LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas

 

paGRINDINIO KOMITETO

I Š V A D a

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

MOBILIZACIJOS IR PRIIMANČIOSIOS ŠALIES PARAMOS ĮSTATYMO NR. I-1623 2, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 26 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 181 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO

NR. XIVP-3920

 

2024 m. birželio 26 d. Nr. 104-P-43

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Arvydas Pocius, pirmininko pavaduotojas Dainius Gaižauskas, Komiteto nariai: Virgilijus Alekna, Arvydas Anušauskas, Jonas Jarutis, Raimundas Lopata, Andrius Mazuronis, Valdas Rakutis, Saulius Skvernelis, Dovilė Šakalienė. Komiteto biuro vedėjas Evaldas Sinkevičius, patarėjai Mantas Lapinskas, Vilma Kaminskienė, Vilma Greckaitė, vyresnioji specialistė Skaistė Blažinauskaitė, padėjėja Jovita Dalgedaitė. Kviestieji asmenys: krašto apsaugos viceministras Žilvinas Tomkus, Krašto apsaugos ministerijos (toliau - KAM) Teisės departamento direktorė Judita Nagienė, Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamento prie KAM direktorius Virginijus Vilkelis, direktoriaus pavaduotojas Arūnas Pudžemis, vyriausioji patarėja Daiva Beliackienė, patarėja Justina Januškienė, Lietuvos kariuomenės vado padėjėjas plk. Andrius Jagminas, Lietuvos Respublikos Prezidento patarėjas Tomas Godliauskas.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

Komiteto  nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

 

 

 

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-12.

 

1

(2)

2

(4)

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo Mobilizacijos ir priimančios šalies paramos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 4 dalyje siūlomos formuluotės „tiesiogiai arba netiesiogiai (per kitus juridinius asmenis) įgyvendina valstybės ar savivaldybės, kaip juridinio asmens savininkės, teises ir pareigas arba valstybės ar savivaldybės, kaip juridinio asmens dalyvės, turinčios daugiau kaip pusę šio juridinio asmens dalyvių balsavimo teisių, teises ir pareigas“, turinys yra netikslus. Civilinės mobilizacijos institucija arba įgyvendina valstybės ar savivaldybės kaip juridinio asmens savininkės ar dalyvės teises ir pareigas, arba jų neįgyvendina, t. y. institucija negali netiesiogiai įgyvendinti valstybės ar savivaldybės, kaip juridinio asmens savininkės, teisių ir pareigų. Jeigu turima omenyje, kad civilinei mobilizacijos institucijai pavaldžiu subjektu laikomas ir toks viešasis ar privatus juridinis asmuo, kurį civilinės mobilizacijos institucija kontroliuoja netiesiogiai, taip reikėtų ir nurodyti. Be to, siekiant teisinio aiškumo, arba šioje keičiamo įstatymo 2 straipsnio 4 dalyje, arba kurioje kitoje keičiamo įstatymo nuostatoje reikėtų arba apibrėžti „netiesioginės kontrolės“ turinį, arba pateikti blanketinę nuorodą į įstatymą, kuriame apibrėžtas netiesioginės kontrolės turinys taip pat bus suprantamas ir keičiamame įstatyme.

Pritarti

Argumentai:

Projektu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 4 dalies nuostatoje vartoti „kontroliuojančio asmens“ sąvoką, apibrėžtą Viešųjų pirkimų įstatymo 2 straipsnio 151 dalyje. Atitinkamai patikslinama projektu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 27 dalis.

 

Pasiūlymas:

1. Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Civilinei mobilizacijos institucijai pavaldus subjektas – viešasis ar privatusis juridinis asmuo, kuriame civilinė mobilizacijos institucija tiesiogiai arba netiesiogiai (per kitus juridinius asmenis) įgyvendina valstybės ar savivaldybės, kaip juridinio asmens savininkės, teises ir pareigas arba valstybės ar savivaldybės, kaip juridinio asmens dalyvės, turinčios daugiau kaip pusę šio juridinio asmens dalyvių balsavimo teisių, teises ir pareigas kurio kontroliuojantis asmuo yra civilinė mobilizacijos institucija.“

 

2. Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 27 dalį ir ją išdėstyti taip:

„27. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatyme, Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatyme, Lietuvos Respublikos karo padėties įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės rezervo įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme.“

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-12.

