{"HashCode":-703152319,"Height":595.0,"Width":841.0,"Placement":"Header","Index":"FirstPage","Section":1,"Top":0.0,"Left":0.0}                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

 

 


LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Ekonomikos komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ELEKTROS ENERGETIKOS ĮSTATYMO NR. VIII-1881 2, 7, 9, 16, 17, 20, 43, 44, 46, 51, 69, 71, 721, 751 STRAIPSNIŲ IR VIENUOLIKTOJO SKIRSNIO PAVADINIMO PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 463 IR 721 STRAIPSNIAIS IR 711 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-2231

 

2022-11-30  Nr. 108-P-53   

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje (nuotoliniu būdu) dalyvavo:  Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius, Komiteto pirmininko pavaduotojas Gintautas Paluckas,  Komiteto nariai: Andrius Bagdonas, Viktoras Fiodorovas, Andrius Kupčinskas, Deividas Labanavičius, Laima Mogenienė, Arvydas Nekrošius, Ieva Pakarklytė, Jonas Pinskus, Paulius Saudargas, Lukas Savickas, Mindaugas Skritulskas.

Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai: Raimonda Danė,  Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė,  Žilvinas Klimka, Darius Šaltmeris, padėjėja Zita Jodkonienė.

Kviestieji asmenys: Energetikos viceministrė Inga Žilienė, Lietuvos verslo konfederacijoas generalinė direktorė Ineta Rizgelė, Njordlaw kontoros advokatas Laimonas Markauskas, UAB "EGTO energija" atstovė Inga Rutkauskienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

 

4

2

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projekto 4 straipsnio 2 dalyje dėstomoje Elektros energetikos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 16 straipsnio 212 dalyje siūlytina išbraukti perteklinius žodžius „Tarybos tvirtinamoje“. Be to, atkreiptinas dėmesys, kad pagal keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 2 punktą, Taryba ne tvirtina, bet nustato šiame punkte nurodytą tvarką.

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

 

5

 

 

2. Projekto 5 straipsnyje dėstomose keičiamo įstatymo 17 straipsnio 1, 2 ir 4 dalyse vietoj nuorodos į „Licencijavimo taisykles“ teikiama nuoroda į „Vyriausybės tvirtinamas veiklos elektros energetikos sektoriuje licencijavimo taisykles“. Pažymėtina, jog siūlomas pakeitimas yra nenuoseklus, kadangi keičiamo įstatymo 15 straipsnio 2 dalyje yra nustatyta, kad „Veiklos elektros energetikos sektoriuje licencijavimo taisykles (toliau – Licencijavimo taisyklės) tvirtina Vyriausybė“. Be to, projektu nesiūloma keisti keičiamo įstatymo 17 straipsnio 3 dalies, kurioje taip pat vartojamas sutrumpinimas „Licencijavimo taisyklės“. Siekiant nuoseklumo projekto nuostatos tobulintinos, atsisakant perteklinių žodžių „Vyriausybės tvirtinamose“.

Pritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

5

 

 

3. Projekto 5 straipsnyje dėstomose keičiamo įstatymo 17 straipsnio 1, 2 ir 4 dalyse teikiama nuoroda į Vyriausybės tvirtinamas veiklos elektros energetikos sektoriuje leidimų išdavimo taisykles. Pastebėtina, kad ši nuostata nedera su galiojančio įstatymo 6 straipsnio 2 dalies nuostata, pagal kurią Veiklos elektros energetikos sektoriuje leidimų išdavimo taisykles tvirtina Vyriausybė ar jos įgaliota institucija, t. y. Vyriausybė gali nuspręsti pati tvirtinti nurodytas taisykles ar įgalioti kitą instituciją jas patvirtinti. Atsižvelgus į tai, projektas tobulintinas, suderinant projektu keičiamas 17 straipsnio 1, 2 ir 4 dalių nuostatas ir galiojančias keičiamo įstatymo 6 straipsnio 2 dalies nuostatas tarpusavyje. Taip pat siūlytina analizuojamoje nuostatoje atsisakyti perteklinių žodžių „Vyriausybės tvirtinamas“.

Pritarti

 

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

 

7

3

 

4. Projekto 7 straipsnio 3 dalyje dėstomoje keičiamo įstatymo 43 straipsnio 101 dalyje vartojama sąvoka „vartotojai“. Šioje dalyje teikiama nuoroda į keičiamo įstatymo 44 straipsnio 7 dalį, kurioje vartojama sąvoka „buitiniai vartotojai“. Svarstytina, ar nurodytuose straipsniuose neturėtų būti vartojama ta pati sąvoka.

Pritarti

 

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

8

1

 

5. Projekto 8 straipsnio 1 dalyje dėstomoje keičiamo įstatymo 44 straipsnio 2 dalyje, prieš žodžius „elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklėse“ siūlytina išbraukti perteklinius žodžius „energetikos ministro tvirtinamose“. Pastebėtina, kad keičiamo įstatymo 7 straipsnio 11 punkte jau nustatyta, kad elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisykles tvirtina energetikos ministras.

Pritarti

 

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

9

2

 

6. Projekto 9 straipsnio 2 dalyje dėstomoje keičiamo įstatymo 46 straipsnio 7 dalyje vartojama formuluotė „Tarybos parengtų nepriklausomo tiekėjo veiklos rizikų valdymo gairių nustatyta tvarka“ tikslintina atsižvelgus į tai, kad teisinę reikšmę turi ne Tarybos parengtos, o patvirtintos gairės, tuo labiau, kad jose nustatoma privaloma tvarka, kuria vadovaujantis rengiamas ir Tarybai teikiamas nepriklausomo tiekėjo veiklos rizikų valdymo planas.

Pritarti

Žr. Energetikos ir darnios plėtros komisijos pasiūlymą Nr. 1.

 

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

9

2

 

7. Projekto 9 straipsnio 2 dalyje dėstomos keičiamo įstatymo 46 straipsnio 7 dalies paskutiniame sakinyje išbrauktinas perteklinis žodis „Parengtas“. Tuo atveju, jei buvo siekiama nustatyti, kad atnaujinamas turi būti Tarybai pateiktas nepriklausomo tiekėjo veiklos rizikų valdymo planas, projekte tai reiktų atitinkamai ir suformuluoti.

Pritarti

Žr. Energetikos ir darnios plėtros komisijos pasiūlymą Nr. 1.

