, pagalbos mokiniui specialistų
pareigybių įsteigimo, metodinės konsultacinės pagalbos stiprinimą, neformaliojo
vaikų švietimo prieinamumo didinimą, ankstyvosios intervencijos, užtikrinant
privalomą ikimokyklinį ugdymą, plėtojimą ir kt.
Jau dabar bendrojo ugdymo mokyklose trūksta apie 6440 švietimo
pagalbos specialistų ir specialiųjų pedagogų. Visoms aukščiau išvardintoms
bazinėms švietimo pagalbos paslaugoms įgyvendinti, reikalingi 28,8 mln. eurų.
Ši suma nėra numatyta 2021 m. biudžete. Nenumačius šios sumos, nemaža dalis
specialiųjų poreikių vaikų jau šiandien lieka be bazinių paslaugų teikimo, todėl
šios sumos nustatymas yra gyvybiškai svarbus ugdymui/si įgyvendinti.
Pasiūlymas: Skirti 28,8 mln. Eurų bazinių švietimo pagalbos
paslaugų užtikrinimui.
Lėšų šaltinis:
Valstybės
biudžeto įplaukos iš akcizo už alkoholinius gėrimus bei apdorotą tabaką ir/arba
iš valstybinių įmonių dividendų.
|