 

1

(2)

4

(27)

 

2.    Projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamoje keičiamo įstatymo 2 straipsnio 27 dalyje nurodytas Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatymo pavadinimas derintinas su nuo 2025 m. sausio 1 d. įsigaliosiančia minėto įstatymo nauja redakcija, kurioje įstatymo pavadinimas dėstomas kaip Lietuvos Respublikos karo prievolės ir alternatyviosios krašto apsaugos tarnybos įstatymas.

Nepritarti

Argumentai:

Siūlomas pakeitimas yra atliktas Seimo 2024 m. birželio 13 d. priimtame Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo Nr. I-1623 2, 18 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatyme Nr. XIV-2731, ir įsigalios kartu su atitinkamais Karo prievolės įstatymo pakeitimais 2026 m. sausio 1 d.

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-12.

 

2

(10)

 

1

 

(31)

3. Siekiant teisinio aiškumo, projekto 2 straipsniu pildomame 10 straipsnio 1 dalies 31 punkte reikėtų atskleisti formuluotės „tvarko savo civilinio mobilizacinio personalo rezervą“ turinį. Pirma, vietoj žodžio „savo“ turbūt turėtų būti įrašytas žodis „institucijos“. Antra, reikėtų atskleisti kokie Lietuvos Respublikos piliečiai galėtų būti įtraukiami į civilinės mobilizacijos institucijos civilinio mobilizacinio personalo rezervą, nes kitose keičiamo įstatymo nuostatose nėra atskleistas joks tokių piliečių santykis su personalo rezervą sudarančiomis civilinės mobilizacijos institucijomis ar kitais mobilizacijos sistemos subjektais. Galbūt tikslinga būtų nustatyti, kad į civilinės mobilizacijos institucijos civilinio mobilizacinio personalo rezervą įtraukiami piliečiai, kurių atliekamos funkcijos ar vykdoma veikla būtini būtent institucijos mobilizacijos plane numatytiems veiksmams ir (ar) priemonėms įgyvendinti. Jeigu būtų pritarta šiai pastabai, analogiškai turėtų būti tikslinama ir projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 14 straipsnio 2 dalis, prieš žodžius „mobilizacijos planuose“ įrašant žodžius „atitinkamos institucijos“.

Pritarti iš dalies

Argumentai:

Galiojančiame Mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatyme (toliau – MPŠPĮ) yra nustatyta, kas yra civilinio mobilizacinio personalo rezervas (toliau – CMPR) ir kokie asmenys į šį rezervą gali būti įtraukiami. MPŠPĮ 2 straipsnio 6 dalyje yra įvesta „civilinio mobilizacinio personalo rezervo“  sąvoka, kurioje apibrėžta, kad į CMPR įtraukiami tik „Lietuvos Respublikos piliečiai, kurių veikla būtina mobilizacijos planuose numatytų veiksmų ir priemonių vykdymui užtikrinti“. Formuluotė „sudaro ir tvarko savo civilinio mobilizacinio personalo rezervą“ suponuoja, kad į šį rezervą įtraukiamas tik atitinkamos institucijos personalas. Siekiant teisinio reguliavimo nuoseklumo ir aiškumo tikslintina projektu keičiamo įstatymo 14 straipsnio 2 dalis.

 

Pasiūlymas:

„2. Į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašomi Lietuvos Respublikos piliečiai, paskirti (priimti) į ministro, viceministro, ministerijos kanclerio, savivaldybės administracijos direktoriaus, kitas mobilizacijos sistemos subjektų vadovų pareigas, išskyrus Lietuvos kariuomenės vado pareigas, taip pat deleguoti į Valstybės mobilizacijos operacijų centrą ir civilinių mobilizacijos institucijų mobilizacijos valdymo grupes, taip pat mobilizacijos sistemos subjekto vadovo sprendimu kiti Lietuvos Respublikos piliečiai, kurių atliekamos funkcijos būtinos atitinkamų civilinių mobilizacijos institucijų mobilizacijos planuose numatytiems veiksmams ir (ar) priemonėms įgyvendinti.“

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-12.

