4. Papildyti projektą 11 straipsniu:
„11 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas
Pakeisti
22 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„22
straipsnis. Atsinaujinančių energijos išteklių naudojimas elektros energijos
gamybai jūrinėje teritorijoje ir šių išteklių naudojimo skatinimas
1. Vyriausybės
įgaliota institucija, atsižvelgdama į šio įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 17
punkte nurodytą tvarkos aprašą, atlieka jūrinės teritorijos tyrimus ir kitus
veiksmus, kurie reikalingi šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 9 punkte
nurodytam Vyriausybės nutarimui dėl jūrinės teritorijos dalių, kuriose
tikslinga organizuoti konkursą (konkursus) atsinaujinančius išteklius
naudojančių elektrinių plėtrai ir eksploatacijai, ir dėl šių elektrinių
didžiausių leistinų generuoti galių ir mažiausių įrengtųjų galių nustatymo
(toliau – Vyriausybės nutarimas dėl elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje)
priimti ir (ar) įgyvendinti:
1)
organizuoja specialiojo teritorijų planavimo dokumento parengimą;
2)
organizuoja specialiojo teritorijų planavimo dokumento strateginį pasekmių
aplinkai vertinimą;
3)
organizuoja planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimą;
4)
organizuoja kitų veiksmų, būtinų elektros energijos gamybos iš
atsinaujinančių išteklių leistinumui ir galimybėms įvertinti, atlikimą.
2.
Elektros tinklų galia ir pralaidumai rezervuojami 1,4 GW leistinos generuoti
galios atsinaujinančius išteklius naudojančioms elektrinėms, numatomoms
plėtoti jūrinėje teritorijoje, iki leidimo naudoti jūrinės teritorijos
dalį (dalis) atsinaujinančius energijos išteklius naudojančių elektrinių
plėtrai ir eksploatacijai (toliau – leidimas plėtrai ir eksploatacijai)
išdavimo šiame ir 221 straipsniuose nurodytų konkursų
laimėtojams dienos.
3.
Vyriausybės įgaliota institucija organizuoja atsinaujinančius išteklius
naudojančių elektrinių, numatytų Vyriausybės nutarime dėl elektrinių plėtros
jūrinėje teritorijoje, prijungimo prie perdavimo tinklų sausumos teritorijoje
specialiojo teritorijų planavimo dokumentų rengimą ir jo strateginį pasekmių
aplinkai vertinimą. Visi šio straipsnio 1 ir šioje dalyse numatyti tyrimai ir
veiksmai gali būti finansuojami iš Vyriausybės įgaliotai institucijai skirtų
valstybės biudžeto asignavimų ir (ar) lėšų, gautų iš kitų finansavimo
šaltinių.
4.
Jūrinės teritorijos dalis (dalys) atsinaujinančius energijos išteklius
naudojančių elektrinių plėtrai ir eksploatacijai naudojama (naudojamos) tik
turint Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos išduotą leidimą plėtrai ir
eksploatacijai. Leidimas plėtrai ir eksploatacijai išduodamas 41 metams.
Leidime plėtrai ir eksploatacijai nurodoma atsinaujinančius energijos
išteklius naudojančių elektrinių leistina generuoti galia ir įrengtoji galia,
numatytos Vyriausybės nutarime dėl elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje.
Šio leidimo galiojimo terminą pratęsia Valstybinė energetikos reguliavimo
taryba neribotą kartų skaičių valstybės, kitų asmenų veiksmų ar neveikimo
arba nenugalimos jėgos aplinkybių, kitų
aplinkybių, kai nėra leidimo turėtojo kaltės ir kurių leidimo turėtojas
negalėjo kontroliuoti, protingai numatyti ir negalėjo užkirsti kelio šioms
aplinkybėms ar jų pasekmėms atsirasti, buvimo laikotarpiui, jeigu leidimo plėtrai ir
eksploatacijai turėtojas, kreipdamasis dėl leidimo galiojimo termino
pratęsimo, pateikia įrodymus, kad šio straipsnio 25 29 dalies 1
ir 2 punktuose, kai konkursas organizuotas
vadovaujantis šiuo straipsniu, ar 221 straipsnio 9 dalies 1 ir 2
punktuose, kai konkursas organizuotas
vadovaujantis šio įstatymo 221 straipsniu, numatytas sąlygas įvykdyti buvo vėluojama ar leidimo pratęsimo
atveju suplanuotus darbus atlikti vėluojama dėl valstybės, kitų asmenų
veiksmų ar neveikimo arba nenugalimos jėgos aplinkybių, kitų
aplinkybių, kai nėra leidimo turėtojo kaltės ir kurių leidimo turėtojas
negalėjo kontroliuoti, protingai numatyti ir negalėjo užkirsti kelio šioms
aplinkybėms ar jų pasekmėms atsirasti.
5.
Leidimus plėtrai ir eksploatacijai Valstybinė energetikos reguliavimo taryba
išduoda konkurso būdu. Valstybinė energetikos reguliavimo taryba
patikslina leidimą plėtrai ir eksploatacijai jame nurodydama faktiškai
įrengtos elektrinės įrengtąją ir leistiną generuoti galias, kai asmeniui
išduodamas leidimas gaminti elektros energiją Elektros energetikos įstatyme
nustatyta tvarka.
6.
Vyriausybės nutarimai dėl elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje rengiami
kiekvienai jūrinės teritorijos daliai, kurioje tikslinga organizuoti konkursą
(konkursus) atsinaujinančius išteklius naudojančių elektrinių plėtrai ir
eksploatacijai, atsižvelgiant į Nacionaliniame pažangos plane nustatytus
atsinaujinančių energijos išteklių strateginius tikslus ir (arba) pažangos
uždavinius. Išankstinės prijungimo sąlygos išduodamos, konkursas (konkursai)
organizuojamas (organizuojami) ir leidimas (leidimai) plėtrai ir
eksploatacijai šioje dalyje numatytais atvejais išduodamas (išduodami)
įsigaliojus Vyriausybės nutarimui dėl elektrinių plėtros jūrinėje
teritorijoje.
7.
Elektros energijos gamyba atsinaujinančius energijos išteklius naudojančiose
elektrinėse jūrinės teritorijos dalyje (dalyse), vykdoma Vyriausybės ar jos įgaliotos
institucijos nustatyta tvarka, yra viešuosius interesus atitinkanti paslauga.
8.
Elektrinių jūrinės teritorijos dalyje (dalyse) statyba ir elektros energijos
gamyba gali būti vykdoma bendrai su kitomis valstybėmis narėmis, kaip tai
numatyta šio įstatymo 59 straipsnyje.
9.