 

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

10

6

 

8. Projekto 10 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 463 straipsnio 6 dalyje siūloma nustatyti: „6. Taryba tikrina, ar nepriklausomo tiekėjo prievolių įvykdymo užtikrinime nurodyta prievolių įvykdymo užtikrinimo suma apskaičiuota pagal šio straipsnio nuostatas.“ Projektas tikslintinas, nurodant, kada Taryba turi „tikrinti“, ar nepriklausomo tiekėjo prievolių įvykdymo užtikrinime nurodyta prievolių įvykdymo užtikrinimo suma apskaičiuota teisingai, pvz., gavusi šio straipsnio 5 dalyje nurodytus dokumentus, Taryba nedelsdama (ar per atitinkamą laikotarpį) turi patikrinti, ar nepriklausomo tiekėjo prievolių įvykdymo užtikrinime nurodyta prievolių įvykdymo užtikrinimo suma apskaičiuota pagal šio straipsnio nuostatas. Be to,  svarstytina, ar projektas neturėtų būti papildytas nuostatomis, nustatančiomis, kas būtų tuo atveju, jeigu po „Tarybos patikrinimo“ paaiškėtų, kad prievolių įvykdymo užtikrinimo suma apskaičiuota ne pagal aptariamo straipsnio nuostatas.

Pritarti iš dalies

Patikslinta dėstomo įstatymo projekto 10 dalyje dėstoma 463 straipsnio 6 dalis, nurodant kokias atvejais Taryba turės tikrinti ar nepriklausomo tiekėjo prievolių įvykdymo užtikrinime nurodyta prievolių įvykdymo užtikrinimo suma apskaičiuota teisingai. Atsižvelgiant į tai, kad Tarybos atliekamas tikrinimas bus vykdomas skirtingais atvejais (pvz. leidimo vykdyti nepriklausomo elektros energijos tiekimo veiklą išdavimo metu, Tarybos atliekamos asmenų atliekamo priežiūros metu ir kt. atvejais), todėl kiekvienu atveju Taryba per atitinkamą laikotarpį atliks patikrinimą. Taip pat tuo atveju, jeigu po Tarybos patikrinimo paaiškėtų, kad prievolių įvykdymo užtikrinimo suma apskaičiuota ne pagal aptariamo straipsnio nuostatas, būtų taikomi jau dabar galiojančios dėstomo įstatymo ir (ar) Energetikos įstatymo nuostatos (pvz. asmeniui neišduodamas leidimas, jei jis neatitinka nustatytų reikalavimų ar leidimo turėtojui stabdomas ar naikinamas leidimo galiojimas už  reguliuojamosios veiklos sąlygų ir (ar) reikalavimų pažeidimus.

Komiteto siūlymas:

Įstatymo projekto 10 straipsnyje dėstomo įstatymo 463 straipsnio 6 dalį išdėstyti taip:

6. Taryba, šio įstatymo 16 straipsnio 211 dalies 1 punkte, 46 straipsnio 6 dalies 3 ir 4 punktuose, 463 straipsnio 5 dalyje nurodytais atvejais, Tarybos nustatyta tvarka, tikrina, ar nepriklausomo tiekėjo prievolių įvykdymo užtikrinime nurodyta prievolių įvykdymo užtikrinimo suma apskaičiuota pagal šio straipsnio nuostatas.

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

10

7

 

9. Projekto 10 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 463 straipsnio 7 dalies pirmojoje pastraipoje vietoje žodžio „gauna“ įrašytini žodžiai „turi teisę gauti“.

 

Pritarti

 

10.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

10

9

 

10. Projekto 10 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 463 straipsnio 9 dalyje siūloma nustatyti: „Buitinis vartotojas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo Tarybos informacijos apie prašymų dėl žalos atlyginimo pateikimą ir nagrinėjimą paskelbimo dienos turi kreiptis į Tarybą.<...>“. Projekto nuostatos tobulintinos. Pirmiausia reikėtų nustatyti, kada ir kur Taryba turi paskelbti informaciją apie prašymų dėl žalos atlyginimo pateikimą ir nagrinėjimą, o jau po to – buitinio vartotojo teisę kreiptis dėl žalos atlyginimo. Taip pat reikėtų nustatyti, kokia tvarka nagrinėjami buitinių vartotojų prašymai. Be to, svarstytina, ar nereikėtų nustatyti, kas daroma su buitinių vartotojų prašymais dėl žalos atlyginimo, pateiktais praleidus 3 mėnesių terminą.

Kitos analizuojamos straipsnio dalies nuostatos, pradedant žodžiais „Prievolių įvykdymo“, perkeltinos į naują straipsnio dalį, nes jos reguliuoja kitus klausimus – ne prašymų pateikimo ir nagrinėjimo, bet žalos atlyginimo klausimus.

Pritarti

Įstatymo projekto 10 straipsnyje dėstomo įstatymo 463 straipsnio 9 dalis patikslinta nustatant, kad Taryba skelbs informaciją apie buitinių vartotojų prašymų dėl nuostolių kompensavimo pateikimo ir nagrinėjimo ir prašymus nagrinės Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka. Šios dalies nuostatos suponuoja, kad jei  buitinis vartotojas nepateiks prašymo per 3 mėnesius, tai bus laikoma, kad vartotojas neįvykdė įstatyme nustatytos pareigos per nustatytą terminą kreipti į Tarybą ir neturės teisės į nuostolių kompensavimą.

Komiteto siūlymai:

1. Įstatymo projekto 10 straipsnio 9 ir 10 dalis išdėstyti taip:

„9. Taryba Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka skelbia informaciją apie buitinių vartotojų prašymų dėl nuostolių kompensavimo pateikimo ir nagrinėjimo. Buitinis vartotojas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo Tarybos informacijos apie prašymų dėl nuostolių kompensavimo pateikimą ir nagrinėjimą paskelbimo dienos turi kreiptis į Tarybą. Prašymai dėl nuostolių kompensavimo nagrinėjami Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.

