PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINIŲ ĮMONIŲ ĮSTATYMO NR. IX-2251 PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-523

 

2017-05-22

Vilnius

 

 

Eil.

Nr.

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

str.

str. d.

p.

 

 

3

 

1

 

3

Argumentai: Korekcija būtina dėl to, kad iš šiuo metu Įstatymo projekte esančios normos nėra aišku, kas šiuo atveju laikytina darbuotojo ,,perdavimu“ – ar tai verslo (jo dalies) perdavimas ar tiesiog paslaugų teikimas kliento patalpose:

  1. Verslo ar jo dalies perdavimo atveju darbuotojų perdavimo santykiai patenka į 2001 m. kovo 12 d. ES tarybos direktyvos 2001/23/EB, Darbo kodekso ir kitų verslo perdavimą reglamentuojančių teisinių normų taikymo sritį, Įstatymo nuostatos žšiuo atveju netaikytinos arba galėtų būti taikomos tik tuomet, jei verslas perduodamas taip pat socialinei įmonei. Todėl šia prasme Įstatymo nuostata nelogiška;
  2. Paslaugų teikimo klientų patalpose atveju paslaugų versle dirbantys neįgalieji ir jų darbdaviai neturės jokios galimybės tęsti veiklos Įstatymo pagrindu. Didelė paslaugų verslo dalis organizuojama taip, kad paslaugos teikiamos kitos įmonės patalpose. Todėl draudimas teikti paslaugas, remiantis Įstatymo nuostatomis, paneigia pagrindinį Įstatymo tikslą – integruoti neįgaliuosius į darbo rinką bei apriboja Visuotinės žmogaus teisių deklaracijos 23 str. 1 dalyje įtvirtintą fundamentinę teisę į teisingas darbo sąlygas, diferencijuoja neįgaliuosius pagal jų darbo pobūdį, tokiu būdu diskriminuodamas paslaugų sektoriuje dirbančius neįgaliuosius.

Draudimas teikti paslaugas kliento patalpose svarbus ir dar vienu aspektu. Dalį klientų patalpose teikiamų paslaugų viešieji subjektai įsigyja pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 13 str. ir 91 str. (socialiai orientuoti viešieji pirkimai), kai pirkime dalyvauja tik socialinės įmonės ar neįgaliųjų socialinės įmonės.

Draudimas teikti paslaugas klientų patalpose prieštarauja aukščiau nurodytoms Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatoms ir daro jas deklaratyviomis ir realiai neįgyvendinamomis.

Taip pat tokia šios normos traktuotė diferencijuoja verslą ir sudaro išskirtines sąlygas naudotis Įstatymo nuostatomis tik prekių versle veikiantiems juridiniams asmenims ar verslo subjektams, kurie paslaugų teikimą organizuoja savo patalpose.

 

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti sekančiai:

,,3) iš veiklos, įtrauktos į socialinių įmonių neremtinų veiklos rūšių sąrašą, kurį tvirtina Vyriausybė ar jos įgaliota institucija, gautos pajamos per praėjusius kalendorinius metus sudaro ne daugiau kaip 20 procentų visų šio juridinio asmens pajamų, taip pat juridinis asmuo nevykdo laikinojo įdarbinimo veiklos, ar neteikia paslaugų kitai įmonei, kai paslaugų sutartyje numatytoms paslaugoms atlikti yra perduodami darbuotojai, kurie dirba kitos įmonės patalpose ir/ar naudoja kitos įmonės darbo priemones.“

 

Teikia:

Seimo nariai:                                                                                                              Valerijus Simulik

Dainius Gaižauskas

Algimantas Dumbrava

Artūras Skardžius