Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas,
data
|
Siūloma keisti
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
Str.
|
Str. d.
|
P.
|
1.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-03-27
|
1
|
3
|
|
Įvertinę
projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės
technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Siekiant
teisinio aiškumo bei dėstomų nuostatų tikslumo, projekto 1 straipsniu
keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalies pirmojoje pastraipoje vietoj žodžių
„sudaroma iš vienodo skaičiaus lygiateisių narių, atstovaujančių valstybės
institucijoms, draudėjų (darbdavių) organizacijoms ir apdraustųjų interesus
ginančioms organizacijoms“ siūlome įrašyti žodžius „sudaroma taip, kad būtų
vienodai ir lygiateisiškai atstovaujama valstybės institucijoms, draudėjų (darbdavių)
organizacijoms ir apdraustųjų interesus ginančioms organizacijoms“.
|
Pritarti
|
|
2.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2017-03-27
|
1
|
3
|
1
|
2. Projekto
1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalies 1 punkte siūloma
nustatyti, kad į privalomojo sveikatos draudimo tarybą įeina penki Lietuvos
Respublikos Vyriausybės skiriami valstybės institucijų atstovai. Atkreiptinas
dėmesys, kad pagal keičiamo įstatymo 28 straipsnio 1 dalį šią tarybą sudaro
ir jos sudėtį tvirtina sveikatos apsaugos ministras, t.y. formaliai
Vyriausybė gali ne skirti, o deleguoti atstovus, kuriuos, savo ruožtu, į
tarybos sudėtį savo įsakymu įtraukia sveikatos apsaugos ministras. Be to,
pateikta formuluotė suponuoja, kad atstovus deleguotų ne pati Lietuvos
Respublikos Vyriausybė, o atitinkamai Sveikatos apsaugos ministerija,
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Finansų ministerija, Vyriausybės
kanceliarija ir Valstybinė ligonių kasa. Atsižvelgiant į tai, siūlome
nuostatą patikslinti, aiškiai nurodant valstybės institucijų atstovų
delegavimo į Privalomo sveikatos draudimo tarybą procedūrą.
|
Pritarti
|
Komiteto
pasiūlymas:
Pakeisti 1
straipsnio 3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
1) Penki Vyriausybės deleguojami valstybės
institucijų atstovai – po vieną Sveikatos apsaugos ministerijos, Socialinės
apsaugos ir darbo ministerijos, Finansų ministerijos, Vyriausybės
kanceliarijos ir Valstybinės ligonių kasos atstovą Tarybos nuostatuose
nustatyta tvarka.
|
3.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2017-03-27
|
1
|
3
|
1
|
3. Projekto
1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalies 1 punkte brauktini
žodžiai „Lietuvos Respublikos“ bei „prie Sveikatos apsaugos ministerijos“,
nes Lietuvos Respublikos Vyriausybės santrumpa „Vyriausybė“ bei Valstybinės
ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos pavadinimo santrumpa
„Valstybinė ligonių kasa“ jau įvesta atitinkamai keičiamo įstatymo 6 bei 4
straipsniuose. Analogiško turinio pastaba dėl žodžių „prie Sveikatos apsaugos
ministerijos“ išbraukimo taikoma ir projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo
28 straipsnio 8 dalies 1 punktui.
|
Pritarti
|
|
4.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2017-03-27
|
1
|
3
|
2
|
4. Projekto
1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalies 2 punkto a papunktyje
nurodoma, kad į Privalomojo sveikatos draudimo tarybą įeina vienas darbdavių
organizacijų atstovas, kuris deleguojamas bendru Lietuvos pramonininkų
konfederacijos, Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos, Lietuvos verslo
konfederacijos sutarimu. Pažymėtina, kad galimi atvejai, jog minėtos
organizacijos sutarimo gali ir nepasiekti, todėl, pasibaigus senosios
sudėties tarybos kadencijai ir laiku nesudarius naujos, formaliai nebūtų
įmanoma įgyvendinti įstatymines nuostatas dėl tinkamo tarybos sudarymo.
Atsižvelgiant į tai siūlytina tikslinti projekto nuostatas, užtikrinant
tarybos veiklos nepertraukiamumą, t.y. tikslinga būtų numatyti alternatyvią
vieno draudėjų (darbdavių) atstovo skyrimo tvarką tuo atveju, jei aukščiau
minėtosios organizacijos nepasiektų bendro sutarimo. Analogiška pastaba
taikytina ir projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalies 2
punkto e papunkčiui.
|
Pritarti
|
Patobulinto
įstatymo projekto 1 straipsnio 3 dalies 2 punkto a, c, d papunkčiuose ir 3
punkto c papunktyje siūloma nustatyti, kad nesant organizacijų bendro
sutarimo, kiekviena jų sveikatos apsaugos ministrui teikia po vieną kandidatą
į Privalomojo sveikatos draudimo tarybos narius, iš kurių Tarybos nuostatuose
nustatyta tvarka atrenkamas vienas ar du kandidatai.
|
5.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2017-03-27
|
1
|
3
|
3
|
5. Projekto
1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalies 3 punkto c papunkčiu
nustatoma, kad į Privalomojo sveikatos draudimo tarybą vieną atstovą kaip
apdraustųjų atstovą deleguoja Lietuvos kaimo bendruomenių sąjunga. Svarstytina,
ar sąjunga, kurios pagrindiniai tikslai susiję su siekiu Lietuvos kaimą
daryti patrauklia ir saugia vieta, galėtų deleguoti atstovą,
kuris tinkamai atstovautų apdraustųjų interesus Privalomojo sveikatos
draudimo taryboje. Analogiška pastaba taikytina ir šio straipsnio 3 dalies 3
punkto d papunkčio nuostatai, numatančiai Jaunųjų gydytojų asociacijos,
kurios pagrindiniai tikslai susiję su asociacijos narių interesų atstovavimu,
užtikrinant kokybiškas darbo sąlygas ir profesinio tobulėjimo galimybes,
teisę į tarybą deleguoti atstovą, kuris atstovautų apdraustųjų interesus.
|
Pritarti
|
Komiteto
pasiūlymas:
Pakeisti 1
straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3) penki
apdraustųjų atstovai, iš kurių:
a) vienas pacientų ir
neįgaliųjų interesus ginančių organizacijų atstovas, atrenkamas šio
straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka.
b) vienas sveiką gyvenseną
propaguojančių organizacijų atstovas, atrenkamas šio straipsnio 4 dalyje
nustatyta tvarka.
c) vienas Lietuvos kaimo
bendruomenių sąjungos deleguotas atstovas; vienas pensininkų ir neįgaliųjų
interesus ginančių organizacijų atstovas, deleguojamas bendru Pensininkų
reikalų tarybos ir Neįgaliųjų reikalų tarybos sutarimu. Nesant šių
organizacijų bendro sutarimo, kiekviena jų sveikatos apsaugos ministrui
teikia po vieną kandidatą
į Privalomojo sveikatos draudimo tarybos narius, iš kurių Tarybos
nuostatuose nustatyta tvarka atrenkamas vienas pensininkų ir neįgaliųjų
interesus ginančių organizacijų atstovas;
d) vienas Jaunųjų gydytojų asociacijos
Lietuvos
jaunimo organizacijų tarybos
deleguotas atstovas;
e) vienas Lietuvos profesinių
sąjungų konfederacijos deleguotas atstovas.“
|
6.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2017-03-27
|
1
|
4
|
|
6. Siekiant
teisinio aiškumo bei derinant keičiamo įstatymo 28 straipsnio 4 ir 6 dalis
projekto nuostatas tarpusavyje, siūlytina papildyti projekto 1
straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 6 dalį, nurodant kad likus ne
mažiau kaip 40 dienų iki tarybos kadencijos pabaigos ne tik kreipiamasi į
deleguojančias institucijas ar organizacijas dėl naujų narių delegavimo,
tačiau taip pat skelbiamas ir viešas kvietimas teikti kandidatus.
|
Pritarti
|
Komiteto pasiūlymas:
Pakeisti 1 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Likus ne mažiau kaip 40 dienų iki Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos kadencijos pabaigos, sveikatos apsaugos
ministras kreipiasi į šio straipsnio 3 dalies 1, 2 punktuose ir 3 punkto c-e
papunkčiuose nurodytus subjektus dėl naujų narių delegavimo ir Sveikatos
apsaugos ministerija viešai paskelbia kvietimą teikti šio straipsnio 3
dalies 3 punkto a ir b papunkčiuose nurodytų organizacijų kandidatus į
Privalomojo sveikatos draudimo tarybos narius, iš kurių Tarybos nuostatuose
nustatyta tvarka atrenkamas vienas pacientų, neįgaliųjų interesus
ginančių ir vienas sveiką gyvenseną propaguojančių organizacijų atstovas.
|
7.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2017-03-27
|
1
|
5
|
|
7. Atsižvelgiant
į tai, kad privalomo sveikatos draudimo tarybos sudėtis sveikatos apsaugos
ministro įsakymu tvirtinama in corpore, t.y. visos Tarybos
įgaliojimai prasideda ir baigiasi vienu metu, projekto 1 straipsniu keičiamo
įstatymo 28 straipsnio 5 dalyje siūlome nustatyti, kad ne Privalomo
sveikatos draudimo tarybos nariai tvirtinami dvejų metų kadencijai, o kad
pačios Privalomo sveikatos draudimo tarybos kaip kolegialios institucijos
kadencija – du metai.
|
Pritarti
|
Komiteto pasiūlymas:
Pakeisti 1 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5.
Privalomojo sveikatos draudimo tarybosa nariai tvirtinami
sudaroma dvejų metų kadencijai. Privalomojo sveikatos draudimo tarybos
nariu asmuo gali būti ne ilgiau kaip dvi kadencijas iš eilės.
