LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
EKONOMIKOS komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ TURTO
VALDYMO, NAUDOJIMO IR DISPONAVIMO
JUO ĮSTATYMO NR. VIII-729 2, 14, 20 IR 22 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. xivp-3801
2024-10-02 Nr. 108-P-56
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Mindaugas Skritulskas, Komiteto pirmininko pavaduotojas Gintautas Paluckas, Komiteto nariai Andrius Bagdonas, Andrius Kupčinskas, Deividas Labanavičius, Laima Mogenienė, Ieva Pakarklytė, Rasa Petrauskienė, Lukas Savickas.
Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai Raimonda Danė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė, Darius Šaltmeris, padėjėja Zita Jodkonienė.
Kviestieji asmenys (pasisakę nuotoliniame posėdyje): Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės turto valdymo departamento Valstybės turto valdymo politikos skyriaus vedėja Laima Kalinauskienė, Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus pavaduotoja Viktorija Namavičienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos
Teisės departamentas |
2 (14) 2 (14) 2 (14) |
(1) 2N (2) 3N (2) |
(8),
(3),
(4) |
Kadangi 2024 m. sausio 1 d. įsigaliojo Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo Nr. I-2044 pakeitimo įstatyme Nr. XIV-1722 išdėstytas Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymas, projekto 2 straipsniu keičiamo Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 14 straipsnio 1 dalies 8 punkte koreguotinas šio įstatymo pavadinimas. Be to, vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, 140 punktu (teisėkūros subjektas pirmą kartą keičiant teisės aktus dėl kitų priežasčių turi pareigą patikslinti nebeaktualias nuorodas), siūlytina projektu pakeisti ir keičiamo įstatymo 14 straipsnio 2 dalies 3 punkte vartojamą sąvoką „neįgaliųjų“ pakeičiant sąvoka „asmenų su negalia“, o keičiamo įstatymo 14 straipsnio 2 dalies 4 punkte vartojamą sąvoką „neįgalumo“ pakeičiant sąvoka „negalios“. |
Pritarti |
I. Projekto 2
straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo „8) kitiems subjektams, jeigu tokio perdavimo tvarka ir sąlygos nustatytos
Lietuvos Respublikos Prezidento įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su
negalia teisių apsaugos pagrindų
II. Projekto 2 straipsnį, kuriame dėstomas keičiamo įstatymo 14 straipsnio pakeitimas, papildyti naujomis 2 ir 3 dalimis jas išdėstyti taip: „2. Pakeisti 14 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) užtikrinti asmenų su
negalia 3. Pakeisti 14 straipsnio 2 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip: „4) teikti pagalbą ir (arba) socialines paslaugas asmenims,
dėl amžiaus, negalios |
2. |
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas |
4 (22) |
1 (4) |
|
Projekto 4 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 22 straipsnio 4 dalyje siūloma nustatyti, kad „valstybė ar savivaldybė gali turtą investuoti įsigydama steigiamos arba įstatinį kapitalą didinančios akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės akcijų, kurios visuotiniame akcininkų susirinkime valstybei ar savivaldybei (savivaldybėms) arba joms kartu suteikia daugiau negu 50 procentų balsų, jeigu įstatymai nenustato kitaip.“ Taigi pagal projekto nuostatas kituose įstatymuose gali būti nustatytos išimtys iš bendrosios taisyklės, kad valstybė ar savivaldybės gali investuoti savo turtą tik į tokias steigiamas arba didinančias įstatinį kapitalą akcines bendroves ar uždarąsias akcines bendroves, kurių akcijos visuotiniame akcininkų susirinkime valstybei ar savivaldybei (savivaldybėms) arba joms kartu suteikia daugiau negu 50 procentų balsų. Vadinasi, kituose įstatymuose gali būti įtvirtinta, kad valstybė ar savivaldybės galėtų investuoti savo turtą į tokias akcines bendroves ir uždarąsias akcines bendroves, kurių organuose jų atstovai neturės sprendžiamojo balso teisės, todėl negalės nulemti tokių organų sprendimų, kai bus sprendžiami disponavimo investuotu valstybės ar savivaldybės valstybės turtu klausimai. Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projektas yra lydimasis projektas Koncesijų įstatymo Nr. I-1510 5, 14, 16, 26, 31, 60, 65, 66 straipsnių ir 5 priedo pakeitimo projektui (reg. Nr. XIVP-3661), kurio 6 straipsnio 2 dalyje (keičiamo Koncesijų įstatymo 60 straipsnio 6 dalies 25 punkte) nustatoma galimybė koncesininkui kartu su suteikiančiąja institucija įsteigti koncesininko kontroliuojamą juridinį asmenį koncesijos sutartiniams įsipareigojimams įvykdyti, svarstytina, ar projekto 4 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 22 straipsnio 4 dalyje vietoje žodžių „jeigu įstatymai nenustato kitaip“ nebūtų tikslinga nustatyti, kad valstybės ar savivaldybių turto investavimo bendrosios taisyklės išimtis taikoma tik Koncesijų įstatyme nustatytais atvejais. Nepritarus šiai pastabai, projekto nuostatos turėtų būti tikslinamos, nustatant aiškius išimčių iš bendros valstybės ar savivaldybių turto investavimo į juridinius asmenis taisyklės, įtvirtintos keičiamo įstatymo 22 straipsnio 4 dalyje, nustatymo kriterijus. Atkreiptinas dėmesys, jog Konstitucinis Teismas 2009 m. kovo 2 d. nutarime pažymėjo, kad ,, <…pagal Konstitucijos 128 straipsnio 2 dalį valstybės turto investavimas turi būti grindžiamas įstatymu, kuriame turi būti įtvirtinta: valstybės turto investavimo kriterijai, sąlygos, taip pat subjektai, turintys teisę priimti sprendimus dėl valstybės turto investavimo. Valstybės turto investavimo kriterijų nustatymas nėra savitikslis – turi būti nustatyti tokie kriterijai, kurie užtikrintų viešąjį interesą, iš Konstitucijos, inter alia jos 128 straipsnio 2 dalies, kylančių imperatyvų laikymąsi. Įstatymų leidėjui kyla pareiga nustatyti tokius valstybės turto investavimo kriterijus, kurie inter alia leistų diferencijuoti valstybės turto investavimą atsižvelgiant į investuojamo turto specifiką ir reikšmę bendrai tautos gerovei bei kitas konstituciškai reikšmingas aplinkybes ...>“. Be to, Konstitucinis Teismas savo nutarimuose ne kartą yra pažymėjęs, kad valstybės turtas nėra savitikslis, bet turi duoti naudą visuomenei ir turi būti tausojamas, nešvaistomas, racionaliai tvarkomas (inter alia Konstitucinio Teismo 2019 m. balandžio 16 d., 2022 m. balandžio 7 d. nutarimai). Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar teisinis reguliavimas, pagal kurį kituose įstatymuose galėtų būti nustatomos išimtys iš vienos pagrindinių valstybės ar savivaldybių turto investavimo į juridinius asmenis sąlygos, įstatyme neįtvirtinant tokių išimčių nustatymo kriterijų, atitinka valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo principus, nustatytus keičiamo įstatymo 9 straipsnyje, bei oficialiąją Konstitucinio Teismo doktriną. |
Pritarti |
Atsižvelgiant į Seimo TD 2 pastabą, taip pat Audito komiteto 2 pasiūlymą, projekto 4 straipsnio 1 dalyje dėstomo keičiamo įstatymo 22 straipsnio 4 dalį pakeisti ir ją išdėstyti taip: „4. Valstybė ar savivaldybė gali turtą investuoti įsigydama steigiamos arba įstatinį kapitalą didinančios akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės akcijų, kurios visuotiniame akcininkų susirinkime valstybei ar savivaldybei (savivaldybėms) arba joms kartu suteikia daugiau negu 50 procentų balsų, išskyrus Koncesijų įstatymo 60 straipsnio 2 dalies 25 punkte nustatytą atvejį.“ |
3. |
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas |
4 (22) |
2 (7) |
|
Siekiant teisinio aiškumo, projekto 4 straipsnio 2 dalyje dėstomo keičiamo įstatymo 22 straipsnio 7 dalyje keturiose vietose esanti nuostata „kurios akcijų dalis priklauso valstybei arba savivaldybei“ keistina nuostata „kurios akcijų dalis nuosavybės teise priklauso valstybei arba savivaldybei“. |
Pritarti |
|
4. |
Seimo kanceliarijos
Teisės departamentas |
5 |
|
|
Atkreiptinas dėmesys, jog kartu su projektu teikiamo Koncesijų įstatymo Nr. I-1510 5, 14, 16, 26, 31, 60, 65, 66 straipsnių ir 5 priedo pakeitimo projekto (reg. Nr. XIVP-3661) 10 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad „iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos pradėti rengti arba įgyvendinti koncesijų projektai rengiami ir įgyvendinami pagal teisės aktų, reglamentuojančių viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimą ir įgyvendinimą, nuostatas, galiojusias iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos“. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projekto 5 straipsnis taip pat neturėtų būti papildytas atitinkamomis įstatymo taikymą reglamentuojančiomis nuostatomis, kadangi koncesijos projekte gali būti numatytas valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto perdavimas panaudos teise. Tokiu atveju atitinkamai reikėtų papildyti ir projekto 5 straipsnio pavadinimą. |