Konkursas naudoti jūrinę teritoriją Vyriausybės nutarime dėl elektrinių
plėtros jūrinėje teritorijoje nustatytose dalyse plėtojant ne didesnės negu
šiame nutarime nustatytos leistinos generuoti galios elektrines sandorio
kainai, kuri turi būti didesnė už žemiausią ribą ir mažesnė arba lygi
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos nustatytai didžiausiai galimai
sandorio kainai, ir metiniam elektros energijos gamybos kiekiui, kuriam
konkurso dalyvis pageidauja laimėti sandorio kainą (toliau – skatinamas
kiekis), organizuojamas vadovaujantis Konkursų organizavimo ir leidimų
išdavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka, tačiau ne vėliau kaip per
180 kalendorinių dienų nuo informacijos apie planuojamą organizuoti
konkursą paskelbimo Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos interneto
svetainėje dienos. Šio straipsnio 1 dalyje numatytų tyrimų ir kitų veiksmų
rezultatai bei šių tyrimų ir kitų veiksmų atlikimo išlaidos viešai
paskelbiami per 5 kalendorines dienas nuo jų gavimo dienos, tačiau ne vėliau,
negu skelbiama informacija apie planuojamą organizuoti konkursą. Konkurso
dalyvių registracija trunka 90 kalendorinių dienų nuo informacijos apie
planuojamą organizuoti konkursą paskelbimo dienos. Valstybinė energetikos
reguliavimo taryba konkurso laimėtoją nustato per 60 kalendorinių dienų nuo
konkurso dalyvių registracijos pabaigos. Šis terminas gali būti pratęstas 30
kalendorinių dienų motyvuotu konkurso komiteto, sudaryto Konkursų
organizavimo ir leidimų išdavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka, prašymu. Į
konkurso laimėtojo nustatymo terminus neįskaičiuojama šio straipsnio 1819
dalyje numatytos patikros dėl atitikties nacionalinio saugumo interesams
trukmė. Informacijos apie planuojamą organizuoti konkursą paskelbimo
diena nurodoma Vyriausybės nutarime dėl elektrinių plėtros jūrinėje
teritorijoje. Neįvykus konkursui šio straipsnio 10 dalyje numatytais
atvejais, Vyriausybė nustato naują konkurso paskelbimo datą.
10. Konkursas laikomas
neįvykusiu ir naują konkurso paskelbimo datą nustato Vyriausybė, kai:
1) dalyvauti konkurse
užsiregistruoja mažiau negu du dalyviai;
2) į konkurso dalyvių
sąrašą įrašyti mažiau negu du konkurso dalyviai;
3) į potencialių
konkurso laimėtojų sąrašą neįrašomas nė vienas konkurso dalyvis;
4) potencialiu
konkurso laimėtoju laikomas konkurso dalyvis, vadovaujantis Nacionaliniam
saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymu, nustatomas kaip
neatitinkantis nacionalinio saugumo interesų arba atsisako būti konkurso
laimėtoju ir potencialių konkurso laimėtojų sąraše nėra įrašyta daugiau
konkurso dalyvių.
11.
Konkurse turi teisę dalyvauti Lietuvos Respublikos ir užsienio fiziniai ir
(ar) juridiniai asmenys ir (ar) kitos organizacijos ar jų padaliniai, ar
jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikiančios asmenų grupės, atitinkantys
šias sąlygas:
1)
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai pateikę dokumentus, įrodančius
patvirtinimą, kad:
a)
konkurso dalyvis atitinka europinės ir transatlantinės integracijos
kriterijus, numatytus Lietuvos Respublikos Konstitucijos 47 straipsnio 3
dalies įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsnyje (toliau –
europinės ir transatlantinės integracijos kriterijai);
b) nuosavybės
teise įsigiję konkurso dalyvio akcijų, teisių, pajų ar kapitalo dalių
(toliau – akcijos) fiziniai ar juridiniai asmenys arba kiti ūkio subjektai
(toliau – tiesioginiai akcininkai), fiziniai ar juridiniai asmenys arba kiti
ūkio subjektai, nuosavybės teise tiesiogiai neturintys konkurso dalyvio
akcijų, bet galintys daryti įtaką konkurso dalyviui per savo turimas konkurso
dalyvio tiesioginio akcininko akcijas ar kitų netiesioginių akcininkų (kai
yra akcininkų eilė) akcijas (toliau – netiesioginiai akcininkai), ir fiziniai
asmenys, kurie nuosavybės teise yra tiesiogiai arba netiesiogiai įsigiję
konkurso dalyvio akcijų (toliau – galutiniai naudos gavėjai) atitinka
europinės ir transatlantinės integracijos kriterijus, arba, nors ir
neatitinka šių kriterijų, tačiau jų kiekvieno atskirai ar visų kartu turimų
konkurso dalyvio akcijų ar balsavimo teisių dalių procentinė išraiška,
vertinant pagal šio straipsnio 12 13 dalyje numatytus
principus, nesudaro ir neviršija Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų
finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje nurodyto dydžio
(toliau – kvalifikuotoji akcijų paketo dalis);
c)
asmenys, kurie nėra konkurso dalyvio tiesioginiai akcininkai, netiesioginiai
akcininkai ir (ar) galutiniai naudos gavėjai ir kuriems yra perleistos
balsavimo teisės šio straipsnio 12 13 dalies 3 punkte
numatytais atvejais (toliau – tretieji asmenys), atitinka europinės ir
transatlantinės integracijos kriterijus arba, nors ir neatitinka šių
kriterijų, tačiau jų kiekvieno atskirai ar visų kartu turimų balsavimo teisių
dalių procentinė išraiška, vertinant pagal šio straipsnio 12 13
dalyje numatytus principus, nesudaro ir neviršija kvalifikuotosios akcijų
paketo dalies;
d)
kiekvienas jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikiančios asmenų grupės
asmuo atitinka šio punkto a, b ir c papunkčių nuostatas;
2) Valstybinei
energetikos reguliavimo tarybai pateikę patvirtinimą, kad, konkurso dalyvį
pripažinus konkurso laimėtoju, laimėtojas, įgyvendindamas elektrinių plėtros
jūrinėje teritorijoje projektą, įsipareigoja laikytis Vyriausybės nustatytų
reikalavimų, kurie susiję su šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo
mažinimo tikslais, investicijomis į aplinkos apsaugą, parama, kurios dydis
apskaičiuojamas dauginant praėjusiais kalendoriniais metais pagamintą ir į
elektros tinklus patiektą elektros energijos kiekį iš 1 euro už 1 MWh ir kuri
Vyriausybės nustatyta tvarka skiriama vietos bendruomenėms, taip
pat kurie susiję su mažų ir vidutinių įmonių įtraukimu į projekto
įgyvendinimą. Šiame punkte nurodyta parama sumokama
šio įstatymo 131 straipsnyje nurodytam administratoriui ir
administruojama Vyriausybės nustatyta tvarka;
3) Valstybinei
energetikos reguliavimo tarybai pateikę Konkursų organizavimo ir leidimų
išdavimo tvarkos apraše nurodytus dokumentus, patvirtinančius dalyvio
atitiktį Vyriausybės nustatytiems reikalavimams dėl finansinio pajėgumo ir
turimos patirties įgyvendinant elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje
projektus. Asmuo, siekdamas pagrįsti atitiktį nustatytiems reikalavimams, gali
remtis jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikiančių asmenų, kai konkurse
dalyvauja jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikianti asmenų grupė, ir
(ar) Vyriausybės nustatytų su konkurso dalyviu susijusių ūkio subjektu
finansiniu pajėgumu ir (ar) turima patirtimi įgyvendinant elektrinių plėtros
jūrinėje teritorijoje projektus;
4)
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai pateikę patvirtinimą, kad
įsipareigoja prisiimti atsakomybę už prisijungimą prie elektros perdavimo
tinklų sausumos teritorijoje ir atsakomybę už pagamintos elektros energijos
sukeltą disbalansą;
5)
pasirašę Elektros energetikos įstatymo 22 straipsnio 8 dalyje nurodytą
ketinimų protokolą ir pateikę Elektros energetikos įstatymo 211 straipsnio
1 dalyje nurodytą asmens prievolių įvykdymo užtikrinimą;
6)
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai pateikę patvirtinimą, kad statys
naujas elektrines ar įrengs anksčiau neeksploatuotas elektrines, kurių
statybai ar įrengimui bus naudojama anksčiau neeksploatuota elektrotechninė
įranga ir kurių įrengtoji galia bus ne mažesnė negu Vyriausybės nutarime dėl
elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje nustatyta mažiausia elektrinių
įrengtoji galia, o leistina generuoti galia bus ne didesnė negu šiame punkte
nurodytame nutarime nustatyta elektrinių leistina generuoti galia;
7)
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai sumokėję konkurso dalyvio
mokestį, kuris Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos nustatomas
įvertinus konkurso organizavimo sąnaudas;
8)
įrenginiams įsigyti nėra pasinaudoję šio įstatymo 20 straipsnio 24 dalyje
nurodytais paramos šaltiniais. Ši nuostata netaikoma asmenims,
dalyvaujantiems šio įstatymo 221 straipsnyje nurodytame
konkurse;
9)
nėra iškelta bankroto byla arba kreditoriai nevykdo bankroto procedūrų ne
teismo tvarka;
10) nėra
iškelta restruktūrizavimo byla;
11)
nėra priimtas teismo, kreditorių ar juridinio asmens dalyvių sprendimas
likviduoti juridinį asmenį;
12)
yra vykdomi įsipareigojimai, susiję su mokesčių mokėjimu. Asmuo laikomas
įvykdžiusiu įsipareigojimus, susijusius su mokesčių mokėjimu, jeigu jo
neįvykdytų įsipareigojimų suma yra mažesnė kaip 50 eurų;
13)
yra įvykdyti įsipareigojimai, susiję su viešuosius interesus atitinkančių
paslaugų lėšų mokėjimu, arba suderintas šių įsipareigojimų įvykdymo grafikas;
14)
yra vykdomi įsipareigojimai, susiję su socialinio draudimo įmokų mokėjimu.