Privalomojo sveikatos draudimo
tarybos darbui vadovauja pirmininkas. Jis renkamas Privalomojo sveikatos
draudimo tarybos narių balsų dauguma iš šio straipsnio 3 dalies 1 punkte
nurodytų subjektų.
|
8.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2017-03-27
|
1
|
6
|
|
8. Siekiant
teisinio aiškumo bei atsižvelgiant į Privalomojo sveikatos draudimo tarybos
pirmininko statuso svarbą, siūlome projekto 1 straipsniu keičiamo
įstatymo 28 straipsnio 5 dalyje plačiau atskleisti tarybos pirmininko
rinkimų procedūrą, t.y. apibrėžti vieno ar kelių galimų kandidatų iškėlimo
galimybę, numatyti atvejus, kada esant daugiau nei vienam kandidatui nei
vienas iš jų rinkimuose negauna pakankamo balsų skaičiaus, atskleisti
pakartotinių tarybos pirmininko rinkimų tvarką.
|
Pritarti
|
Komiteto pasiūlymas:
Pakeisti 1 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Likus ne mažiau kaip 40 dienų iki
Privalomojo sveikatos draudimo tarybos kadencijos pabaigos, sveikatos
apsaugos ministras kreipiasi į tarybos narius deleguojančias institucijas ar
organizacijas dėl naujų narių delegavimo. Privalomojo sveikatos
draudimo tarybos darbui vadovauja pirmininkas. Sveikatos apsaugos ministrui
patvirtinus Privalomojo sveikatos draudimo tarybos sudėtį, ne vėliau kaip per
10 darbo dienų pradedami pirmininko rinkimai. Privalomojo sveikatos
draudimo taryba, dalyvaujant ne mažiau kaip 4/5 narių, iš šio
straipsnio 3 dalies 1 punkte nurodytų subjektų, renka
kandidatą į Privalomojo sveikatos draudimo
tarybos pirmininko pareigas. Išrinktu laikomas
asmuo, surinkęs ne mažiau kaip pusę visų Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos narių balsų. Jeigu nė vienas kandidatas nesurenka reikiamo balsų skaičiaus,
Privalomojo sveikatos draudimo taryba, dalyvaujant ne mažiau kaip 4/5 narių, kandidatą į Tarybos pirmininkus renka pakartotiniuose rinkimuose,
kuriuose dalyvauja du daugiausia balsų surinkę kandidatai. Kandidatu į
Tarybos pirmininkus išrinktu laikomas asmuo, surinkęs posėdyje dalyvaujančių
Tarybos narių balsų daugumą.“
|
9.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2017-03-27
|
1
|
7
|
|
9. Derinant
projekto nuostatas tarpusavyje, projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo
28 straipsnio 7 dalyje vietoj žodžio „skiriamas“ įrašytinas žodis
„tvirtinamas“.
|
Pritarti
|
|
10.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-03-27
|
1
|
8
|
1
|
10. Projekto
1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 8 dalies 1 punkte siūloma
nustatyti, kad Privalomo sveikatos draudimo tarybos nariu negali būti
įstaigų, įmonių, organizacijų, kurios verčiasi farmacine veikla, valdymo
organų narys arba darbuotojas. Atkreiptinas dėmesys, kad tokia nuostata
užkerta kelia keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalies 3 punkto d papunktyje
numatytai jaunųjų gydytojų asociacijai deleguoti gydytoją, kuris dirba
ligoninėje, kuriai, pvz., išduota vaistinės veiklos licencija.
|
Pritarti
|
Komiteto
pasiūlymas:
Pakeisti 1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 8 dalies 1 punktą ir jį
išdėstyti taip:
„1) įstaigų,
įmonių ir organizacijų, kurios
verčiasi farmacine veikla, išskyrus asmens sveikatos priežiūros įstaigas,
kuriose veikia ligoninės vaistinės, taip pat įstaigų, įmonių ir organizacijų,
sudariusių sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis dėl išduotų
kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių įsigijimo išlaidų
kompensavimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto,
ortopedijos įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie
Sveikatos apsaugos ministerijos dėl ortopedijos techninių priemonių įsigijimo
išlaidų kompensavimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto,
medicinos priemonių rinkos subjektų valdymo
organų nariai ir darbuotojai bei
asmenys ėję šias pareigas paskutinius vienus metus iki jų patvirtinimo Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos nariais dienos.“
|
11.
|
Lietuvos Respublikos
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-03-27
|
1
|
8
|
2
|
11. Siekiant
teisinio aiškumo, siūlytina atskleisti projekto 1 straipsniu keičiamo
įstatymo 28 straipsnio 8 dalies 2 punkte vartojamos formuluotės „susiję
tarpusavyje tiesioginio pavaldumo santykiais“ turinį.
|
Pritarti iš dalies
|
Komiteto
pasiūlymas:
Pakeisti 1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 8 dalies 2 punktą ir ją
išdėstyti taip:
“2) asmenys, pagal pareigas susiję tarpusavyje tiesioginio pavaldumo santykiais.” Atkreiptinas dėmeys į tai, kad daugelyje įstatymų vartojamos “tiesioginio pavaldumo santykių” formuluotės turinys nėra detaliai atskleidžiamas. |
12.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2017-03-27
|
1
|
9
|
|
12. Projekto
1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 9 dalyje siūloma nustatyti,
kad minimalius kompetencijos reikalavimus Privalomo sveikatos draudimo
tarybos nariams nustato sveikatos apsaugos ministras. Atsižvelgiant į
Privalomo sveikatos draudimo tarybos kaip valstybinės institucijos statusą,
jos funkcijas ir reikšmę sprendžiant svarbiausius privalomos sveikatos
draudimo klausimus, o taip pat siekiant reikalavimų tarybos nariams dėstymo
sistematiškumo ir nuoseklumo, manome, kad minimalūs kompetencijos
reikalavimai tarybos nariams turėtų būti nustatyti įstatyme, o ne
poįstatyminiame teisės akte.
|
Pritarti
|
Projekto 1
straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 9 dalį siūloma išbraukti, o
minimalius kompetencijos reikalavimus įtvirtinti 28 straipsnio 7 dalyje.
|
13.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2017-03-27
|
1
|
10
|
|
13. Projekto
1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 11 dalyje nustatoma, kad
Privalomojo sveikatos draudimo tarybos nariai ir visuomeniniai patarėjai
privalo elektroninėmis priemonėmis deklaruoti privačius interesus Lietuvos
Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje
įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Atsižvelgiant į tai, kad šiuo
metu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo
nuostatos nenumato pareigos Privalomojo sveikatos draudimo tarybos
visuomeniniams patarėjams deklaruoti privačius interesus (t.y. minėtieji
asmenys nelaikomi asmenimis, dirbančiais valstybės tarnyboje), kartu turėtų
būti keičiamas ir minėtasis įstatymas. Taip pat išbrauktini žodžiai
„elektroninėmis priemonėmis“, nes privačių interesų deklaravimo tvarka ir
būdai yra ne šio įstatymo, o aukščiau minėto Viešųjų ir privačių interesų
derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reguliavimo dalykas.
|
Pritarti
|
Seime 2017 m.
balandžio 4 d. buvo pateiktas Viešųjų ir privačių interesų derinimo
valstybinėje tarnyboje įstatymo Nr. VIII-371 4, 10 ir 13 straipsnių pakeitimo
įstatymo projektas XIIIP-503, kuriuo numatoma Privalomojo sveikatos draudimo
tarybos visuomeninių konsultantų prievolė deklaruoti privačius interesus.
|
14.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2017-03-27
|
1
|
12
|
|
14. Projekto
1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 13 dalies formuluotės
suponuoja, kad visais 13 dalies 1-5 punktuose nurodytais atvejais, tarybos
nario įgaliojimai nutrūksta savaime ir tik 6 punkte nurodytu atveju,
sveikatos apsaugos ministras turi priimti formalų sprendimą dėl tarybos nario
išbraukimo iš tarybos. Vertinant tokį siūlomą reguliavimą, atkreipiame
dėmesį, kad Privalomojo sveikatos draudimo taryba nėra savaveiksmė
institucija; ji sudaroma, jos sudėtis keičiama oficialiu administraciniu aktu
– sveikatos apsaugos ministro įsakymu. Atsižvelgiant į tai, manome, kad
keičiamo įstatymo 28 straipsnio 13 dalies 1, 3 ir 4 punktai tikslintini,
nurodant, kad be šiuose punktuose nurodytų pagrindų, tarybos nario įgaliojimų
pasibaigimui būtinas ir formalus sveikatos apsaugos ministro sprendimas dėl
jo išbraukimo iš tarybos sudėties (ar pakeitimo kitu nariu).
|
Pritarti
|
|
15.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2017-03-27
|
1
|
12
|
|
15. Projekto
1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 13 dalies 1 punkte vietoj
žodžių „įgaliojimų“ įrašytini žodžiai „Privalomojo sveikatos draudimo tarybos
kadencijos“. Be to, atsižvelgiant į aukščiau išdėstytą pastabą, po žodžio
„laikas“ įrašytini žodžiai „ir sveikatos apsaugos ministras patvirtina naują
tarybos sudėtį“.
|
Pritarti
|
|
16.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2017-03-27
|
1
|
13
|
|
16. Projekto
1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 13 dalies 2-6 punktuose
nurodytos sąlygos, kuomet tarybos nario įgaliojimai nutrūksta anksčiau
tarybos kadencijos pabaigos. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina nustatyti,
kad naujas tarybos narys į atsilaisvinusią vietą skiriamas likusiai tarybos
kadencijos trukmei šiame straipsnyje nustatyta tvarka.
|
Pritarti
|
|
17.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2017-03-27
|
1
|
12
|
6
|
17. Projekto
1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 13 dalies 6 punkte siūloma
nustatyti, kad tam tikrais atvejais Privalomojo sveikatos draudimo tarybos
narys išbraukiamas iš tarybos sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka.
