Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių
priedas
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
2023-12-18 Nr. IVL-1803
Teisės akto projekto pavadinimas: Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos atliekamų tyrimų taisyklių projektas[1] (toliau – projektas),
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Priežiūros tarnybos Kontrolės skyriaus vedėja Ingrida Žaldarienė.
Teisės akto projekto antikorupcinis vertinimas atliktas (pažymėti reikiamą atsakymą):
X suderinus teisės akto projektą viešojo administravimo subjekte ir su pavaldžiomis įstaigomis (įstaigomis prie ministerijos ir kitomis ministrui pavestose valdymo srityse veikiančiomis įstaigomis ir įmonėmis);
□ suderinus teisės akto projektą su suinteresuotomis institucijomis, kai jis buvo papildytas arba pakeistas.
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos (nurodomas antikorupcinio vertinimo kriterijus (toliau – kriterijus), kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių. Pildoma, kai, vertintojo nuomone, teisės akto projekto tiesioginio rengėjo siūlomų pataisų nepakanka korupcijos atsiradimo rizikai mažinti arba kai vertintojas nesutinka su teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentais, kodėl neatsižvelgta į vertintojo pateiktas pastabas): nėra.
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Kriterijaus vertinimas (nurodant, kad „Kriterijų atitinka“ / „Kriterijaus neatitinka“ / „Kriterijus nėra teisės akto projekto reglamentavimo dalykas“) ir pagrindimas, jeigu teisės aktas neatitinka kriterijaus (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios neigiamą atsakymą, pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio asmens pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo) (pildo teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą atliekantis asmuo) |
Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą (pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas) |
Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą (pildo teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą atliekantis asmuo) |
1. |
Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas |
Projekte nustatytos sąlygos ir kriterijai yra aiškūs ir nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas.
|
|
□ tenkina □ netenkina |
2. |
Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą |
Projekto nuostatos yra aiškios ir nesudaro galimybės dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą, išskyrus kelias pastabas:
1. Projekto 6 punkte numatyta, kad „Tais atvejais, kai dėl objektyvių priežasčių nėra galimybės per 20 darbo dienų nustatyti ar yra pagrindas pradėti tyrimą, šis terminas Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu gali būti pratęstas 10 darbo dienų.“ Siūlytina nurodyti, kiek kartų gali būti pratęstas terminas.
2. Projekto 66 punkte nurodoma, kad „Pranešimas gali būti surašomas pagal Priežiūros tarnybos patvirtintą formą (4 priedas)“. Siūlytina papildyti formą, nurodant vietą, kur pranešėjas pažymi susipažinimo ir sutikimo su Pranešimu dėl asmens duomenų tvarkymo faktą bei pridėti Pranešimą dėl asmens duomenų tvarkymą, su kuriuo supažindinamas pranešėjas (suvienodinti su Ūkio subjektų, organizuojančių azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias loterijas ir žaidimus žaidimo automatais patikrinimo taisyklių 9 priede patvirtiną Pranešimo formą).
3. Suvienodinti Projekto 53 ir 70 punktuose nurodytas teismines ir teisminių ginčų institucijas (pagal 70 punktą). |
1 pastaba. Atsižvelgta: „Tais atvejais, kai dėl objektyvių priežasčių nėra galimybės per 20 darbo dienų nustatyti ar yra pagrindas pradėti tyrimą, šis terminas Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu gali būti pratęstas vieną kartą 10 darbo dienų terminui“.
2 pastaba. Atsižvelgta: Forma papildyta (Susipažinau su Pranešimu dėl asmens duomenų tvarkymo ir sutinku, kad mano asmens duomenys būtų tvarkomi jame nurodytais tikslais), Pranešimas dėl asmens duomenų tvarkymo pridedamas.
3 pastaba. Atsižvelgta: Taisoma į Regionų administracinį teismą |
X tenkina □ netenkina
X tenkina □ netenkina
X tenkina □ netenkina |
3. |
Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir pan. priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
4. |
Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas) |
Teisės akto projektuose nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas. Be to, funkcijos ir pareigos nustatytos Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatyme ir Lietuvos Respublikos loterijų įstatyme. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
5. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimų priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimų priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
6. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys, sąrašas |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
7. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo ir viešinimo tvarka |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
8. |
Teisės akto projekte nustatyti sprendimų dėl mažareikšmiškumo kriterijai ir priėmimo tvarka |
Numato kiti teisės aktai. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
9. |
Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto: 9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą 9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą 9.3. narių skyrimo mechanizmas 9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė 9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu 9.6. asmeninė narių atsakomybė |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
10. |
Numatytos procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo (viešinimo) tvarka |
Numatytos procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo (viešinimo) tvarka |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
11. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis motyvuotų atvejų, kai nustatoma procedūra netaikoma, sąrašas |
Neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
12. |
Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų procedūrų ir sprendimų priėmimo konkrečius terminus |
Teisės akto projektai nustato jų nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
13. |
Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes |
Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
14. |
Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir pan.) |
Teisės akto projektai nustato būtinus su kontrolės (priežiūros) procedūra susijusius veiksmus (pranešimų ar informacijos pateikimo institucijai tvarka, aplinkybių vertinimas, terminai ir kt.). |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
15. |
Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės (pvz., aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančio subjekto teisės ir pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be liudininkų ir pan.) |
Skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemones reglamentuoja kiti teisės aktai taip pat vidaus kontrolės procedūros. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
16. |
Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybė |
Subjektų, su kuriais susiję teisės aktų projektų nuostatų įgyvendinimas, atsakomybė ir atsakomybės rūšis, atsižvelgiant į pažeidimo pobūdį, nustatytos kituose teisės aktuose. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
17. |
Teisės aktų projekte numatytas baigtinis kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, sąrašas ir nustatyta aiški nuobaudos (sankcijos) skyrimo procedūra |
Numato kiti teisės aktai. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
18. |
Kartu su teisės akto projektu pateikta pakankamai jį pagrindžiančių lydimųjų dokumentų ir informacijos, siekiant antikorupciniu aspektu įvertinti teisės akto projektą |
Informacijos pakanka |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
19. |
Kiti svarbūs kriterijai |
Patikrinimo metu gaunami asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą, užtikrinant reikiamas technines ir organizacines asmens duomenų apsaugos priemones. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
|
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: |
Kontrolės skyriaus vedėja Ingrida Žaldarienė |
Teisės akto projekto vertintojas: |
Lošimo įrenginių tipų tvirtinimo ir registro skyriaus vyriausioji specialistė Skirmantė Paukštienė |
|||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
(parašas) 2023-12-18
|
|
(parašas) 2023-12-18
|
|||||
___________________________