Asmuo laikomas įvykdžiusiu įsipareigojimus, susijusius su socialinio draudimo
įmokų mokėjimu, jeigu jo neįvykdytų įsipareigojimų suma yra mažesnė kaip 50
eurų;
15)
per pastaruosius 5 metus nėra įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis
už nusikalstamas veikas nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams
interesams, intelektinei ir pramoninei nuosavybei, ekonomikai ir verslo
tvarkai, finansų sistemai, valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams;
16)
juridinio asmens vadovas ar valdymo organo narys (nariai), ūkinės bendrijos
tikrasis narys (nariai) ar fizinis asmuo neturi neišnykusio ar nepanaikinto
teistumo arba dėl juridinio asmens vadovo ar valdymo organo nario (narių),
ūkinės bendrijos tikrojo nario (narių) ar fizinio asmens per pastaruosius 5
metus nėra įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą
nusikalstamame susivienijime, jo organizavimą ar vadovavimą jam,
kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, sukčiavimą, kredito, paskolos,
tikslinės paramos, subsidijos ar dotacijos panaudojimą ne pagal paskirtį ar
nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, mokesčių nesumokėjimą, neteisingų
duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar
kito dokumento nepateikimą, nusikalstamu būdu gauto turto legalizavimą,
nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą;
17) pateikę informaciją apie pagrindinius
planuojamo įgyvendinti elektrinių plėtros jūrinėje bei susijusios
infrastruktūros statybos jūrinėje ir sausumos teritorijoje teritorijose
projekto etapus, planuojamus statybų ir kitų susijusių darbų įgyvendinimo
tvarkaraščius, kuriuose įtvirtinti terminai negali būti ilgesni negu šio
straipsnio 25 29 dalyje, kai konkursas organizuojamas vadovaujantis
šiuo straipsniu, ar 221 straipsnio 9 dalyje, kai konkursas
organizuojamas vadovaujantis šio įstatymo 221 straipsniu,
nustatyti terminai, planuojamus finansavimo šaltinius bei kitą Vyriausybės
nustatytą su elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje projektu susijusią
informaciją bei įsipareigojimą laiku ir tinkamai laikytis pateiktų elektrinių
plėtros jūrinėje bei susijusios infrastruktūros statybos jūrinėje ir
sausumos teritorijoje teritorijose projekto įgyvendinimo
terminų bei kitų teisės aktuose nustatytų įsipareigojimų;
18)
pateikę Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai patvirtinimą, kad,
laimėję konkursą, įsipareigoja per ne ilgesnį kaip 3 mėnesių laikotarpį, kai
konkurso laimėtojas yra juridinis asmuo, kitos valstybės narės juridinis
asmuo ar kitos organizacijos padalinys, įsisteigti Lietuvos Respublikoje.
12. Šio
straipsnio 11 dalies 3 punkte nurodyti ūkio subjektai, kurių finansiniais
pajėgumais remiasi konkurso dalyvis, prisiima solidarią atsakomybę už
elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje projekto įgyvendinimą. Solidarioji
atsakomybė pasibaigia, kai konkurso laimėtojui yra išduodamas leidimas
gaminti elektros energiją arba vadovaujantis šio straipsnio 27 dalimi
pasikeičia pagal šio straipsnio 11 dalies 18 punktą įsteigto juridinio asmens
sudėtis.“
12.13.
Vertinant tiesioginių akcininkų, netiesioginių akcininkų, galutinių naudos
gavėjų ir trečiųjų asmenų akcijų ir balsavimo teisių procentinę išraišką,
taikomi šie principai, jeigu:
1) netiesioginis
akcininkas ir (ar) galutinis naudos gavėjas neatitinka europinės ir
transatlantinės integracijos kriterijų, jo turima akcijų paketo dalis
nustatoma pagal sandaugos taisyklę, pagal kurią padauginamos konkurso dalyvio
akcininkų eilėje esančios akcijų paketo dalys, pradedant nuo netiesioginio
akcininko ar galutinio naudos gavėjo turimos akcijų paketo dalies, kuri
padauginama iš akcijų paketo dalies, valdomos aukštesniame lygyje, ir taip
tęsiama akcininkų eilėje iki tiesioginių akcininkų turimos akcijų paketo
dalies;
2) du ar daugiau
tiesioginių akcininkų, netiesioginių akcininkų ir (ar) galutinių naudos
gavėjų neatitinka europinės ir transatlantinės integracijos kriterijų, o jų
kiekvieno atskirai turima akcijų paketo dalis nesudaro ir neviršija
kvalifikuotosios akcijų paketo dalies, atliekant vertinimą sudedamos tokių
tiesioginių akcininkų, netiesioginių akcininkų ir (ar) galutinių naudos
gavėjų turimos konkurso dalyvio akcijų paketo dalys, apskaičiuotos pagal šios
dalies 1 punkte nustatytą sandaugos taisyklę;
3) tiesioginiams
akcininkams, netiesioginiams akcininkams, galutiniams naudos gavėjams ir (ar)
tretiesiems asmenims yra perleistos kitų tiesioginių akcininkų, netiesioginių
akcininkų ir (ar) galutinių naudos gavėjų balsavimo teisės, įvertinama, ar
tiesioginių akcininkų, netiesioginių akcininkų, galutinių naudos gavėjų ir
(ar) trečiųjų asmenų, neatitinkančių europinės ir transatlantinės
integracijos kriterijų, kiekvieno atskirai ar visų kartu turima balsavimo
teisių suma nesudaro arba neviršija kvalifikuotosios akcijų paketo dalies.