10. Prievolių įvykdymo užtikrinimo suma Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka proporcingai pagal elektros energijos suvartojimą padalijama visiems į Tarybą besikreipusiems buitiniams vartotojams ir Tarybos išmokama besikreipusiems buitiniams vartotojams ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio straipsnio 11 dalyje nustatyta tvarka išmokos gavimo dienos Taryboje.“

2. Atitinkamai pakeisti atitinkamai likusių straipsnio dalių numeraciją.

11.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

10

11

 

11. Projekto 10 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 463 straipsnio 10 dalyje vietoje žodžio „išmoka“ įrašytini žodžiai „turi išmokėti“. Be to, siūlytina pirmą ir antrą sakinius sukeisti vietomis – pirmiausia nustatyti Tarybos pareigą pateikti reikalavimą ir jį patvirtinančius dokumentus finansų įstaigai, šio reikalavimo pateikimo terminą, o po to – finansų įstaigos pareigą išmokėti Tarybai atitinkamą sumą. Be to, svarstytinas Tarybos reikalavimo pateikimo finansų įstaigai termino skaičiavimas – „nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo visų buitinių vartotojų kreipimųsi šio straipsnio 10 dalyje nustatyta tvarka gavimo dienos“. Pastebėtina, kad pagal analizuojamo straipsnio 9 dalį buitinių vartotojų prašymai turi būti pateikti per 3 mėnesius ir išnagrinėti. Taigi terminas turėtų būti skaičiuojamas nuo visų gautų buitinių vartotojų prašymų išnagrinėjimo, o ne nuo jų gavimo momento. Be to, per keičiamo įstatymo 463 straipsnio 9 dalyje nurodytus 3 mėnesius visi buitiniai vartotojai gali ir nepasikreipti.

Pritarti

Komiteto siūlymas:

Įstatymo projekto 10 straipsnio 11 dalį išdėstyti taip:

„11. Taryba, nedelsdama, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, nuo visų buitinių vartotojų prašymų išnagrinėjimo, finansų įstaigai pateikia rašytinį reikalavimą ir jį patvirtinančius dokumentus dėl prievolių įvykdymo užtikrinime nurodytos sumos. Finansų įstaiga prievolių įvykdymo užtikrinime nurodytą sumą, skirtą buitinio vartotojo nuostoliams kompensuoti, turi išmokėti Tarybai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Tarybos rašytinio reikalavimo ir jį patvirtinančių dokumentų gavimo dienos.“

12.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

10

12

 

12. Projekto 10 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 463 straipsnio 11 dalyje vietoje žodžio „nemoka“ įrašytini žodžiai „turi teisę nemokėti“.

 

Pritarti

Komiteto siūlymas:

Įstatymo projekto 10 straipsnyje dėstomo įstatymo 463 straipsnio 12 dalį išdėstyti taip:

12. Finansų įstaiga prievolių įvykdymo užtikrinime nurodytos sumos turi teisę nemokėti, kai patirtus nuostolius buitiniams vartotojams visiškai kompensuoja nepriklausomas tiekėjas, arba  išmoką sumažinti proporcingai nepriklausomo tiekėjo buitiniams vartotojams atlygintų nuostolių sumos dydžiui.

13.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

10

 

 

13. Projekto 10 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 463 straipsnio 1, 9 10 ir 11 dalyse vienodintinos sąvokos – reikėtų apsispręsti, ar buitiniams vartotojams „kompensuojami nuostoliai“ ar „atlyginama žala“.

Pritarti

Pagal Civilinio kodekso 6.249 straipsnį nuostoliai yra žalos dalis. Minėto straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad piniginė žalos išraiška yra nuostoliai. Pagal Civilinio kodekso 6.252 straipsnio 1 dalį šalių susitarimas dėl civilinės atsakomybės už nuostolius (žalą) <...>. Atsižvelgiant į tai, kad žala gali būti platesnė sąvoka (įeina ir neturtinė žala – CK 6.250 straipsnis), įstatymo projekte yra tikslinga ją išskirti (pasisakoma, kad neturtinė žala gali būti patiriama, bet nekompensuojama).

Patikslinta Įstatymo projekto 10 straipsnyje dėstomo įstatymo 463 straipsnio 9 dalis – žr. Ekonomikos komiteto pasiūlymą prie Teisės departamento pastabos Nr. 10.

14.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

12

5

 

14. Projekto 12 straipsnio 5 dalyje dėstomoje keičiamo įstatymo 69 straipsnio 101 dalyje siūloma nustatyti: „<...> Taryba viršutines paslaugų kainų ribas ir (ar) paslaugų teikėjų nustatytas paslaugų kainas ir tarifus nustato ar keičia nesilaikant šio straipsnio 6 ir 10 dalyje nurodytų kainų ir tarifų nustatymo ir taikymo terminų. <...>“. (pabraukta mūsų). Pastebėtina, kad keičiamo įstatymo 69 straipsnio 6 dalyje nustatyti terminai, per kuriuos Taryba turi nustatyti ar perskaičiuoti viršutines paslaugų kainų ribas, o 69 straipsnio 10 dalyje – paslaugų teikėjų kainų ir tarifų, kuriuos nustato patys paslaugų teikėjai, o ne Taryba, įsigaliojimo terminai. Atsižvelgus į tai, projekto nuostata tikslintina.

Pritarti

Komiteto siūlymas:

Įstatymo projekto 12 straipsnio 5 išdėstyti taip:

 „5. Papildyti 69 straipsnį 101 dalimi:

101. Kai Vyriausybė, siekdama sumažinti energijos išlaidas elektros energijos vartotojams, Energetikos įstatyme nustatyta tvarka priima sprendimą kompensuoti šiame straipsnyje nurodytų valstybės reguliuojamų kainų dalį, Taryba viršutines paslaugų kainų ribas ir (ar) paslaugų teikėjų nustatytas paslaugų kainas ir tarifus nustato ir (ar) skelbia bei keičia  nesilaikydama šio straipsnio 6 ir 10 dalyse nurodytų kainų ir tarifų nustatymo ir (ar) skelbimo ir taikymo terminų, o nustatytos ir (ar) paskelbtos bei pakeistos kainos ir tarifai taikomi nuo kito mėnesio, einančio po to mėnesio, kurį buvo priimtas Tarybos sprendimas, pirmos dienos, jeigu Tarybos sprendime nenumatyta vėlesnė data.

15.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

14

5

 

15. Projekto 14 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 71 straipsnio 5 dalies formuluotė „nei nurodyta šioje dalyje“ keistina formuluote „nei šioje dalyje nustatytų“.

