LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
MOBILIZACIJOS IR PRIIMANČIOSIOS ŠALIES PARAMOS ĮSTATYMO NR. I-1623 2, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 26 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 181 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO
NR. XIVP-3920
2024 m. birželio 26 d. Nr. 104-P-43
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Arvydas Pocius, pirmininko pavaduotojas Dainius Gaižauskas, Komiteto nariai: Virgilijus Alekna, Arvydas Anušauskas, Jonas Jarutis, Raimundas Lopata, Andrius Mazuronis, Valdas Rakutis, Saulius Skvernelis, Dovilė Šakalienė. Komiteto biuro vedėjas Evaldas Sinkevičius, patarėjai Mantas Lapinskas, Vilma Kaminskienė, Vilma Greckaitė, vyresnioji specialistė Skaistė Blažinauskaitė, padėjėja Jovita Dalgedaitė. Kviestieji asmenys: krašto apsaugos viceministras Žilvinas Tomkus, Krašto apsaugos ministerijos (toliau - KAM) Teisės departamento direktorė Judita Nagienė, Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamento prie KAM direktorius Virginijus Vilkelis, direktoriaus pavaduotojas Arūnas Pudžemis, vyriausioji patarėja Daiva Beliackienė, patarėja Justina Januškienė, Lietuvos kariuomenės vado padėjėjas plk. Andrius Jagminas, Lietuvos Respublikos Prezidento patarėjas Tomas Godliauskas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai: nepaskirta.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti Komiteto patobulintam Mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo projektui XIVP-3920(2) ir Komiteto išvadai.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas 2024-06-26
|
2 (10)
|
2 (3)
|
(3)
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatyme numatytą galimybę pasitelkti nevyriausybines organizacijas gresiant ar susidarius krizei arba ekstremaliajai situacijai, atitinkamai pildytinas ir Mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymas numatant galimybę pasitelkti nevyriausybines organizacijas mobilizacijos metu.
Pasiūlymas: Papildyti Įstatymo projekto 2 straipsnį 2 dalimi: „2. Pakeisti 10 straipsnio 3 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: 3) turi teisę organizuoti pratybas, kurių metu imituojamas civilinės mobilizacijos institucijos mobilizacijos plano įgyvendinimas, vertinamas pasirengimas vykdyti šiame plane numatytus veiksmus ir priemones, į šias pratybas įtraukti nevyriausybines organizacijas, su kuriomis sudarytos pagalbos sutartys;“ |
Pritarti |
|
2. |
Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas 2024-06-26
|
7 (171) |
|
|
N |
Argumentai: Tie patys.
Pasiūlymas Papildyti Įstatymo projektą nauju 7 straipsniu: „7 straipsnis. Įstatymo papildymas 171 straipsniu Papildyti Įstatymą 171 straipsniu: 171. Pagalbos sutarčių sudarymas su nevyriausybinėmis organizacijomis 1. Civilinė mobilizacijos institucija ar civilinei mobilizacijos institucijai pavaldus subjektas su nevyriausybinėmis organizacijomis gali sudaryti pagalbos sutartis, kuriomis vadovaujantis nevyriausybinės organizacijos padeda civilinės mobilizacijos institucijoms ar civilinėms mobilizacijos institucijoms pavaldiems subjektams užtikrinti gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų ir valstybinių mobilizacinių užduočių vykdymą. 2. Civilinė mobilizacijos institucija ar civilinei mobilizacijos institucijai pavaldus subjektas nevyriausybines organizacijas, su kuriomis sudaromos pagalbos sutartys, atrenka vadovaudamiesi Vyriausybės nustatytais kriterijais ir tvarka. 3. Vykdant pagalbos sutartis patirtos veiklos išlaidos nevyriausybinėms organizacijoms kompensuojamos Vyriausybės nustatytomis sąlygomis ir tvarka. 4. Pagalbos sutartį su civiline mobilizacijos institucija ar civilinei mobilizacijos institucijai pavaldžiu subjektu sudariusi nevyriausybinė organizacija turi teisę dalyvauti šiame įstatyme nurodytuose mobilizaciniuose ir (ar) priimančiosios šalies paramos mokymuose ir civilinės mobilizacijos institucijos organizuojamose pratybose.“
Buvusius Įstatymo projekto 7-10 straipsnius laikyti 8-11 straipsniais. |
Pritarti |
|
3. |
Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas 2024-06-26
|
9 (18) |
(1) (2) |
|
N |
Argumentai: Tie patys.