 

14

2

 

4.    Projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 14 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad į civilinio mobilizacinio personalo rezervą mobilizacijos sistemos subjekto vadovo sprendimu taip pat įrašomi kiti Lietuvos Respublikos piliečiai, kurių atliekamos funkcijos būtinos mobilizacijos planuose numatytiems veiksmams ir (ar) priemonėms įgyvendinti. Vertinant šią nuostatą nėra aišku, kokie mobilizacijos planai turimi omenyje ir šiuos planus tvirtinančių subjektų santykis su šioje dalyje nurodytais mobilizacijos sistemos subjekto statusą turinčiais asmenimis. Pažymėtina, kad keičiamo įstatymo 2 straipsnyje yra nurodyti trijų rūšių mobilizacijos planai – valstybės mobilizacijos planas, ginkluotųjų pajėgų mobilizacijos planas bei civilinės mobilizacijos institucijos mobilizacijos planas. Iš siūlomos keičiamo įstatymo 14 straipsnio 2 dalies formuluotės nėra aišku nei kurie būtent iš aukščiau nurodytų mobilizacijos planų turimi omenyje, nei kokia yra bet kurio mobilizacijos sistemos subjekto (o ši sąvoka apima įvairius subjektus – nuo Vyriausybės iki mobilizacinių ūkio subjektų) įgaliojimų į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įtraukti tokius piliečius, kurių funkcijos ar veikla niekaip nesusijusi su pačių mobilizacijos sistemos subjektų tvirtinamais (o kai kurie subjektai net ir netvirtina mobilizacijos planų) ir (ar) įgyvendinamais mobilizacijos planais, apimtis.

Pritarti

Žiūrėti pasiūlymą dėl Seimo TD 3 pastabos.

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-12.

 

14

4

 

5.    Svarstytina, ar derinant keičiamo įstatymo nuostatas tarpusavyje, projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 14 straipsnio 4 dalis neturėtų būti papildyta nauju punktu, nustatančiu, kad iš civilinio mobilizacinio personalo rezervo asmenys išbraukiami ir tuo atveju, kai jie nebeatlieka funkcijų, dėl kurių buvo įrašyti į civilinio mobilizacinio personalo rezervą.

Pritarti

Pasiūlymas:

Papildyti projektu  keičiamo įstatymo 14 straipsnio 4 dalį nauju 5 punktu:

5) nebeatlieka funkcijų, dėl kurių buvo įrašyti į civilinio mobilizacinio personalo rezervą;“

 

Buvusį keičiamo įstatymo 14 straipsnio 4 dalies 5 punktą laikyti 6 punktu.

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-12.

 

14

6

 

6.    Nėra aišku kodėl projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nėra pateikta nuoroda į šio straipsnio 4 dalies 5 punktą (yra pateikta nuoroda tik į šio straipsnio 4 dalies 4 punktą), nes ir 4 dalies 5 punkte yra implikuojama galima į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašytų asmenų socialinio draudimo santykių pabaiga (jeigu jie būtų atleisti iš šiame punkte numatytų pareigų, dėl kurių buvo įrašyti į civilinio mobilizacinio personalo rezervą).

Nepritarti

Projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nėra pateikta nuoroda į šio straipsnio 4 dalies 5 punktą, kadangi šiame punkte kalbama apie išbraukimą iš Valstybės mobilizacijos operacijų centro (toliau – VMOC) ir mobilizacijos valdymo grupės (toliau – MVG), bet ne apie atleidimą iš pareigų. T. y., asmuo gali būti išbraukiamas iš VMOC ar MVG, bet iš pareigų neatleidžiamas. Atleidimo iš pareigų atveju į CMPR įrašytas asmuo (jei jis būtų VMOC ar MVG narys) būtų išbraukiama vadovaujantis 14 straipsnio 4 dalies 4 punktu. Be to, pažymėtina, jog Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos informacinėje sistemoje nėra tvarkomi duomenys apie asmenų priklausymą VMOC, MVG.

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-12.

 

14

7, 8

 

7.    Svarstytina, ar projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 14 straipsnio 7 ir 8 dalyse šalia karo prievolę administruojančios krašto apsaugos sistemos institucijos neturėtų būti nustatyta ir alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą administruojančios institucijos teisė gauti iš visų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų fizinių ir juridinių asmenų bei jų padalinių, taip pat registrų, informacinių sistemų, valstybės informacinių sistemų duomenis, reikalingus šio straipsnio 2 dalyje nurodytų asmenų apskaitai tvarkyti. Be to, šioje dalyje vietoj žodžio „registrų“ įrašytini žodžiai „registro informacinių sistemų“.