Pritarti |
Žr. konkrečias formuluotes prie Audito komiteto |
5. |
Seimo kanceliarijos
Teisės departamentas |
* |
|
|
Atsižvelgiant į tai, kad projektu siūloma reglamentuoti disponavimą valstybės ir savivaldybių turtu, vadovaujantis Teisėkūros pagrindų įstatymo 16 straipsnio 1 dalimi bei Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punktu (jeigu teisės aktu numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius su valstybės ar savivaldybių turto valdymu, naudojimu ar disponavimu juo), turėtų būti atliktas projekto antikorupcinis vertinimas. |
Pritarti |
Specialiųjų tyrimų tarnybos antikorupcinio vertinimo išvada yra gauta (2024-09-22 Nr. 4-01-8478). |
6. |
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Europos
Sąjungos teisės grupė |
* |
|
|
Įvertinę Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo Nr. VIII-729 2, 14, 20 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3801 atitiktį Europos Sąjungos teisei pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime. |
Atsižvelgti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: nėra.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos
Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba |
4 (22) |
1 (4) |
|
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba (toliau – Specialiųjų tyrimų tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 5 dalies nuostatomis atliko Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo Nr. VIII-729 2, 14, 20 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto[1] Nr.XIVP-3801 (toliau – Projektas) antikorupcinį vertinimą. Siekdami mažinti korupcijos rizikos veiksnių atsiradimo tikimybę, taip pat siekdami teisinio reguliavimo išsamumo, nuoseklumo, skaidrumo ir atsparumo korupcijai, dėl Projekto teikiame žemiau išdėstytas pastabas ir pasiūlymus: 1. Kritinės antikorupcinės pastabos ir pasiūlymai: 1.1. Projektu siūlomas teisinis reglamentavimas neužtikrintų Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme nustatytų valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo principų įgyvendinimo. Sudarytų sąlygas rizikos veiksnių dėl neracionalaus ir neefektyvaus turto investavimo bei galimų nuostolių ar kitų neigiamų padarinių atsiradimo pasireiškimui. Projekto nuostatos svarstytinos teisinio aiškumo požiūriu Projekto 4 straipsniu siūlomi Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo (toliau – Įstatymas) 22 straipsnio 4 dalies nuostatų pakeitimai (pažymėti išskirtu šriftu), kad: „4. Valstybė ar savivaldybė gali turtą investuoti įsigydama steigiamos arba įstatinį kapitalą didinančios akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės akcijų, kurios visuotiniame akcininkų susirinkime valstybei ar savivaldybei (savivaldybėms) arba joms kartu suteikia daugiau negu 50 procentų balsų, jeigu įstatymai nenustato kitaip.“ Taigi, Projekto priėmimo atveju būtų sudaromos prielaidos valstybės ar savivaldybės investicijoms įsigyjant mažiau negu 50 procentų balsų suteikiančių steigiamų arba įstatinį kapitalą didinančių akcinės bendrovių ar uždarųjų akcinių bendrovių akcijų, jeigu tai būtų nustatyta kituose įstatymuose. Specialiųjų tyrimų tarnybos nuomone, minėti Projekto siūlymai svarstytini dėl šių aspektų: 1.1.1. Atkreiptinas dėmesys, kad galiojančio Įstatymo 9 straipsnis nustato, kad valstybės ir savivaldybių turtas turi būti valdomas, naudojamas ir juo disponuojama vadovaujantis visuomeninės naudos, efektyvumo, racionalumo bei viešosios teisės principais. Taigi, galiojančio Įstatymo 22 straipsnio 4 dalyje nustatytas reikalavimas (kad valstybė ar savivaldybė gali turtą investuoti įsigydama steigiamos arba įstatinį kapitalą didinančios akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės akcijų tik tuo atveju, jeigu jos visuotiniame akcininkų susirinkime valstybei ar savivaldybei (savivaldybėms) arba joms kartu suteikia daugiau negu 50 procentų balsų) nustatytas tikslingai, siekiant užtikrinti šių principų įgyvendinimą ir valstybės arba savivaldybių institucijoms suteikiant galimybę paveikti sprendimus, kad valstybės ir savivaldybės turtas būtų naudojamas, valdomas arba juo disponuojama racionaliai, efektyviai, užtikrinant visuomenės poreikių tenkinimą. Tuo tarpu Projekto priėmimo atveju įteisinus galimybę kitų įstatymų pagrindu netaikyti minėto Įstatymo 22 straipsnio 4 dalyje nustatyto reikalavimo, atvejais, kai investuojanti valstybė ir / ar savivaldybė įsigytų akcijų, kurios visuotiniame akcininkų susirinkime valstybei ar savivaldybei arba joms kartu suteiktų 50 arba mažiau procentų balsų, valstybė ir / ar savivaldybė netektų galimybės užtikrinti minėtų turto valdymo principų įgyvendinimo, o tuo pačiu sudarytų sąlygas rizikos veiksnių dėl neefektyvaus ir neracionalaus valstybės ir/ar savivaldybės turto naudojimo arba net nuostolių valstybei ar savivaldybėms atsiradimo pasireiškimui. 