Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto sprendimas
|
Argumentai,
pagrindžiantys sprendimą
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
1
|
2
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį
Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos
taisyklėms, teikiame šias pastabas.
1. Projekto 1 straipsnyje
nauja redakcija dėstomo Biudžetinių įstaigų įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje
siūloma nustatyti, kad šio įstatymo nuostatos netaikomos, jeigu konkrečių
biudžetinių įstaigų veiklą ar tam tikroje srityje veikiančių biudžetinių įstaigų
veiklą reglamentuojantys įstatymai kitaip nustato šių biudžetinių įstaigų
steigimą, pertvarkymą, pabaigą, veiklos organizavimą ar valdyseną. Tokia
formuluotė suponuoja, kad Biudžetinių įstaigų įstatymas turėtų tik bendrąsias
biudžetinių įstaigų veiklą reglamentuojančias teisės normas nustatančio
teisės akto statusą, jis neturėtų taikymo viršenybės jokio kito įstatymo,
kuris nustatytų bet kokio turinio specialias tam tikroje srityje veikiančių
biudžetinių įstaigų veiklos nuostatas, atžvilgiu. Kitaip sakant, bet kuris
kitas įstatymas galėtų paneigti bendrąsias teisės normas nustatančio
Biudžetinių įstaigų įstatymo nuostatas, ir nustatyti bet kokias kitokias –
specialias, biudžetinių įstaigų veiklos sąlygas. Pagal siūlomą reguliavimą,
pavyzdžiui, kitame įstatyme galės būti nustatyta, kad biudžetinei įstaigai
leidžiama būti kitų
juridinių asmenų dalyve, nors keičiamo įstatymo 4 straipsnio 6 dalies 1
punkte, atrodo, siekiama įtvirtinti universalų draudimą biudžetinei įstaigai
būti kitų juridinių asmenų dalyve; pagal siūlomą reguliavimą kitame įstatyme
galės būti nustatyta, kad biudžetinę įstaigą steigia, pavyzdžiui,
ministerija, nors keičiamo įstatymo 6 straipsnyje įtvirtinamas bendras
principas, kad valstybės biudžetinė įstaiga steigiama tik įstatymu arba
Vyriausybės nutarimu. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, bei preziumuojant,
kad Biudžetinių įstaigų įstatymas turėtų būti universalus, skėtinis,
aprėpiantis ir unifikuotai reglamentuojantis visose srityse veikiančių
biudžetinių įstaigų veiklą, svarstytina, ar keičiamame įstatyme neturėtų būti
įtvirtintas toks teisinio reguliavimo ir šio įstatymo taikymo viršenybės
modelis, pagal kurį tais atvejais, kai kiti įstatymai nustatytų kitokias
biudžetinių įstaigų steigimą, pertvarkymą, pabaigą, veiklos organizavimą ar valdyseną
reglamentuojančias nuostatas, būtų taikomos Biudžetinių įstaigų
įstatymo nuostatos, išskyrus atvejus, kai šis įstatymas pirmenybę suteiktų
kitų įstatymų normoms. Tokiu atveju tik būtent tam tikrose konkrečiose
Biudžetinių įstaigų įstatymo nuostatose, kuriose reglamentuojami teisiniai
santykiai, įstatymų leidėjo nuomone, galėtų skirtis ir būti reguliuojami
kitaip, turėtų būti nustatoma galimo įstatymo netaikymo išlygą nustatanti
formuluotė: „jeigu konkrečių biudžetinių įstaigų veiklą ar tam tikroje srityje
veikiančių biudžetinių įstaigų veiklą reglamentuojantys įstatymai nenustato
kitaip“ (suprantama, kad siekiant teisės akto glaustumo, turėtų būti įvedama
šios formuluotės santrumpa). Tokiu reguliavimu būtų pasiektas didesnis
skirtingose srityse veikiančių biudžetinių įstaigų veiklą reglamentuojančių
nuostatų unifikuotumas, vienodumas, būtų užkirsta galimybė nustatyti galimą
labai diferencijuotą biudžetinių įstaigų veiklos reglamentavimą, savotiškai
paneigiantį pačią Biudžetinių įstaigų įstatymo (toliau – keičiamas
įstatymas), kaip pagrindinio ir svarbiausio šios teisinės formos subjektų
veiklą reglamentuojančio teisės akto, prigimtį.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Į Teisės departamento pastabą
galėtų būti atsižvelgta tik įgyvendinus atskirą (naują) teisėkūros iniciatyvą,
prieš tai atlikus projekte numatomo teisinio reguliavimo pasekmių ex post
vertinimą ir inventorizavus visus galimos Biudžetinių įstaigų įstatymo ir
kitų įstatymų, reglamentuojančių konkrečių biudžetinių įstaigų ar
konkrečioje srityje veikiančių biudžetinių įstaigų veiklą, normų kolizijos
atvejus. Tokiu būdu būtų išvengta realios teisinio reguliavimo spragų
rizikos.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
2.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
2
|
2
|
|
|
2. Keičiamo įstatymo 2
straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad pagal savo prievoles biudžetinė
įstaiga atsako tik savo lėšomis, o jeigu biudžetinės įstaigos prievolėms
padengti lėšų nepakanka, prievolės padengiamos Civilinio proceso kodekse
nustatyta tvarka. Vertinant šią nuostatą, pažymėtina, kad Civilinio proceso
kodekso 668 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad išieškojimas gali būti
nukreiptas į biudžetinei įstaigai priklausančias lėšas. Taigi,
minėtame Civilinio proceso kodekso straipsnyje, nurodant biudžetinės įstaigos
lėšas, iš kurių gali būti atliekamas išieškojimas, vartojama šiek tiek
kitokia formuluotė. Be to, Civilinio proceso kodekso 668 straipsnio 2
dalyje nurodomas vienintelis atvejis, kada gali būti išieškoma ne tik iš
biudžetinės įstaigos lėšų, bet ir iš kito turto - kai vykdomas išieškojimas
iš įkeisto turto. Atsižvelgiant į tai, galima daryti išvadą, kad blanketinė
nuoroda į Civilinio proceso kodekse numatytą biudžetinių įstaigų prievolių
padengimo tvarką būtų faktiškai niekinė, nes Civilinio proceso kodeksas
jokios tvarkos paprasčiausiai nenustato (jame įtvirtintas tik imperatyvus
draudimas vykdant išieškojimą iš biudžetinių įstaigų, jį nukreipti į
valstybės iždo bendrąją sąskaitą). Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta,
siūlytina keičiamo įstatymo 2 straipsnio 2 dalį arba suderinti su Civilinio
proceso kodekso 668 straipsnio 2 dalies nuostatomis, arba šioje dalyje
nurodyti, kad išieškojimas pagal biudžetinės įstaigos prievoles (t. y.,
išieškojimas apskritai, o ne tada, kai biudžetinės įstaigos prievolėms
padengti joms priklausančių lėšų nepakanka) vykdomas Civilinio proceso
kodekso nustatyta tvarka.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu
keičiamo įstatymo 2 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Pagal savo prievoles
biudžetinė įstaiga atsako tik savo lėšomis. Jeigu biudžetinės įstaigos
prievolėms padengti lėšų nepakanka, Išieškojimas pagal biudžetinės
įstaigos prievolėes padengiamos vykdomas Lietuvos
Respublikos civilinio proceso kodekse nustatyta tvarka.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
3.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
4
|
2
|
|
|
3. Svarstytina, ar keičiamo
įstatymo 4 straipsnio 2 dalyje neturėtų būti įtvirtinta išlyga ne tik dėl
konkrečios biudžetinės įstaigos veiklą reglamentuojančiame įstatyme nustatytų
atvejų, tačiau ir dėl tam tikroje srityje veikiančių biudžetinių įstaigų
veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose nustatytų atvejų, nes ir tokiuose
įstatymuose galėtų būti nustatytos specialios galimą biudžetinių įstaigų
teisių ir pareigų įgijimo per savininką ar savininko teises ir pareigas
įgyvendinančią instituciją nustatančios normos.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu
keičiamo įstatymo 4 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Biudžetinė įstaiga įgyja
civilines teises, prisiima civilines pareigas ir jas įgyvendina per
biudžetinės įstaigos vadovą. Konkrečios biudžetinės įstaigos veiklą
reglamentuojančiame įstatyme ar tam tikroje srityje veikiančių biudžetinių
įstaigų veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose nustatytais atvejais
biudžetinė įstaiga gali įgyti civilines teises ir pareigas per biudžetinės
įstaigos savininką ar biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas
įgyvendinančią Lietuvos Respublikos Vyriausybę arba jos įgaliotą valstybės
instituciją ar įstaigą, įstatyme nurodytą valstybės instituciją ar įstaigą,
taip pat savivaldybės tarybą ir savivaldybės merą (toliau – biudžetinės
įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija).“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
4.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
4
|
5
|
|
|
4. Keičiamo įstatymo 4
straipsnio 5 dalyje siūlomas nustatyti, kad Ekonomikos ir inovacijų
ministerija Vyriausybės pritarimu gali steigti ir panaikinti prekybos
atstovybes. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal keičiamo įstatymo 5 straipsnio 3
dalies 6 punkte siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą dėl biudžetinės
įstaigos filialo, kuris taip pat yra biudžetinės įstaigos padalinys kaip ir
atstovybė, biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti
institucija priima sprendimą nutraukti filialo veiklą, bet ne jį panaikinti.
