LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

ŪKININKO ŪKIO ĮSTATYMO NR. VIII-1159 8, 81 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR 7 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS

ĮSTATYMO projekto

 

2020-04-23 Nr. XIIIP-4735

Vilnius

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Lietuvos Respublikos Konstitucijai, galiojantiems įstatymams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.         Projekto 1 straipsniu siūloma pripažinti netekusiu galios Ūkininko ūkio įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 7 straipsnį, kuriame nustatyta, kokius konkrečiai dokumentus ūkininko ūkį registruojančiam subjektui privalo pateikti asmuo, siekiantis savo ūkį įregistruoti Ūkininkų ūkių registre. Projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad  „atsižvelgiant į tai, kad valstybės įmonės Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro ir savivaldybių administracijos darbuotojams atsirado galimybė skaitmenizuoti pateiktus duomenų teikėjų prašymus bei prie jų pridedamus dokumentus ir juos sukelti į skaitmenizuotų duomenų bazę, todėl siūloma atsisakyti registro nuostatuose nurodyto reikalavimo ūkininkų pateiktus popierinius prašymus saugoti ūkininko ūkio byloje“. Pastebėtina, kad nors vadovaujantis projekto aiškinamuoju raštu teikiamu įstatymo projektu yra siekiama atsisakyti perteklinio reikalavimo registro duomenų teikėjams kartu su teikiamais dokumentais pateikti ir popierines dokumentų kopijas, projekto nuostatose minėtas aiškinamojo rašto tikslas neatsispindi. Projektu nėra reglamentuojama subjektų teisė vietoje popierinių dokumentų kopijų registro tvarkytojui teikti jų skaitmenizuotas kopijas. Tuo tarpu minėtą keičiamo įstatymo straipsnį pripažinus netekusiu galios, liktų neaišku, kokius dokumentus (neatsižvelgiant į jų pateikimo formą) reikia pateikti registro tvarkytojui, norint įregistruoti ūkininko ūkį. Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytas aplinkybes, kyla abejonių, ar, priėmus įstatymą, būtų pasiekti projekto aiškinamajame rašte nurodyti projekto tikslai. Projekto nuostatas siūlytina tikslinti taip, kad būtų aišku, kokius dokumentus fizinis asmuo, siekiantis įregistruoti ūkį, turėtų pateikti ūkininkų ūkius registruojančiam subjektui.

2. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje bei projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 81 straipsnyje vartojama sąvoka ,,registro tvarkymo įstaiga”. Atkreipiame dėmesį, kad šios sąvokos turinys nėra atskleistas nei keičiamame įstatyme, nei teikiamame įstatymo projekte. Keičiamo įstatymo 6 straipsnio 1 dalyje nurodoma, kad Ūkininkų ūkių registro valdytoja yra Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, o ūkius Ūkininkų ūkių registre registruoja savivaldybės administracija Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka. Nėra aišku, ar ,,registro tvarkymo įstaigomis“ būtų laikomos aukščiau minėtos savivaldybių administracijos, ar ši sąvoka apimtų kitus subjektus. Siekiant teisinio aiškumo ir teisinio reguliavimo nuoseklumo, siūlytina sąvoką „registro tvarkymo įstaiga“ patikslinti arba atskleisti šios sąvokos turinį.

 

 

Departamento direktorius                                                                                                  Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

M. Masteikienė, tel. (8 5) 239 6843, el. p. [email protected]

S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]