Pasiūlymas Papildyti Įstatymo projektą nauju 9 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „9 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 18 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: 1. Mobilizacinių ir priimančiosios šalies paramos mokymų organizavimo, planavimo ir vykdymo tvarką į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašytiems asmenims ir nevyriausybinių organizacijų, su kuriomis civilinės mobilizacijos institucijos ar civilinėms mobilizacijos institucijoms pavaldūs subjektai yra sudarę pagalbos sutartis, darbuotojams nustato, mokymų programas ir valstybės mobilizacinio ir priimančiosios šalies paramos mokymo planus tvirtina Institucijos, dalyvaujančios formuojant mobilizacijos politiką, vadovas. 2. Pakeisti 18 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: 2. Mobilizacinius ir priimančiosios šalies paramos mokymus į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašytiems asmenims ir nevyriausybinių organizacijų, su kuriomis civilinės mobilizacijos institucijos ar civilinėms mobilizacijos institucijoms pavaldūs subjektai yra sudarę pagalbos sutartis, darbuotojams organizuoja ir vykdo Institucija, dalyvaujanti formuojant mobilizacijos politiką.“
Buvusius Įstatymo projekto 9-11 straipsnius laikyti 10-12 straipsniais. |
Pritarti |
|
4. |
Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas 2024-06-26
|
11 (20) |
(2) |
|
N |
Argumentai: Tie patys.
Pasiūlymas Papildyti Įstatymo projektą nauju 11 straipsniu: „11 straipsnis. 20 straipsnio pakeitimas Pakeisti 20 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: 2. Paskelbus visuotinę mobilizaciją, mobilizacijos sistemos subjektai, išskyrus mobilizacinius ūkio subjektus, vykdo mobilizacijos planuose numatytus veiksmus ir priemones bei mobilizacinius nurodymus. Mobilizaciniai ūkio subjektai ir su jais mobilizacinių užsakymų ir (ar) priimančiosios šalies paramos teikimo sutartis sudarę mobilizacijos sistemos subjektai vykdo mobilizacinių užsakymų ir (ar) priimančiosios šalies paramos teikimo sutartyse nustatytus įsipareigojimus. Nevyriausybinės organizacijos vykdo su civilinėmis mobilizacijos institucijomis ar su civilinės mobilizacijos institucijoms pavaldžiais subjektais sudarytose pagalbos sutartyse nustatytus įsipareigojimus.“
Buvusius Įstatymo projekto 11-12 straipsnius laikyti 12-13 straipsniais.
|
Pritarti |
|
5. |
Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas 2024-06-26
|
13 |
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo TD 10 ir 11 pastabas, taip pat į komiteto pasiūlymus dėl nevyriausybinių organizacijų įtraukimo, atitinkamai tikslintinos projekto įsigaliojimo nuostatos.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 13 (buvusį 10) straipsnį ir jį išdėstyti taip: 13 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas 1. Šio įstatymo 4, 8, 10 straipsniai įsigalioja 2024 m. rugsėjo 1 d. 2. Šio įstatymo 1-3, 5-7, 9 ir 11 straipsniai įsigalioja 2025 m. sausio 1 d. 3. Krašto apsaugos ministras ir krašto apsaugos sistemos institucijos, dalyvaujančios formuojant mobilizacijos politiką, vadovas iki 2024 m. rugpjūčio 31 d. priima šio įstatymo 8 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo 18 straipsnio ir šio įstatymo 10 straipsnyje išdėstyto Mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo 181 straipsnio įgyvendinamuosius teisės aktus. 4. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija ir krašto apsaugos sistemos institucijos, dalyvaujančios formuojant mobilizacijos politiką, vadovas iki 2024 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus, išskyrus šio straipsnio 3 dalyje nurodytus šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. 5. Iki 2024 m. rugsėjo 1 d. į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašyti asmenys, į pareigas paskirti (priimti) valstybės tarnautojai ir biudžetinių įstaigų darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, valstybės, vidaus tarnybos sistemos ir Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos tarnybos pareigūnai šio įstatymo 8 straipsnyje išdėstyto Mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo 18 straipsnio 5 dalyje nurodytus mokymus išklauso per metus nuo šio įstatymo 8 straipsnio įsigaliojimo dienos.
|
Pritarti |
|
6. |
Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas 2024-06-26 |
|
|
|
I |
Argumentai: Atsižvelgiant į Komiteto pasiūlymą dėl įstatymo projekto papildymo nauju 171 straipsniu, taip pat 20 straipsnio pakeitimo, siūloma atitinkamai papildyti įstatymo projekto pavadinimą įtraukiant papildymą 171 straipsniu ir 20 straipsnio pakeitimą.
Pasiūlymas Įstatymo projekto pavadinimą išdėstyti taip: „Mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo Nr. I-1623 2, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 20, 26 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 171, 181 straipsniais įstatymas“. |
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: už - 10; prieš - 0; susilaikė - 0. Pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Arvydas Pocius.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepareikšta.
PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas Nr. XIVP-3920(2) ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Arvydas Pocius
Komiteto biuro vedėjas Evaldas Sinkevičius