Vertinant šią nuostatą, ginčytina, ar sveikatos apsaugos ministras turėtų
tvirtinti atskirą aprašą, numatantį tik Privalomojo sveikatos draudimo
tarybos nario išbraukimo iš tarybos sudėties esant šiame punkte numatytiems
pagrindams tvarką. Galbūt turima omenyje, kad esant nurodytiems pagrindams
tarybos nariai bus išbraukiami tarybos nuostatų nustatyta tvarka.
|
Pritarti
|
Nuostata
patikslinta, kad esant 13 dalies 6 straipsnyje nurodytiems pagrindams,
sveikatos apsaugos ministras Tarybos nuostatuose nustatyta tvarka
išbraukia asmenį iš Privalomojo sveikatos draudimo tarybos.
|
18.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2017-03-27
|
2
|
1, 2
|
|
18. Pažymėtina,
kad projekte nenurodžius vėlesnės įstatymo įsigaliojimo datos, įstatymo
nuostatos įsigaliotų nuo jų oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre.
Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 2 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija iki 2017 m. balandžio 15
d. priima šio Įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. Atsižvelgus į tai, kad
įgyvendinamieji teisės aktai turi būti rengiami ir priimami taip, kad
įsigaliotų kartu su tuo teisės aktu ar atskiromis jo nuostatomis, kurias šie
teisės aktai įgyvendina, projektas pildytinas nuostatomis dėl vėlesnio įstatymo
įsigaliojimo. Be to, atkreipiame dėmesį,
kad ministerijos kompetencijai priklausančiais klausimais
privalomos galios administracinius aktus (įsakymus) tvirtina ministras, o ne
ministerija, todėl šioje dalyje vietoj žodžio „ministerija“ įrašytinas žodis „ministras“.
|
Pritarti
|
|
19.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2017-03-27
|
|
|
|
19. Vadovaujantis
Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 17 punktu bei
atsižvelgiant į tai, kad Privalomojo sveikatos draudimo taryba teiktų nuomonę
svarbiausiais privalomojo sveikatos draudimo klausimais, manytina, kad turėtų
būti atliktas projekto antikorupcinis vertinimas.
|
Pritarti
|
2017-04-19 gauta
antikorupcinio vertinimo išvada, kad įvertinus įstatymo projektą
antikorupciniu požiūriu, ydingų nuostatų nenustatyta.
|
20.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2017-03-27
|
1
|
|
|
20. Atsižvelgiant
į teisės technikos reikalavimus, vienintelė projekto 1 straipsnio dalis
nenumeruotina.
|
Pritarti
|
|
21.
|
Europos teisės departamentas,
2017-03-29
|
|
|
|
Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Seimo pateiktą
derinti Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo Nr. I-1343 28
straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIP-461 (toliau – Projektas),
atkreipiame Jūsų dėmesį į Projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos
sveikatos draudimo įstatymo 28 straipsnio 7 dalį, kuriame siūloma numatyti,
kad „Privalomojo sveikatos draudimo tarybos nariu gali būti skiriamas tik
nepriekaištingos reputacijos Lietuvos Respublikos pilietis.“ Šiame kontekste
visų pirma pažymime, kad Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (toliau –
SESV) 18 straipsnis draudžia bet kokią diskriminaciją pilietybės
pagrindu. Vadovaujantis SESV 45 straipsnio 2 dalimi, yra panaikinama bet
kokia valstybių narių darbuotojų diskriminacija dėl pilietybės. Be to,
Europos Sąjungos teisės aktuose yra įtvirtintas vienodo traktavimo principas
ne tik Europos Sąjungos piliečių, bet ir tam tikras sąlygas atitinkančių
trečiųjų valstybių piliečių atžvilgiu.
Pažymime, kad jau minėto SESV 45 straipsnio 4 dalyje
yra numatyta, kad jo nuostatos netaikomos darbui valstybės tarnyboje, kas iš
esmės reiškia, kad į kai kurias ES šalių darbo vietas gali būti priimami tik
tų šalių piliečiai, bet tik tuo atveju, jei darbas yra susijęs su viešosios
valdžios funkcijų vykdymu ar bendrųjų valstybės interesų apsauga. Kadangi
Privalomojo sveikatos draudimo taryba yra patariamoji institucija, kurią,
kaip siūloma Projekte, sudarytų įvairių profesijų atstovai, pilietybės
reikalavimas asmenims, norintiems užimti Privalomojo sveikatos draudimo
tarybos nario pareigas neturėtų būti taikomas. Todėl, atsižvelgdami į tai,
kas išdėstyta, siūlytume atsisakyti Privalomojo sveikatos draudimo tarybos
nariui nustatomo Lietuvos Respublikos pilietybės kriterijaus ir Projekto 1
straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 28
straipsnio 7 dalį formuluoti taip: „Privalomojo sveikatos draudimo tarybos
nariu gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos asmuo.“
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalyje pateiktų
Privalomojo sveikatos draudimo tarybos funkcijų pobūdį ir jų susietumą su
bendrųjų valstybės interesų sveikatos draudimo srityje apsauga manytina, kad
pilietybės reikalavimo taikymas Privalomojo sveikatos draudimo tarybos
nariams nėra perteklinis.
|
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas,
data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
Str.
|
Str. d.
|
P.
|
1.
|
Lietuvos verslo
konfederacija
|
1
|
3
|
2
|
|
Š.m. kovo 28 d. LR
Seimui buvo pateiktas Sveikatos draudimo įstatymo Nr. I-1343 28 straipsnio
pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-461 (toliau Projektas), kuriuo siūloma
keisti šiuo metu galiojančią Privalomojo sveikatos draudimo tarybos (toliau
Taryba) formavimo tvarką.
Projekto aiškinamajame
rašte nurodoma, jog Projektu siūloma į draudėjų (darbdavių) atstovų grupę
Taryboje įtraukti gausiausių darbdavių organizacijų atstovus, atsižvelgiant į
jų indėlį formuojant privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau PSDF)
biudžetą. Dabartinėje Projekto redakcijoje numatoma, jog Taryboje draudėjus
(darbdavius) atstovaus 5 atstovai nuo Lietuvos verslo konfederacijos (toliau
LVK), Lietuvos pramoninkų konfederacijos, Lietuvos darbdavių konfederacijos,
LR Žemės ūkio rūmų, Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos,
Lietuvos savivaldybių asociacijos bei asmens sveikatos priežiūros įstaigų
organizacijų. Numatyta, jog LVK, Lietuvos pramoninkų konfederacija bei
Lietuvos darbdavių konfederacija galės skirti tik 1 atstovą nuo trijų
organizacijų bendru sutarimu, tuo tarpu likusioms organizacijoms suteikta
galimybė skirti po vieną atstovą.
LVK - didžiausia
paslaugų, prekybos ir aukštųjų technologijų įmones vienijanti verslo
organizacija - pritaria Projekto iniciatorių nuostatai dėl būtinybės
atnaujinti Tarybos formavimo tvarką. Aktyviai pasisakome už skaidrų valstybės
institucijų formavimą ir veikimą, todėl, atsižvelgiant į tai, jog dabartinis
reguliavimas nebuvo atnaujintas nuo 2002 metų, sprendimas šią tvarką peržiūrėti
yra savalaikis. Vis dėlto, siūlomi draudėjų (darbdavių) grupės formavimo
principai kelia abejonių. Projekto aiškinamajame rašte nedetalizuojama, pagal
kokią sumokamų mokesčių į PSDF statistiką skirstomos vietos Taryboje bei
kodėl nuspręsta dviem darbdavių organizacijoms suteikti po vieną vietą, o
kitoms trims palikti dalintis viena vieta. Atkreipiame dėmesį, jog LVK per savo narių tinklą
atstovauja 29 verslo asociacijas ir 3,5 tūkst. įmonių, kurios drauge sukuria
apie ketvirtadalį Lietuvos BVP ir yra įsteigusios 200 tūkst. darbo vietų,
todėl pagrįstai manome, jog mūsų vienijama verslo bendruomenė įneša didžiąją
PSDF biudžeto dalį.
Siekiant įteisinti
lygias galimybes darbdavių atstovams dalyvauti Tarybos veikloje, siūlome
pakeisti Projektu šiuo metu siūlomą draudėjų (darbdavių) grupės sudarymo
tvarką ir numatyti, kad į Tarybą 3 narius bendru sutarimu deleguoja
penkios Lietuvos darbdavius vienijančios verslo organizacijos: Lietuvos
verslo konfederacija, Lietuvos pramoninkų konfederacija, Lietuvos darbdavių
konfederacija, LR
Žemės ūkio rūmai bei Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacija.
|
Pritarti iš dalies
|
Komiteto
pasiūlymas:
Pakeisti 1
straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti
taip:
„2) penki draudėjų (darbdavių) atstovai, iš kurių:
a) vienas du darbdavių organizacijų atstovasi,
kurise deleguojamasi bendru Lietuvos pramonininkų
konfederacijos, Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos, Lietuvos verslo
konfederacijos, Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmų, Lietuvos
prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos sutarimu. Nesant šių organizacijų
bendro sutarimo, kiekviena jų sveikatos apsaugos ministrui teikia po vieną kandidatą į Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos narius, iš kurių Tarybos nuostatuose nustatyta
tvarka atrenkami du darbdavių organizacijų atstovai;
b) vienas Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmų deleguotas
atstovas;
c) vienas Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos
deleguotas atstovas;
d) vienas Lietuvos savivaldybių asociacijos deleguotas atstovas;
ec) vienas
asmens sveikatos priežiūros įstaigų organizacijų atstovas, kuris deleguojamas
bendru Lietuvos gydytojų vadovų sąjungos, Lietuvos ligoninių asociacijos,
Lietuvos rajonų ligoninių asociacijos sutarimu. Nesant šių organizacijų bendro
sutarimo, kiekviena jų sveikatos apsaugos ministrui teikia po vieną kandidatą į Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos narius, iš kurių Tarybos nuostatuose nustatyta
tvarka atrenkamas vienas asmens sveikatos priežiūros įstaigų organizacijų
atstovas.
d)
vienas asmens sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų atstovas, kuris
deleguojamas bendru Lietuvos gydytojų sąjungos, Jaunųjų gydytojų asociacijos,
Lietuvos slaugos specialistų organizacijos, Lietuvos sveikatos apsaugos
darbuotojų profesinės sąjungos sutarimu. Nesant šių organizacijų bendro
sutarimo, kiekviena jų sveikatos apsaugos ministrui teikia po vieną kandidatą į Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos narius, iš kurių Tarybos nuostatuose nustatyta
tvarka atrenkamas vienas asmens sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų
atstovas.“
|
2.
|
Lietuvos slaugos
specialistų organizacija
|
1
|
3
|
2
|
|
Lietuvos slaugos specialistų
organizacija (LSSO) - yra profesinė sąjunga įsteigta šakiniu pagrindu ir
vienija slaugos specialistus dirbančius sveikatos priežiūros įstaigose,
veikianti 25 metus. LSSO yra socialinis partneris - darbuotojų atstovas.