Atsižvelgiant į tai, siekiant teisinio reguliavimo nuoseklumo, svarstytina,
ar projekto nuostatų nereikėtų suvienodinti, keičiamo įstatymo 4 straipsnio 5
dalyje nustatant, kad Ekonomikos ir inovacijų ministerija gali priimti priima
sprendimą ne panaikinti prekybinę atstovybę, bet nutraukti jos veiklą.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu
keičiamo įstatymo 4 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Ekonomikos ir inovacijų
ministerija Vyriausybės pritarimu gali steigti ir panaikinti prekybos
atstovybes ir priimti sprendimus nutraukti jų veiklą.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
5.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
5
|
1
|
|
|
5. Derinant keičiamo
įstatymo nuostatas tarpusavyje, keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje prieš
žodžius „kitų valstybės pinigų fondų“ vietoj jungtuko „ir“ įrašytini
jungtukai „ar (ir)“.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu
keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Iš valstybės biudžeto arba
iš Valstybinio socialinio draudimo fondo, Privalomojo sveikatos draudimo
fondo biudžetų ar (ir) kitų valstybės pinigų fondų išlaikomos
biudžetinės įstaigos (toliau – valstybės biudžetinė įstaiga) savininkė yra
valstybė. Iš savivaldybės biudžeto išlaikomos biudžetinės įstaigos (toliau –
savivaldybės biudžetinė įstaiga) savininkė yra savivaldybė.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
6.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
5
|
2
|
|
|
6. Atsižvelgiant į tai, kad
tuo atveju, kai valstybės biudžetinė įstaiga steigiama įstatymu, jos
savininko teises ir pareigas ne visais įgyvendina įstatyme nurodyta konkreti
valstybės institucija ar įstaiga (įstatyme gali būti nustatyta, kad savininko
teises ir pareigas įgyvendina pati Vyriausybė ar jos įgaliota valstybės
institucija ar įstaiga), keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalies antrajame
sakinyje vietoj žodžio „įgyvendina“ įrašytini žodžiai „gali įgyvendinti“.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu
keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Valstybės biudžetinės
įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendina Vyriausybė arba jos įgaliota
valstybės institucija ar įstaiga. Kai valstybės biudžetinė įstaiga steigiama
įstatymu, jos savininko teises ir pareigas įgyvendina gali
įgyvendinti įstatyme nurodyta valstybės institucija ar įstaiga.
Savivaldybės biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendina
savivaldybės meras, išskyrus tas biudžetinės įstaigos savininko teises ir
pareigas, kurios yra priskirtos savivaldybės tarybos išimtinei ir paprastajai
kompetencijai (jeigu savivaldybės tarybos paprastosios kompetencijos
įgyvendinimo savivaldybės taryba nėra perdavusi savivaldybės merui).“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
7.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
5
|
3
|
5
|
|
7. Jeigu būtų atsižvelgta į
1 šios išvados pastabą, derinant keičiamo įstatymo nuostatas su Vyriausybės
įstatymo 22 straipsnio 8 punktu, numatančiu, kad Vyriausybė sprendimus
dėl biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo gali priimti ir tų
biudžetinių įstaigų, kurių savininko teisių ir pareigų ji pati ir neįgyvendina,
atžvilgiu, keičiamo įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 5 punkte po žodžių „ar
likvidavimo“ įrašytini žodžiai „jei įstatymai ar biudžetinės įstaigos
nuostatai nenustato kito subjekto, kuris priima sprendimus dėl biudžetinės
įstaigos pertvarkymo, reorganizavimo ar likvidavimo“. Atitinkamą išlygą
reikėtų nustatyti ir šios dalies 3 punkte, nes kiti biudžetinių įstaigų
veiklą reglamentuojantys įstatymai atskirais atvejais nustato, atsižvelgiant
į biudžetinės įstaigos veiklos specifiką, kitą biudžetinės įstaigos vadovą į
pareigas skiriantį ir atleidžiantį iš jų subjektą (o ne biudžetinės įstaigos
savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją).
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Siekiant atliepti Teisės
departamento pastabą, turi būti inventorizuotos visos šio įstatymo projekto
ir kitų galiojančių įstatymų, reglamentuojančių konkrečių biudžetinių įstaigų
ar konkrečioje srityje veikiančių biudžetinių įstaigų veiklą, normos.
Priešingu atveju, atsiranda teisinio reglamentavimo spragų rizika.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
8.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
5
|
5
|
|
|
8. Siekiant teisinio
aiškumo, bei atsižvelgiant į tai, kad Valstybės ir savivaldybių turto
valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme nustatyta, kad valstybės
turtas savivaldybių funkcijoms vykdyti gali būti perduodamas tiek
savivaldybių nuosavybėn (minėto įstatymo 6 straipsnio 2 punktas), tiek
joms valdyti patikėjimo teise (minėto įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 2
punktas), keičiamo įstatymo 5 straipsnio 5 dalyje siūlome nurodyti, ar
šioje dalyje numatytu valstybės biudžetinės įstaigos savininko teisių ir
pareigų perdavimo savivaldybei atveju, valstybei nuosavybės teise
priklausantis turtas, kuriuo naudojosi valstybės biudžetinė įstaiga,
perduodamas savivaldybės nuosavybėn, ar, vis dėlto, perduodamas jai valdyti
patikėjimo teise.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Valstybei nuosavybės teise
priklausančio turto perdavimo klausimai reglamentuojami Valstybės ir
savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymu, t. y.
