LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS EUROPOS TEISĖS DEPARTAMENTAS
Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius, tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected], atsisk. sąskaita LT574010051004670211 Luminor Bank AS, banko kodas 40100. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955
2019-12- Nr. (8.7.1E) 4T- |
|
Į 2019-11-25 Nr. S-2019-7198-XIIIP-4216 |
|
Lietuvos Respublikos Seimui
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽMONIŲ UŽKREČIAMŲJŲ LIGŲ PROFILAKTIKOS IR KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. I-1553 11 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4216 ATITIKTIES EUROPOS SĄJUNGOS TEISEI
Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo Nr. I-1553 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-4216 (toliau – Projektas) atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime.
Kartu atkreipiame dėmesį, jog teisinis įpareigojimas dėl skiepijimo užtikrinimo nepatenka į Europos Sąjungos teisės taikymo sritį, tačiau jis turi būti įvertintas žmogaus teisių kontekste[1], ypatingai atsižvelgiant į Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos (toliau – EŽTK) nuostatas, konkrečiai, 8 straipsnį, garantuojantį teisę į privatų gyvenimą. Šios teisės ribojimas gali būti pateisintas, jei yra nustatytas įstatymu, būtinas teisėtu pagrindu ir proporcingas. Taigi nacionalinės nuostatos, įtvirtinančios išimtis, kada imunoprofilaktika yra privaloma, gali būti vertinamos kaip neprieštaraujančios EŽTK tik esant pagrįstoms minėtosioms ribojimo pateisinamumo sąlygoms.
Europos teisės departamento direktorius Karolis Dieninis
Karolina Juodelytė, (8 5) 2191884, el. p. [email protected]
[1] Tokią išvadą Europos teisės departamentas jau buvo pateikęs vertindamas Lietuvos Respublikos Seimo pateiktą projektą Nr. XIIIP-3310: https://e-seimas.lrs.lt/rs/legalact/TAK/bd86782055ec11e98bc2ba0c0453c004/.