Pagrindinis organizacijos tikslas - atstovauti ir ginti savo narių
profesines, darbo, ekonomines teises ir teisėtus interesus, tenkinti
viešuosius interesus, gerinant visuomenės sveikatos priežiūrą.
Derybų keliu siekti teisingo
apmokėjimo už darbą, saugių ir sveikatai nekenksmingų darbo sąlygų sudarymo,
geresnių darbo sąlygų ir darbo santykių stabilumo. LSSO visomis prieinamomis
priemonėmis prisideda prie sveikatos apsaugos ir darbo sistemos tobulinimo,
teikia pasiūlymus valstybės institucijoms rengiant projektus, dalyvauja darbo
grupėse, LSSO būdama profesine sąjunga bendradarbiauja su profesinėmis
sąjungomis iš kitų ES šalių. Organizacija būdama Europos slaugytojų asociacijų
federacijos nare dalyvauja tarptautinio lygio (Europos Komisijos)
inicijuojamuose projektuose ir darbo grupėse, teikia pasiūlymus, dalyvauja
rengiant apklausas ir analizes. LSSO turi darbuotojų atstovų teises, kurias
reglamentuoja LR DK 22 str. ir turi teisę įinformavimą ir konsultavimą, pagal
DK 47 str. Būtent informavimo ir konsultavimo procedūra leidžia užmegzti
socialinį dialogą su darbdaviais, gauti informaciją apie įstaigos ekonominę
padėtį bei darbo santykių būklę.
Dalyvaudama PSD taryboje. LSSO,
kaip darbuotojų atstovas, gauna visą reikiamą informaciją, susijusią su
slaugytojų darbo užmokesčiu, slaugos paslaugų apmokėjimu, slaugytojų darbo
sąlygomis ir darbo aplinka. Akcentuojame, kad slaugytojai yra viena
gausiausių kvalifikuotų sveikatos priežiūros sistemos darbuotojų grupė ir.
deja, menkiausiai vertinama socialinių partnerių, sveikatos politikų.
Slaugytojai išsilavinimą įgyja kolegijose ir universitetuose. Baigę studijas,
įgyja bakalauro, magistro bei slaugos mokslų daktaro laipsnius. Turi visas galimybes
siekti akademinės karjeros. Slaugos praktiką reglamentuoja slaugos praktikos
ir akušerijos įstatymas bei ES direktyvos. Slaugytojų dirbančių Lietuvos
sveikatos priežiūros sistemoje skaičius sparčiai mažėja, o slaugos paslaugų
poreikis didėja. Slaugytojų skaičiaus mažėjimas lemia ir paslaugų skaičiaus
augimą tenkantį vienam slaugytojui, o nuo to kenčia pacientų sveikatos
gerovė. Slaugytojos yra viena gausiausių darbuotojų grupė kurią palietė
emigracija. Slaugytojų darbo užmokesčio vidurkis nesiekia 600 eurų.
Slaugytojos emigruoja dėl mažų darbo užmokesčių, nepalankių darbo sąlygų,
nesaugios darbo aplinkos, žeminimų darbo vietoje. Lietuvoje dirbančių
slaugytojų amžiaus vidurkis siekia 58 metus. Dėl slaugytojų trūkumo sveikatos
priežiūros Įstaigose išaugo darbo krūviai. Slaugytojos nebegali atlikti visų
savo funkcijų ir įgyvendinti savo kom petencijų. Šiuo metu tarp LSSO ir LR
Seimo Sveikatos reikalų komiteto socialinis dialogas nevyksta. LSSO prašo
dėmesio ir pagarbos slaugytojams. Manome, kad LSSO atstovas- kaip slaugytojų
profesijos atstovas - privalo dalyvauti Privalomojo sveikatos draudimo
tarybos veikloje, sprendžiant aktualius sveikatos priežiūros organizavimo ir
paslaugų finansavimo klausimus.
Prašome kuo skubiau spręsti
slaugytojų emigracijos ir kitas socialines, ekonomines, darbo problemas ir
tuo padėti užtikrinti adekvačias slaugos paslaugas šalies gyventojams asmens
sveikatos priežiūros įstaigose.
|
Atsižvelgti
|
|
3.
|
Lietuvos gydytojų
sąjunga, Lietuvos slaugos specialistų organizacija, Lietuvos sveikatos
apsaugos darbuotojų profesinė sąjunga 2017-04-21
|
1
|
3
|
2
|
|
Šiuo metu Lietuvos
Respublikos Seimui pateiktas Sveikatos draudimo įstatymo pakeitimo įstatymo
projektas. Lietuvos gydytojų sąjunga, Lietuvos slaugos specialistų
organizacija ir Lietuvos sveikatos
apsaugos darbuotojų
profesinė sąjunga mano, kad projekte siūloma Privalomojo sveikatos draudimo
tarybos formavimo tvarka pažeidžia trišalės socialinės partnerystės
principus. Atkreiptinas dėmesys, kad socialinė partnerystė nacionaliniu lygiu
apima tiek dvišalius darbuotojų ir darbdavių atstovų santykius, kai šalimis
yra darbuotojų ir darbdavių atstovai bei jų organizacijos, tiek trišalį
bendradarbiavimą dalyvaujant Vyriausybės bei savivaldybės institucijoms.
Tarptautiniai teisės aktai (tiek Tarptautinės darbo organizacijos, tiek
Europos sąjungos) skatina trišalį socialinių partnerių bendradarbiavimą
išplėsti nacionaliniame lygmenyje nustatant konsultacijas su suinteresuotais
darbdavių ir darbuotojų atstovais, viešosios valdžios institucijų pareigą
skatinti darbdaviams ir darbuotojams atstovaujančių organizacijų
bendradarbiavimą taikant įstatymus, formuojant ir vykdant nacionalinę politiką
su darbo santykiais susijusiose srityse. Vadovaujantis DK 44 straipsniu,
Lietuvoje socialinės partnerystės sistemą sudaro Lietuvos Respublikos trišalė
taryba, kitos trišalės ir dvišalės tarybos (komisijos, komitetai). Pagal
Darbo kodekso 46 straipsnio nuostatas atskirose ekonominės veiklos srityse trišalės
tarybos sudaromos darbo, užimtumo, darbuotojų saugos ir sveikatos bei
socialinės politikos įgyvendinimo klausimams nagrinėti ir spręsti. Kadangi
Privalomojo sveikatos draudimo tarybos vykdomos funkcijos įtakoja sveikatos
priežiūros specialistų darbo santykius, tai šiandiena trišaliu principu
sudaroma Privalomojo
sveikatos draudimo taryba, kurioje dalyvauja sveikatos priežiūros specialistų
profesinių sąjungų atstovai, įgyvendina ir Darbo kodekso 44 str. ir 46 str.
nuostatas. Tuo tarpu siūlomu Sveikatos draudimo įstatymo 28 str. pakeitimu
profesinių sąjungų, ginančių daugiau nei 40 tūkst. sveikatos priežiūros
specialistų interesus, atstovai eliminuojami iš Privalomojo sveikatos
draudimo tarybos.
Akivaizdu, kad taip pažeidžiami esminiai socialinės partnerystės principai,
sveikatos priežiūros specialistų atstovai netenka teisės dalyvauti
nagrinėjant klausimus susijusius su jų darbo santykiais. Juolab, kad asmens
sveikatos priežiūros darbdavių atstovus siūloma įtraukti į Privalomojo sveikatos
draudimo tarybos sudėtį. Todėl siūlome į Privalomojo sveikatos draudimo tarybos
sudėtį, lygiateisiais su asmens sveikatos priežiūros darbdavių atstovais
pagrindais, įtraukti ir asmens sveikatos
|
Pritarti
|
Projekto 1
straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalies 3 punkto d papunktyje
siūloma nustatyti, kad į Tarybą įeina vienas asmens sveikatos priežiūros
įstaigų darbuotojų atstovas, kuris deleguojamas bendru Lietuvos gydytojų
sąjungos, Jaunųjų gydytojų asociacijos, Lietuvos slaugos specialistų
organizacijos, Lietuvos sveikatos apsaugos darbuotojų profesinės sąjungos
sutarimu.
Taip pat
atkreipiame dėmesį, kad projektu numatoma, kad į Tarybą įeina Lietuvos
profesinių sąjungos konfederacijos, kurios nariais yra tiek Lietuvos slaugos
specialistų organizacija, tiek Lietuvos sveikatos apsaugos darbuotojų
profesinė sąjunga, deleguotas atstovas.
|
4.
|
Birutė
Kavaliauskienė,
|
|
|
|
|
Šiuo metu galiojanti
Sveikatos draudimo įstatymo redakcija suteikia PSD tarybai pakankamai
didelius įgaliojimus, taigi, jos veikla turi būti skaidri ir nešališka.
Siūlau apriboti Sveikatos apsaugos ministerijai suteikiamas teises tvirtinant
PSD tarybą (gal bent jau Vyriausybė ar SSRK?), nes tos pačios Tarybos nuomonė
vėliau įtakoja SAM įsakymų nuostatas.
25 straipsnis. Asmens
sveikatos priežiūros paslaugų, apmokamų iš Privalomojo
sveikatos draudimo
fondo biudžeto, bazinių kainų nustatymo tvarka
1. Asmens sveikatos priežiūros
paslaugų, apmokamų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, bazines
kainas nustato Sveikatos apsaugos ministerija, įvertinusi Valstybinės
ligonių kasos ir Privalomojo sveikatos draudimo tarybos nuomones.