Pritarti

 

16.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

14

16

 

16. Projekto 14 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 71 straipsnio 16 dalyje siūloma nustatyti: „Gamintojo pagamintos elektros energijos persiuntimo į elektros tinklus nutraukimui ir ribojimui mutatis mutandis taikomos šio straipsnio 1–4 ir 6–15 dalių nuostatos. Be šio straipsnio 9 dalyje nurodytų aplinkybių, apskaičiuojant tiesiogiai susijusių pagrįstų nuostolių už nepersiųstą pagamintos elektros energijos kiekį, esant ilgesniam negu šio straipsnio 4 dalyje nurodytam laikotarpiui arba ilgesniam negu pagal šio straipsnio 8 dalį sutartam laikotarpiui, dydį taip pat įvertinamos gamintojo negautos pajamos ir sutaupymai.“ (pabraukta mūsų). Pastebėtina, jog keičiamo įstatymo 71 straipsnio 9 dalyje siūloma nustatyti, kad atlyginami su nepersiųstu elektros energijos kiekiu susiję pagrįsti tiesioginiai nuostoliai, kaip jie apibrėžti Civilinio kodekso 6.249 straipsnio 1 dalyje. Tiesiogiai susiję nuostoliai ir susiję tiesioginiai nuostoliai nėra tapatūs – pirmuoju atveju nurodoma, kad turi būti tiesioginis priežastinis ryšys, antruoju – kad turi būti tiesioginiai nuostoliai, taigi nuoroda į analizuojamo straipsnio 9 dalį nėra tiksli. Jeigu analizuojamoje straipsnio dalyje vis tik turimi omenyje tiesioginiai nuostoliai, atkreiptinas dėmesys, kad į tiesioginius nuostolius, pagal Civilinio kodekso 6.249 straipsnio 1 dalį, nėra įskaitomos negautos pajamos, todėl neaišku, kaip apskaičiuojant tiesioginius nuostolius galėtų būti įvertinamos negautos pajamos. Taip pat neaišku, kokios „šio straipsnio 9 dalyje nurodytos aplinkybės“ turimos omenyje, nes joje tik nurodyta, kad tiesioginiai nuostoliai apskaičiuojami ir atlyginami energetikos ministro nustatyta tvarka. Atsižvelgus į tai, projektas tobulintinas.

Pritarti

 Patikslinta siūlomo 71 straipsnio 16 dalis, atsisakyta žodžio „tiesiogiai“, bei papildyta, kad be šio straipsnio 9 dalyje nurodytų pagrįstų tiesioginių nuostolių atlyginimo, gamintojui už nepersiųstą pagamintos elektros energijos kiekį, esant ilgesniam negu šio straipsnio 4 dalyje nurodytam laikotarpiui arba ilgesniam negu pagal šio straipsnio 8 dalį sutartam laikotarpiui, taip pat atlyginamos negautos pajamos.

Komiteto siūlymas:

Įstatymo projekto 14 straipsnio 16 dalį išdėstyti taip:

 „16. Gamintojo pagamintos elektros energijos persiuntimo į elektros tinklus nutraukimui ir ribojimui mutatis mutandis taikomos šio straipsnio 1–4 ir 6–15 dalių nuostatos. Apskaičiuojant susijusių pagrįstų tiesioginių nuostolių dydį už nepersiųstą pagamintos elektros energijos kiekį, esant ilgesniam negu šio straipsnio 4 dalyje nurodytam laikotarpiui arba ilgesniam negu pagal šio straipsnio 8 dalį sutartam laikotarpiui, taip pat įvertinami gamintojo sutaupymai. Be šio straipsnio 9 dalyje nurodytų pagrįstų tiesioginių nuostolių atlyginimo, gamintojui už nepersiųstą pagamintos elektros energijos kiekį, esant ilgesniam negu šio straipsnio 4 dalyje nurodytam laikotarpiui arba ilgesniam negu pagal šio straipsnio 8 dalį sutartam laikotarpiui, taip pat atlyginamos negautos pajamos.

17.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

16

4

 

17. Projekto 16 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 721 straipsnio 4 dalyje nustatomos vienam vartotojo objektui išmokamos kompensacijos maksimalios sumos. Pastebėtina, kad projekto 3 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 31 punkte siūloma nustatyti, kad Taryba nustato maksimalų kompensacijos  dydį. Svarstytina, kaip šios projekto nuostatos dera tarpusavyje.

Pritarti

Patikslinta įstatymo projekto 16 straipsnio 4 dalis ir tarpusavyje suderintos 3 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 31 punkto ir 16 straipsnyje dėstomo 721 straipsnio 4 dalies nuostatos. Išbraukti žodžiai „didžiausia mokėtina kompensacijos suma“ ir įrašyti „didžiausias mokėtinas kompensacijos dydis.

Taip pat atsižvelgta į  Energetikos ir darnios plėtros komisijos pasiūlymą Nr. 3.

Komiteto siūlymas:

     Įstatymo projekto 16 straipsnio 4 dalį išdėstyti taip:

4. Šio straipsnio 2 ir 3 dalyse nurodytas metinis vienam vartotojo objektui išmokamos kompensacijos dydis negali viršyti pusės vartotojui per praėjusius kalendorinius metus priskaičiuotų persiuntimo paslaugos mokesčių sumos (be pridėtinės vertės mokesčio) už konkretų vartotojo objektą, išskyrus atvejus, kai elektros energijos persiuntimas nutrūksta ir nėra atnaujinamas šio straipsnio 1 dalyje nurodytais terminais daugiau kaip du kartus per metus. Tuo atveju, jeigu elektros energija būtų vartojama ne ištisus metus, didžiausias mokėtinas kompensacijos dydis būtų apskaičiuojamas proporcingai faktiniam elektros energijos vartojimo laikui. Kai elektros energijos persiuntimas nutrūksta ir nėra atnaujinamas šio straipsnio 1 dalyje nurodytais terminais daugiau kaip du kartus per metus, paskesniais atvejais kiekvienos išmokamos kompensacijos maksimalus dydis negali būti didesnis  kaip pusė vartotojo per praėjusius kalendorinius metus už konkretų vartotojo objektą priskaičiuotų persiuntimo paslaugos mokesčių sumos (be pridėtinės vertės mokesčio). Einamaisiais kalendoriniais metais vartotojui priskaičiuota kompensacijos dalis, viršijanti šioje dalyje nurodytą metinę vienam vartotojo objektui galimą išmokėti kompensacijos sumą, nėra mokama.“

18.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

16

4

 

18. Projekto 16 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 721 straipsnio 4 dalies paskutinio sakinio nuostata, jog priskaičiuotos kompensacijos nebemokamos taisytina, pvz., nustatyti, kad einamaisiais kalendoriniais metais vartotojui priskaičiuotos kompensacijos dalis, viršijanti šioje straipsnio dalyje nurodytą metinę vienam vartoto objektui galimą išmokėti kompensacijos sumą, nėra mokama.

