LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, 01104 Vilnius,

mob. tel. +370 600 38904, el. p. [email protected], https://tm.lrv.lt

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

 

2024-02-       Nr.

Į 2024-02-12 Nr. S-2024-581-XIVP-3367(2)

Lietuvos Respublikos Seimui                                                      

                                                 

                                                                                                                            

 

 

Dėl Lietuvos respublikos Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo Nr. IX-751 19 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto NR. XIVP-3367(2) ATITIKTIES EUROPOS SĄJUNGOS TEISEI

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo Nr. IX-751 19 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3367(2) (toliau – Įstatymo projektas) atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad Įstatymo projekto nuostatos susijusios su 2006 m. lapkričio 28 d. Tarybos direktyva 2006/112/EB dėl pridėtinės vertės mokesčio bendros sistemos su visais pakeitimais (toliau – Direktyva 2006/112/EB). Įstatymo projektu siūloma nustatyti lengvatinį 5 proc. pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) tarifą Lietuvos Respublikos teritorijoje parduodamiems vaisiams, uogoms, daržovėms. Šios prekės patenka į Direktyvos 2006/112/EB III priede nustatytą prekių ir paslaugų, kurias tiekiant gali būti taikomi lengvatiniai PVM tarifai, sąrašo 1 punktą, kuriame numatyta galimybė taikyti lengvatinį PVM tarifą „maisto produktams (įskaitant gėrimus, išskyrus alkoholinius gėrimus), skirtiems žmonių ir gyvūnų maistui, gyviems gyvūnams, sėkloms, augalams ir sudedamosioms dalims, paprastai naudojamoms maisto produktams paruošti, bei produktams, paprastai skirtiems naudoti kaip maisto produktų papildai arba pakaitalai“. Tačiau svarbu pažymėti, kad bendra PVM sistema Europos Sąjungoje sudaromos neutralios konkurencinės sąlygos, kuriomis kiekvienos valstybės narės teritorijoje būtų taikomi vienodi mokesčiai panašioms prekėms ir paslaugoms. Remiantis nusistovėjusia Europos Sąjungos Teisingumo Teismo praktika, mokesčių neutralumo principu visų pirma draudžiama PVM atžvilgiu skirtingai vertinti panašias prekes ar paslaugas, kurios konkuruoja tarpusavyje (žr. ESTT sprendimo The Rank Group (sujungtos bylos C-259/10 ir C-260/10, ECLI:EU:C:2011:719) 32 punktą, sprendimo Pro Med Logistik ir Pongratz (sujungtos bylos C-454/12 ir C-455/12, ECLI:EU:C:2014:111) 52 punktą ir jame nurodytą praktiką). Atsižvelgiant į tai, išlieka tikimybė, kad Įstatymo projektu gali būti nustatytas nevienodas apmokestinimas vienos ar kitos rūšies maisto produktų atžvilgiu, dėl ko iškyla grėsmė pažeisti mokesčių neutralumo principą, todėl šiuo atveju yra labai svarbu aiškiai įvardinti ir pagrįsti tokio galimo skirtingo apmokestinimo kriterijus.

 

Teisingumo ministrė

Ewelina Dobrowolska

 

 

Petras Butrimas, mob. tel. +370 671 855 15, el. p. [email protected]