28 straipsnis.
Privalomojo sveikatos draudimo taryba
1. Privalomojo sveikatos
draudimo taryba yra kolegiali patariamoji institucija. Privalomojo sveikatos
draudimo tarybą sudaro, jos sudėtį ir nuostatus tvirtina Sveikatos apsaugos ministerija.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Atkreipiame
dėmesį, kad įstatymo projektu PSD tarybai nėra suteikiama daugiau funkcijų,
nei nustatyta galiojančiame įstatyme.
Tačiau siekiant
didesnio PSD tarybos veiklos skaidrumo, nustatomi griežti kompetencijos,
nepriekaištingos reputacijos, nešališkumo reikalavimai, įtvirtinamos Tarybos kadencijos, jų
trukmė, maksimalus nepertraukiamų kadencijų skaičius.
Atsižvelgiant į šiuos argumentus bei į sveikatos apsaugos ministerijos kompetenciją gyvendinti sveikatos apsaugos srities valstybės politiką, manytina, kad PSD tarybos
sudėties tvirtinimo perdavimas Vyriausybei ar Seimui nėra tikslingas.
|
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas,
data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai, pagrindžiantys
nuomonę
|
Str.
|
Str. d.
|
P.
|
1.
|
Seimo nariai I.
Degutienė, A. Matulas,
|
1
|
3
|
1
|
|
Argumentai:
Kadangi Švietimo ir
mokslo ministerija formuoja ir koordinuoja politiką mokslo, mokymo ir ugdymo
srityse, yra steigėja daugelio aukštųjų mokyklų, todėl tikslinga, kad
Švietimo ir mokslo ministerija, o ne Vyriausybės kanceliarija, deleguotų
atstovą į Privalomojo sveikatos draudimo tarybą.
Pasiūlymas:
Pakeisti Įstatymo
projekto 1 straipsnio 3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) penki Lietuvos Respublikos
Vyriausybės skiriami valstybės institucijų atstovai – po vieną Sveikatos
apsaugos ministerijos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Finansų
ministerijos,Vyriausybės kanceliarijos Švietimo ir mokslo
ministerijos ir Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos
ministerijos atstovą;“
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Vyriausybės kanceliarija padeda Vyriausybei įgyvendinti vykdomosios
valdžios funkcijas, iš kurių privalomojo sveikatos draudimo sistemai
ypatingai svarbūs valstybės biudžeto ir Privalomojo sveikatos draudimo fondo
biudžetų rengimas. Atsižvelgiant į tai, manytina, kad Vyriausybės
kanceliarijos atstovo dalyvavimas Privalomojo sveikatos draudimo tarybos
veikloje yra tikslingesnis.
|
2.
|
Seimo nariai R.
Šalaševičiūtė, J. Olekas
|
1
|
3
|
2
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant
į valstybės institucijų atstovų, draudėjų (darbdavių) organizacijų ir
apdraustųjų interesus bei vadovaujantis nediskriminavimo principu, būtų
tikslinga keisti Įstatymo projekto 1 straipsnio 3 dalį.
Pasiūlymas: Pakeisti
Įstatymo projekto 1 straipsnio 3 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip
„2) penki draudėjų (darbdavių) atstovai, iš kurių:
a) vienas darbdavių
organizacijų atstovas, kuris deleguojamas bendru Lietuvos pramonininkų
konfederacijos, Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos, Lietuvos verslo
konfederacijos sutarimu, Lietuvos Respublikos žemės ūkio
rūmų, Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos
sutarimu;
b) vienas Lietuvos
Respublikos žemės ūkio rūmų deleguotas atstovas;
c) vienas Lietuvos
prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos deleguotas atstovas;
d) b) vienas
Lietuvos savivaldybių asociacijos deleguotas atstovas;
e) c) trys sveikatos priežiūros ir farmacijos paslaugų
teikėjų atstovai iš kurių vienas du asmens
sveikatos priežiūros įstaigų organizacijų atstovasi, kurisiedeleguojamai bendru
Lietuvos gydytojų vadovų sąjungos, Lietuvos ligoninių asociacijos, Lietuvos
rajonų ligoninių asociacijos sutarimu. ir vienas Lietuvos
slaugos specialistų organizacijos atstovas.
|
Pritarti iš dalies
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į
tai, kad būtų vienodai ir lygiateisiškai atstovaujama valstybės
institucijoms, draudėjų (darbdavių) ir apdraustųjų organizacijoms PSD
taryboje, siūloma Seimo narių pasiūlymui pritarti iš dalies. Komiteto
patobulintame įstatymo projekte darbdavių organizacijos priskirtos vienai
grupei, ir atsižvelgiant į jų indėlį formuojant PSDF biudžetą, draudėjams
(darbdaviams) siūloma numatyti galimybę turėti du atstovus PSD taryboje.
Atitinkamai, sveikatos priežiūros sektorių atstovautų taip pat du atstovai.
Komiteto
pasiūlymas:
Pakeisti 1
straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti
taip:
„2) penki draudėjų (darbdavių) atstovai, iš kurių:
a) vienas du darbdavių organizacijų atstovasi,
kurise deleguojamasi bendru Lietuvos pramonininkų
konfederacijos, Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos, Lietuvos verslo
konfederacijos, Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmų, Lietuvos
prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos sutarimu. Nesant šių organizacijų
bendro sutarimo, kiekviena jų sveikatos apsaugos ministrui teikia po vieną kandidatą į Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos narius, iš kurių Tarybos nuostatuose nustatyta
tvarka atrenkami du darbdavių organizacijų atstovai;
b) vienas Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmų deleguotas
atstovas;
c) vienas Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos
deleguotas atstovas;
d) vienas Lietuvos savivaldybių asociacijos deleguotas atstovas;
ec) vienas asmens sveikatos priežiūros įstaigų organizacijų
atstovas, kuris deleguojamas bendru Lietuvos gydytojų vadovų sąjungos,
Lietuvos ligoninių asociacijos, Lietuvos rajonų ligoninių asociacijos
sutarimu. Nesant
šių organizacijų bendro sutarimo, kiekviena jų sveikatos apsaugos ministrui
teikia po vieną kandidatą
į Privalomojo sveikatos draudimo tarybos narius, iš kurių Tarybos nuostatuose
nustatyta tvarka atrenkamas vienas asmens sveikatos priežiūros įstaigų
organizacijų atstovas.
d)
vienas asmens sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų atstovas, kuris
deleguojamas bendru Lietuvos gydytojų sąjungos, Jaunųjų gydytojų
asociacijos, Lietuvos slaugos specialistų organizacijos, Lietuvos sveikatos
apsaugos darbuotojų profesinės sąjungos sutarimu. Nesant šių organizacijų
bendro sutarimo, kiekviena jų sveikatos apsaugos ministrui teikia po vieną kandidatą į Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos narius, iš kurių Tarybos nuostatuose nustatyta
tvarka atrenkamas vienas asmens sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų
atstovas.“
|
3.
|
Seimo nariai I.
Degutienė, A. Matulas,
|
1
|
3
|
3
|
|
Argumentai:
Manome, kad
Jaunųjų gydytojų asociacija ir Lietuvos profesinių sąjungų konferencija yra
pernelyg konkrečios ir pakankamai mažą visuomenės dalį atstovaujančios
grupės. Todėl siūlome, kad vietoje jų atstovus deleguotų tam tikrą amžiaus
grupę atstovaujančios organizacijos ar asociacijos.
Pasiūlymas:
Pakeisti
Įstatymo projekto 1 straipsnio 3 dalies 3 punkto „d“ ir „e“ papunkčius ir
juos išdėstyti taip:
„d)
vienas Jaunųjų gydytojų asociacijos Lietuvos jaunimo
interesams atstovaujančių organizacijų ar asociacijų deleguotas atstovas;
e) vienas Lietuvos profesinių
sąjungų konfederacijos pagyvenusių žmonių interesams atstovaujančių
organizacijų ar asociacijų deleguotas atstovas.“
|
Pritarti iš dalies
|
Argumentai:
Komitetas,
pritardamas pasiūlymo idėjai, kad PSD tarybos veikloje dalyvautų jaunimo ir
pagyvenusių žmonių organizacijų atstovai, siūlo, kad jaunimo interesams
atstovautų Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos, o pagyvenusių ir neįgaliųjų
interesams - Pensininkų reikalų tarybos ir Neįgaliųjų
reikalų tarybos atstovai.
Atsižvelgiant į
tai, kad Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija vienija net 26 profesines
organizacijas, nepritartina Seimo narių pasiūlymo daliai, kuria siūloma
išbraukti konfederacijos atstovą iš PSD tarybos sudėties.
Komiteto
pasiūlymas:
Pakeisti 1
straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3) penki
apdraustųjų atstovai, iš kurių:
a) vienas
pacientų ir neįgaliųjų interesus ginančių organizacijų atstovas,
atrenkamas šio straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka.
b) vienas
sveiką gyvenseną propaguojančių organizacijų atstovas, atrenkamas šio
straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka.
c) vienas
Lietuvos kaimo bendruomenių sąjungos deleguotas atstovas; vienas pensininkų ir
neįgaliųjų interesus ginančių organizacijų atstovas, deleguojamas bendru
Pensininkų reikalų tarybos ir Neįgaliųjų reikalų tarybos sutarimu. Nesant šių
organizacijų bendro sutarimo, kiekviena jų sveikatos apsaugos ministrui
teikia po vieną kandidatą
į Privalomojo sveikatos draudimo tarybos narius, iš kurių Tarybos
nuostatuose nustatyta tvarka atrenkamas vienas pensininkų ir neįgaliųjų
interesus ginančių organizacijų atstovas;
d) vienas
Jaunųjų gydytojų asociacijos Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos deleguotas atstovas;
e) vienas
Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos deleguotas atstovas.“
|
4.
|
Seimo nariai R.
Šalaševičiūtė, J. Olekas
|
1
|
8
|
|
|
Argumentai:
Siekiant išvengti
tiesioginių viešų ir privačių interesų konfliktų, tikslinga keisti Įstatymo
projekto 1 straipsnio 8 dalį.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo
projekto 1 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:
„8.