Netiesioginių akcininkų, galutinių naudos gavėjų ir (ar) trečiųjų asmenų
turima bendra balsavimo teisių suma apskaičiuojama šios dalies 1 ir 2
punktuose nustatyta tvarka. Balsavimo teisių dalis ir akcijų paketo dalis
nėra sumuojamos;
4) konkurso dalyvis,
jo tiesioginiai akcininkai ir (ar) jo netiesioginiai akcininkai yra
bendrovės, kurių vertybiniais popieriais prekiaujama reguliuojamoje rinkoje,
vertybinių popierių dalis, kuria prekiaujama reguliuojamoje rinkoje, šios
dalies 1, 2 ir 3 punktuose nustatyta tvarka vertinama tik tuo atveju, jeigu
ji sudaro arba viršija kvalifikuotąją akcijų paketo dalį.
13.14.
Šio straipsnio 11 dalies 1, 8–16 punktuose numatytus reikalavimus privalo
atitikti kiekvienas jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikiančios asmenų
grupės dalyvis.
14.15.
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba prieš vieną mėnesį iki didžiausios
galimos sandorio kainos paskelbimo dienos parengia ir viešai skelbia
informaciją, reikalingą didžiausiai galimai sandorio kainai nustatyti, prieš
6 mėnesius iki informacijos apie konkursą paskelbimo dienos nustato ir
viešai skelbia didžiausią galimą sandorio kainą ir žemiausią ribą. Valstybinė
energetikos reguliavimo taryba, nustatydama didžiausią galimą sandorio kainą,
įvertina:
1)
vidutinį metinį elektros energijos gamybos kiekį;
2)
vidutines kintamąsias ir pastoviąsias veiklos sąnaudas;
3)
vidutines santykines investicijas į elektrinių įrengimą ir jų prijungimą prie
elektros tinklų, įskaitant transformatorių pastotės sausumos teritorijoje
plėtros sąnaudas;
4)
paramos taikymo laikotarpį;
5)
diskonto normą;
6)
elektrinės naudingo eksploatavimo laikotarpį.
15.16. Elektros energijos gamyba skatinama
15 metų laikotarpiu elektros energija prekiaujant pagal atsinaujinančių
išteklių elektros energijos pirkimo–pardavimo sutartis ir (ar) energetikos
ministro tvirtinamose elektros energijos rinkos taisyklėse nustatyta tvarka
ir būdais, Vyriausybės nustatyta tvarka vadovaujantis šiais principais:
1)
kai kitos paros prekybos elektros energijos biržoje Lietuvos zonoje valandinė
kaina yra mažesnė už sandorio kainą, viešuosius interesus atitinkančių
paslaugų lėšų administratorius gamintojui sumoka kainos priedą, kuris
apskaičiuojamas kaip sandorio kainos ir kitos paros prekybos elektros
energijos biržoje Lietuvos zonoje valandinės kainos skirtumas;
2)
kai kitos paros prekybos elektros energijos biržoje Lietuvos zonoje valandinė
kaina yra didesnė už sandorio kainą, gamintojas viešuosius interesus
atitinkančių paslaugų lėšų administratoriui sumoka kitos paros prekybos
elektros energijos biržoje Lietuvos zonoje valandinės kainos ir sandorio
kainos skirtumą;
3)
šios dalies 1 ir 2 punktuose nurodytos lėšos už praėjusius kalendorinius
metus mokamos iki einamųjų metų vasario 15 dienos už pagamintą ir į elektros
tinklus patiektą elektros energijos kiekį, kuris negali būti didesnis negu
konkurso metu priskirtas skatinamas kiekis. Metinis skatinamas kiekis
paskirstomas vadovaujantis proporcingumo principu, atsižvelgiant į metinį
pagamintą ir į elektros tinklus patiektą elektros energijos kiekį.
16. 17. Vyriausybės nustatyta tvarka
gamintojui viešuosius interesus atitinkančių paslaugų lėšos nemokamos už
laikotarpį, kurį kitos paros prekybos elektros energijos biržoje Lietuvos
zonoje valandinė kaina yra lygi gamintojo konkurse laimėtai sandorio kainai,
ir (ar) už laikotarpį, kurį kitos paros prekybos elektros energijos biržoje
Lietuvos zonoje valandinė kaina yra mažesnė už nulį arba jam lygi, taip pat
už pagamintos ir į elektros tinklus patiektos elektros energijos kiekį, kuris
viršija gamintojo konkurse nurodytą skatinamą kiekį.
17.18.
Konkurso dalyviai kartu su Konkursų organizavimo ir leidimų išdavimo tvarkos
apraše nurodytais dokumentais privalo pateikti pasiūlymus dėl pageidaujamos
sandorio kainos, skatinamo kiekio ir pageidaujamos metinės potencialaus
skatinimo apimties, kuri apskaičiuojama kaip pageidaujamos sandorio kainos ir
žemiausios ribos skirtumo ir skatinamo kiekio sandauga. Jeigu konkurso
dalyvio nurodomas skatinamas kiekis yra lygus nuliui, konkurso dalyvis taip
pat turi pateikti elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje vystymo mokesčio,
kurį laimėjęs konkursą įsipareigoja sumokėti Vyriausybės nustatyta tvarka ir
terminais (toliau – vystymo mokestis), pasiūlymą. Potencialių konkurso
laimėtojų sąrašas, vadovaujantis Konkursų organizavimo ir leidimų išdavimo
tvarkos apraše nustatyta tvarka, sudaromas rikiuojant konkurso dalyvius pagal
konkurso dalyvių nurodytą mažiausią pageidaujamą metinę potencialaus
skatinimo apimtį. Potencialiu konkurso laimėtoju pripažįstamas konkurso
dalyvis, nurodęs mažiausią pageidaujamą metinę potencialaus skatinimo apimtį.
Sutapus mažiausiai pageidaujamai metinei potencialaus skatinimo apimčiai,
potencialiu konkurso laimėtoju konkurso dalyvis pripažįstamas tokia tvarka:
1)
kai mažiausia pageidaujama metinė potencialaus skatinimo apimtis yra didesnė
už nulį, potencialiu konkurso laimėtoju pripažįstamas konkurso dalyvis,
pasiūlęs mažiausią skatinamą kiekį. Sutapus konkurso dalyvių pateiktiems
skatinamo kiekio pasiūlymams, sutapusius pasiūlymus pateikę konkurso dalyviai
yra kviečiami mažinti skatinamus kiekius. Jeigu konkurso dalyvio patikslintas
skatinamas kiekis yra lygus nuliui, konkurso dalyvis taip pat turi nurodyti
vystymo mokestį. Potencialiu konkurso laimėtoju pripažįstamas konkurso
dalyvis, nurodęs mažiausią patikslintą skatinamą kiekį. Sutapus konkurso
dalyvių patikslintiems skatinamiems kiekiams, potencialiu konkurso laimėtoju
pripažįstamas konkurso dalyvis, anksčiausiai pateikęs visus tinkamai
užpildytus dokumentus, išskyrus atvejus, kai, patikslinus skatinamus kiekius,
dviejų ar daugiau dalyvių pasiūlyti skatinimo kiekiai lygūs nuliui. Šiuo
atveju laimėtojas nustatomas vadovaujantis šios dalies 2 punktu;
2)
kai mažiausia pageidaujama metinė potencialaus skatinimo apimtis yra lygi
nuliui, potencialiu konkurso laimėtoju pripažįstamas konkurso dalyvis,
nurodęs didžiausią vystymo mokestį. Sutapus konkurso dalyvių vystymo
mokesčiams, sutapusius pasiūlymus pateikę konkurso dalyviai yra kviečiami
didinti vystymo mokestį. Potencialiu konkurso laimėtoju pripažįstamas
konkurso dalyvis, nurodęs didžiausią patikslintą vystymo mokestį. Sutapus
konkurso dalyvių patikslintiems vystymo mokesčiams, potencialiu konkurso
laimėtoju pripažįstamas konkurso dalyvis, anksčiausiai pateikęs visus
tinkamai užpildytus dokumentus.