Pritarti iš dalies

Argumentai:

Projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 14 straipsnio 7 ir 8 dalyse nurodyti subjektai, kurie šiuo metu tiesiogiai dirba su CMPR. Keičiamo įstatymo 14 straipsnio 6-8 dalyse numatyta galimybė Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos sprendimu suteikti teisę atitinkamus duomenis tvarkyti ir kitoms institucijoms. Tokiu būdu, atsiradus poreikiui, atitinkama teisė galėtų būti suteikta ir alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą administruojančiai institucijai.

 

Keičiamo įstatymo 14 straipsnio 7 dalyje vartojamos „registro informacinių sistemų“ sąvokos patikslinimui pritartina.

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-12.

 

18

3, 4

 

8.    Derinant keičiamo įstatymo nuostatas su nuo 2025 m. sausio 1 d. įsigaliosiančiu Karo prievolės ir alternatyviosios krašto apsaugos tarnybos įstatymu, projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 18 straipsnio 3 dalyje vietoj žodžių „ir aktyviojo kariuomenės personalo rezervo kariai“ įrašytini žodžiai „aktyviojo kariuomenės personalo rezervo kariai ir rezervo kariai“. Analogiškai tikslintina ir keičiamo įstatymo 18 straipsnio 4 dalis.

Pritarti iš dalies

Argumentai:

Įstatymo projekto formuluotės tikslintinos pagal Seimo 2024 m. birželio 13 d. priimtame Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo Nr. I-1623 2, 18 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatyme Nr. XIV-2731 vartojamas formuluotes.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 18 straipsnio 3 ir 4 dalis ir jas išdėstyti taip:

„3. Priimančiosios šalies paramos mokymų, kuriuose dalyvauja profesinės karo tarnybos kariai, kariai savanoriai ir kiti, savanoriškos nenuolatinės karo tarnybos kariai bei tarnybą rezerve atliekantys ir aktyviojo kariuomenės personalo rezervo kariai kartu su į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašytais asmenimis, tvarką nustato krašto apsaugos ministras. Priimančiosios šalies paramos mokymus šioje dalyje nurodytiems asmenims organizuoja ir vykdo Lietuvos kariuomenė kartu su Institucija, dalyvaujančia formuojant mobilizacijos politiką.

4. Priimančiosios šalies paramos mokymų organizavimo, planavimo ir vykdymo profesinės karo tarnybos, savanoriškos nenuolatinės karo tarnybos kariams ir tarnybą rezerve atliekantiems aktyviojo kariuomenės personalo rezervo kariams tvarką nustato, mokymo programas ir mokymo planus tvirtina Lietuvos kariuomenės vadas. Priimančiosios šalies paramos mokymus šioje dalyje nurodytiems asmenims organizuoja ir vykdo Lietuvos kariuomenė.“

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-12.

 

18,

10

5, 5

 

9.    Projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 18 straipsnio 5 dalyje vartojamoje formuluotėje „civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašyti asmenys, kiti valstybės tarnautojai“ žodžio „kiti“ siūlytina atsisakyti, nes aptariama formuluotė suponuotų, kad į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašomi išimtinai valstybės tarnautojo pareigas einantys asmenys, nors kitos keičiamo įstatymo nuostatos neleistų taip teigti. Jei pastabai būtų pritarta, analogiškai tikslintina projekto 10 straipsnio 5 dalyje vartojama formuluotė „kiti į pareigas paskirti (priimti) valstybės tarnautojai“ (žodžio „kiti“ atsisakytina).

Pritarti

 

10.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-12.

 

10

1

 

10.     Nėra aišku, kodėl projekto 10 straipsnio 1 dalyje nėra išlygos dėl ankstesnio projekto 9 straipsnio įsigaliojimo (mūsų nuomone, atsižvelgiant į projekto 9 straipsniu atliekamų keičiamo įstatymo 26 straipsnio pakeitimų turinį, jis galėtų įsigalioti iš karto po įstatymo paskelbimo Teisės aktų registre).

 

Pritarti

Žiūrėti komiteto 5 pasiūlymą dėl 13 (buvusiame 10) straipsnyje išdėstytų įsigaliojimo, įgyvendinimo ir taikymo nuostatų.

11.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-12.