Pritarti

 Žr. Energetikos ir darnios plėtros komisijos pasiūlymą Nr. 3.

 

19.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

16

7

 

19. Projekto 16 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 721 straipsnio 7 dalies pirmasis sakinys ilgas, painus ir todėl sunkiai suprantamas. Siūlytina tobulinant projektą pirmiausia nustatyti vartotojo teisę kreiptis dėl rezervinės ar tiesioginės skirstymo linijos įrengimo, o po to, atskirais sakiniais paaiškinti, kaip įrengiamos rezervinės ir tiesioginės skirstymo linijos. Atskiru sakiniu nustatyti vartotojo teisę pačiam įsirengti elektros energijos šaltinius, kurie užtikrina nuo skirstomųjų tinklų operatoriaus elektros tinklų nepriklausomą elektros energijos tiekimą. Be to, paskutiniame sakinyje siūlytina išbraukti žodžius „išskyrus buitinius vartotojus“, nes jau pirmajame šios dalies sakinyje nurodyta, kad buitiniams vartotojams šios dalies nuostatos netaikomos.

Pritarti

 Patikslinta siūlomo 16 straipsnio 7 dalis. Pirmasis sakinys suskirstytas į atskirus sakinius ir iš paskutinio sakinio išbraukti žodžiai „išskyrus buitinius vartotojus“, nes pirmajame šios dalies sakinyje nurodyta, kad buitiniams vartotojams šios dalies nuostatos netaikomos.

Komiteto siūlymas:

Įstatymo projekto 16 straipsnio 7 dalį išdėstyti taip:

7. Kai būtina užsitikrinti trumpesnį elektros energijos persiuntimo atnaujinimo laiką, negu numatyta šio straipsnio 1 dalyje, arba išvengti elektros energijos persiuntimo nutrūkimo, vartotojai, išskyrus buitinius vartotojus, kreipiasi į tinklų operatorių dėl rezervinės linijos ar dėl tiesioginės skirstymo linijos įrengimo. Rezervinė linija įrengiama nuo skirstomųjų tinklų operatoriui priklausančių žemos ar vidutinės įtampos elektros tinklų ir jai atsijungus jos įjungimas vykdomas per laiką, nurodytą šio straipsnio 1 dalyje. Tiesioginė skirstymo linija įrengiama nuo skirstomųjų tinklų operatoriui priklausančių vidutinės įtampos elektros tinklų taip, kad, sugedus šiai linijai ir (ar) kitam elektros energijos šaltiniui, perjungimas nuo vieno elektros energijos šaltinio prie kito būtų vykdomas per relinės apsaugos ir automatikos įtaisų suveikimo. Šioje dalyje nurodyti vartotojai taip pat turi teisę patys įsirengti elektros energijos šaltinius, kurie užtikrina nuo skirstomųjų tinklų operatoriaus elektros tinklų nepriklausomą elektros energijos tiekimą. Vartotojas tinklų operatoriui kompensuoja 100 procentų visų tinklų operatoriaus išlaidų, patirtų tinklų operatoriui įrengiant rezervinę ir (ar) tiesioginę skirstymo linijas.

20.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

19

3

 

20. Projekto 19 straipsnio 3 dalis tobulintina, jos antrąjį sakinį išdėstant atskira dalimi bei patikslinant nuorodą į įstatymo 8 straipsnio 1 dalį – vietoj formuluotės „įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodytą“ įrašant formuluotę „įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje išdėstyto Elektros energetikos įstatymo 44 straipsnio 2 dalies 3 punkte nurodytą“.

Pritarti

Siekiant teisinio aiškumo, atsižvelgiant, kad Įstatymo projektas nebus priimtas iki š. m. gruodžio 1 d., patikslintos Įstatymo projekto 19 straipsnio 3 ir 5 dalys, nustatant, kad šio įstatymo 7 ir 8 straipsniai ir šio įstatymo 12 straipsnio 1, 3–5 dalys įsigalioja ne 2022 m. gruodžio 1 d., o po priėmimo.

Komiteto siūlymas:

1. Įstatymo projekto 19 straipsnio 3 ir 5 dalis išdėstyti taip:

„3. Šio įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje išdėstyto Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 44 straipsnio 2 dalies 3 punkte nurodytą 1,15 koeficientą, naudojamą elektros energijos garantinio tiekimo kainai buitiniams elektros energijos vartotojams apskaičiuoti, garantinis elektros energijos tiekėjas taiko buitiniams elektros energijos vartotojams, apskaičiuodamas elektros energijos garantinio tiekimo kainą už buitinių elektros energijos vartotojų 2022 m. gruodžio mėnesio ir vėlesniais mėnesiais suvartotą elektros energiją.

 „5. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Valstybinė energetikos reguliavimo taryba ir energetikos ministras priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

21.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

19

7

 

21. Projekto 19 straipsnio 7 dalis taisytina. Šios dalies pirmajame sakinyje vietoje formuluotės „šio įstatymo 4, 9–10 straipsniuose nustatytų reikalavimų“ įrašytina formuluotė „šio įstatymo 4, 9 ir 10 straipsniuose išdėstytuose Elektros energetikos įstatymo 16, 46 ir 463 straipsniuose nustatytų reikalavimų (toliau šioje dalyje – įstatymu nustatyti reikalavimai)“, o kituose sakiniuose vietoje formuluotės „šio įstatymo 4, 9–10 straipsniuose nustatytų reikalavimų“ atitinkamu linksniu vartoti trumpinį „įstatymu nustatyti reikalavimai“.