turto perdavimo būdai nėra Biudžetinių įstaigų įstatymo reglamentavimo
dalykas.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
9.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
7
|
6
|
|
|
9. Atsižvelgiant į tai, kad
Civilinio kodekso 2.66 straipsnio 6 dalyje jau įtvirtintas imperatyvas,
nustatantis, kad juridinių asmenų steigimo dokumentų pakeitimai įsigalioja
tik nuo jų įregistravimo juridinių asmenų registre, siūlome išbraukti
perteklinę keičiamo įstatymo 7 straipsnio 6 dalies nuostatą, numatančią, kad
pakeisti biudžetinės įstaigos nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo
Juridinių asmenų registre dienos.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu
keičiamo įstatymo 7 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Pakeistus biudžetinės
įstaigos nuostatus tvirtina jos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti
institucija. Pakeistus biudžetinės įstaigos nuostatus pasirašo jos savininko
teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos vardu veikiantis asmuo arba jos
savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos įgaliotas asmuo. Pakeisti
biudžetinės įstaigos nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių
asmenų registre dienos. Pakeitus biudžetinės įstaigos nuostatus, kartu su
teisės aktų nustatytais dokumentais Juridinių asmenų registrui pateikiami
pakeisti biudžetinės įstaigos nuostatai ir nurodomi jų pakeitimai.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
10.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
8
|
|
|
T
|
10. Keičiamo įstatymo 8 straipsnio
1 dalį numatančią, kad biudžetinė įstaiga laikoma įsteigta nuo jos
įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos, reikėtų suderinti su
Civilinio kodekso 2.63 straipsnio 2 dalimi, nustatančia, kad įstatymas ar
įstatymų numatytais atvejais kitas teisės aktas, kuriuo yra įsteigtas
viešasis juridinis asmuo, gali nustatyti, kad juridinis asmuo laikomas
įsteigtu nuo teisės akto dėl jo įsteigimo įsigaliojimo. Be to, keičiamo
įstatymo 8 straipsnio pavadinimą, atsižvelgiant į šio straipsnio turinį, siūlome
dėstyti taip: „Biudžetinės įstaigos įsteigimo momentas ir jos
įregistravimas“.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu
keičiamo įstatymo 8 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
„8 straipsnis. Biudžetinės
įstaigos įsteigimo momentas ir jos įregistravimas“.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
11.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
8
|
1
|
|
|
10. Keičiamo įstatymo 8
straipsnio 1 dalį numatančią, kad biudžetinė įstaiga laikoma įsteigta nuo jos
įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos, reikėtų suderinti su
Civilinio kodekso 2.63 straipsnio 2 dalimi, nustatančia, kad įstatymas ar
įstatymų numatytais atvejais kitas teisės aktas, kuriuo yra įsteigtas
viešasis juridinis asmuo, gali nustatyti, kad juridinis asmuo laikomas
įsteigtu nuo teisės akto dėl jo įsteigimo įsigaliojimo. Be to, keičiamo
įstatymo 8 straipsnio pavadinimą, atsižvelgiant į šio straipsnio turinį,
siūlome dėstyti taip: „Biudžetinės įstaigos įsteigimo momentas ir jos
įregistravimas“.
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu
keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Biudžetinė įstaiga laikoma
įsteigta nuo jos įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos. Įstatymas
ar įstatymų numatytais atvejais kitas teisės aktas, kuriuo įsteigta biudžetinė
įstaiga, gali nustatyti, kad biudžetinė įstaiga laikoma įsteigta nuo teisės
akto dėl jos įsteigimo įsigaliojimo.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
12.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
8
|
2
|
|
|
11. Keičiamo įstatymo 8
straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kokie dokumentai pateikiami Juridinių
asmenų registrui siekiant įregistruoti biudžetinę įstaigą, tačiau nėra aišku,
kuris subjektas turėtų teisę Juridinių asmenų registrui pateikti tokius
dokumentus. Svarstytina, ar, siekiant aiškumo, keičiamo įstatymo 8 straipsnio
2 dalies nuostatų nereikėtų papildyti nustatant, kad dokumentus Juridinių
asmenų registrui pateikia steigiamos biudžetinės įstaigos savininko teises ir
pareigas įgyvendinančios institucijos vardu veikiantis asmuo arba savininko
teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos įgaliotas asmuo.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu
keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Biudžetinei įstaigai
įregistruoti Juridinių asmenų registre pateikiami patvirtinti steigiamos
biudžetinės įstaigos nuostatai, teisės aktas dėl biudžetinės įstaigos
steigimo ir kiti teisės aktų nustatyti dokumentai. Dokumentus Juridinių
asmenų registrui pateikia steigiamos biudžetinės įstaigos savininko teises ir
pareigas įgyvendinančios institucijos vardu veikiantis asmuo arba savininko
teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos įgaliotas asmuo.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
13.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
9
|
1
|
6
|
|
12. Keičiamo įstatymo 9
straipsnio 1 dalies 6 punkte siūlome išbraukti žodžius „arba Juridinių asmenų
registro veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose“, nes visi juridinių
asmenų registre privalomai nurodytini juridinių asmenų duomenys yra išdėstyti
Civilinio kodekso 2.66 straipsnyje (į kurį nuoroda jau pateikta šios dalies
nuostatoje iki dvitaškio).