 

10

5

 

11.     Siekiant teisinio aiškumo, projekto 10 straipsnio 5 dalyje vietoj formuluotės „šio įstatymo 7 straipsnio įsigaliojimo“ įrašytina konkreti data „2024 m. rugsėjo 1 d.“. Šioje dalyje taip pat reikėtų išbraukti žodžius „šio įstatymo 7 straipsniu nauja redakcija išdėstyto“.

 

Pritarti

Žiūrėti komiteto 5 pasiūlymą dėl 13 (buvusiame 10) straipsnyje išdėstytų įsigaliojimo, įgyvendinimo ir taikymo nuostatų.

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai: nepaskirta.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti Komiteto patobulintam Mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo projektui XIVP-3920(2) ir Komiteto išvadai.

7.2. Pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas

2024-06-26

 

2

(10)

 

2

(3)

 

 

(3)

 

N

Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatyme numatytą galimybę pasitelkti nevyriausybines organizacijas gresiant ar susidarius krizei arba ekstremaliajai situacijai, atitinkamai pildytinas ir Mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymas numatant galimybę pasitelkti nevyriausybines organizacijas mobilizacijos metu.

 

Pasiūlymas:

Papildyti Įstatymo projekto 2 straipsnį 2 dalimi:

„2. Pakeisti 10 straipsnio 3 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3) turi teisę organizuoti pratybas, kurių metu imituojamas civilinės mobilizacijos institucijos mobilizacijos plano įgyvendinimas, vertinamas pasirengimas vykdyti šiame plane numatytus veiksmus ir priemones, į šias pratybas įtraukti nevyriausybines organizacijas, su kuriomis sudarytos pagalbos sutartys;“

Pritarti

 

2.

Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas

2024-06-26

 

7

(171)

 

 

N

Argumentai:

Tie patys.

 

Pasiūlymas

Papildyti Įstatymo projektą nauju 7 straipsniu:

„7 straipsnis. Įstatymo papildymas 171 straipsniu

Papildyti Įstatymą 171 straipsniu:

171. Pagalbos sutarčių sudarymas su nevyriausybinėmis organizacijomis

1. Civilinė mobilizacijos institucija ar civilinei mobilizacijos institucijai pavaldus subjektas su nevyriausybinėmis organizacijomis gali sudaryti pagalbos sutartis, kuriomis vadovaujantis nevyriausybinės organizacijos padeda civilinės mobilizacijos institucijoms ar civilinėms mobilizacijos institucijoms pavaldiems subjektams užtikrinti gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų ir valstybinių mobilizacinių užduočių vykdymą.

2. Civilinė mobilizacijos institucija ar civilinei mobilizacijos institucijai pavaldus subjektas nevyriausybines organizacijas, su kuriomis sudaromos pagalbos sutartys, atrenka vadovaudamiesi Vyriausybės nustatytais kriterijais ir tvarka.

3. Vykdant pagalbos sutartis patirtos veiklos išlaidos nevyriausybinėms organizacijoms kompensuojamos Vyriausybės nustatytomis sąlygomis ir tvarka.

4. Pagalbos sutartį su civiline mobilizacijos institucija ar civilinei mobilizacijos institucijai pavaldžiu subjektu sudariusi nevyriausybinė organizacija turi teisę dalyvauti šiame įstatyme nurodytuose mobilizaciniuose ir (ar) priimančiosios šalies paramos mokymuose ir civilinės mobilizacijos institucijos organizuojamose pratybose.

 

Buvusius Įstatymo projekto 7-10 straipsnius laikyti 8-11 straipsniais.

Pritarti

 

3.

Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas

2024-06-26

 

9

(18)

 

(1)

(2)

 

N

Argumentai:

Tie patys.

 

Pasiūlymas

Papildyti Įstatymo projektą nauju 9 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

9 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 18 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Mobilizacinių ir priimančiosios šalies paramos mokymų organizavimo, planavimo ir vykdymo tvarką į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašytiems asmenims ir nevyriausybinių organizacijų, su kuriomis civilinės mobilizacijos institucijos ar civilinėms mobilizacijos institucijoms pavaldūs subjektai yra sudarę pagalbos sutartis, darbuotojams nustato, mokymų programas ir valstybės mobilizacinio ir priimančiosios šalies paramos mokymo planus tvirtina Institucijos, dalyvaujančios formuojant mobilizacijos politiką, vadovas.

