LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
aplinkos apsaugos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA
DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS APSAUGOS ĮSTATYMO NR. I-2223 PAPILDYMO 1083 IR 1084 STRAIPSNIAIS
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2603(2)
2024-06-19 Nr. 107-P-26
Vilnius
1. Komiteto / Komisijos posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė, komiteto nariai: Kasparas Adomaitis, Aidas Gedvilas, Ligita Girskienė, Linas Jonauskas, Tomas Tomilinas, Justinas Urbanavičius, Romualdas Vaitkus;
komiteto biuro darbuotojai: vedėja Birutė Pūtienė, patarėjai: Rasa Liucija Matusevičiūtė, Jolita Jakučionytė, Aistrida Latvėnė, Evelina Bulotaitė, Audrius Želvys, padėjėja Vida Katinaitė;
kviestieji asmenys: Aplinkos ministerijos Atliekų politikos grupės vyriausioji patarėja Greta Česnaitytė.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-01-11 |
1 |
|
|
|
Projekto 1 straipsniu Aplinkos apsaugos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 1083 straipsnio 1 dalyje vartojama sąvoka „daugkartiniai alternatyvūs gaminiai“, kurios turinys nėra pakankamai aiškus tiek šiose projekto nuostatose, tiek ir su teikiamu projektu susijusio Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo Nr. IX-517 2 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 83 straipsniu įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-2601(3) (toliau – įstatymo projektas Nr. XIVP-2601(3)) 2 straipsniu keičiamo Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 83 straipsnio 2 dalies nuostatose. Jei įstatymo projekte Nr. XIVP-2601(3) minėta sąvoka būtų patikslinta, tai, siekiant įstatymų nuostatų suderinamumo, atitinkamai turėtų būti tikslinamos ir projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 1083 straipsnio 1 dalies nuostatos. |
Pritarti |
Tikslinti projekto 1 straipsniu keičiamo Aplinkos apsaugos įstatymo 1083 straipsnio formuluotę ir numatyti, kad atsakomybė gali būti taikoma ne už „daugkartinių alternatyvių gaminių nepateikimą vartotojams“, o už „alternatyvos, numatytos Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 83 straipsnio 2 dalyje, nepateikimą vartotojams“ ir nuostatą išdėstyti taip:
„Viešojo maitinimo paslaugas teikiančių juridinių asmenų neatlygintinis Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 11 priedo 1 ir 4 punktuose nurodytų vienkartinių plastikinių gaminių, kai jie pardavimo metu pripildomi maisto produktų ar gėrimų viešojo maitinimo vietose, dalijimas vartotojams ir (ar) alternatyvos, numatytos Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 83 straipsnio 2 dalyje,
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
2 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-01-11 |
|
|
|
|
Atkreiptinas dėmesys, kad su teikiamu projektu susijusio įstatymo projekto Nr. XIVP-2601(3) 2 straipsnyje dėstomo Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 83 straipsnio 2 dalyje yra nustatyta, kad viešojo maitinimo vietose kaip alternatyva vienkartiniams plastikiniams gaminiams gali būti pateikiamos ne tik daugkartinės pakuotės, bet ir vienkartinės pakuotės, kurių sudėtyje nėra plastiko, arba stalo indai. Atsižvelgiant į tai, tikslintina projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 1083 straipsnio formuluotė, nes pagal projektu siūlomą teisinį reguliavimą būtų baudžiami ir tie viešojo maitinimo paslaugas teikiantys juridiniai asmenys, kurie nors ir nepateiktų vartotojams daugkartinių alternatyvių gaminių, tačiau pateiktų vienkartines pakuotes, kurių sudėtyje nėra plastiko arba stalo indus, kas prieštarauja su teikiamu projektu susijusio įstatymo projekto Nr. XIVP-2601(3) 2 straipsnyje dėstomo Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 83 straipsnio 2 dalyje nustatytam teisiniam reguliavimui. Atsižvelgiant į tai, teikiamo projekto ir įstatymo projekto Nr. XIVP-2601(3) nuostatas būtina derinti tarpusavyje. |
Pritarti |
Tikslinti projekto 1 straipsniu keičiamo Aplinkos apsaugos įstatymo 1083 straipsnio formuluotę ir numatyti, kad atsakomybė gali būti taikoma ne už „daugkartinių alternatyvių gaminių nepateikimą vartotojams“, o už „alternatyvos, numatytos Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 83 straipsnio 2 dalyje nepateikimą vartotojams“. Tokia nuostata apimtų visas 2 dalyje numatytas alternatyvas (daugkartines pakuotes, vienkartines pakuotes, kurių sudėtyje nėra plastiko ir stalo indus).
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
3 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-01-11 |
2 |
|
|
|
Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 1084 straipsnyje siūloma nustatyti, kad būtų baudžiamas viešojo maitinimo paslaugas teikiančių juridinių asmenų neatlygintinis vienkartinių plastikinių gaminių dalijimas ir (ar) pardavimas vartotojams masiniuose renginiuose ir paplūdimiuose įrengtose viešojo maitinimo vietose. Projekto nuostata derintina su įstatymo projekto Nr. XIVP-2601(3) 2 straipsnyje dėstomo Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 83 straipsnio 4 dalyje nustatytu teisiniu reguliavimu, kuriuo neatlygintinis vienkartinių plastikinių gaminių dalijimas ir (ar) pardavimas yra draudžiamas tik tuo atveju, jei masiniuose renginiuose ir paplūdimiuose įrengtose viešojo maitinimo vietose nėra taikoma užstato sistema. Atsižvelgiant į tai, teikiamo projekto ir įstatymo projekto Nr. XIVP-2601(3) nuostatas būtina derinti tarpusavyje. |
Pritarti |
Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 1084 straipsnio nuostatą papildyti Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 83 straipsnio 4 dalyje numatyta išimtimi dėl užstato ir nuostatą išdėstyti taip:
„Viešojo maitinimo paslaugas teikiančių juridinių asmenų neatlygintinis Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 11 priedo 1 ir 4 punktuose nurodytų vienkartinių plastikinių gaminių, kurie teikiant viešojo maitinimo paslaugas pripildomi maisto produktų ar gėrimų, dalijimas ir (ar) pardavimas, išskyrus kai pagal Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 83 straipsnio 4 dalį yra taikomas užstatas, vartotojams masiniuose renginiuose ir paplūdimiuose įrengtose viešojo maitinimo vietose užtraukia baudą nuo vieno tūkstančio iki trijų tūkstančių eurų.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
4 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-01-11 |
2 |
|
|
|
Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 1084 straipsnio 2 dalis, nustatant sankcijas už pakartotinius pažeidimus, tikslintina lingvistiškai, vietoj formuluotės „Šiame straipsnyje“ įrašant formuluotę „Šio straipsnio 1 dalyje“. |
Pritarti |
Patikslinti nuostatą taip:
„
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta
Komiteto pirmininkė (Parašas) Aistė Gedvilienė
Biuro patarėjas A. Želvys, el. p. [email protected]