18.19.
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas
nuo potencialaus konkurso laimėtojo nustatymo inicijuoja jo patikrą dėl
atitikties nacionalinio saugumo interesams ir potencialų konkurso laimėtoją
pripažįsta konkurso laimėtoju tik įsitikinusi, kad jis nekelia rizikos ar
grėsmės nacionalinio saugumo interesams. Vadovaujantis Nacionaliniam saugumui
užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo 12 straipsniu, Vyriausybei
priėmus sprendimą, kad potencialiu konkurso laimėtoju pripažintas konkurso
dalyvis neatitinka nacionalinio saugumo interesų, konkurso laimėtoju
pripažįstamas kitas potencialių konkurso laimėtojų sąraše iš eilės einantis
potencialus konkurso laimėtojas, atitinkantis nacionalinio saugumo interesus.
19.20.
Konkurso laimėtojas įrengia, eksploatuoja, nuosavybės teise valdo
infrastruktūrą, reikalingą atsinaujinančius išteklius naudojančioms
elektrinėms prijungti prie elektros perdavimo tinklų, nuo šių elektrinių iki
elektros tinklų operatoriaus nurodyto prijungimo taško ir atsakomybės ribų transformatorių
pastotėje sausumos teritorijoje. Konkurso laimėtojas elektros tinklų
operatoriaus nustatyta tvarka padengia elektros tinklų operatoriaus patirtas
transformatorių pastotės sausumos teritorijoje plėtros, reikalingos šioms
elektrinėms prijungti, sąnaudas. Kai į
transformatorių pastotę yra prijungiama daugiau negu viena elektrinė,
transformatorių pastotės sausumos teritorijoje plėtros sąnaudos tarp
elektrinių vystytojų padalijamos proporcingai jungiamų elektrinių leistinai
generuoti galiai.
20.21. Konkurso laimėtojas, gavęs leidimą plėtrai ir eksploatacijai, įgyja
teisę naudoti jūrinės teritorijos dalį (dalis), nustatytą (nustatytas)
Vyriausybės nutarime dėl elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje,
atsinaujinančius išteklius naudojančių elektrinių plėtrai, statybai ir
eksploatacijai. Leidimas plėtrai ir eksploatacijai taip pat suteikia teisę
naudoti jūrinę teritoriją šioms elektrinėms reikalingai infrastruktūrai
įrengti ir teisę įgyvendinti teritorijų planavimo dokumento (dokumentų),
skirto (skirtų) atsinaujinančius energijos išteklius naudojančioms
elektrinėms, planuojamoms plėtoti jūrinės teritorijos dalyje (dalyse),
prijungti prie elektros perdavimo tinklų, sprendinius. Konkrečias sausumos
ir jūrinės teritorijos naudojimo sąlygas nustato Vyriausybė arba
jos įgaliota (įgaliotos) institucija (institucijos). Valstybinės žemės
patikėtinio sutikimas dėl valstybinės žemės naudojimo atsinaujinančius
išteklius naudojančių elektrinių plėtrai, statybai ir eksploatacijai jūrinės
teritorijos dalyje (dalyse), nustatytoje (nustatytose) Vyriausybės nutarime
dėl elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje, ir su jomis susijusios šio
straipsnio 1920 dalyje nurodytos infrastruktūros, suplanuotos
teritorijų planavimo dokumentu (dokumentais), skirtu (skirtais) atsinaujinančius
energijos išteklius naudojančioms elektrinėms, planuojamoms plėtoti jūrinės
teritorijos dalyje (dalyse), prijungti prie elektros perdavimo tinklų,
plėtros ir statybos sausumos ir jūrinėje teritorijose nereikalingas.
22. Konkurso
laimėtojo inžineriniams tinklams įrengti ir eksploatuoti reikalingais
servitutais, suprojektuotais teritorijų planavimo dokumento (dokumentų),
skirto (skirtų) atsinaujinančius energijos išteklius naudojančioms
elektrinėms, planuojamoms plėtoti jūrinės teritorijos dalyje (dalyse),
prijungti prie elektros perdavimo tinklų, sprendiniais, esant techninėms
galimybėms, turi teisę naudotis ir kitų jūrinių teritorijų, skirtų
atsinaujinančių energijos išteklių plėtojimui, konkursų laimėtojai ir (arba)
perdavimo tinklų operatorius, nepažeisdami viešpataujančiojo daikto, kuriam
nustatytas pirmesnis servitutas, savininko teisėtų interesų ir teisės aktais
pagrįstų reikalavimų dėl inžinerinių tinklų tiesimo bei atstumo tarp
inžinerinių tinklų. Įvykdžius visus teisės aktais pagrįstus viešpataujančiojo
daikto savininko reikalavimus dėl inžinerinių tinklų tiesimo bei atstumo tarp
inžinerinių tinklų arba negavus šių reikalavimų per 20 darbo dienų nuo
prašymo pateikimo viešpataujančiojo daikto savininkui dienos, laikoma, kad
yra gautas viešpataujančiojo daikto, kurio naudai nustatytas pirmesnis
servitutas, savininko sutikimas. Tokiu atveju inžinerinių tinklų techninės
priežiūros, remonto, rekonstravimo ir modernizavimo tvarką viešpataujančiųjų
daiktų savininkai gali nustatyti tarpusavio susitarimu.
23. Jeigu
teritorijų planavimo dokumento (dokumentų), skirto (skirtų) atsinaujinančius
energijos išteklius naudojančioms elektrinėms, planuojamoms plėtoti jūrinės
teritorijos dalyje (dalyse), prijungti prie elektros perdavimo tinklų,
sprendinių pagrindu administraciniu aktu ar kitais Lietuvos Respublikos
civiliniame kodekse nustatytais pagrindais nustatomi servitutai
skirtingiems viešpataujančiųjų daiktų savininkams ir servitutų teritorijos
persidengia, jų savininkai gali sudaryti susitarimą dėl teritorijos
(teritorijų), kuriai (kurioms), nustatyti servitutai, naudojimo ir priežiūros
bei inžinerinių tinklų eksploatavimo ir priežiūros sąlygų, kurios neturi
prieštarauti Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų
įstatymui, jeigu persidengia ne tik teritorija (teritorijos), kuriai
(kurioms) nustatyti servitutai, bet ir apsaugos zonų teritorijos, ir Civiliniam kodeksui.“
2124. Vyriausybės įgaliota institucija savo interneto svetainėje šio
straipsnio 1 ir 3 dalyje dalyse numatytų veiksmų atlikimo
išlaidas viešai paskelbia per 5 kalendorines dienas nuo šių veiksmų atlikimo rezultatų
gavimo dienos, taip pat viešai skelbiamos Energetikos
ministerijos patirtos išlaidos, susijusios su teritorijų planavimo dokumento
(dokumentų), skirto (skirtų) atsinaujinančius energijos išteklius
naudojančioms elektrinėms, planuojamoms plėtoti jūrinės teritorijos dalyje
(dalyse), prijungti prie elektros perdavimo tinklų, įgyvendinimu. Šios
Šio straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose ir 3 dalyje nurodytų veiksmų
atlikimo išlaidos yra kompensuojamos šiame ir (ar) 221
straipsniuose nurodytus konkursus laimėjusio (laimėjusių) dalyvio (dalyvių),
taikant proporcingumo principą. Šiame straipsnyje nurodytą konkursą
laimėjęs dalyvis kompensuoja Vyriausybės įgaliotos institucijos patirtas
išlaidas, susijusias su šio straipsnio 1 dalies 3 ir 4 punktuose nurodytų
veiksmų atlikimu. Kompensacija mokama Vyriausybės įgaliotai institucijai.