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu
keičiamo įstatymo 9 straipsnio 1 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6) konkrečių biudžetinių
įstaigų veiklą ar tam tikroje srityje veikiančių biudžetinių įstaigų veiklą
reglamentuojančiuose įstatymuose arba Juridinių asmenų registro veiklą
reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatyti duomenys.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
14.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
9
|
2
|
|
|
13. Siekiant teisinio
aiškumo, keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalį siūlome papildyti
nuostata, numatančia, kad už biudžetinės įstaigos duomenų pateikimą Juridinių
asmenų registro tvarkytojui atsako biudžetinės įstaigos savininko teises ir
pareigas įgyvendinančios institucijos įgaliotas asmuo ir tais atvejais, kai
naujai įsteigtos biudžetinės įstaigos vadovas dar nepaskirtas.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo
įstatymo 9 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Už duomenų, išskyrus šio
straipsnio 3 dalyje nurodytus duomenis, pateikimą Juridinių asmenų registro
tvarkytojui atsako biudžetinės įstaigos vadovas. Kai dar nėra paskirtas
naujai įsteigtos biudžetinės įstaigos vadovas, už šioje dalyje nurodytų
duomenų pateikimą Juridinių asmenų registro tvarkytojui atsako biudžetinės
įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos vardu
veikiantis asmuo arba biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas
įgyvendinančios institucijos įgaliotas asmuo.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
15.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
10
|
2
|
|
|
14. Keičiamo įstatymo 10
straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad biudžetinės įstaigos vadovas,
kurio veikla eitos kadencijos metu buvo įvertinta kaip atitinkanti lūkesčius
ir (ar) viršijanti lūkesčius, biudžetinės įstaigos savininko teises ir
pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimu į tos pačios biudžetinės įstaigos
vadovo pareigas antrajai kadencijai gali būti skiriamas be konkurso. Siekiant
teisinio aiškumo, reikėtų aiškiai atskleisti, ar biudžetinės įstaigos vadovas
taip turėtų būti įvertintais visuose jo eitos kadencijos metu vykdytuose jo
veiklos vertinimuose, ar, vis dėlto, kaip atitinkanti lūkesčius ir (ar)
viršijanti lūkesčius vadovo veikla turėtų būti įvertinta tik kažkurių
vertinimų - paskutinio, dviejų paskutinių, ar, pavyzdžiui, ne mažiau kaip
pusės vertinimų metu. Taip pat reikėtų numatyti, kad iki įstatymo
įsigaliojimo, t. y. 2024 m. sausio 1 d. įvertinimą kaip atitinkantį lūkesčius
ir (ar) viršijantį lūkesčius, atitiktų įvertinimas gerai ir (ar) labai gerai.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu
keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Asmuo į biudžetinės įstaigos
vadovo pareigas priimamas 5 metų kadencijai konkurso būdu arba įstatymų
nustatytais atvejais be konkurso. Konkursai į biudžetinės įstaigos vadovo
pareigas organizuojami ir vykdomi Vyriausybės nustatyta tvarka. Asmuo gali
eiti tos pačios biudžetinės įstaigos vadovo pareigas ne daugiau kaip dvi
kadencijas iš eilės. Biudžetinės įstaigos vadovas, kurio veikla visų eitos
kadencijos metu atliktų vertinimų metu įvertinta kaip
atitinkanti lūkesčius ir (ar) viršijanti lūkesčius (iki 2024 m. sausio 1
dienos – gerai ir (ar) labai gerai), biudžetinės įstaigos savininko
teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimu į tos pačios
biudžetinės įstaigos vadovo pareigas antrajai kadencijai gali būti skiriamas
be konkurso.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
16.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
11
|
1
|
3
|
|
15. Keičiamo įstatymo 11
straipsnio 1 dalies 3 punkto formuluotė, nustatanti, kad biudžetinės įstaigos
vadovas priima į pareigas ir atleidžia iš jų biudžetinės įstaigos valstybės
tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį ir gaunančius
darbo užmokestį iš valstybės, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų
fondų, nėra aiški, nes ji implikuoja, kad biudžetinės įstaigos
darbuotojus, kurių darbas būtų apmokamas ne iš valstybės ar savivaldybių
biudžetų ar kitų valstybės pinigų fondų, į pareigas skirtų ar į darbą priimtų
ne biudžetinės įstaigos vadovas. Atsižvelgiant į tai, kad visus biudžetinės
įstaigos pareigybių sąraše esančius asmenis į pareigas skiria ir iš jų
atleidžia būtent įstaigos vadovas, neatsižvelgiant į tai, kokias funkcijas
biudžetinėje įstaigoje atliktų ir iš kokių teisės aktuose numatytų šaltinių
jiems už tai būtų atlyginama, keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 3 punkto
siūlytina išbraukti žodžius „ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės,
savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų“.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu
keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) nustatyta tvarka priima į
pareigas ir atleidžia iš jų biudžetinės įstaigos valstybės tarnautojus ir
darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį ir gaunančius darbo
užmokestį iš valstybės, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų
(toliau – darbuotojai);“.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
17.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
15
|
1
|
|
|
16. Derinant keičiamo įstatymo
nuostatas tarpusavyje, keičiamo įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje po žodžio
„partneriai“ įrašytini žodžiai „kai partnerystė įregistruota įstatymų
nustatyta tvarka“.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu
keičiamo įstatymo 15 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Stebėtojų tarybos nariu
negali būti skiriamas biudžetinės įstaigos vadovas, jam, biudžetinės įstaigos
savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos vadovui ar kitam
stebėtojų tarybos nariui artimas asmuo – sutuoktinis, sugyventinis,
partneris, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka, taip pat
jų tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys
(įseserės), seneliai, vaikaičiai ir jų sutuoktiniai, sugyventiniai ar
partneriai, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
18.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
15
|
4
|
1
|
|
17. Keičiamo įstatymo 15 straipsnio 4 dalies
1-3 punktuose vartojama sąvoka „biudžetinės įstaigos savininko teises ir
pareigas įgyvendinančiai institucijai pavaldus juridinis asmuo“, kurios
turinys projekte nėra atskleistas. Taikant įstatymą ši sąvoka gali būti
nevienodai aiškinama. Nėra aišku, kokiais konkrečiai kriterijais
vadovaujantis juridiniai asmenys būtų priskiriami biudžetinės įstaigos savininko
teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai pavaldiems juridiniams
asmenims. Atsižvelgiant į tai, projekte reikėtų atskleisti šios sąvokos
turinį. Jeigu turimi omenyje juridiniai asmenys (valstybės ar savivaldybės
įmonės, akcinės bendrovės, uždarosios akcinės bendrovės, viešosios įstaigos
ir kitos teisinės formos juridiniai asmenys), kurių dalyvio (valstybės ar
savivaldybės), turtines ir neturtines teises ir pareigas
įgyvendina biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti
institucija, tai projekto nuostatas reikėtų atitinkamai patikslinti.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo
15 straipsnio 4 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) ne trumpiau kaip vienus metus neturi
būti biudžetinės įstaigos, į kurios stebėtojų tarybą pretenduoja, šios
biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios
institucijos ar jai pavaldaus juridinio asmens, kurio dalyvio
turtines ir neturtines teises ir pareigas įgyvendina biudžetinės
įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, vadovu,
valstybės tarnautoju ar darbuotoju;“.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
19.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
15
|
4
|
2
|
|
17. Keičiamo įstatymo 15 straipsnio 4 dalies
1-3 punktuose vartojama sąvoka „biudžetinės įstaigos savininko teises ir
pareigas įgyvendinančiai institucijai pavaldus juridinis asmuo“, kurios
turinys projekte nėra atskleistas. Taikant įstatymą ši sąvoka gali būti
nevienodai aiškinama. Nėra aišku, kokiais konkrečiai kriterijais
vadovaujantis juridiniai asmenys būtų priskiriami biudžetinės įstaigos
savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai pavaldiems
juridiniams asmenims. Atsižvelgiant į tai, projekte reikėtų atskleisti šios
sąvokos turinį. Jeigu turimi omenyje juridiniai asmenys (valstybės ar
savivaldybės įmonės, akcinės bendrovės, uždarosios akcinės bendrovės,
viešosios įstaigos ir kitos teisinės formos juridiniai asmenys), kurių
dalyvio (valstybės ar savivaldybės), turtines ir neturtines teises ir
pareigas įgyvendina biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas
įgyvendinanti institucija, tai projekto nuostatas reikėtų atitinkamai
patikslinti.
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo
15 straipsnio 4 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) neturėti reikšmingų verslo ryšių su
biudžetine įstaiga, į kurios stebėtojų tarybą pretenduoja, su biudžetinės
įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija ar jai
pavaldžiu juridiniu asmeniu, kurio dalyvio turtines ir neturtines
teises ir pareigas įgyvendina biudžetinės įstaigos savininko teises ir
pareigas įgyvendinanti institucija, nei tiesiogiai, nei kaip turinčio
tokių ryšių juridinio asmens dalyvis, kolegialaus organo narys ar vadovas.
