Išrašas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

ŽMOGAUS TEISIŲ komitetas

 

 

POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

2014 m. gruodžio 17  d. Nr. 112-P-48

Vilnius

 

 

SVARSTYTA: Pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai) dėl Lietuvos Respublikos Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro įstatymo Nr. VIII-238 preambulės ir 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-4700(3).

 

1. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

 

                      Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

 1.

Seimo kanceliarijos  Teisės departamentas

2014-11-05

 2

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:

1. Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 5 straipsnio 24 punkte siūloma numatyti naują Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centrui funkciją, t.y., kad šis centras ,,įgyvendina valstybinę politiką tremties ir rezistencijos muziejų srityje:  pagal poreikius steigia regioninius tremties ir rezistencijos muziejus; koordinuoja jų veiklą; konsultuoja ir teikia metodinę pagalbą dėl muziejų ir kitų įstaigų rengiamų tremties ir rezistencijos tematikos ekspozicijų, parodų įrengimo, edukacinių programų organizavimo ir plėtojimo.“ Siūloma nuostata svarstytina keliais aspektais.

            Visų pirma, siūloma nuostata nedera su Lietuvos Respublikos muziejų įstatymu, kuriame muziejų veiklos valdymo sritis priskirta Kultūros ministerijai ir jame nėra numatyta, kad kiti įstatymai gali nustatyti kitus subjektus, kurie įgyvendintų valstybinę politiką konkrečioje muziejų srityje.

            Antra, Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras yra biudžetinė įstaiga ir ji negali steigti regioninių tremties ir rezistencijos muziejų kaip biudžetinių įstaigų, kadangi pagal Biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 2 dalį, iš valstybės biudžeto išlaikomos įstaigos steigiamos įstatymu arba Vyriausybės nutarimu.  Be to, Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras negali steigti muziejų kaip viešųjų įstaigų ar kitos teisinės formos juridinių asmenų, kadangi

Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 3 straipsnio 4 dalyje numatytas draudimas biudžetinei įstaigai būti kitų juridinių asmenų dalyve.

    Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komitetas siūlo  tokią  Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 5 straipsnio 24 punkto formuluotę:

„24) dalyvauja įgyvendinant valstybės politiką tremties ir rezistencijos muziejų srityje:  pagal poreikius steigia struktūrinius padalinius muziejinei veiklai vykdyti ir istorinės atminties vietoms įamžinti; konsultuoja ir teikia metodinę pagalbą dėl muziejų ir kitų įstaigų rengiamų tremties ir rezistencijos tematikos ekspozicijų, parodų įrengimo, edukacinių programų organizavimo ir plėtojimo.“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 2.

Seimo kanceliarijos  Teisės departamentas

2014-11-05

 2

 

 

 

2. Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 5 straipsnio 24 punkte vietoj žodžių  ,,įgyvendina valstybinę politiką“ įrašytini žodžiai ,,įgyvendina valstybės politiką“, kadangi Valstybės tarnybos įstatymo 2 priedo 3 punkte pateikta  sąvokos ,,valstybės politikos įgyvendinimas“ samprata.

Pritarti

 

 3.

Seimo kanceliarijos  Teisės departamentas

2014-11-05

 3

 

 

 

3. Siūlytina atsisakyti įstatymo projekto 3 straipsnio 2 dalies kaip perteklinės, kadangi Vyriausybė, rengdama atitinkamų metų valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą, turi numatyti asignavimus dėl visų įstatymų įgyvendinimo.

Pritarti

 

 

 

 

           Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                          Leonard Talmont