NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO PAŽYMA

 

 

Projekto pavadinimas

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos didžiausių tarifų nustatymo kriterijų sąrašo ir Periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos 20152017 metams didžiausių tarifų sąrašo patvirtinimo“ projektas (toliau – Nutarimo projektas).

 

Projekto rengėjas

 

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija.

 

Projekto tikslas

 

Nutarimo projekto tikslas – patvirtinti periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos (toliau – paslauga) didžiausių tarifų nustatymo kriterijus ir paslaugos 20152017 metams didžiausius tarifus (toliau – tarifai). Atkreipiame dėmesį, kad siūlomi patvirtinti tarifai yra tokie patys, kokie  buvo patvirtinti 2012–2014 metams, tik pateikti eurais pagal Europos Sąjungos Tarybos neatšaukiamai nustatytą litų keitimo į eurus kursą – 1 euras už 3,45280 lito.

 

Siūlomo projekto poveikio įvertinimas

(teigiamos ir (ar) neigiamos pasekmės)

 

Poveikis pašto sričiai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poveikis kultūros sričiai

 

Teigiamas – pritarus Nutarimo projektui, bus užtikrintas ne tik universaliosios pašto paslaugos (toliau – UPP), bet ir periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugų prieinamumas ir nenutrūkstamas teikimas. Vis didesnis iššūkis UPP teikėjui tenka išlaikyti UPP tinklą, kai nuolat mažėja tradicinių pašto paslaugų kiekis. Kitų paslaugų teikimas naudojant turimą infrastruktūrą yra naudingas UPP teikėjui ir bendrai prisideda prie paslaugų kainų nedidinimo atitinkamu laikotarpiu.

Neigiamų numatomo teisinio reguliavimo pasekmių pašto sričiai nenumatoma.

 

Teigiamas – pritarus Nutarimo projektui, bus užtikrinta informacijos sklaida kaimo gyvenamosiose vietovėse, nepasikeis status quo, tarifai bus prieinami visiems periodinių leidinių leidėjams (ypač regioniniams ir vietiniams). Be to, bus sudarytos sąlygos, kad periodiniai leidiniai kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams nepabrangtų, prenumeruojamų periodinių leidinių skaičius mažėtų ne taip sparčiai.

Neigiamų numatomo teisinio reguliavimo pasekmių kultūros sričiai nenumatoma.

 

Poveikis ūkio sričiai

 

 

 

Teigiamas – pritarus nutarimo projektui, periodinių leidinių leidėjų finansinė ekonominė situacija nepasikeis, neiškils grėsmė jų tolesnei veiklai.

Neigiamų numatomo teisinio reguliavimo pasekmių ūkio sričiai nenumatoma.

 

 

Poveikis valstybės finansams

 

 

 

 

Teigiamų numatomo teisinio reguliavimo pasekmių nenumatoma.

Neigiamas – vidutinis metinis nuostolis 2012–2014 m. laikotarpiu sudaro apie 14,1 mln. Lt. Patvirtinus siūlomus paslaugos tarifus, prognozuojami paslaugos teikimo metiniai nuostoliai 2015–2017 m. laikotarpiu siektų apie 15,7 mln. Lt (visą 20152017 metų laikotarpį – apie 47–50 mln. Lt). Prognozuojama, kad kasmet periodinių leidinių prenumeratos skaičius gali mažėti apie 9–10 proc., todėl paslaugos teikimo nuostoliai gali didėti. Paslaugos teikimo nuostoliai kompensuojami iš Susisiekimo ministerijai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų. 2014 m. valstybės biudžete paslaugos teikimo nuostoliams kompensuoti numatyta 14,6 mln. Lt. Susisiekimo ministerijai 2015 m. reikalingi valstybės biudžeto asignavimai sudaro apie 29 mln. Lt (likusi nekompensuota suma yra 6,5 mln. Lt, 2014 m. – apie 14,6 mln. Lt,
2015 m. I pusm. – apie 7,9 mln. Lt).