Turinčiu reikšmingų verslo ryšių laikomas fizinis ar juridinis asmuo, kuris
yra prekių tiekėjas arba paslaugų teikėjas (įskaitant finansines, teisines,
patariamąsias ir konsultacines paslaugas) ir kurio pajamos, gautos iš šiame
punkte nurodytų juridinių asmenų per praėjusius finansinius metus, yra
didesnės kaip 1 000 eurų, išskyrus atlygį už veiklą atliekant
kolegialaus organo nario pareigas;“.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
20.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
15
|
4
|
3
|
|
17. Keičiamo įstatymo 15 straipsnio 4 dalies
1-3 punktuose vartojama sąvoka „biudžetinės įstaigos savininko teises ir
pareigas įgyvendinančiai institucijai pavaldus juridinis asmuo“, kurios
turinys projekte nėra atskleistas. Taikant įstatymą ši sąvoka gali būti
nevienodai aiškinama. Nėra aišku, kokiais konkrečiai kriterijais
vadovaujantis juridiniai asmenys būtų priskiriami biudžetinės įstaigos
savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai pavaldiems
juridiniams asmenims. Atsižvelgiant į tai, projekte reikėtų atskleisti šios
sąvokos turinį. Jeigu turimi omenyje juridiniai asmenys (valstybės ar
savivaldybės įmonės, akcinės bendrovės, uždarosios akcinės bendrovės,
viešosios įstaigos ir kitos teisinės formos juridiniai asmenys), kurių
dalyvio (valstybės ar savivaldybės), turtines ir neturtines teises ir
pareigas įgyvendina biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas
įgyvendinanti institucija, tai projekto nuostatas reikėtų atitinkamai
patikslinti.
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo
15 straipsnio 4 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) paskutinius 2 metus neturi būti audito
įmonės, kuri atlieka ar atliko biudžetinės įstaigos, į kurios stebėtojų
tarybą pretenduoja, šios biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas
įgyvendinančios institucijos ar jai pavaldaus juridinio asmens,
kurio dalyvio turtines ir neturtines teises ir pareigas
įgyvendina biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas
įgyvendinanti institucija, auditą, partneris, dalyvis, vadovas,
kolegialaus organo narys arba darbuotojas.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
21.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
17
|
|
|
|
18. Tinkamo ir nenutrūkstamo biudžetinės
įstaigos stebėtojų tarybos funkcijų vykdymo užtikrinimo požiūriu,
svarstytinas keičiamo įstatymo 17 straipsnio nuostatos, nustatančios, kad po
stebėtojų tarybos ar jos nario atšaukimo dienos, naujų stebėtojų tarybos
narių atranka gali būti organizuojama praėjus net visam mėnesiui, pagrįstumas
ir logiškumas. Manytina, kad naujų narių atranka turėtų būti organizuojama
kiek įmanoma greičiau (nes ir pats atrankos procesas užtrunka tam tikrą laiko
tarpą)
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo
17 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„17 straipsnis. Stebėtojų tarybos
ar jos nario atšaukimas
Biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas
įgyvendinanti institucija gali atšaukti visą stebėtojų tarybą arba pavienius
jos narius nesibaigus stebėtojų tarybos kadencijai. Nedelsiant, bet Nne
vėliau kaip per vieną mėnesį nuo sprendimo atšaukti stebėtojų tarybą ar jos
narį priėmimo dienos biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas
įgyvendinanti institucija inicijuoja stebėtojų tarybos narių atranką.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
22.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
18
|
4
|
|
N
|
19. Keičiamo įstatymo 18 straipsnyje siūloma
reglamentuoti stebėtojų tarybos darbo organizavimą, tačiau atkreiptinas
dėmesys, kad projekte nėra siūloma nustatyti reikalavimo stebėtojų tarybos
posėdžio kvorumui. Svarstytina, ar projektą nereikėtų papildyti nuostatomis,
pašalinančiomis šį neaiškumą.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Papildyti įstatymo projektu keičiamo
įstatymo 18 straipsnį nauja 4 dalimi:
„4. Stebėtojų taryba gali priimti
sprendimus ir jos posėdis laikomas įvykusiu, kai posėdyje dalyvauja daugiau
kaip pusė stebėtojų tarybos narių. Iš anksto balsavę stebėtojų tarybos nariai
laikomi dalyvavusiais posėdyje. Stebėtojų tarybos sprendimas yra priimtas,
kai už jį gauta daugiau balsų negu prieš, jeigu biudžetinės įstaigos
nuostatai nenustato didesnės daugumos.“
Įstatymo projektu keičiamo įstatymo 18
straipsnio 4 dalį laikyti 5 dalimi.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
23.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
19
|
6
|
|
|
20. Keičiamo įstatymo 19 straipsnio 1-5
dalyse siūloma reglamentuoti biudžetinių įstaigų vidaus funkcijų
centralizuotą atlikimą. Pažymėtina, kad keičiamo įstatymo 19 straipsnio
6 dalyje, reglamentuojant biudžetinių įstaigų vidaus funkcijų
centralizuotą atlikimą, vartojama kiek kitokia formuluotė - biudžetinių
įstaigų vidaus funkcijų centralizuotas atlikimas valstybės lygiu.