Analizuojamos straipsnio dalies paskutinio sakinio nuostatą po kablelio siūlytina dėstyti taip: „ji panaikina nepriklausomo tiekėjo licencijos ar leidimo vykdyti nepriklausomo elektros energijos tiekėjo veiklą galiojimą nuo 2023 m. gegužės 1 d.“

Pritarti

Komiteto siūlymas:

Įstatymo projekto 19 straipsnio 7 dalį išdėstyti taip:

7. Valstybinė energetikos reguliavimo taryba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio straipsnio 1 dalyje nurodyto šio įstatymo įsigaliojimo dienos informuoja nepriklausomus tiekėjus apie tai, kad nepriklausomi tiekėjai, kuriems licencija ar leidimas vykdyti nepriklausomo elektros energijos tiekėjo veiklą išduotas iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos ar šio straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka, privalo iki 2023 m. kovo 31 d. Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai pateikti visą reikalingą informaciją ir dokumentus apie šio įstatymo 4, 9 ir 10 straipsniuose išdėstytuose Elektros energetikos įstatymo 16, 46 ir 463 straipsniuose nustatytų reikalavimų (toliau šioje dalyje – Elektros energetikos įstatymo nustatyti reikalavimai) įvykdymą. Valstybinė energetikos reguliavimo taryba, iš nepriklausomo tiekėjo gavusi informaciją ir dokumentus apie Elektros energetikos įstatymo nustatytų reikalavimų įvykdymą, ne vėliau kaip iki 2023 m. balandžio 30 d. priima sprendimą, ar nepriklausomas tiekėjas atitinka Elektros energetikos įstatymo nustatytus reikalavimus. Jeigu Valstybinė energetikos reguliavimo taryba nustato, kad nepriklausomas tiekėjas neatitinka Elektros energetikos įstatymo nustatytų reikalavimų,  Valstybinė energetikos reguliavimo taryba panaikina nepriklausomo teikėjo licencijos ar leidimo vykdyti nepriklausomo elektros energijos tiekėjo veiklą galiojimą nuo 2023 m. gegužės 1 d.

22.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

19

8

 

22. Projekto 19 straipsnio 8 dalies nuostata po kablelio dėstytina taip: „valstybinė energetikos reguliavimo taryba panaikina nepriklausomo tiekėjo licencijos ar leidimo vykdyti nepriklausomo elektros energijos tiekėjo veiklą galiojimą nuo 2023 m. gegužės 1 d.“

Pritarti

Komiteto siūlymas:

Įstatymo projekto 19 straipsnio 8 dalį išdėstyti taip:

„8. Jeigu nepriklausomi tiekėjai šio straipsnio 7 dalyje nustatytu terminu nepateikė Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai visos minėtos informacijos ir dokumentų, Valstybinės energetikos reguliavimo taryba panaikina nepriklausomo tiekėjo licencijos ar leidimo vykdyti nepriklausomo elektros energijos tiekėjo veiklą galiojimą nuo 2023 m. gegužės 1 d.“

23.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

19

10

 

23. Projekto 19 straipsnio 10 dalyje vietoje formuluotės „Šio įstatymo 7 straipsnio 3 dalies nuostatos ir 8 straipsnio 2–3 dalies nuostatos“ įrašytina formuluotė „Šio įstatymo 7 straipsnio 3 dalyje išdėstytos Elektros energetikos įstatymo 43 straipsnio 101 dalies ir šio įstatymo 8 straipsnio 2 ir 3 dalyje išdėstytos Elektros energetikos įstatymo 44 straipsnio 6 ir 7 dalies nuostatos“.

Pritarti

 

24.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

19

11

 

24. Projekto 19 straipsnio 11 dalyje, atsižvelgus į tai, kad dvišalės sutartys sudaromos abiejų šalių susitarimu, o ne vienašališkai pasirašomos vienos iš šalių, vietoje formuluotės „sutarčių ir (ar) kitų dokumentų, kuriuose numatomas elektros energijos persiuntimo atnaujinimo terminas, pakeitimo arba naujų persiuntimo paslaugų teikimo sutarčių ar kitų dokumentų pasirašymo, ir iki 2025 m. birželio 30 d. pasirašo minėtų sutarčių ar kitų dokumentų pakeitimus arba naujas sutartis ar kitus dokumentus“ siūlytina įrašyti formuluotę „sutarčių ir (ar) kitų dokumentų, kuriuose numatomas elektros energijos persiuntimo atnaujinimo terminas, pakeitimo arba naujų persiuntimo paslaugų teikimo sutarčių sudarymo ar kitų dokumentų išdavimo. Nurodytos sutartys ar kiti dokumentai turi būti pakeisti arba naujos sutartys sudarytos ar kiti dokumentai išduoti iki 2025 m. birželio 30 d.“

Pritarti

Patikslinta siūlomo Įstatymo projekto 19 straipsnio 11 dalis ir vietoje žodžių „sutarčių ir (ar) kitų dokumentų, kuriuose numatomas elektros energijos persiuntimo atnaujinimo terminas, pakeitimo  arba naujų persiuntimo paslaugų teikimo sutarčių ar kitų dokumentų pasirašymo, ir iki 2025 m. birželio 30 d. pasirašo minėtų sutarčių ar kitų dokumentų pakeitimus arba naujas sutartis ar kitus dokumentus“ įrašyti žodžiai „sutarčių ir (ar) kitų dokumentų, kuriuose numatomas elektros energijos persiuntimo atnaujinimo terminas, pakeitimo arba naujų persiuntimo paslaugų teikimo sutarčių sudarymo ar kitų dokumentų išdavimo. Nurodytos sutartys ar kiti dokumentai turi būti pakeisti arba naujos sutartys sudarytos ar kiti dokumentai išduoti iki 2025 m. birželio 30 d.“

Komiteto siūlymas:

Įstatymo projekto 19 straipsnio 11 dalį išdėstyti taip:

„11. Vartotojai, kuriems energetikos ministro nustatyta tvarka yra suteikta elektros energijos persiuntimo patikimumo ir aprūpinimo elektros energija atkūrimo trukmės (toliau – patikimumo kategorija) I ar II patikimumo kategorija ir kurie siekia užsitikrinti didesnio patikimumo aprūpinimą elektros energija, elektros įrenginių prijungimą prie elektros tinklų reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka iki 2024 m. birželio 30 d. kreipiasi į skirstomųjų tinklų operatorių dėl reikiamų techninių sprendinių (papildomo elektros energijos šaltinio, išskyrus autonominius elektros energijos šaltinius) įgyvendinimo ir galiojančių persiuntimo paslaugų teikimo sutarčių ir (ar) kitų dokumentų, kuriuose numatomas elektros energijos persiuntimo atnaujinimo terminas, pakeitimo arba naujų persiuntimo paslaugų teikimo sutarčių sudarymo ar kitų dokumentų išdavimo. Nurodytos sutartys ar kiti dokumentai turi būti pakeisti arba naujos sutartys sudarytos ar kiti dokumentai išduoti iki 2025 m. birželio 30 d.“.

25.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

19

14

 

25. Projekto 19 straipsnio 14 dalyje vietoje formuluotė „sutartais būdais turi vartotojui pateikti“ taisytina, nes neaišku, su kuo turi būti sutarta dėl atnaujintų nuosavybės ribų aktų pateikimo būdų.