1.1.2. Projekto aiškinamajame rašte neatskleidžiama kokiems konkretiems tikslams (ar numatomiems įgyvendinti investiciniams projektams) siūlomi Įstatymo pakeitimai. Taip pat Projektu neapibrėžiami kriterijai, kokiais atvejais Projekto nuostatomis numatoma išimtis galėtų būti taikoma. Tokia situacija, Specialiųjų tyrimų tarnybos vertinimu, svarstytina Projektu siūlomo teisinio reglamentavimo aiškumo aspektu, neužtikrina minėtos teisėkūros iniciatyvos skaidrumo, todėl tai laikytina korupcijos rizikos veiksniu. 1.1.3. Projekto nuostatos sudarytų sąlygas investicijoms, kuomet valstybės arba savivaldybė įsigytų 50 procentų akcijų, kurios visuotiniame akcininkų susirinkime valstybei ar savivaldybei arba joms kartu suteiktų 50 procentų balsų. Atkreipiame dėmesį, kad šiuo atveju galimos situacijos, kuomet dėl akcijų turėtojų nuomonių išsiskyrimo sprendimas negalės būti priimamas. Taigi, tokia aplinkybė taip pat turėtų neigiamų padarinių ir neužtikrintų Įstatyme nustatytų valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo principų įgyvendinimo. 2. Kitų antikorupcinių pastabų ir pasiūlymų neturime. 3. Kitų pastabų ir pasiūlymų neturime. Atlikus Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo Nr. VIII-729 2, 14, 20 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr.XIVP-3801 antikorupcinį vertinimą darytina išvada, kad jo nuostatomis nustatytas teisinis reglamentavimas yra ydingas antikorupciniu požiūriu, kadangi: 1) Projektu siūlomas teisinis reglamentavimas neužtikrintų Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme nustatytų valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo principų įgyvendinimo; 2) Rizikos veiksniai, kad Projektu siūlomų nuostatų įgyvendinimas sudarys sąlygas neracionaliam ir neefektyviam valstybės ir savivaldybių turto investavimui bei lems nuostolius ar kitus neigiamus padarinius; 3) Teisinis neaiškumas dėl Projektu siūlomų nuostatų įgyvendinimo. |
Pritarti |
Komitetas, atsižvelgdamas į Specialiųjų tyrimų tarnybos ir Seimo TD pastabas bei Audito komiteto pasiūlymą, projekto 4 straipsnio 1 dalyje dėstomas keičiamo įstatymo 22 straipsnio 4 dalies nuostatas patikslino (Žr. konkrečias formuluotes prie Seimo TD 2 pastabos). |
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nėra.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Audito komitetas |
|
|
|
Pritarti iniciatorių pateiktam Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo Nr. VII-729 2, 14, 20 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-3801 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, kurioms Audito komitetas pritarė ir Audito komiteto pasiūlymus. |
Pritarti |
|
2. |
Audito komitetas |
4 (22) |
1 (4) |
|
Argumentai: Svarstomo įstatymo 22 straipsnio 4 dalyje įtvirtinta taisyklė, kad valstybė ar savivaldybės gali investuoti savo turtą į akcines bendroves ir uždarąsias akcines bendroves, tik tuomet kai tokių juridinių asmenų organuose valstybės ar savivaldybės atstovai turės sprendžiamojo balso teisę. Pritariant, kad įstatymų leidėjas gali numatyti išimtis iš bendrosios taisyklės, pabrėžtina, kad išimčių sąrašas turi būti baigtinis, įtvirtintas svarstomame įstatyme. Analogiškai kaip yra numatyta svarstomo įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 8 punkte, numatančiame baigtinį įstatymų sąrašą, kuriuose gali būti numatyta valstybės ir savivaldybių turto perdavimo kitiems subjektams panaudos pagrindais tvarka ir sąlygos. Pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento, Specialiųjų tyrimų tarnybos pastabos, pabrėžiant, kad keičiamas įstatymas yra susijęs išimtinai su Koncesijų įstatyme siūlomu nustatyti reguliavimu, susijusiu su juridinio asmens įsteigimu koncesijų sutartiniams įsipareigojimams vykdyti, apie kitus atvejus, kuomet išimtis galėtų būti taikoma nėra žinoma ir jie projekto iniciatoriaus neatskleisti, siūlytina nuostatą detalizuoti, taip kartu užtikrinant, kad iškilus poreikiui kituose įstatymuose nustatyti išimtis iš bendrosios taisyklės dėl valstybės ar savivaldybių turto investavimo į juridinius asmenis neįgyjant sprendžiamojo baldo teisės, jos būtų svarstomos sistemiškai kartu su Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo pakeitimais.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 4 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Pakeisti 22 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Valstybė ar
