LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ TEISMŲ ĮSTEIGIMO ĮSTATYMO NR. VIII-1030 2 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2021-06-11 Nr. XIVP-571

Vilnius

 

Įvertinę teikiamo įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:

1.    Projekto 2 straipsnio 2 dalyje siūloma  nustatyti, kad ,,Šio įstatymo nuostatos neturi įtakos iki jo įsigaliojimo į Vilniaus apygardos administracinio teismo ir į Regionų apygardos administracinio teismo atitinkamus teismo rūmus paskirtų teisėjų įgaliojimų vykdymui”. Vertinamojoje projekto nuostatoje siūlomo įtvirtinti teisinio reguliavimo tikslas nėra pakankamai aiškus. Pažymėtina, kad teikiamu įstatymo projektu nėra siūloma reglamentuoti teisėjų įgaliojimų, jų apimties ar turinio pasikeitimų. Tuo atveju, jeigu turimas tikslas nustatyti, kad teisėjų, iki įstatymo įsigaliojimo paskirtų į Vilniaus apygardos administracinio teismo ir į Regionų apygardos administracinio teismo atitinkamus teismo rūmus įgaliojimų apimtis ar turinys, įsigaliojus įstatymui, nesikeičia, tai projekto nuostatas reikėtų atitinkamai patikslinti.

2.    Projekto 2 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad  ,,įsigaliojus šiam įstatymui į Vilniaus apygardos administracinį teismą ir į Regionų apygardos administracinio teismo atitinkamus teismo rūmus paskirti teisėjai yra laikomi paskirtais į Lietuvos apygardos administracinį teismą”. Atkreipiame dėmesį, kad projekto 4 straipsnyje siūloma nustatyti, kad nuo 2023 m. sausio 1 d. Vilniaus apygardos administracinio teismo pavadinimas pakeičiamas į Lietuvos apygardos administracinį teismą. Atsižvelgiant į tai, manytina, kad, įsigaliojus įstatymui, teisėjai turėtų būti skiriami į Lietuvos apygardos administracinį teismą, bet ne į Vilniaus apygardos administracinį teismą ir į Regionų apygardos administracinio teismo atitinkamus teismo rūmus. Jeigu turimas tikslas nustatyti, kad iki įstatymo įsigaliojimo į Vilniaus apygardos administracinį teismą ir į Regionų apygardos administracinį teismą paskirti teisėjai, įsigaliojus įstatymui, yra laikomi paskirtais į Lietuvos apygardos administracinį teismą, tai projekto nuostatas reikėtų patikslinti.

                   Be to, atkreipiame dėmesį, kad kartu su teikiamu įstatymo projektu teikiamame Administracinių teismų reorganizavimo įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-572 5 straipsnio 4 dalyje siūloma nustatyti, kad iki 2022 m. gruodžio 31 d. paskirti reorganizuojamų ir reorganizavime dalyvaujančių Vilniaus apygardos administracinio teismo ir Regionų apygardos administracinio teismo teisėjai laikomi paskirtais į Lietuvos apygardos administracinį teismą. Taigi pastarajame projekte siūloma nustatyti, kad ne į atitinkamus Regionų apygardos administracinio teismo rūmus paskirti teisėjai, bet į Regionų apygardos administracinį teismą iki 2022 m. gruodžio 31 d. paskirti teisėjai būtų laikomi Lietuvos apygardos administracinio teismo teisėjais. Atsižvelgus į tai, abiejų projektų nuostatas reikėtų suderinti tarpusavyje.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                         Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

M. Masteikienė, tel. (8 5) 239 6843, el. p [email protected]

S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]

D. Zebleckis, tel. (8 5) 239 6906, el. p. [email protected]