Pritarti

Patikslinta siūlomo Įstatymo projekto 19 straipsnio 14 dalies formuluotė numatant, kad skirstomųjų tinklų operatorius teisės aktų reglamentuojančių vartotojų informavimą, nustatyta tvarka ir (ar) su vartotojais sudarytose sutartyse sutartais būdais vartotojams pateiks atnaujintus nuosavybės ribų aktus.

Komiteto siūlymas:

Įstatymo projekto 19 straipsnyje dėstomą 14 dalį išdėstyti taip:

„14. Jeigu šio straipsnio 11 ir 12 dalyse nurodyti vartotojai iki 2025 m. gruodžio 31 d. nesudarys naujų ir (ar) nepakeis galiojančių persiuntimo paslaugų teikimo sutarčių ir (ar) kitų dokumentų, kuriuose numatomas elektros energijos persiuntimo atnaujinimo terminas ir vartotojo elektros įrenginių prijungimo prie skirstomųjų elektros tinklų schema, skirstomųjų tinklų operatorius teisės aktų, reglamentuojančių vartotojų informavimą, nustatyta tvarka ir (ar) su vartotojais sudarytose sutartyse sutartais būdais turi vartotojui pateikti atnaujintus nuosavybės ribų aktus su informacija apie numatomą elektros energijos persiuntimo atnaujinimo terminą bei vartotojo elektros įrenginių prijungimo prie skirstomųjų elektros tinklų schemą tiesiogine skirstymo linija ir (ar) rezervine linija, kaip jos apibrėžiamos energetikos ministro tvirtinamose elektros įrenginių įrengimo taisyklėse.“

26.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-11-14

19

15

 

26. Projekto 19 straipsnio 15 dalyje vietoje žodžio „pasirašo“ įrašytinas žodis „sudaro“.

 

Pritarti

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: -

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: -

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo narys Andrius Bagdonas,

2022-11-24

7 (43)

3

(101)

 

Argumentai:

Šiuo metu galiojantis teisinis reguliavimas yra ydingas, kadangi kuria diskriminacinę aplinką Lietuvos vartotojų atžvilgiu – visi elektros energijos vartotojai, nepasirinkę nepriklausomo elektros tiekėjo, yra automatiškai priskiriami visuomeniniam elektros energijos tiekimui, o sprendimą dėl nepriklausomo tiekėjo priimti gali iki 2026 m. sausio. Prognozuojama, jog iki numatyto termino Lietuvoje bus įrengta pakankamai saulės ir vėjo parkų, todėl elektros energija bus pigesnė nei yra dabar.

Tuo tarpu, vartotojai, sudarę sutartis su UAB „Perlas Energija“, kurios buvo vienašališkai nutrauktos įmonei sustabdžius veiklą, yra automatiškai perkeliami į garantinį tiekimą užtikrinantį „Energijos skirstymo operatorių“ (ESO), kuris siūlo didesnes kainas, lyginant su visuomeniniu tiekėju. Šie vartotojai taip pat yra įpareigoti pasirinkti nepriklausomą elektros energijos tiekėją per pusės metų laikotarpį, neatsižvelgiant į tai, jog prognozuojama, kad per tokį sąlyginai trumpą laiko tarpą elektros energijos kaina neturėtų ženkliai kisti vartotojų naudai.

Atsižvelgiant į įvardintus argumentus, siūloma suvienodinti sąlygas visiems Lietuvos elektros energijos vartotojams, įskaitant ir buvusius UAB „Perlas Energija“ klientus, perkeliant juos iš garantinį tiekimą užtikrinančio „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) į visuomeninį tiekimą ir sudarant galimybes nepriklausomą elektros energijos tiekėją pasirinkti per trejų metų terminą.

 

Pasiūlymas:

Papildyti 43 straipsnį 101 dalimi:

„101. Vartotojųai, kuriems garantinis tiekimas užtikrinamas dėl to, kad jų pasirinktas nepriklausomas tiekėjas nevykdo prisiimtų įsipareigojimų tiekti elektros energiją sutartomis su vartotojais sąlygomis, nutraukia veiklą arba elektros energijos pirkimo–pardavimo sutartį, arba elektros energijos pirkimo–pardavimo ir persiuntimo paslaugos teikimo sutartį, yra automatiškai grąžinami į visuomeninį tiekimą, kol nepasirinks naujo nepriklausomo tiekėjo arba nesueis šio įstatymo 43 straipsnio 1 dalies 3 punkte numatytas terminas duomenys nepriklausomiems tiekėjams teikiami šio įstatymo 44 straipsnio 7 dalyje nustatyta tvarka.“

Pritarti

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

       1.            1

Energetikos ir darnios plėtros komisija,

2022-11-23

9

2

 

Argumentai:

Projekto 9 straipsnio 2 dalyje dėstomoje keičiamo įstatymo 46 straipsnio 7 dalyje vartojama formuluotė „Tarybos parengtų nepriklausomo tiekėjo veiklos rizikų valdymo gairių nustatyta tvarka“ tikslintina atsižvelgus į tai, kad teisinę reikšmę turi ne Tarybos parengtos, o patvirtintos gairės, tuo labiau, kad jose nustatoma privaloma tvarka, kuria vadovaujantis rengiamas ir Tarybai teikiamas nepriklausomo tiekėjo veiklos rizikų valdymo planas. Be to, paskutiniame sakinyje išbrauktinas perteklinis žodis „Parengtas“, nes atnaujinamas turi būti Tarybai pateiktas nepriklausomo tiekėjo veiklos rizikų valdymo planas.

Pasiūlymas:

Įstatymo projekto 9 straipsnyje dėstomo įstatymo 46 straipsnio 7 dalį išdėstyti taip:

„7. Nepriklausomas tiekėjas, vykdydamas nepriklausomo elektros energijos tiekimo veiklą, Tarybos parengtų patvirtintų nepriklausomo tiekėjo veiklos rizikų valdymo gairių nustatyta tvarka rengia ir Tarybai teikia nepriklausomo tiekėjo veiklos rizikų valdymo planą. Nepriklausomo tiekėjo veiklos rizikų valdymo plano tikslas – nustatyti, įvertinti nepriklausomo tiekėjo veiklos rizikas, numatyti rizikų valdymo priemones ir nepriklausomą elektros energijos tiekimo veiklą vykdančio asmens pasirengimą valdyti veiklos rizikas. Parengtas nepriklausomoNepriklausomo tiekėjo veiklos rizikų valdymo planas atnaujinamas kartą per kalendorinius metus, išskyrus šio straipsnio 8 dalyje nurodytaisnurodytus atvejus, ir teikiamas Tarybai.“

Pritarti

 

         2.             