Privalomojo sveikatos draudimo tarybos nariais negali būti: asmenys,
susiję tarpusavyje tiesioginio pavaldumo santykiais.
1) įstaigų, įmonių ir
organizacijų, kurios verčiasi farmacine veikla, taip pat įstaigų,
įmonių ir organizacijų, sudariusių sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis
dėl išduotų kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių įsigijimo
išlaidų kompensavimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto,
ortopedijos įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie
Sveikatos apsaugos ministerijos dėl ortopedijos techninių priemonių įsigijimo
išlaidų kompensavimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto,
medicinos priemonių rinkos subjektų valdymo organų nariai ir
darbuotojai bei asmenys šias pareigas ėję ne mažiau kaip prieš
vienus iki Privalomojo sveikatos tarybos sudarymo dienos.
2) asmenys, susiję tarpusavyje
tiesioginio pavaldumo santykiais;
|
Pritarti iš dalies
|
Argumentai:
Siekiant užtikrinti PSD tarybos veiklos skaidrumą,
viešų ir privačių interesų konfliktų išvengiamumą, patobulintame įstatymo projekte numatoma, kad Tarybos nariais negalės būti farmacijos, ortopedijos ir
medicinos priemonių sektoriuje veikiančių įstaigų, įmonių ir organizacijų
atstovai. Šis draudimas nebus taikomas kandidatams į PSD tarybos narius,
dirbančius asmens sveikatos priežiūros įstaigose, kuriose veikia ligoninės
vaistinės.
Komiteto
pasiūlymas:
Pakeisti 1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 8 dalį punktą ir ją
išdėstyti taip:
„8. Privalomojo sveikatos draudimo tarybos nariais negali būti: 1)įstaigų, įmonių ir organizacijų, kurios verčiasi farmacine veikla, išskyrus asmens sveikatos priežiūros įstaigas, kuriose veikia ligoninės vaistinės, taip pat įstaigų, įmonių ir organizacijų, sudariusių sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis dėl išduotų kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, ortopedijos įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos dėl ortopedijos techninių priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, medicinos priemonių rinkos subjektų valdymo organų nariai ir darbuotojai bei asmenys ėję šias pareigas paskutinius vienus metus iki jų patvirtinimo Privalomojo sveikatos draudimo tarybos nariais dienos. 2) asmenys, pagal pareigas susiję tarpusavyje tiesioginio pavaldumo santykiais.” |
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas,
data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
Str.
|
Str. d.
|
P.
|
1.
|
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas
(2017-04-19)
|
|
|
|
|
6.1.
Sprendimas: iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui Nr. XIIIP-461 ir siūlyti pagrindiniam
komitetui jį tobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės
departamento pastabas, Seimo narių pasiūlymą, kuriam komitetas pritarė, ir
Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pasiūlymus.
|
Pritarti iš dalies
|
Argumentai:
Sveikatos reikalų
komitetas nepritaria Seimo narių siūlymui, kuriam pritarė Valstybės valdymo
ir savivaldybių komitetas, taip pat iš dalies pritaria Valstybės valdymo ir
savivaldybių komiteto pateiktiems siūlymams.
|
2.
|
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas
(2017-04-19)
|
1
|
3
|
2
|
|
Argumentai:
Siekiant
užtikrinti efektyvią Sveikatos draudimo tarybos veiklą, siūloma nustatyti,
kad sveikatos priežiūros paslaugų teikėjų atstovams nesutariant dėl bendrų
kandidatų išrinkimo, galutinį sprendimą, atsižvelgdamas į pateiktą kandidatų
sąrašą, priimtų sveikatos apsaugos ministras.
Pasiūlymas:
Pakeisti Įstatymo
projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalies 2 punkto e
papunktį ir jį išdėstyti taip:
„e) vienas asmens
sveikatos priežiūros įstaigų organizacijų atstovas, kuris deleguojamas
bendru Lietuvos gydytojų vadovų sąjungos, Lietuvos ligoninių asociacijos,
Lietuvos rajonų ligoninių asociacijos sutarimu Sveikatos priežiūros
paslaugų teikėjų atstovams nesutariant dėl bendrų kandidatų išrinkimo,
galutinį sprendimą, atsižvelgdamas į pateiktą kandidatų sąrašą, priima
sveikatos apsaugos ministras;“
|
Pritarti iš dalies
|
Argumentai:
Pasiūlymo esmei
pritariama, tačiau siūloma detalesnė atstovų į PSD tarybą delegavo tvarka
tais atvejais, kai organizacijos nepasiekia bendro sutarimo.
Komiteto
pasiūlymas:
Pakeisti
Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalies 2
punkto c papunktį ir jį išdėstyti taip:
„ec)
vienas asmens sveikatos priežiūros įstaigų organizacijų atstovas, kuris
deleguojamas bendru Lietuvos gydytojų vadovų sąjungos, Lietuvos ligoninių
asociacijos, Lietuvos rajonų ligoninių asociacijos sutarimu. Nesant šių
organizacijų bendro sutarimo, kiekviena jų sveikatos apsaugos ministrui
teikia po vieną kandidatą
į Privalomojo sveikatos draudimo tarybos narius, iš kurių Tarybos nuostatuose
nustatyta tvarka atrenkamas vienas asmens sveikatos priežiūros įstaigų
organizacijų atstovas.“
|
3.
|
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas
(2017-04-19)
|
1
|
5
|
|
|
Argumentai:
Pasiūlymas parengtas
atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą ir
patikslinant Privalomojo sveikatos draudimo tarybos pirmininko išrinkimo
procedūrą.
Pasiūlymas:
Siūloma pakeisti
Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 5 dalį,
papildyti šį straipsnį nauja 6 dalimi ir išdėstyti šias dalis taip:
„5. Privalomojo sveikatos
draudimo tarybos nariai
tvirtinami dvejų metųkadencijai.– 2 metai. Privalomojo sveikatos draudimo
tarybos nariu asmuo gali būti ne ilgiau kaip dvi kadencijas iš eilės.Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos darbui vadovauja pirmininkas. Jis renkamas
Privalomojo sveikatos draudimo tarybos narių balsų dauguma iš šio straipsnio
3 dalies 1 punkte nurodytų subjektų.“
|
Pritarti iš dalies
|
Argumentai:
Pasiūlymo esmei
pritariama, tačiau siūloma aiškesnė nuostatos formuluotė.
Komiteto
pasiūlymas:
Pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 28
straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Privalomojo sveikatos draudimo tarybosa
nariai tvirtinami sudaroma dvejų metų kadencijai. Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos nariu asmuo gali būti ne ilgiau kaip dvi
kadencijas iš eilės.
Privalomojo sveikatos draudimo
tarybos darbui vadovauja pirmininkas. Jis renkamas Privalomojo sveikatos
draudimo tarybos narių balsų dauguma iš šio straipsnio 3 dalies 1 punkte
nurodytų subjektų.
|
4.
|
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas
(2017-04-19)
|
1
|
6
|
|
|
Pasiūlymas:
Siūloma pakeisti
Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 5 dalį,
papildyti šį straipsnį nauja 6 dalimi ir išdėstyti šias dalis taip:
6. Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos darbui vadovauja pirmininkas. Pirmininką iš šio
straipsnio 3 dalies 1 punkte nurodytų subjektų renka Privalomojo sveikatos
draudimo taryba. Išrinktu laikomas kandidatas, surinkęs daugiau kaip 1/2
Tarybos narių balsų. Tarybos nariams du kartus iš eilės neišrinkus tarybos
pirmininko, galutinį sprendimą dėl pirmininko priima sveikatos apsaugos
ministras.“
Šio straipsnio 6 – 13
dalis atitinkamai laikyti 7 – 14 dalimis.
|
Pritarti iš dalies
|
Argumentai:
Pasiūlymo esmei
pritariama, tačiau siūloma aiškesnė PSD tarybos pirmininko rinkimų tvarka.
Komiteto
pasiūlymas:
Pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 28
straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
6. Likus ne
mažiau kaip 40 dienų iki Privalomojo sveikatos draudimo tarybos
kadencijos pabaigos, sveikatos apsaugos ministras kreipiasi į tarybos narius
deleguojančias institucijas ar organizacijas dėl naujų narių delegavimo. Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos darbui vadovauja pirmininkas. Sveikatos apsaugos
ministrui patvirtinus Privalomojo sveikatos draudimo tarybos sudėtį, ne
vėliau kaip per 10 darbo dienų pradedami pirmininko rinkimai. Privalomojo sveikatos
draudimo taryba, dalyvaujant ne mažiau kaip 4/5 narių, iš šio
straipsnio 3 dalies 1 punkte nurodytų subjektų, renka
kandidatą į Privalomojo sveikatos draudimo
tarybos pirmininko pareigas. Išrinktu laikomas
asmuo, surinkęs ne mažiau kaip pusę visų Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos narių balsų. Jeigu nė vienas kandidatas nesurenka reikiamo balsų skaičiaus,
Privalomojo sveikatos draudimo taryba, dalyvaujant ne mažiau kaip 4/5 narių, kandidatą į Tarybos pirmininkus renka pakartotiniuose rinkimuose,
kuriuose dalyvauja du daugiausia balsų surinkę kandidatai. Kandidatu į
Tarybos pirmininkus išrinktu laikomas asmuo, surinkęs posėdyje dalyvaujančių
Tarybos narių balsų daugumą.“
|
5.
|
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas
(2017-04-19)
|
1
|
13
|
|
|
Argumentai:
Pasiūlymas parengtas
atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą dėl teisinės
minties aiškumo ir tikslumo ir numatant, kad esant įstatymo 28 straipsnio 13
dalies 3 – 6 punktuose nurodytiems pagrindams, sveikatos apsaugos ministras priima sprendimą atšaukti Tarybos
narį iš pareigų ir kreipiasi į Tarybos narį delegavusį subjektą dėl naujos
kandidatūros likusiam Tarybos kadencijos laikotarpiui pateikimo.