Kompensacijos mokėjimo ir naudojimo tvarką ir terminus nustato Vyriausybė.
22.25.
Atsiradus papildomų elektros energijos gamybos pajėgumų plėtros poreikiui,
Vyriausybės įgaliota institucija įvertina jų įrengimo tikslingumą ir
prireikus peržiūri ar atnaujina šio straipsnio 1 dalyje numatytų tyrimų ir
kitų veiksmų rezultatus ir pateikia pasiūlymus Vyriausybei dėl naujo
Vyriausybės nutarimo, nurodyto šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 9 punkte,
priėmimo, tolesnės elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje koncepcijos ir
konkurso organizavimo modelio.
23.26.
Leidimai plėtrai ir eksploatacijai šio įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis
išduodami fiziniams asmenims arba Lietuvos Respublikoje įsteigtiems
juridiniams asmenims, kitų valstybių narių juridinių asmenų ar kitų
organizacijų padaliniams, įsteigtiems Lietuvos Respublikoje, kurie šio straipsnio
1819 dalyje nustatyta tvarka pripažinti konkurso laimėtojais ir
kurie pateikia įsipareigojimą visą leidimo plėtrai ir eksploatacijai
galiojimo laikotarpį atitikti europinės ir transatlantinės integracijos
kriterijus, vadovaudamiesi šio straipsnio 11 dalies 1 punktu ir 1213
dalyje nustatytais principais. Kai konkurso laimėtojas, siekdamas gauti
leidimą plėtrai ir eksploatacijai, įsteigia juridinį asmenį ar kitos
organizacijos padalinį Lietuvos Respublikoje, leidimas plėtrai ir
eksploatacijai išduodamas konkurso laimėtojo Lietuvos Respublikoje įsteigtam
juridiniam asmeniui, kitų valstybių narių juridinio asmens ar kitos
organizacijos padaliniui. Šiuo atveju konkurso laimėtojas turi laiduoti
Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai jos nustatyta tvarka, kad jo
įsteigtas juridinis asmuo ar kitos organizacijos padalinys vykdys šio
straipsnio 11 dalyje nurodytas prievoles ir tinkamai įgyvendins šiame
įstatyme nustatytus reikalavimus, taikomus atsinaujinančius išteklius
naudojančių elektrinių plėtrai ir eksploatacijai jūrinėje teritorijoje. Konkurso
laimėtojas, pateikęs laidavimą, tampa solidariai atsakingas už šio straipsnio
11 dalyje nurodytas prievoles ir tinkamą kitų šiame įstatyme nustatytų
reikalavimų, susijusių su atsinaujinančius išteklius naudojančių elektrinių
plėtra ir eksploatacija jūrinėje teritorijoje, kurie taikomi konkurso
laimėtojo įsteigtam juridiniam asmeniui ar kitos organizacijos padaliniui,
įgyvendinimą. Šiam juridiniam asmeniui ar kitos organizacijos padaliniui mutatis
mutandis taikomos šioje dalyje ir šio straipsnio 11 dalyje nustatytos
sąlygos.
27. Pagal šio straipsnio 26 dalį pateiktas
konkurso laimėtojo laidavimas galioja tol, kol galioja išduotas leidimas
plėtrai ir eksploatacijai. Panaikinus leidimą plėtrai ir eksploatacijai ar
pasibaigus jo galiojimui, konkurso laimėtojo laidavimas pasibaigia. Konkurso
laimėtojo laidavimas taip pat pasibaigia Valstybinei energetikos reguliavimo
tarybai Konkursų organizavimo ir leidimų išdavimo tvarkos apraše nustatytais
atvejais ir tvarka patvirtinus pagal šio straipsnio 11 dalies 18 punktą
įsteigto juridinio asmens sudėties pasikeitimą. Patvirtinimas pateikiamas,
jeigu užtikrinamas atitikimas šio straipsnio 11 dalyje nustatytiems europinės
ir transatlantinės integracijos kriterijams, finansinio pajėgumo ir (ar)
turimos patirties įgyvendinant elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje
projektus turėjimo reikalavimai bei pateikiamas naujas laidavimas. Šioje
dalyje nurodyti reikalavimai taikomi visais atvejais, kai keičiasi pagal šio
straipsnio 11 dalies 18 punktą įsteigto juridinio asmens sudėtis.“
24.28. Konkurso laimėtojo atitikties šio
straipsnio 23 26 dalyje nurodytiems reikalavimams įvertinimo
tvarka ir įspėjimo apie leidimo plėtrai ir eksploatacijai galiojimo
sustabdymą, galiojimo sustabdymo panaikinimo, informavimo apie galiojimo
panaikinimą, galiojimo sustabdymo ir galiojimo panaikinimo pagrindų taikymo
tvarka nustatoma Konkursų organizavimo ir leidimų išdavimo tvarkos apraše.
25.29.
Asmuo, gavęs leidimą plėtrai ir eksploatacijai, neturi teisės įgalioti kitų
asmenų verstis šiame leidime nurodyta veikla arba perduoti jiems šios teisės
pagal sutartį ar kitais pagrindais ir privalo laikytis šių veiklos sąlygų:
1) per 34
metus nuo leidimo plėtrai ir eksploatacijai gavimo dienos gauti statybą
leidžiantį dokumentą, išskyrus atvejus, kai šį
terminą įvykdyti vėluojama dėl valstybės, kitų asmenų veiksmų ar
neveikimo, nenugalimos jėgos aplinkybių buvimo arba dėl kitų aplinkybių,
kurių leidimo turėtojas negalėjo kontroliuoti, protingai numatyti ir negalėjo
užkirsti kelio šioms aplinkybėms ar jų pasekmėms atsirasti, ir kai
nėra leidimo turėtojo kaltės;
2) per 6 8
metus nuo leidimo plėtrai ir eksploatacijai gavimo dienos gauti leidimą
gaminti elektros energiją ketinimų protokole nurodytai elektrinės leistinai
generuoti galiai, išskyrus atvejus, kai šį terminą įvykdyti vėluojama dėl valstybės, kitų
asmenų veiksmų ar neveikimo, nenugalimos jėgos aplinkybių buvimo arba dėl
kitų aplinkybių, kurių leidimo turėtojas negalėjo
kontroliuoti, protingai numatyti ir negalėjo užkirsti kelio šioms aplinkybėms
ar jų pasekmėms atsirasti, ir kai nėra
leidimo turėtojo kaltės;
3) nedidinti leidime
plėtrai ir eksploatacijai numatytos leistinos generuoti galios, nemažinti
leidime plėtrai ir eksploatacijai numatytos įrengtosios galios ir neplėsti
teritorijos;
4) laiku ir tinkamai
vykdyti pagal šio straipsnio 11 dalies 2 ir 18 17 punktus prisiimtus
įsipareigojimus;
5) Vyriausybės
nustatyta tvarka ir terminais Lietuvos energetikos agentūrai teikti
ataskaitas apie elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje projekto
įgyvendinimo eigą ir apie šio straipsnio 11 dalies 2 ir 18 17 punktuose
nurodytų prisiimtų reikalavimų vykdymą.