savivaldybė gali turtą investuoti įsigydama steigiamos arba įstatinį kapitalą
didinančios akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės akcijų, kurios
visuotiniame akcininkų susirinkime valstybei ar savivaldybei (savivaldybėms)
arba joms kartu suteikia daugiau negu 50 procentų balsų, |
Pritarti iš dalies |
Atsižvelgiant į Seimo TD 2 pastabą, taip pat Audito komiteto 2 pasiūlymą, projekto 4 straipsnio 1 dalyje dėstomo keičiamo įstatymo 22 straipsnio 4 dalis patikslinama, siūlant ją išdėstant taip: „4. Valstybė ar savivaldybė gali turtą investuoti įsigydama steigiamos arba įstatinį kapitalą didinančios akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės akcijų, kurios visuotiniame akcininkų susirinkime valstybei ar savivaldybei (savivaldybėms) arba joms kartu suteikia daugiau negu 50 procentų balsų, išskyrus Koncesijų įstatymo 60 straipsnio 2 dalies 25 punkto nustatytą atvejį.“ |
3. |
Audito komitetas |
5 |
1, |
|
Pasiūlymas: Atsižvelgiant į tai, kad svarstomo įstatymo įsigaliojimo data yra nebeaktuali, o svarstomas įstatymo projektas yra sudėtinė Investicijų įstatymo Nr. VIII-1312 2, 4, 13, 156, 158 straipsnių ir ketvirtojo1 skirsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3660 paketo dalis, siūlyti pagrindiniam komitetui svarstomo įstatymo įsigaliojimo datą suderinti su minėto įstatymo įsigaliojimo data. |
Pritarti |
Atsižvelgiant į projekto svarstymo Seime laiką, projekto 5 straipsnio 1 ir 2 dalis pakeisti ir jas išdėstyti taip: „1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2024 m. gruodžio 1 d. 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2024 m. lapkričio 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“ |
4. |
Audito komitetas |
5T, 5 |
3N |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad pritarus svarstomam įstatymo projektui valstybės ir savivaldybių turtas koncesininkui nebegalės būti perduotas panaudos pagrindais, tačiau tokių atvejų gali būti numatyta šiuo metu sudarytose ir po įstatymo įsigaliojimo vis dar galiosiančiose sutartyse, reikalinga nustatyti svarstomo įstatymo taikymo tvarką dėl koncesininkams panaudos pagrindais perduoto turto.
Pasiūlymas: 1. Pakeisti projekto 5 straipsnio pavadinimą: „5 straipsnis. Įstatymo
įsigaliojimas, 2. Papildyti projekto 5 straipsnį 3 dalimi: „3. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 14 straipsnio nuostatomis, galiojusiomis iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos, sudarytoms koncesijos sutartims įgyvendinti perduoto valstybės ir savivaldybių turto panaudos sutartys galioja ir joms taikomos Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 14 straipsnio nuostatos, galiojusios iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos.“ |
Pritarti |
Atsižvelgiant į redakcines pastabas, projekto 5 straipsnio 3 dalį išdėstyti taip: „3. Koncesijos sutartims, sudarytoms vadovaujantis iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusiomis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 14 straipsnio nuostatomis, įgyvendinti perduoto valstybės ir savivaldybių turto panaudos sutartys galioja ir joms taikomos iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusios Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 14 straipsnio nuostatos.“
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui ir Komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai: nėra.
8. Balsavimo rezultatai: pritarti bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Gintautas Paluckas, Andrius Bagdonas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra pareikšta.
PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Mindaugas Skritulskas
Komiteto biuro patarėja Laura Jasiukėnienė