Energetikos ir darnios plėtros komisija,

2022-11-23

14

7

 

Argumentai:

Siekiama ištaisyti projekto 14 straipsniu keičiamo 71 straipsnio 7 dalyje likusią techninę klaidą – neteisingą nuorodą.

Pasiūlymas:

Projekto 14 straipsniu keičiamo įstatymo 71 straipsnio 7 dalį išdėstyti taip:

„7. Šio straipsnio 4 ir 5 ir 6 dalys netaikomos, kai tinklų priežiūros darbai atliekami siekiant išvengti avarijos, sutrikimo ar gedimų elektros energetikos sistemoje ar tinklų operatoriaus elektros tinkle, likviduoti patirtą avariją, sutrikimus ar gedimus arba Energetikos įstatyme nustatyta tvarka paskelbus ekstremaliąją energetikos padėtį, kai reikia vykdyti tinklų naudotojų avarinius atjungimus pagal avarinių atjungimų grafikus.“

Pritarti

 

       3.            1.

Energetikos ir darnios plėtros komisija,

2022-11-23

16

 

 

Argumentai:

Projekto 16 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 721 straipsnio 4 dalis nustato kompensacijos už elektros energijos persiuntimo nutrūkimą išmokėjimo sąlygas. Siūloma tikslinti paskutinio sakinio nuostatą, jog priskaičiuotos kompensacijos nebemokamos.

Pasiūlymas:

Įstatymo projekto 16 straipsnyje dėstomos keičiamo įstatymo 721 straipsnio 4 dalies paskutinį sakinį išdėstyti taip:

Einamaisiais kalendoriniais metais vartotojui priskaičiuotos kompensacijos dalis, viršijanti šioje straipsnio dalyje nurodytą metinę vienam vartotojo objektui galimą išmokėti kompensacijos sumą, nėra mokama.“

Pritarti

 

       4.            2.

Energetikos ir darnios plėtros komisija,

2022-11-23

 

 

 

Kadangi Vyriausybės parengtu įstatymo projektu Nr. XIVP-2231, kaip ir 2022 m. rugsėjo 15 d. pateiktu įstatymo projektu Nr. XIVP-1971, siekiama griežtinti nepriklausomų elektros energijos tiekėjų reglamentavimą, siūlytina šiuos projektus apjungti.

Pritarti

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): pritarti komiteto  patobulintam įstatymo projektui Nr.XIVP-2231(2), sujungus Elektros energetikos įstatymo Nr. VIII-1881 2, 7, 9, 16, 17, 20, 43, 44, 46, 51, 69, 71, 72(1), 75(1) straipsnių ir vienuoliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo, Įstatymo papildymo 46(3) ir 72(1) straipsniais ir 71(1) straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektą Nr. XIVP-2231 su Elektros energetikos įstatymo Nr. VIII-1881 21 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-1971, ir  komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

 1.

Ekonomikos komitetas,

2022-11-30

9

6

7

Argumentai:

Siekiant teisinio aiškumo, siūlome suderinti Elektros energetikos įstatymo Nr. VIII-1881 2, 7, 9, 16, 17, 20, 43, 44, 46, 51, 69, 71, 72(1), 75(1) straipsnių ir vienuoliktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo, Įstatymo papildymo 46(3) ir 72(1) straipsniais ir 71(1) straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projekto Nr. XIVP-2231 2 straipsniu keičiamo 21 straipsnio nuostatas su  Energetikos įstatymo Nr. IX-884 19(2) ir 21 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-2230 9 straipsniu keičiamo  46 straipsnio nuostatomis, siūlome 46 straipsnio 6 dalį papildyti nauju 7 punktu, nustatant pareigą Tarybai teikti informaciją apie įsiteisėjusią teismo nutartį iškelti bankroto bylą ar apie priimtą kreditorių susirinkimo nutarimą dėl bankroto procedūros atlikimo ne teismo tvarka.

Elektros energetikos įstatymo atitinkamų straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-2231 dėstomo Elektros energetikos įstatymo 46 straipsnio 6 dalies 7 punktą išdėstyti taip:

Pasiūlymas:

Įstatymo projekto 9 straipsnio 6 dalį papildyti 7 punktu ir jį išdėstyti taip:

       „7) ne vėliau kaip per 2 darbo dienas pranešti Tarybai apie įsiteisėjusią teismo nutartį iškelti bankroto bylą ar apie priimtą kreditorių susirinkimo nutarimą dėl bankroto procedūros atlikimo ne teismo tvarka.

Pritarti

 

2.

Ekonomikos komitetas,

2022-11-30

10

7

1

Argumentai:

Siekiant teisinio aiškumo, siūloma nurodyti, kad vienašališkai nutraukiama ne nepriklausomo tiekėjo veikla, o sutartis.

Pasiūlymas:

Įstatymo projekto 10 straipsnio įstatymo 7 dalies 1 punktą išdėstyti taip:

1) nepriklausomas tiekėjas nevykdo prisiimtų įsipareigojimų tiekti elektros energiją sutartomis su buitiniais vartotojais sąlygomis nutraukia veiklą arba vienašališkai nutraukia elektros energijos pirkimo–pardavimo sutartį, arba elektros energijos pirkimo–pardavimo ir persiuntimo paslaugos teikimo sutartį, išskyrus atvejus, jeigu nepriklausomas tiekėjas nevykdo prisiimtų įsipareigojimų tiekti elektros energiją sutartomis su buitiniais vartotojais sąlygomis arba vienašališkai nutraukia elektros energijos pirkimo–pardavimo sutartį arba elektros energijos pirkimo–pardavimo ir persiuntimo paslaugos teikimo sutartį dėl to, kad buitinis vartotojas nevykdo ar netinkamai vykdo sutartinius įpareigojimus ir tai yra esminis sutarties pažeidimas;

Pritarti

 

8. Balsavimo rezultatai:  pritarta bendru sutarimu (balsavime dalyvavo 12 komiteto narių).

9. Komiteto paskirti pranešėjai:  Kazys Starkevičius, Arvydas Nekrošius.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė:  .

            PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                         Kazys Starkevičius                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė

Komiteto biuro patarėja (ES) Rasa Ona Duburaitė