LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
VALSTYBĖS VALDYMO IR SAVIVALDYBIŲ KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJŲ PLANAVIMO ĮSTATYMO NR. I-1120 6, 18, 20, 24 IR 27 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2611
2023-11-29 Nr. 113-P-39
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo:
Komiteto pirmininkas Ričardas Juška, pirmininko pavaduotojas Valentinas Bukauskas, komiteto nariai: Guoda Burokienė, Domas Griškevičius, Bronislovas Matelis, Kęstutis Navickas, Audrius Petrošius, Eugenijus Sabutis, Algis Strelčiūnas, Rita Tamašunienė, Valdemaras Valkiūnas.
Komiteto biuras: vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Rasa Mačiulytė, Rasa Šidlauskaitė, Juras Taminskas, padėjėja Vilma Keidūnė.
Kviestieji asmenys: Seimo narys Simonas Gentvilas, aplinkos viceministrė Monika Juodvalkė, Aplinkos ministerijos Žemės ir teritorijų planavimo politikos grupės vadovė Algė Staniūnaitė –Tonkich, Aplinkos ministerijos Žemės ir teritorijų planavimo politikos grupės vyresnioji patarėja Erika Giedraitienė ir vyr. specialistė Lina Masliukienė, vidaus reikalų viceministrė Sigita Ščajevienė, Vidaus reikalų ministerijos Viešojo administravimo ir vietos savivaldos politikos grupės vadovė Alma Bulkevičienė ir patarėja Justina Ronkaitienė, Lietuvos savivaldybių asociacijos direktorė Roma Žakaitienė ir patarėja savivaldybių administravimo klausimais Linda Kreimerytė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-04-14 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Projekto 1 straipsniu siūloma pakeisti Teritorijų planavimo įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 6 straipsnio 3 dalį ir joje kaip teritorijų planavimo organizatorių vietoj savivaldybės administracijos direktoriaus nurodyti „savivaldybės merą ar jo įgaliotą savivaldybės administracijos direktorių“. Pažymėtina, kad siūlomas teisinis reguliavimas nedera su Vietos savivaldos įstatymo 34 straipsnio 6 dalies 5 punktu, kuriame nustatyta, kad savivaldybės administracijos direktorius įstatymų nustatytais atvejais organizuoja savivaldybės bendrojo plano arba savivaldybės dalių bendrųjų planų, detaliųjų planų ir vietovės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentų rengimą. Kita vertus, projektu nėra siūloma nuosekliai visame keičiamame įstatyme (netgi ir pačioje keičiamoje 6 straipsnio 3 dalyje) pakeisti nurodytą teritorijų planavimo organizatorių, pavyzdžiui, keičiamo įstatymo 2 straipsnio 34 dalyje, 6 straipsnio 2, 4 ir 5 dalyse nurodytas tik savivaldybės administracijos direktorius. |
Pritarti |
Argumentai: Atsižvelgus į tai, kad įstatymo projekto 1 straipsnyje siūlomas įstatymo 6 straipsnio 3 dalies teisinis reguliavimas nedera su Vietos savivaldos įstatymo 34 straipsnio 6 dalies 5 punkte nustatytomis savivaldybės administracijos direktoriaus, kaip savivaldybės bendrojo plano arba savivaldybės dalių bendrųjų planų, detaliųjų planų ir vietovės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentų organizatoriaus, funkcijomis, šio pakeitimo atsisakoma.
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-04-14 |
1 |
|
|
2. Projekto 2 straipsnyje siūloma keičiamo įstatymo 18 straipsnio 5 dalies nuostata, pagal kurią konkretūs žemės sklypo ar jo dalies žemės naudojimo būdai pagal detaliajame plane patvirtintą teritorijos naudojimo tipą nustatomi tvirtinant detalųjį planą, o kitais galimais žemės naudojimo būdais keičiami mero ar jo įgalioto savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu, derintina su Vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 3 dalies 8 punktu, kuriame nustatyta savivaldybės tarybos kompetencija priimti sprendimus dėl žemės sklypų pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir (ar) būdo keitimo. |
Pritarti |
Argumentai: Vietos savivaldos įstatymo projektu Nr. XIVP-2609(2) atsisakoma paprastosios savivaldybės tarybos kompetencijos (15 str. 3 d. 8 p.) ir pagrindinės žemės naudojimo paskirties keitimas priskiriamas merui (27 str. 2 d. 28 p.). Taip pat numatoma, kad meras šias funkcijas gali įgalioti vykdyti savivaldybės administracijos direktorių (27 str. 4 d.). |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-04-14 |
4 |
3 |
|
3. Svarstytina, ar darant projekto 5 straipsnio 2 dalyje siūlomą keičiamo įstatymo 27 straipsnio 4 dalies pakeitimą (nustatant, kad detaliuosius planus tvirtina meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos direktorius), kartu nereikėtų pakeisti ir šio straipsnio 7 dalies nuostatos, pagal kurią planavimo iniciatorius turi teisę kreiptis į teismą su prašymu įpareigoti merą priimti sprendimą tvirtinti arba motyvuotai atsisakyti tvirtinti detalųjį planą. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Keičiamo įstatymo 27 straipsnio 7 dalį išdėstyti taip: „7. Jeigu meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos
direktorius nepatvirtina detaliojo plano per |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-04-14 |
4 |
3 |
|
4. Kadangi detaliojo plano patvirtinimo terminas yra nustatytas keičiamo įstatymo 27 straipsnio 4 dalyje, siūlytume patikslinti projekto 5 straipsnio 3 dalyje teikiamą keičiamo įstatymo 27 straipsnio 7 dalį ir vietoj žodžių ,,per šiame įstatyme nustatytus terminus“ įrašyti žodžius ,,per šio straipsnio 4 dalyje nustatytą terminą“. |
Pritarti
|
Pasiūlymas: Keičiamo įstatymo 27 straipsnio 7 dalį išdėstyti taip: „7. Jeigu
meras ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos direktorius
nepatvirtina detaliojo plano per |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-04-14 |
5 |
|
|
5. Atsižvelgdami į tai, kad projekto aiškinamajame rašte nurodyta, jog įstatymui įgyvendinti reikės pakeisti poįstatyminius teisės aktus, siūlytume projektą papildyti straipsniu, kuriame būtų reglamentuojamas įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas, numatant vėlesnę įstatymo įsigaliojimą datą ir pasiūlant atitinkamoms valstybės institucijoms iki įstatymo įsigaliojimo priimti įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. |
Pritarti |
|
6. |
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Europos Sąjungos teisės grupė, 2023-04-24 |
* |
|
|
Įvertinę Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo Nr. I-1120 6, 18, 20, 24 ir 27 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-2611 atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirta.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIVP-2611(2) ir komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai: nepateikta.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Ričardas Juška.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Ričardas Juška
Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro patarėjas Juras Taminskas