Pasiūlymas
1. Siūloma
Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 13 dalies 6
punktą formuluoti taip:
„6) neatitinka šio
straipsnio 7, 8 ir 11 dalyse nustatytų reikalavimų. ir sveikatos apsaugos
ministro nustatyta tvarka išbraukiamas iš Privalomojo sveikatos draudimo
tarybos.“
|
Pritarti iš dalies
|
Argumentai:
Nuostata
patikslinta atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 14, 15,
17 pastabas.
Komiteto
pasiūlymas:
Pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 28
straipsnio 13 dalį ir ją išdėstyti taip:
13. Privalomojo sveikatos draudimo
tarybos
nario įgaliojimai nutrūksta, kai:
1)
pasibaigia įgaliojimų Privalomojo sveikatos
draudimo tarybos kadencijos
laikas ir sveikatos apsaugos
ministras patvirtina naują Privalomojo sveikatos draudimo tarybos sudėtį;
2) jis miršta;
3) jis atsistatydina ir
sveikatos apsaugos ministras Tarybos nuostatuose nustatyta tvarka išbraukia
jį iš Privalomojo sveikatos draudimo tarybos;
4) atšaukiamas deleguojančios organizacijos jį
atšaukia deleguojanti institucija ar organizacija ir sveikatos apsaugos
ministras Tarybos nuostatuose nustatyta tvarka išbraukia jį iš Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos ;
5) teismas pripažįsta jį
neveiksniu;
6) neatitinka šio
straipsnio 7, 8 ir 10 dalyse nustatytų reikalavimų ir sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka išbraukiamas sveikatos apsaugos ministras Tarybos
nuostatuose nustatyta tvarka išbraukia jį iš Privalomojo sveikatos
draudimo tarybos.
|
6.
|
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas
(2017-04-19)
|
1
|
14
|
|
|
Pasiūlymas:
2. Įstatymo projekto 1 straipsniu
keičiamą įstatymo 28 straipsnį papildyti nauja 14 dalimi ir išdėstyti ją
taip:
„14. Esant šio
straipsnio 13 dalies 3–6 punktuose nurodytiems pagrindams, sveikatos
apsaugos ministras priima sprendimą atšaukti Tarybos narį iš pareigų ir
kreipiasi į Tarybos narį delegavusį subjektą dėl naujos kandidatūros likusiam
Tarybos kadencijos laikotarpiui pateikimo.“
|
Pritarti iš dalies
|
Argumentai:
Nuostata
patikslinta atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 16
pastabą
Komiteto
pasiūlymas:
Papildyti projekto 1
straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnį 14 dalimi ir ją išdėstyti taip:
14. Privalomojo sveikatos draudimo tarybos
nario įgaliojimams nutrūkus šio straipsnio 12
dalies 2 – 6 punktuose nurodytais pagrindais, likusiam
tarybos kadencijos laikui į atsilaisvinusią vietą skiriamas naujas tarybos
narys šio straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka.“
|
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas,
data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
Str.
|
Str. d.
|
P.
|
1.
|
Sveikatos reikalų
komitetas, 2017-04-25
|
1
|
3
|
|
|
Argumentai:
Sveikatos reikalų komiteto
pasiūlymai teikiami atsižvelgiant į Seimo narių, Valstybės valdymo ir
savivaldybių reikalų komiteto, Sveikatos apsaugos ministerijos, Seimo
kanceliarijos Teisės departamento argumentus ir pasiūlymus, Specialiųjų
tyrimų tarnybos, Lietuvos verslo konfederacijos, Lietuvos slaugos specialistų
organizacijos, Lietuvos gydytojų sąjungos, Lietuvos sveikatos apsaugos
darbuotojų profesinės sąjungos argumentus ir pasiūlymus, kuriems Komitetas
pritarė arba pritarė iš dalies, taip pat atsižvelgiant į 2017-04-24 vykusio
pasitarimo rezultatus.
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 1 straipsniu
keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Privalomojo sveikatos draudimo tarybą sudaro
15 narių. Privalomojo sveikatos draudimo taryba sudaroma iš vienodo
skaičiaus lygiateisių narių, atstovaujančių valstybės institucijoms, draudėjų
(darbdavių) organizacijoms ir apdraustųjų interesus ginančioms
organizacijoms.
taip, kad būtų vienodai ir lygiateisiškai atstovaujama valstybės institucijoms,
draudėjų (darbdavių) organizacijoms ir apdraustųjų interesus ginančioms
organizacijoms.
Į Privalomojo sveikatos draudimo tarybą įeina:
1) Penki Vyriausybės deleguojami valstybės
institucijų atstovai – po vieną Sveikatos apsaugos ministerijos, Socialinės
apsaugos ir darbo ministerijos, Finansų ministerijos, Vyriausybės
kanceliarijos ir Valstybinės ligonių kasos atstovą Tarybos nuostatuose
nustatyta tvarka.
2) penki draudėjų (darbdavių) atstovai, iš kurių:
a) vienas du darbdavių organizacijų atstovasi,
kurise deleguojamasi bendru Lietuvos pramonininkų
konfederacijos, Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos, Lietuvos verslo
konfederacijos, Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmų, Lietuvos
prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos sutarimu. Nesant šių organizacijų
bendro sutarimo, kiekviena jų sveikatos apsaugos ministrui teikia po vieną kandidatą į Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos narius, iš kurių Tarybos nuostatuose nustatyta
tvarka atrenkami du darbdavių organizacijų atstovai;
b) vienas Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmų deleguotas
atstovas;
c) vienas Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos
deleguotas atstovas;
d) vienas Lietuvos savivaldybių asociacijos deleguotas atstovas;
ec) vienas asmens sveikatos priežiūros įstaigų organizacijų
atstovas, kuris deleguojamas bendru Lietuvos gydytojų vadovų sąjungos,
Lietuvos ligoninių asociacijos, Lietuvos rajonų ligoninių asociacijos
sutarimu. Nesant
šių organizacijų bendro sutarimo, kiekviena jų sveikatos apsaugos ministrui
teikia po vieną kandidatą
į Privalomojo sveikatos draudimo tarybos narius, iš kurių Tarybos nuostatuose
nustatyta tvarka atrenkamas vienas asmens sveikatos priežiūros įstaigų
organizacijų atstovas.
d)
vienas asmens sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų atstovas, kuris
deleguojamas bendru Lietuvos gydytojų sąjungos, Jaunųjų gydytojų asociacijos,
Lietuvos slaugos specialistų organizacijos, Lietuvos sveikatos apsaugos
darbuotojų profesinės sąjungos sutarimu. Nesant šių organizacijų bendro
sutarimo, kiekviena jų sveikatos apsaugos ministrui teikia po vieną kandidatą į Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos narius, iš kurių Tarybos nuostatuose nustatyta
tvarka atrenkamas vienas asmens sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų
atstovas.“
3) penki
apdraustųjų atstovai, iš kurių:
a) vienas
pacientų ir neįgaliųjų interesus ginančių organizacijų atstovas,
atrenkamas šio straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka.
b) vienas
sveiką gyvenseną propaguojančių organizacijų atstovas, atrenkamas šio
straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka.
c) vienas
Lietuvos kaimo bendruomenių sąjungos deleguotas atstovas; vienas pensininkų ir
neįgaliųjų interesus ginančių organizacijų atstovas, deleguojamas bendru
Pensininkų reikalų tarybos ir Neįgaliųjų reikalų tarybos sutarimu. Nesant šių
organizacijų bendro sutarimo, kiekviena jų sveikatos apsaugos ministrui
teikia po vieną kandidatą
į Privalomojo sveikatos draudimo tarybos narius, iš kurių Tarybos
nuostatuose nustatyta tvarka atrenkamas vienas pensininkų ir neįgaliųjų
interesus ginančių organizacijų atstovas;
d) vienas
Jaunųjų gydytojų asociacijos Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos deleguotas atstovas;
e) vienas
Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos deleguotas atstovas.“
|
Pritarti
|
|
2.
|
Sveikatos reikalų
komitetas, 2017-04-25
|
1
|
4
|
|
|
Argumentai: tie patys
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 1 straipsniu
keičiamo įstatymo 28 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Likus ne mažiau kaip 40
dienų iki Privalomojo sveikatos draudimo tarybos kadencijos pabaigos,
sveikatos apsaugos ministras kreipiasi į šio straipsnio 3 dalies 1, 2
punktuose ir 3 punkto c-e papunkčiuose nurodytus subjektus dėl naujų narių
delegavimo ir Sveikatos apsaugos ministerija viešai
paskelbia kvietimą teikti šio straipsnio 3 dalies 3 punkto a ir b
papunkčiuose nurodytų organizacijų kandidatus į Privalomojo sveikatos
draudimo tarybos narius, iš kurių Tarybos nuostatuose nustatyta tvarka
atrenkamas vienas pacientų, neįgaliųjų interesus ginančių ir vienas
sveiką gyvenseną propaguojančių organizacijų atstovas.“
|
Pritarti
|
|
3.
|
Sveikatos reikalų
komitetas, 2017-04-25
|
1
|
5
|
|
|
Argumentai: tie patys
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 1 straipsniu
keičiamo įstatymo 28 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Privalomojo sveikatos draudimo tarybosa
nariai tvirtinami sudaroma dvejų metų kadencijai. Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos nariu asmuo gali būti ne ilgiau kaip dvi
kadencijas iš eilės.