2. Pakeisti 18 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Mobilizacinius ir priimančiosios šalies paramos mokymus į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašytiems asmenims ir nevyriausybinių organizacijų, su kuriomis civilinės mobilizacijos institucijos ar civilinėms mobilizacijos institucijoms pavaldūs subjektai yra sudarę pagalbos sutartis, darbuotojams organizuoja ir vykdo Institucija, dalyvaujanti formuojant mobilizacijos politiką.“

 

Buvusius Įstatymo projekto 9-11 straipsnius laikyti 10-12 straipsniais.

Pritarti

 

4.

Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas

2024-06-26

 

11

(20)

 

(2)

 

N

Argumentai:

Tie patys.

 

Pasiūlymas

Papildyti Įstatymo projektą nauju 11 straipsniu:

„11 straipsnis. 20 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 20 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Paskelbus visuotinę mobilizaciją, mobilizacijos sistemos subjektai, išskyrus mobilizacinius ūkio subjektus, vykdo mobilizacijos planuose numatytus veiksmus ir priemones bei mobilizacinius nurodymus. Mobilizaciniai ūkio subjektai ir su jais mobilizacinių užsakymų ir (ar) priimančiosios šalies paramos teikimo sutartis sudarę mobilizacijos sistemos subjektai vykdo mobilizacinių užsakymų ir (ar) priimančiosios šalies paramos teikimo sutartyse nustatytus įsipareigojimus. Nevyriausybinės organizacijos vykdo su civilinėmis mobilizacijos institucijomis ar su civilinės mobilizacijos institucijoms pavaldžiais subjektais sudarytose pagalbos sutartyse nustatytus įsipareigojimus.

 

Buvusius Įstatymo projekto 11-12 straipsnius laikyti 12-13 straipsniais.

 

Pritarti

 

5.

Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas

2024-06-26

 

13

 

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Seimo TD 10 ir 11 pastabas, taip pat į komiteto pasiūlymus dėl nevyriausybinių organizacijų įtraukimo, atitinkamai tikslintinos projekto įsigaliojimo nuostatos.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 13 (buvusį 10) straipsnį ir jį išdėstyti taip:

13 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas

1. Šio įstatymo 4, 8, 10 straipsniai įsigalioja 2024 m. rugsėjo 1 d.

2. Šio įstatymo 1-3, 5-7, 9 ir 11 straipsniai įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.

3. Krašto apsaugos ministras ir krašto apsaugos sistemos institucijos, dalyvaujančios formuojant mobilizacijos politiką, vadovas iki 2024 m. rugpjūčio 31 d. priima šio įstatymo 8 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo 18 straipsnio ir šio įstatymo 10 straipsnyje išdėstyto Mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo 181 straipsnio įgyvendinamuosius teisės aktus.

4. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija ir krašto apsaugos sistemos institucijos, dalyvaujančios formuojant mobilizacijos politiką, vadovas iki 2024 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus, išskyrus šio straipsnio 3 dalyje nurodytus šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

5. Iki 2024 m. rugsėjo 1 d. į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašyti asmenys, į pareigas paskirti (priimti) valstybės tarnautojai ir biudžetinių įstaigų darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, valstybės, vidaus tarnybos sistemos ir Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos tarnybos pareigūnai šio įstatymo 8 straipsnyje išdėstyto Mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo 18 straipsnio 5 dalyje nurodytus mokymus išklauso per metus nuo šio įstatymo 8 straipsnio įsigaliojimo dienos.

 

Pritarti

 

6.

Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas

2024-06-26

 

 

 

I

Argumentai:

Atsižvelgiant į Komiteto pasiūlymą dėl įstatymo projekto papildymo nauju 171 straipsniu, taip pat 20 straipsnio pakeitimo, siūloma atitinkamai papildyti įstatymo projekto pavadinimą įtraukiant papildymą 171 straipsniu ir 20 straipsnio pakeitimą.

 

Pasiūlymas

Įstatymo projekto pavadinimą išdėstyti taip:

„Mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo Nr. I-1623 2, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 20, 26 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 171, 181 straipsniais įstatymas“.

Pritarti

 

 

8. Balsavimo rezultatai: už - 10; prieš - 0; susilaikė - 0. Pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Arvydas Pocius.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepareikšta.

PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas Nr. XIVP-3920(2) ir jo lyginamasis variantas.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                               Arvydas Pocius

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro vedėjas Evaldas Sinkevičius