 

Poveikis                          Poveikis administracinei naštai nenumatomas.

administracinei

naštai

 

Kita svarbi informacija

 

Status quo – kaimo gyvenamosiose vietovėse užtikrinama informacijos sklaida, paslaugos tarifai yra prieinami visiems periodinių leidinių leidėjams (ypač regioniniams ir vietiniams).  Paslaugos tarifai yra mažesni nei paslaugos teikimo sąnaudos, todėl reikalingos lėšos iš valstybės biudžeto paslaugos teikimo nuostoliams kompensuoti.

Kita galima alternatyva – nepritarti Nutarimo projektui ir siūlyti padidinti tarifus. Įgyvendinus šią alternatyvą, mažėtų lėšų poreikis iš valstybės biudžeto paslaugos teikimo nuostoliams kompensuoti, tačiau padidėtų galutinė periodinio leidinio kaina, sumažėtų periodinių leidinių prenumeratos skaičius kaimo gyvenamosiose vietovėse. Paslaugos tarifų padidinimas taip pat padarytų neigiamą įtaką periodinių leidinių leidėjams (ypač regioniniams ir vietiniams), kadangi jie patirtų didesnes sąnaudas. Pažymėtina, kad periodinių leidinių leidėjų sąnaudos didėtų atitinkamai tiek, kiek mažėtų poreikis iš valstybės biudžeto (pavyzdžiui, tarifus padidinus 30 proc., poreikis iš valstybės biudžeto mažėtų ir kiekvienais metais būtų apie 14,4 mln. Lt, atitinkamai didėtų periodinių leidinių leidėjų sąnaudos; tarifus padidinus 50 proc., poreikis iš valstybės biudžeto kiekvienais metais būtų apie 12,5 mln. Lt, atitinkamai didėtų periodinių leidinių leidėjų sąnaudos).

Nutarimo projekte tarifai pateikti eurais pagal Europos Sąjungos Tarybos neatšaukiamai nustatytą litų keitimo į eurus kursą – 1 euras už 3,45280 lito.

2015–2017 metams siūlomus patvirtinti tarifus perskaičiavus į eurus, dėl jų apvalinimo kai kurie tarifai nedaug (iki 5 proc.) sumažėtų arba padidėtų. Pagrindinė tokio tarifų pokyčio priežastis – didelės apimties periodinių leidinių atveju paslaugos tarifas apskaičiuojamas pridedant papildomus 0,04 Lt arba 0,03 Lt už kiekvieną papildomą periodinio leidinio spaudos lanką ar tam tikrą puslapių skaičių. Šiuos du dydžius perskaičiavus į eurus ir apvalinant juos iki dviejų skaičių po kablelio tikslumu, gaunamas toks pat dydis – 0,01 euro (0,034528 Lt), todėl vienų periodinių leidinių pristatymo tarifas nedaug sumažėtų, kitų – nedaug padidėtų. Be to, laikraščių, kai juos į universaliosios pašto paslaugos teikėjo nurodytas vietas atveža leidėjas ir pateikia universaliosios pašto paslaugos teikėjui (Nutarimo projekto 2 lentelė), kurių apimtis yra daugiau kaip 1, bet ne daugiau kaip 1,5 spaudos lanko, taip pat daugiau kaip 1,5, bet ne daugiau kaip 4 spaudos lankai, tarifai, juos perskaičiavus į eurus ir suapvalinus iki dviejų skaičių po kablelio tikslumu, tampa vienodi – 0,12 euro ir tarifas dėl minėto perskaičiavimo sumažėtų 3,6 proc.

 

Informacija apie asmenį ir instituciją, atsakingą už poveikio vertinimą

 

Vardas ir pavardė

Laura Žalėnienė

Pareigos

Informacinės visuomenės politikos departamento Pašto skyriaus vyresnioji specialistė, vykdanti skyriaus vedėjo funkcijas

Institucija (padalinys)

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija

Telefono numeris ir elektroninio pašto adresas

Tel. 239 3993, el. p. [email protected]