ORIGINALAS PAŠTU NESIUNČIAMAS
EUROPOS TEISĖS DEPARTAMENTASPRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS
Biudžetinė įstaiga, Vilniaus g. 23-7A, LT-01402 Vilnius, tel. 8 706 63 687, faks. 8 706 63 679, el. p. [email protected]. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188600362
|
2014-10- |
Nr. |
|||
|
Į 2014-09-22 |
Nr. (6.3-02)-6K-1407410 |
Lietuvos Respublikos finansų ministerijai
dėl lietuvos respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo Nr. IX‑574 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto atitikties europos sąjungos teisei
Išnagrinėję Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2014 m. rugsėjo 22 d. raštu Nr. (6.3-02)-6K-1407410 pateiktą derinti Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo Nr. IX‑574 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (toliau – Įstatymo projektas), teikiame šias pastabas ir pasiūlymus:
1. Vadovaujantis Lietuvos banko įstatymo 31 straipsniu (šio straipsnio redakcija, įsigaliosiančia nuo euro įvedimo), orientacinius euro ir pagrindinių užsienio valiutų santykius skelbia Europos centrinis bankas. Pagal Euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymo 16 straipsnį teisės akte esančios nuorodos į Lietuvos banko nustatomą ir skelbiamą oficialų lito kursą užsienio valiutų atžvilgiu (Lietuvos banko nustatytą lito ir užsienio valiutų santykį) turėtų būti keičiamos nuorodomis į Europos centrinio banko paskelbtus orientacinius euro ir užsienio valiutų santykius, o tais atvejais, kai orientacinių užsienio valiutų ir euro santykių Europos centrinis bankas neskelbia, - nuorodomis į Lietuvos banko nustatomus ir skelbiamus orientacinius euro ir užsienio valiutų santykius. Atsižvelgdami į tai, kad Įstatymo projektu keičiamame Buhalterinės apskaitos įstatymo 5 straipsnyje siūloma numatyti galimybę vadovautis „<...> rinkos euro ir užsienio valiutos santykiu, paskelbtu visuotinai pripažintuose rinkos informacijos šaltiniuose, kurių informacija nuolat skelbiama ir yra prieinami ankstesnių laikotarpių duomenys“, pažymime, kad kyla abejonių dėl nurodytos nuostatos suderinamumo su aukščiau nurodytomis Euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymo nuostatomis.
2. Pažymėtina, kad įvertinus Įstatymo projektą, jo aiškinamąjį raštą nėra aiškus sąvokos „visuotinai pripažinti rinkos informacijos šaltiniai, kurių informacija nuolat skelbiama ir yra prieinami ankstesnių laikotarpių duomenys“ turinys. Pažymėtina, kad nurodytos sąvokos neapibrėžtumas gali kelti problemų taikant Buhalterinės apskaitos įstatymo 5 straipsnio nuostatas, todėl Įstatymo projektas turėtų būti tikslinamas.
3. Atkreipiame dėmesį į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (SESV) 127 straipsnio 4 dalies ir 1998 m. birželio 29 d. Tarybos sprendimo 98/415/EB dėl nacionalinių institucijų konsultavimosi su Europos centriniu banku teisės akto projekto nuostatų klausimais (toliau – Tarybos sprendimas 98/415/EB) 2 straipsnio 1 dalies nuostatas, kurios valstybes nares įpareigoja konsultuotis su Europos Centriniu Banku (toliau – ECB) dėl visų teisės aktų projektų, susijusių su ECB kompetencija, įskaitant teisės aktų projektus, susijusius su valiutos klausimais. Atsižvelgdami į tai, kas nurodyta, taip pat vadovaudamiesi SESV 3 straipsniu, kuris numato, kad Sąjunga turi išimtinę kompetenciją pinigų politikos srityje valstybėms narėms, kurių valiuta yra euro, pažymime, kad teikiamas Įstatymo projektas turėtų būti derinamas su ECB.
Generalinio direktoriaus pavaduotojas Karolis Dieninis
Vytautė Kazlauskaitė-Švenčionienė, tel. 8 706 63 683, el. p. [email protected]