A black and white logo of a knight on a horse  Description automatically generated

LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 38, LT-01104 Vilnius, tel.: +370 706 64 845,
el. p. kanc@eimin.lt, http://eimin.lrv.lt.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188621919

                                                                                       

Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijai

 

2025-01-

Nr.

 

Į 2024-12-12

Nr. 2D-4296

 

 

 

 

DĖL Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo Nr. IX-1826 2, 5, 6, 7, 8 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto DERINIMO

 

 

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija išnagrinėjo Jūsų pateiktą derinti Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo Nr. IX-1826 2, 5, 6, 7, 8 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą (toliau – Projektas). Informuojame, kad pagal kompetenciją teikiame šias pastabas ir pasiūlymus.

1.         Projekto 2 straipsnis papildomas nauja 10 dalimi, nustatant naują sąvoką „tinkamas sąlygų pritaikymas“. Nauja sąvoka nurodo, kad ūkio subjektas, šalindamas kliūtis ar keisdamas aplinkybes, siekdamas užtikrinti asmenims su negalia galimybę naudotis visomis žmogaus teisėmis ir pagrindinėmis laisvėmis, neturi patirti nepagrįstos ar perteklinės naštos. Tačiau nėra aišku, kaip praktikoje ši nuostata būtų įgyvendinama, kokiais reikalavimais ar sąlygomis ūkio subjektui tektų vadovautis ir įvertinti, ar jo pastangos pakeisti tam tikras aplinkybes nesukels būtent nepagrįstos ar perteklinės administracinės ar prisitaikymo prie reguliavimo naštos. Pažymėtina, kad esmines ūkinės veiklos sąlygas, draudimus ir ribojimus, darančius esminį poveikį ūkinei veiklai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo praktika (pvz., 2006 m. gegužės 31 d. nutarimas byloje Nr. 42/03), galima nustatyti tik įstatymu. Nagrinėjamu atveju, Projektu turi būti nustatyti esminiai ir aiškūs ūkinės veiklos reikalavimai, o poįstatyminiuose teisės aktuose jie gali būti detalizuojami, gali būti reglamentuojama jų įgyvendinimo tvarka. Atsižvelgiant į tai, siūlytume šios nuostatos dalies atsisakyti arba patikslinti, nurodant, kas būtų laikoma nepagrįsta ar pertekline našta.

2.         Neaišku, kuo skiriasi Projekto 8 straipsnio 3 dalies nuostata  nuo šiuo metu galiojančios 8 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostatos. Manytina, kad siūloma nuostata iš esmės nesukuria naujo reguliavimo bei išsamiau nedetalizuoja 8 straipsnio 1 dalies 1 punkto, todėl kyla abejonių dėl jos tikslingumo. Pagal Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 2 straipsnio 6 punktą,  teisėkūroje vadovaujamasi aiškumo principu, reiškiančiu, kad teisės aktuose nustatytas teisinis reguliavimas turi būti logiškas, nuoseklus, glaustas, suprantamas, tikslus, aiškus ir nedviprasmiškas.

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministerijos kancleris                                                                                                    

 

 

 

Rasa Steikūnienė, tel. +370 660 74 843, el. p. Rasa.Steikuniene@eimin.lt

Eglė Bajorinė, tel. +370 637 56 852, el. p. Egle.Bajorine@eimin.lt