LIETUVOS RESPUBLIKOS
ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 196 IR 589 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR KODEKSO PAPILDYMO 1961 STRAIPSNIU
ĮSTATYMo NR. XIV-2576 4 straipsnio pakeitimo
įstatymO PROJEKTO
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
1. Įstatymų projektų rengimą paskatinusios priežastys. Parengtų projektų tikslai ir uždaviniai
Lietuvos Respublikos Seimas 2024 m. balandžio 25 d. priėmė įstatymų projektų paketą: Lietuvos Respublikos privalomojo turto ir verslo vertinimo įstatymą Nr. XIV-2575 ir jo lydimuosius įstatymus (Nr. XIV-2576-XIV-2580), tarp kurių buvo ir Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 196 ir 589 straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 1961 straipsniu įstatymas Nr. XIV-2576 (toliau – Įstatymas Nr. XIV-2576). Priėmimo metu buvo pakoreguota įstatymų įsigaliojimo data – vietoj 2025 m. gegužės 1 d. nustatyta 2026 m. gegužės 1 d. Tai padaryta visame pakete, išskyrus minėtą Įstatymą Nr. XIV-2576, kuriame liko pirminė įsigaliojimo data - 2025 m. gegužės 1 d.
Atsižvelgiant į tai, kad nuostatos visame priimtų įstatymų pakete yra susijusios ir turėtų įsigalioti vienu metu, būtina koreguoti priimto Įstatymo Nr. XIV-2576 įsigaliojimo datą, pakeičiant jo 4 straipsnį.
2. Įstatymų projektų iniciatoriai ir rengėjai
Projekto iniciatorė ir rengėja yra Lietuvos Respublikos Seimo narė Irena Haase.
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymų projektuose aptarti teisiniai santykiai
Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 196 ir 589 straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 1961 straipsniu įstatymo Nr. XIV-2576 4 straipsnyje nustatyta, kad šis įstatymas įsigalioja 2025 m. gegužės 1 d. ir kad Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pareigūnų iki 2025 m. gegužės 1 d. pradėtas ir nebaigtas administracinių nusižengimų tyrimas ir administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimas pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 196 straipsnio 1 dalį baigiamas iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusia tvarka.
4. Siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama
Naujo teisinio reglamentavimo šiuo projektu nesiekiama. Tiesiog yra siekiama suderinti Seimo priimtų įstatymų nuostatų įsigaliojimą ir taikymą vienu metu.
5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta
Neigiamų priimtų įstatymų pasekmių nenumatoma.
6. Galima priimtų įstatymų įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai
Priimtas įstatymas įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.
7. Galima priimtų įstatymų įgyvendinimo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai
Priimto įstatymo įgyvendinimas įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.
8. Įstatymų projektų atitiktis strateginio lygmens planavimo dokumentams
Projektas strateginio lygmens dokumentams neprieštarauja.
9. Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios
Priėmus įstatymą, nenumatomas poreikis keisti kitus galiojančius įstatymus.
10. Įstatymų projektų atitiktis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimams, sąvokų ir terminų įvertinimas
Projektas parengtas laikantis nustatytų reikalavimų.
11. Įstatymų projektų atitiktis Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams
Projektas neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei Europos Sąjungos teisės aktams.
12. Įstatymų įgyvendinimui reikalingi įgyvendinamieji teisės aktai, juos priimti turintys subjektai
Priimto įstatymo įgyvendinimui nereikalingi įgyvendinamieji teisės aktai.
13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymams įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti
Priimto įstatymo įgyvendinimui papildomų valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų neprireiks.
14. Įstatymų projektų rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados
Projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų neprašyta.
15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiems projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis
„privalomasis turto ir verslo vertinimas“, „neteisėtas banko paslapties atskleidimas“.
16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai
Nėra.
Teikia
Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė,
Seimo narė Irena Haase