26.30.
Už leidimų plėtrai ir eksploatacijai reguliuojamos veiklos sąlygų pažeidimus
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba įspėja šio leidimo turėtoją apie
galimą leidimo galiojimo sustabdymą šio straipsnio 2731 dalyje nustatytais
pagrindais ir šioje dalyje nustatytais terminais nepašalinus reguliuojamos
veiklos pažeidimų, sustabdo jų galiojimą arba informuoja apie šio leidimo
galiojimo panaikinimą šio straipsnio 2933 dalyje nustatytais
pagrindais. Leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojui, kuris yra įspėtas
apie leidimo galiojimo sustabdymą ar kurio leidimo galiojimas yra
sustabdytas, nustatomas 30 kalendorinių dienų laikotarpis, per kurį turi būti
pašalinti reguliuojamos veiklos pažeidimai. Pažeidimams pašalinti gali būti
nustatomas ilgesnis laikotarpis, jeigu tai reikalinga dėl objektyvių
priežasčių: dėl nuo leidimo turėtojo nepriklausančių priežasčių – valstybės,
kitų asmenų veiksmų ar neveikimo arba nenugalimos jėgos aplinkybių, kitų aplinkybių, kurių leidimo turėtojas negalėjo kontroliuoti,
protingai numatyti ir negalėjo užkirsti kelio šioms aplinkybėms ar jų
pasekmėms atsirasti, ir kai nėra leidimo turėtojo kaltės, – leidimo turėtojas šio straipsnio 2529
dalyje, kai konkursas organizuotas vadovaujantis šiuo
straipsniu, ar 221 straipsnio 9 dalyje,
kai konkursas organizuotas vadovaujantis šio įstatymo 221
straipsniu, nustatytais terminais negauna
statybą leidžiančio dokumento ar leidimo gaminti elektros energiją.
Laikotarpis pažeidimams pašalinti nustatomas atsižvelgiant į jiems
pašalinti reikalingą laikotarpį ir negali būti ilgesnis kaip 90
kalendorinių dienų, išskyrus atvejus, kai pažeidimams, įvykusiems dėl
valstybės, kitų asmenų veiksmų ar neveikimo arba nenugalimos jėgos
aplinkybių, pašalinti reikalingas ilgesnis laikotarpis.
27.31. Leidimo plėtrai ir eksploatacijai
galiojimą Valstybinė energetikos reguliavimo taryba sustabdo, jeigu:
1) išdavus leidimą
plėtrai ir eksploatacijai leidimo galiojimo laikotarpiu paaiškėja, kad
konkursui pateiktuose dokumentuose pateikti netikslūs duomenys arba duomenys
turi trūkumų;
2) leidimo plėtrai ir
eksploatacijai turėtojas pažeidė šio straipsnio 25 29 dalies 2
ir 3 punktuose, kai konkursas organizuotas
vadovaujantis šiuo straipsniu, ar 221 straipsnio 9 dalies 2 ir 3 punktuose, kai konkursas organizuotas vadovaujantis šio
įstatymo 221 straipsniu, nustatytas
reguliuojamos veiklos sąlygas, išskyrus atvejus, kai pastatoma mažesnės, negu
nurodyta ketinimų protokole, leistinos generuoti galios ir (ar) įrengtosios
galios elektrinė;
3) leidimo plėtrai ir
eksploatacijai turėtojas ilgiau negu vienus metus nevykdo įsipareigojimų,
susijusių su mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas, taip pat, kai
leidimas plėtrai ir eksploatacijai gautas šiame straipsnyje nustatyta tvarka,
sandorio kainos ir vystymo mokesčio mokėjimu, išskyrus atvejus, kai
neįvykdytų įsipareigojimų, susijusių su mokesčių, įskaitant socialinio
draudimo įmokas, mokėjimu, suma yra mažesnė kaip 50 eurų;
4) leidimo plėtrai ir
eksploatacijai turėtojas leidimo galiojimo laikotarpiu neatitinka šio
straipsnio 23 26 dalyje nurodyto reikalavimo dėl atitikties
europinės ir transatlantinės integracijos kriterijams.
28.32.
Kai leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas per Valstybinės energetikos
reguliavimo tarybos nustatytą laikotarpį pateikia dokumentus, įrodančius, kad
šio straipsnio 27 31 dalyje nurodyti pažeidimai pašalinti,
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba ne vėliau kaip per 10 kalendorinių
dienų nuo šių dokumentų gavimo dienos panaikina šio leidimo galiojimo
sustabdymą.
29. 33. Leidimo plėtrai ir eksploatacijai
galiojimą Valstybinė energetikos reguliavimo taryba panaikina, jeigu:
1) leidimo plėtrai ir
eksploatacijai turėtojas, kurio leidimo galiojimas jau buvo sustabdytas,
pakartotinai per 12 mėnesių nuo šio leidimo galiojimo sustabdymo dienos
pažeidžia šio straipsnio 2529 dalies 3 punkte nustatytas
reguliuojamos veiklos sąlygas;
2) leidimo plėtrai ir
eksploatacijai turėtojas, kurio leidimo galiojimas sustabdytas šio straipsnio
27 31 dalies 1 punkte nurodytu pagrindu, per pažeidimams
pašalinti nustatytą laikotarpį nepateikia patikslintų duomenų, nepašalina
netikslumų arba Valstybinė energetikos reguliavimo taryba nustato, kad
pateikti duomenys neatitinka reikalavimų, galiojusių leidimo plėtrai ir
eksploatacijai išdavimo dieną;
3)
leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas, kurio leidimo galiojimas
sustabdytas šio straipsnio 27 31 dalies 2, 3 ar 4 punkte nurodytais
pagrindais, per pažeidimams pašalinti nustatytą laikotarpį jų nepašalino;
4)
leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas, kurio leidimo galiojimas
sustabdytas, vykdo leidime nurodytą veiklą;
5)
leidimą plėtrai ir eksploatacijai turintis juridinis asmuo pasibaigė jį
likvidavus ar reorganizavus;
6)
fizinis asmuo, turėjęs leidimą plėtrai ir eksploatacijai, miršta;
7)
leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas Valstybinei energetikos
reguliavimo tarybai pateikia prašymą panaikinti leidimo plėtrai ir eksploatacijai
galiojimą.
30.34. Valstybinė energetikos reguliavimo
taryba prižiūri, kaip laikomasi leidime plėtrai ir eksploatacijai nustatytų
reguliuojamos veiklos sąlygų.
31.35.
Šiame straipsnyje nurodyto konkurso dalyvis, pagal šio straipsnio 18 19
dalį pripažintas konkurso laimėtoju, per 5 metus nuo leidimo gaminti
elektros energiją gavimo dienos lygiomis dalimis Vyriausybės nustatyta tvarka
sumoka vystymo mokestį į atskirą valstybės iždo sąskaitą.
32.36.
