LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽVALGYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1861 28, 30, 37, 46, 50, 62, 63, 64, 641 STRAIPSNIŲ, PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 2 PRIEDU ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2023-05-02 Nr. XIVP-2667

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Atsižvelgiant į teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 (2021 m. lapkričio 18 d. įsakymo Nr. 1R-388 redakcija) patvirtintose Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose nustatytas teisės technikos taisykles, įstatymo projekto 1 straipsniu visas keičiamo įstatymo 28 straipsnis turėtų būti dėstomas nauja redakcija, nes keičiama daugiau kaip pusė jo dalių.

2.    Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalyje, be kita ko, siūloma nustatyti, kad ,,kiekvienais metais ribinį karių ir kiekvieno laipsnio vyresniųjų karininkų, generolų ir admirolų skaičių tvirtina krašto apsaugos ministras“. Pažymėtina, kad siūloma nuostata nedera su Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 101 straipsnio 2 dalies 7 punktu, 10 straipsnio 2 dalies 41 punktu bei 54 straipsnio 1 dalimi, kuriuose numatyta, kad Seimas tvirtina ribinį  kiekvieno laipsnio vyresniųjų karininkų, generolų ir admirolų skaičių. Atsižvelgiant į tai, siūlytina projekte šios nuostatos atsisakyti kaip ne šio įstatymo reguliavimo dalyko arba ją tikslinti.

3.    Projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 64 straipsnyje siūloma nauja žvalgybos pareigūnų tarnybos apmokėjimo sistema (kartu su projekto 11 straipsnyje numatomais žvalgybos pareigūnų pareiginės algos koeficientų dydžiais) turėtų būti sistemiškai derinama su Vyriausybės pateiktais ir šiuo metu Seime svarstomais įstatymų projektais Nr.XIVP-2066(3) - XIVP-2103(3), kuriais siekiama pertvarkyti visų viešojo sektoriaus darbuotojų (įskaitant Specialiųjų tyrimų tarnybos pareigūnus) atlygio sistemą.

4.    Tikslintina projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 64 straipsnio 7 dalis, jos formuluotėje vietoj sąvokos „ligos pašalpos“ įrašant Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatyme vartojamą sąvoką „ligos išmokos“.

5.    Tikslintinas projekto 10 straipsnio pavadinimas, atsižvelgiant į tai, kad šis straipsnis nustato ir įstatymo taikymo taisykles. Be to, atkreiptinas dėmesys į tai, kad šiame straipsnyje nėra jokių nuostatų, susijusių su šio įstatymo įgyvendinimu, nors pagal projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 64 straipsnio 2 dalį žvalgybos institucijos vadovas turėtų iki įstatymo įsigaliojimo patvirtinti žvalgybos institucijos pareigūnų tarnybos apmokėjimo sistemą.

6.    Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projektas yra parengtas atsižvelgiant į Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIVP-2066(3) ir jo lydimųjų teisės aktų projektų paketą,  kartu turėtų būti keičiama keičiamo įstatymo 641 straipsnio 5 dalis, kurioje teikiama nuoroda į Lietuvos Respublikos valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų, valstybės tarnautojų bei valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojų pareiginės algos (atlyginimo) bazinį dydį (taip įvardijamo dydžio nebelieka – bus Pareiginės algos (atlyginimo) bazinis dydis), kartu peržiūrint jame nustatytą su tarnyba užsienyje susijusių išlaidų kompensacijos koeficiento vieneto vertės dydį.

 

 

Privatinės teisės skyriaus vedėja,

pavaduojanti departamento direktorių                                                                 Daina Petrauskaitė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

J. Raškauskaitė, tel. (8 5) 239 6842, el. p. [email protected]

I. Šambaraitė, tel. (8 5) 239 6850, el. p. [email protected]