PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

ŽELDYNŲ ĮSTATYMO NR. X-1241 2, 3, 9, 10, 14, 15, 16, 18, 19 IR 20

STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

 ĮSTATYMO PROJEKTO  NR. XIIIP-1675

 

 

Eil

 

Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

 

str.

str.d.

p.

1.

7

 

2

 

Argumentai:

Siūlomame Įstatymo projekte (toliau- projektas) yra numatyta, jog Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka ekspertai  atliks želdinių būklės ekspertizę privačioje ir valstybinėje žemėje dėl želdinių istorinės, ekologinės, estetinės svarbos ir reikšmingumo visuomenei įvertinimo. Siūlymas ekspertizes atlikti privačioje, tiek visoje valstybinėje žemėje yra perteklinis, kadangi žemių savininkai, bei asmenys, kuriems įstatymo nustatyta tvarka yra suteikta teisė laikinai naudotis valstybinės žemės plotu (Dėl Valstybinės žemės suteikimo laikinai naudotis žemės ūkio veiklai  vykdyti tvarkos aprašo patvirtinimo 2012 m. kovo 16 d. Nr. 1P –(1.3)-112),  susidurtų su papildoma biurokratija, papildomu apmokestinimu bei korupcijos atvejais. Taip pat  tai gali stipriai apriboti savininkų teisę į nuosavybę, kurią saugo Lietuvos Respublikos (toliau- LR) Konstitucija. 

Pasiūlymas:

Pakeisti  įstatymo projekto 7 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

1.      ,, Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka želdinių būklės ekspertizę privačioje ir valstybinėje žemėje skirtoje viešosios paskirties rekreacijai ir poilsiui dėl želdinių istorinės, ekologinės, estetinės svarbos ir reikšmingumo visuomenei įvertinimo atlieka nepriklausomi ekspertai. Šių ekspertų sąrašą nustato Aplinkos ministerija‘‘.

2.

9

3

 

Argumentai:

Siūlomame projekte yra numatyta, jog ne miškų naudmenose, kai patvirtintas miško įveisimo projektas, taikomi Miškų įstatymo reikalavimai. Ne miško naudmenose, kai patvirtintas miško įveisimo projektas, taikyti miško įstatymo reikalavimus nėra pagrindo, kadangi Miškų įstatymo paskirtis – reglamentuoti miškų atkūrimą, apsaugą bei naudojimą, o remiantis projekto nuostata, Miškų įstatymas reglamentuotų ir ne miškų naudmenas.

Pasiūlymas:

Išbraukti  įstatymo projekto 9 straipsnio 3 dalį:

2. ,,Ne miškų naudmenose, kai patvirtintas miško įveisimo projektas, taikomi Miškų įstatymo reikalavimai‘‘.

3.

10

20

2

Argumentai:

Siūlomame  projekte yra numatyta, jog želdiniai priskiriami saugotiniems, jeigu jie auga kultūros paveldo objektų teritorijoje ir jos apsaugos zonoje. Projekte būtų tikslinga išskirti privačią namų valdą, kadangi, priešingu atveju, būtų stipriai apribojama savininkų teisė į nuosavybę, kurią saugo LR Konstitucija. 

Pasiūlymas:

Pakeisti  įstatymo projekto 10 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2.      ,,auga kultūros paveldo objektų teritorijoje ir jos apsaugos zonoje, išskyrus  privačią namų valdą ir/ar privačioje valdoje‘‘;

4.

10

20

7

Argumentai:

Siūlomame projekte yra numatyta, jog želdiniai priskiriami saugotiniems, kuomet jie auga miestų ir miestelių teritorijose. Manytina, kad siūlymas yra perteklinis, kadangi fiziškai apskaičiuoti kiekviename mieste ar miestelyje esančius želdinius  ir juos objektyviai įvertinti dėl didžiulių apimčių ir dėl to atsirandančių išlaidų būtų problematiška.

Pasiūlymas:

3.      ,,Išbraukti  įstatymo projekto 10 straipsnio 20 dalies, 7 punktą.

auga miestų ir miestelių teritorijoje;‘‘

5.

10

20

10

Argumentai:

Siūlomame projekte yra numatyta, jog želdiniai priskiriami saugotiniems, kuomet jie yra deklaruotuose laukuose augantys medžiai: ąžuolai, uosiai, klevai, liepos, gluosniai, guobiniai, kurių skersmuo 1.3 metro aukštyje yra didesnis kaip 16 centimetrų. Manytina, kad iš šio medžių sąrašo reikia išbraukti gluosnį, kadangi medis yra plačiai paplitęs visos Lietuvos mastu, taip pat tai  menkavertis medis, dažnai dirvožemio sausinimo sistemoms darantis žalą.

Pasiūlymas:

Pakeisti  įstatymo projekto 10 straipsnio 1 dalies, 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

4.      ,,yra deklaruotuose laukuose augantys medžiai: ąžuolai, uosiai, klevai, liepos, gluosniai,  guobiniai, kurių skersmuo 1,3 metro aukštyje yra didesnis kaip 16 centimetrų‘‘;

6.

20

2

2

Argumentai:

Siūlomame projekte yra numatyta, jog želdiniai priskiriami nesaugotiniems ir leidimo juos kirsti, kitaip pašalinti ar genėti nereikia, jeigu jie yra medžių savaiminukai, natūraliai išaugę krūmai, puskrūmiai ar krūmokšniai,  kurių skersmuo 1,3 m. aukštyje yra ne didesni kaip 8 cm. Šiuo metu projekte numatyta ne didesnė, kaip 8 cm skersmens riba yra nepagrįstai maža  ir siūloma ją padvigubinti iki ne didesnės  kaip 16 cm.

Pasiūlymas:

             Pakeisti  įstatymo projekto 20 straipsnio 2 dalies, 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

5.      ,,medžių savaiminukai, kurių skersmuo 1,3 m aukštyje yra ne didesnis kaip 8 16 cm, natūraliai išaugę krūmai, puskrūmiai ir krūmokšniai‘‘.

7.

20

2

5

Argumentai:

Siūlomame projekte yra numatyta, jog želdiniai priskiriami nesaugotiniems ir leidimo juos kirsti, kitaip pašalinti ar genėti nereikia, jeigu jie yra melioracijos grioviuose ir pylimų (polderių) šlaituose augantys želdiniai. Projekte visiškai nėra užsimenama apie sureguliuotus upelius,  kurie iš esmės yra melioracijos grioviai.

Pasiūlymas:

Pakeisti  įstatymo projekto 20 straipsnio 2 dalies, 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

6.      ,,Melioracijos grioviuose įskaitant sureguliuotus upelius ir pylimų (polderių) šlaituose augantys želdiniai‘‘.

8.

20

2

9

Argumentai:

Siūlomame projekte yra numatyta, jog želdiniai priskiriami nesaugotiniems ir leidimo juos kirsti, kitaip pašalinti ar genėti nereikia 8 išimtinais atvejais, tačiau projekte nėra išskirta privati valda ar privačių namų valda. Manytina, kad yra būtina, projektą papildyti nauju 9 punktu išskiriant privačią valdą ir/ar privačia namų valdą. Kadangi priešingu atveju būtų stipriai apribojama savininkų teisė į nuosavybę, kurią saugo LR Konstitucija. 

Pasiūlymas:

Papildyti įstatymo projektą nauju  20 straipsnio 2 dalies,  9 punktu ir jį išdėstyti taip:

7.      ,,Privačioje valdoje ir/ar privačių namų valdoje‘‘.

 

Teikia LR Seimo nariai:                                                                      Viktoras Rinkevičius

                                                                                                             Antanas Baura