Privalomojo sveikatos
draudimo tarybos darbui vadovauja pirmininkas. Jis renkamas Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos narių balsų dauguma iš šio straipsnio 3 dalies 1
punkte nurodytų subjektų.“
|
Pritarti
|
|
4.
|
Sveikatos reikalų
komitetas, 2017-04-25
|
1
|
6
|
|
|
Argumentai: tie patys
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 1 straipsniu
keičiamo įstatymo 28 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Likus ne mažiau kaip 40
dienų iki Privalomojo sveikatos draudimo tarybos kadencijos pabaigos,
sveikatos apsaugos ministras kreipiasi į tarybos narius deleguojančias
institucijas ar organizacijas dėl naujų narių delegavimo. Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos darbui vadovauja pirmininkas. Sveikatos apsaugos
ministrui patvirtinus Privalomojo sveikatos draudimo tarybos sudėtį, ne
vėliau kaip per 10 darbo dienų pradedami pirmininko rinkimai. Privalomojo sveikatos
draudimo taryba, dalyvaujant ne mažiau kaip 4/5 narių, iš šio
straipsnio 3 dalies 1 punkte nurodytų subjektų, renka kandidatą
į Privalomojo sveikatos draudimo tarybos pirmininko pareigas. Išrinktu
laikomas asmuo, surinkęs ne mažiau kaip pusę visų Privalomojo sveikatos
draudimo tarybos narių balsų. Jeigu nė vienas kandidatas nesurenka reikiamo
balsų skaičiaus, Privalomojo sveikatos draudimo taryba, dalyvaujant ne
mažiau kaip 4/5 narių, kandidatą į Tarybos pirmininkus renka pakartotiniuose
rinkimuose, kuriuose dalyvauja du daugiausia balsų surinkę kandidatai.
Kandidatu į Tarybos pirmininkus išrinktu laikomas asmuo, surinkęs posėdyje
dalyvaujančių Tarybos narių balsų daugumą.“
|
Pritarti
|
|
5.
|
Sveikatos reikalų
komitetas, 2017-04-25
|
1
|
7
|
|
|
Argumentai: tie patys
Pasiūlymas:
„Pakeisti projekto 1 straipsniu
keičiamo įstatymo 28 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Privalomojo sveikatos draudimo
tarybos nariu gali būti skiriamas tvirtinamas tik
nepriekaištingos reputacijos, turintis aukštąjį universitetinį arba jam
prilygintą išsilavinimą, ne trumpesnę kaip 2 metų darbo (tarnybos) ir (ar)
narystės (atstovavimo) asociacijose (organizacijose) patirtį Lietuvos
Respublikos pilietis. Kriterijai,
kuriais remiantis asmuo negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos,
taikomi tokie, kokie nustatyti Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos
įstatyme valstybės tarnautojams.
|
Pritarti
|
|
6.
|
Sveikatos reikalų
komitetas, 2017-04-25
|
1
|
8
|
|
|
Argumentai: tie patys
Pasiūlymas:
„Pakeisti projekto 1 straipsniu
keičiamo įstatymo 28 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:
„8. Privalomojo sveikatos draudimo tarybos nariais negali būti: 1) įstaigų, įmonių ir organizacijų, kurios verčiasi farmacine veikla, išskyrus asmens sveikatos priežiūros įstaigas, kuriose veikia ligoninės vaistinės, taip pat įstaigų, įmonių ir organizacijų, sudariusių sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis dėl išduotų kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, ortopedijos įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos dėl ortopedijos techninių priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, medicinos priemonių rinkos subjektų valdymo organų nariai ir darbuotojai bei asmenys ėję šias pareigas paskutinius vienus metus iki jų patvirtinimo Privalomojo sveikatos draudimo tarybos nariais dienos.
2) asmenys, pagal pareigas
susiję tarpusavyje tiesioginio pavaldumo santykiais.”
|
Pritarti
|
|
7.
|
Sveikatos reikalų
komitetas, 2017-04-25
|
1
|
9
|
|
|
Argumentai: tie patys
Pasiūlymas:
Išbraukti projekto 1 straipsniu
keičiamo įstatymo 28 straipsnio 9 dalį:
„9. Minimalius kompetencijos
reikalavimus Privalomojo sveikatos draudimo tarybos nariams nustato Sveikatos
apsaugos ministras.“
1. Projektu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 10, 11, 12, 13 dalis laikyti
9, 10, 11, 12 dalimis.
|
Pritarti
|
|
8.
|
Sveikatos reikalų
komitetas, 2017-04-25
|
1
|
9
|
|
|
Pasiūlymas:
1 straipsniu keičiamo įstatymo
28 straipsnio 10 dalį laikyti 9 dalimi ir išdėstyti taip:
„10. 9. Privalomojo sveikatos
draudimo taryba gali turėti visuomeninių patarėjų. Jų skaičius, funkcijos,
kompetencija ir skyrimo (parinkimo atrankos) tvarka nustatyta
Tarybos nuostatuose.“
|
Pritarti
|
|
9.
|
Sveikatos reikalų
komitetas, 2017-04-25
|
1
|
10
|
|
|
Argumentai: tie patys
Pasiūlymas:
1 straipsniu keičiamo įstatymo
28 straipsnio 11 dalį laikyti 10 dalimi, pakeisti ją ir išdėstyti taip:
„11. 10. Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos nariai ir visuomeniniai patarėjai privalo elektroninėmis
priemonėmis deklaruoti privačius interesus Lietuvos
Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje
įstatymo ir kitų teisės
aktų nustatyta tvarka.
|
Pritarti
|
|
10.
|
Sveikatos reikalų
komitetas, 2017-04-25
|
1
|
11
|
|
|
Argumentai: tie patys
Pasiūlymas:
„1 straipsniu keičiamo įstatymo
28 straipsnio 12 dalį laikyti 11 dalimi, pakeisti ją ir išdėstyti taip:
„12. 11. Privalomojo sveikatos
draudimo tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3
1/2 Privalomojo sveikatos draudimo tarybos narių. Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių
balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, Privalomojo sveikatos draudimo
tarybos pirmininko balsas yra lemiamas.“
|
Pritarti
|
|
11.
|
Sveikatos reikalų
komitetas, 2017-04-25
|
1
|
12
|
|
|
Argumentai: tie patys
Pasiūlymas:
„1 straipsniu keičiamo įstatymo
28 straipsnio 13 dalį laikyti 12 dalimi, pakeisti ją ir išdėstyti taip:
„13. 12. Privalomojo sveikatos
draudimo tarybos
nario įgaliojimai nutrūksta, kai:
1)
pasibaigia įgaliojimų Privalomojo sveikatos
draudimo tarybos kadencijos
laikas ir sveikatos apsaugos
ministras patvirtina naują Privalomojo sveikatos draudimo tarybos sudėtį;
2) jis miršta;
3) jis atsistatydina ir
sveikatos apsaugos ministras Tarybos nuostatuose nustatyta tvarka išbraukia
jį iš Privalomojo sveikatos draudimo tarybos;
4) atšaukiamas deleguojančios organizacijos jį
atšaukia deleguojanti institucija ar organizacija ir sveikatos apsaugos ministras
Tarybos nuostatuose nustatyta tvarka išbraukia jį iš Privalomojo sveikatos
draudimo tarybos ;
5) teismas pripažįsta jį
neveiksniu;
6) neatitinka šio
straipsnio 7, 8 ir 10 dalyse nustatytų reikalavimų ir sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka išbraukiamas sveikatos apsaugos ministras Tarybos
nuostatuose nustatyta tvarka išbraukia jį iš Privalomojo sveikatos
draudimo tarybos.
|
Pritarti
|
|
12.
|
Sveikatos reikalų
komitetas, 2017-04-25
|
1
|
13
|
|
N
|
Argumentai: tie patys
Pasiūlymas:
Papildyti projekto 1 straipsniu
keičiamo įstatymo 28 straipsnį 13 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„13. Privalomojo sveikatos
draudimo tarybos
nario įgaliojimams nutrūkus šio straipsnio 12 dalies 2 – 6 punktuose
nurodytais pagrindais, likusiam tarybos kadencijos laikui į atsilaisvinusią
vietą skiriamas naujas tarybos narys šio straipsnio 4 dalyje nustatyta
tvarka.“
|
Pritarti
|
|
13.
|
Sveikatos reikalų
komitetas, 2017-04-25
|
1
|
14
|
|
N
|
Argumentai: tie patys
Pasiūlymas:
Papildyti projekto 1 straipsniu
keičiamo įstatymo 28 straipsnį 14 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„14. Tarybos nuostatuose nustatyta tvarka
Privalomojo sveikatos draudimo tarybos nario įgaliojimai stabdomi, jeigu jam
įstatymų nustatyta tvarka yra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl sunkaus ar
labai sunkaus nusikaltimo padarymo, dėl nusikaltimo ar baudžiamojo
nusižengimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams, korupcinio pobūdžio
nusikaltimo ar baudžiamojo nusižengimo padarymo ar dėl nusikaltimų, kuriais
padaryta turtinė žala valstybei.“
|
Pritarti
|
|
14.
|
Sveikatos reikalų
komitetas, 2017-04-25
|
2
|
|
|
|
Argumentai: tie patys
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 2 straipsnį
ir jį išdėstyti taip:
„2
straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2017 m.
birželio 1 d.
1. 2. Lietuvos
Respublikos sveikatos apsaugos ministerija ministras iki 2017
m. balandžio 15 gegužės 31 d. priima šio Įstatymo
įgyvendinamuosius teisės aktus.
2. 3.
Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos paskirti Privalomojo sveikatos draudimo
tarybos nariai pareigas eina iki 2017 m. birželio 30 liepos 31
d.
3. 4. Likus
ne mažiau kaip 40 dienų iki šio straipsnio 2 3 dalyje
nurodyto termino, pradedama naujos kadencijos Privalomojo sveikatos draudimo
tarybos narių delegavimo ir skyrimo procedūra.
4. 5. Laikoma,
kad asmuo, buvęs Privalomojo sveikatos draudimo tarybos nariu
paskutinius ketverius ir daugiau metų iš eilės iki šio įstatymo įsigaliojimo
dienos, Privalomojo sveikatos draudimo tarybos nario pareigas ėjo dvi
kadencijas iš eilės.
5. 6. Laikoma,
kad asmuo, buvęs Privalomojo sveikatos draudimo tarybos nariu daugiau
kaip dvejus metus, bet mažiau kaip paskutinius ketverius metus iš eilės iki
šio įstatymo įsigaliojimo dienos, Privalomojo sveikatos draudimo
tarybos nario pareigas ėjo vieną kadenciją.
|
Pritarti
|
|