LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS

 


 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS ĮSTATYMO NR. IX-1675

8 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2014-12-23   Nr. XIIP-2672

Vilnius

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:

1. Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodyta, kad įstatymo projektu siekiama panaikinti nustatytą išimtį, pagal kurią asmenims, kuriems nustatytas 45–55 procentų darbingumo lygis (asmenims iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintiems III grupės invalidais) nebūtų taikomas reikalavimas privalomai registruotis darbo biržoje, norint pasinaudoti teise į piniginę socialinę paramą. Tuo tarpu įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 3 punkte siūloma nustatytą išimtį panaikinti ne tik asmenims, kuriems nustatytas 45–55 procentų darbingumo lygis (asmenims iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintiems III grupės invalidais), bet ir našlių ir našlaičių bei pareigūnų ir karių valstybinių pensijų gavėjams, nes žodis „išskyrus“ apima visas po jo nurodytas išmokas. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 3 punkte formuluotė „asmenys <...> gaunantys bet kokios rūšies pensiją“, apima ir našlių, našlaičių bei pareigūnų ir karių valstybinių pensijų gavėjus, todėl įstatymo projektas tobulintinas, pašalinant nurodytus neatitikimus.

2. Minėta, kad įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodyta, jog įstatymo projektu siekiama nustatyti, kad asmenims, kuriems nustatytas 45–55 procentų darbingumo lygis (asmenims iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintiems III grupės invalidais), norint pasinaudoti teise į piniginę socialinę paramą, nebūtų taikomas reikalavimas privalomai registruotis darbo biržoje. Pažymėtina, kad toks teisinio reguliavimo aiškinimas nėra tikslus, nes socialinės paramos teikimui pats registravimosi darbo biržoje faktas svarbus tiek, kiek to išdavoje sudaromos galimybės įsiregistravusiam asmeniui įsidarbinti ar taikyti jam darbo rinkos politikos priemones.

Todėl svarstytina, ar siūlymas panaikinti nustatytą išimtį ir asmenims, kuriems nustatytas 45–55 procentų darbingumo lygis (asmenims iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintiems III grupės invalidais) netaikyti reikalavimo privalomai registruotis darbo biržoje, norint pasinaudoti teise į piniginę socialinę paramą (pagal įstatymo projekto formuluotę taip pat našlių ir našlaičių bei pareigūnų ir karių valstybinių pensijų gavėjams), neprieštarautų piniginės socialinės paramos teikimo principams, nustatytiems keičiamo įstatymo 3 straipsnyje, konkrečiai – socialinio teisingumo ir veiksmingumo, pagal kurį piniginė socialinė parama teikiama siekiant sudaryti sąlygas gauti paramą tada, kada jos labiausiai reikia, didinti motyvaciją integruotis į darbo rinką ir išvengti skurdo spąstų bei siekiui racionaliai naudoti turimus išteklius.

 

 

Teisės departamento direktorius                                                                             Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

J. Andriuškevičiūtė

I. Šambaraitė