LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO NR. I-1491 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
2019-05-23 Nr. XIIIP-2970(2)
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 20 straipsnio 2 dalie konstrukcija „konfidencialia informacija gali būti komercinė (gamybinė) paslaptis ir konfidencialieji pasiūlymų aspektai, bet tuo neapsiribojant“ tikslintina. Pirma, sakinio struktūra tikslintina kalbos požiūriu. Antra, jei turimas omenyje nebaigtinis konfidencialios informacijos sąrašas, turėtų būti vartojama ne civilinėms sutartims būdinga terminija „įskaitant bet neapsiribojant“, o teisės aktams būdinga pavyzdinio sąrašo forma su elementu „pavyzdžiui“ sąrašo pradžioje arba „kita informacija, kuri <...>“ sąrašo pabaigoje.
Taip pat pažymėtina, kad projekto lyginamajame variante projektu teikiamas keičiamo įstatymo 20 straipsnio 2 dalies 1 pastraipos pakeitimas neatsispindi.
2. Projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 20 straipsnio 2 dalies 3 ir 4 punktuose siūloma atsisakyti nuostatų, kad informacija, kurią atskleidus būtų pažeisti Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimai, visais atvejais negalėtų būti laikoma konfidencialia. Atsisakius nuorodos į minėtą įstatymą, keičiamo įstatymo nesiūloma pildyti nuoroda į Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą. Toks pasiūlymas gali būti vertinamas kaip suponuojantis tiekėjo pasiūlyme ar kitoje pateiktoje informacijoje esančių asmens duomenų viešumą bei perkančiosios organizacijos pareigą keičiamame įstatyme nustatytais atvejais juos atskleisti tretiesiems asmenims. Turint omenyje, kad keičiamame įstatyme nėra kitų nuostatų, ribojančių perkančiosios organizacijos iš tiekėjų gautų asmens duomenų teikimą tretiesiems asmenims, svarstytina, ar siūlomas pakeitimas tikslingas ir tinkamas, o jei taip (pavyzdžiui, įvertinant, kad asmens duomenų apsaugos ir konfidencialumo apimtis skiriasi) – svarstytina galimybė, įvertinus platų įstatymą taikančių subjektų ratą, keičiamame įstatyme atskirai įtvirtinti nuostatas dėl asmens duomenų teikimo apribojimų vadovaujantis Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu tais atvejais, kai perkančioji organizacija privalo teikti iš tiekėjų gautą informaciją ar dokumentus.
3. Projekto 32 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 92 straipsnio 12 dalyje siūloma nustatyti, kad informacija, reikalinga įvertinti, ar perkančiosios organizacijos, veikiančios gynybos srityje, valdančios ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą ar veikiančios srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ketinama sudaryti pirkimo sutartis keltų grėsmę nacionalinio saugumo interesams, būtų teikiama kompetentingų institucijų, vadovaujantis Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme (toliau – Apsaugos įstatymas) nurodytais sandorių atitikties nacionalinio saugumo interesams kriterijais bei vertinama Apsaugos įstatymo nustatyta tvarka. Pažymime, kad Apsaugos įstatymo 12 ir 13 straipsniai nustato baigtinius sandorių bei subjektų atitikties nacionaliniam saugumui patikros pagrindų sąrašus, sandorius sudarančių nacionalinių subjektų sąrašus, o minėtose projekto nuostatose siūloma subjektų ir sandorių apimtis neatitinka Apsaugos įstatyme numatytos. Siekiant išvengti keičiamo įstatymo ir Apsaugos įstatymo normų tarpusavio prieštaravimų ar neatitikimų, siūlytina atitinkamai keisti ir Apsaugos įstatymą, į jį įtraukiant nuostatas, kad Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo nustatytais atvejais atliekama šiuose įstatymuose nustatytų subjektų ir sandorių atitikties nacionalinio saugumo interesams patikra.
Departamento direktorius Andrius Kabišaitis
M. Masteikienė, tel. (8 5) 239 6843, el. p. [email protected]
P. Žukauskas, tel. (8 5) 239 6832, el. p. [email protected]