Šio įstatymo 221 straipsnyje nurodyto konkurso dalyvis, pagal
šio straipsnio 1819 dalį pripažintas konkurso laimėtoju, per 60
kalendorinių dienų nuo paskelbimo konkurso laimėtoju dienos Vyriausybės
nustatyta tvarka sumoka vystymo mokestį į atskirą valstybės iždo sąskaitą.
33.37. Kai perdavimo sistemos operatorius
Elektros energetikos įstatymo 211 straipsnyje nustatyta
tvarka ir sąlygomis pasinaudoja konkurso dalyvio pateiktu prievolių įvykdymo
užtikrinimu, gautas lėšas perdavimo sistemos operatorius Vyriausybės
nustatyta tvarka perveda į šio straipsnio 35 39 dalyje nurodytą
sąskaitą.
34.38. Leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas Vyriausybės
nustatyta tvarka į atskirą valstybės iždo sąskaitą lėšas perveda šiais
atvejais:
1)
kai nesilaiko pagal šio straipsnio 11 dalies 2 punktą prisiimtų veiklos
sąlygų ir įsipareigojimų, išskyrus atvejus, kai prisiimtas veiklos sąlygas ir
įsipareigojimus įvykdyti vėluoja dėl valstybės, kitų asmenų veiksmų ar
neveikimo arba nenugalimos jėgos aplinkybių, kitų
aplinkybių, kurių leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas negalėjo
kontroliuoti, protingai numatyti ir negalėjo užkirsti kelio šioms aplinkybėms
ar jų pasekmėms atsirasti, ir
kai nėra leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojo
kaltės. Šiuo atveju leidimo
plėtrai ir eksploatacijai turėtojas sumoka baudą, lygią prisiimtiems
įsipareigojimams;
2)
kai nesilaiko pagal šio straipsnio 11 dalies 18 punktą prisiimtų veiklos
sąlygų ir įsipareigojimų, išskyrus atvejus, kai prisiimtas veiklos sąlygas ir
įsipareigojimus įvykdyti vėluoja dėl valstybės, kitų asmenų veiksmų ar
neveikimo arba nenugalimos jėgos aplinkybių. Šiuo atveju leidimo plėtrai ir
eksploatacijai turėtojas už kiekvieną pradelstą dieną sumoka baudą,
apskaičiuojamą 0,0342 Eur/kW dauginant iš laikotarpio nuo dienos, kai leidimo
plėtrai ir eksploatacijai turėtojas turėjo įvykdyti įsipareigojimus, iki
dienos, kai juos faktiškai įvykdė;
3) 2) kai nesilaiko šio straipsnio 25
29 dalies 1 punkte, kai konkursas
organizuotas vadovaujantis šiuo straipsniu, ar 221 straipsnio 9
dalies 1 punkte, kai konkursas organizuotas vadovaujantis
šio įstatymo 221 straipsniu,
nustatytų veiklos sąlygų ir per 3 metus nustatytą terminą nuo
leidimo plėtrai ir eksploatacijai gavimo dienos nėra gavęs statybą
leidžiančio dokumento, išskyrus atvejus, kai prisiimtas veiklos sąlygas ir
įsipareigojimus įvykdyti vėluoja dėl valstybės, kitų asmenų veiksmų ar
neveikimo arba nenugalimos jėgos aplinkybių, kitų aplinkybių, kurių
leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas negalėjo kontroliuoti, protingai
numatyti ir negalėjo užkirsti kelio šioms aplinkybėms ar jų pasekmėms
atsirasti, ir kai nėra leidimo
plėtrai ir eksploatacijai turėtojo kaltės. Šiuo
atveju leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas už kiekvieną pradelstą
dieną sumoka baudą, apskaičiuojamą 0,0342 Eur/kW dauginant iš
laikotarpio nuo dienos, kai leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas
turėjo gauti statybą leidžiantį dokumentą, iki dienos, kai šis dokumentas
gaunamas arba leidimas plėtrai ir eksploatacijai panaikinamas šio straipsnio 29
33 dalyje numatytais pagrindais;
4) 3) kai nesilaiko šio straipsnio 25
29 dalies 5 punkte nustatytų veiklos sąlygų ir neteikia ataskaitų apie
elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje projekto įgyvendinimo eigą ir kitus
įsipareigojimus. Šiuo atveju leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas už kiekvieną
pradelstą dieną sumoka baudą, apskaičiuojamą 0,0342 Eur/kW dauginant iš
laikotarpio nuo dienos, kai leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas
turėjo pateikti ataskaitą, iki dienos, kai ją pateikė;
5) 4) kai vykdant šio straipsnio 11
dalies 2 punkte nustatytus reikalavimus konkurso laimėtojas yra įpareigojamas
pervesti lėšas į valstybės iždo sąskaitą.
35.39.
Pagal šio straipsnio 31–34 35–38 dalis gautos lėšos yra
kaupiamos atskiroje valstybės iždo sąskaitoje, kuri skelbiama Energetikos
ministerijos interneto svetainėje, ir Vyriausybės nustatyta tvarka naudojamos
tikslais, susijusiais su atsinaujinančių energijos išteklių plėtra, energijos
efektyvumo didinimu, taip pat moksliniams tyrimams ir inovacijoms
atsinaujinančių išteklių energetikos sektoriuje. Pagal šio straipsnio 32
36 dalį gautos lėšos Vyriausybės sprendimu taip pat gali būti
naudojamos galutiniams elektros energijos vartotojams remti
skirtoms priemonėms, kuriomis švelninamas didelių elektros energijos kainų
poveikis tiems vartotojams, finansuoti, įskaitant finansuojamas iš biudžeto
lėšų, pagal Energetikos įstatymo 192 straipsnį vykdomoms
priemonėms padengti ar biudžeto skolai, atsiradusiai dėl šių priemonių,
sumažinti. Šias lėšas Vyriausybės nustatyta tvarka administruoja Vyriausybės
įgaliota institucija.
36.40. Elektros energija, pagaminta iš
atsinaujinančių išteklių, taip pat elektros energija, pagaminta elektrinėse
jų technologinių bandymų metu, kai elektrinė yra prijungta prie elektros
perdavimo tinklų, prekiaujama pagal atsinaujinančių išteklių elektros
energijos pirkimo–pardavimo sutartis ir (ar) energetikos ministro
tvirtinamose elektros energijos rinkos taisyklėse nustatyta tvarka ir būdais.
37.41.
Teritorijų, reikalingų prijungti atsinaujinančius energijos išteklius
naudojančias elektrines, planuojamas plėtoti jūrinės teritorijos dalyje
(dalyse), prie elektros perdavimo tinklų, parengimo inžinerinės
infrastruktūros plėtrai projektas yra pripažįstamas ypatingos valstybinės
svarbos projektu, kurio įgyvendinimui kuriam įgyvendinti taikomas
Lietuvos Respublikos žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant
ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymas, (išskyrus
reikalavimą pateikti projekto galimybių studiją), jei žemės
paėmimas visuomenės poreikiams numatytas Vyriausybės nutarime, kuriuo
tvirtinamas teritorijų planavimo dokumentas (dokumentai), skirtas (skirti)
atsinaujinančius energijos išteklius naudojančioms elektrinėms, planuojamoms
plėtoti jūrinės teritorijos dalyje (dalyse), prijungti prie elektros
perdavimo tinklų. Projektą įgyvendinanti institucija yra Energetikos
ministerija.“.“
2. Buvusius Projekto
10-14 straipsnius laikyti 12-16 straipsniais.
|