Svarstytina, ar projekto nuostatas nereikėtų suvienodinti arba keičiamo
įstatymo 19 straipsnio 6 dalyje atskleisti sąvokos „biudžetinių įstaigų
vidaus funkcijų centralizuotas atlikimas valstybės lygiu“ turinio.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo
19 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Kai biudžetinės įstaigos vidaus
administravimo funkcijos atliekamos centralizuotai valstybės lygiu,
šios biudžetinės įstaigos vadovo ir centralizuotai jos vidaus administravimo
funkcijas atliekančios įstaigos vadovo funkcijos, pareigos ir atsakomybė
paskirstomos Vyriausybės institucijos, kuri priėmė sprendimą dėl
biudžetinės įstaigos vidaus administravimo funkcijų centralizuoto
atlikimo, nustatyta tvarka, atsižvelgiant į atliekamų funkcijų apimtį.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
24.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
20
|
1
|
|
|
21. Atsižvelgiant į tai, kad biudžetinė
įstaiga ne visais atvejais valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą
valdo patikėjimo teise (pagal Valstybės ir savivaldybių turto valdymo,
naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1 punktą tokį
turtą biudžetinė įstaiga gali valdyti ir panaudos pagrindais), keičiamo
įstatymo 20 straipsnio 1 dalyje po žodžių „patikėjimo teise“ įrašytini
žodžiai „arba panaudos pagrindais“.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo
20 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Biudžetinės įstaigos savininko jai
perduotas ir biudžetinės įstaigos įgytas turtas nuosavybės teise priklauso
biudžetinės įstaigos savininkui, o biudžetinė įstaiga šį turtą valdo, naudoja
ir juo disponuoja patikėjimo teise ar panaudos pagrindais.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
25.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
23
|
5
|
2
|
|
22. Atsižvelgiant į tai, kad biudžetinė
įstaiga galės būti pertvarkoma išimtinai tik į viešąją įstaigą (keičiamo
įstatymo 23 straipsnio 1 dalis), keičiamo įstatymo 23 straipsnio 5 dalies 2
ir 3 punktuose bei 7 dalyje vietoj formuluotės „juridinis asmuo, kuris veiks
po pertvarkymo“ vartotina tikslesnė formuluotė „viešoji įstaiga, kuri veiks
po pertvarkymo“, o vietoj formuluotės „naujos teisinės formos juridinis
asmuo“ – formuluotė „viešoji įstaiga“.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo
23 straipsnio 5 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) juridinio asmens viešosios
įstaigos, į kurįią pertvarkoma biudžetinė įstaiga, teisinė
forma ir jo savininko teises ir pareigas įgyvendinsianti institucija;“.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
26.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
23
|
5
|
3
|
|
22. Atsižvelgiant į tai, kad biudžetinė
įstaiga galės būti pertvarkoma išimtinai tik į viešąją įstaigą (keičiamo
įstatymo 23 straipsnio 1 dalis), keičiamo įstatymo 23 straipsnio 5 dalies 2
ir 3 punktuose bei 7 dalyje vietoj formuluotės „juridinis asmuo, kuris veiks
po pertvarkymo“ vartotina tikslesnė formuluotė „viešoji įstaiga, kuri veiks
po pertvarkymo“, o vietoj formuluotės „naujos teisinės formos juridinis
asmuo“ – formuluotė „viešoji įstaiga“.
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo
23 straipsnio 5 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) kur ir kada galima susipažinti su juridinio
asmens viešosios įstaigos, kuris veiks po pertvarkymo,
įstatų projektu, pertvarkomos biudžetinės įstaigos paskutinių penkerių
finansinių metų metinių ataskaitų rinkiniais.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
27.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
23
|
7
|
|
|
22. Atsižvelgiant į tai, kad biudžetinė
įstaiga galės būti pertvarkoma išimtinai tik į viešąją įstaigą (keičiamo
įstatymo 23 straipsnio 1 dalis), keičiamo įstatymo 23 straipsnio 5 dalies 2
ir 3 punktuose bei 7 dalyje vietoj formuluotės „juridinis asmuo, kuris veiks
po pertvarkymo“ vartotina tikslesnė formuluotė „viešoji įstaiga, kuri veiks
po pertvarkymo“, o vietoj formuluotės „naujos teisinės formos juridinis
asmuo“ – formuluotė „viešoji įstaiga“.
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo
23 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Pertvarkymas laikomas baigtu ir
biudžetinė įstaiga netenka pertvarkomos biudžetinės įstaigos statuso nuo juridinio
asmens viešosios įstaigos, kuris veiks po pertvarkymo,
įstatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos. Naujos teisinės
formos juridinio asmens Viešosios įstaigos steigimo dokumentai
įregistruojami Juridinių asmenų registre ir Juridinių asmenų registro
duomenys pakeičiami, kai išrenkami (sudaromi) naujos teisinės formos
juridinio asmens viešosios įstaigos valdymo organai.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
28.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
24
|
4
|
|
|
23. Svarstytina, ar siekiant
teisinio aiškumo keičiamo įstatymo 24 straipsnio 4 dalies nereikėtų papildyti
nuostata, nustatančia, kad tais atvejais, kai reorganizuojama įstatymu
įsteigta valstybės biudžetinė įstaiga, Vyriausybės sutikimas reikalingas dėl
dalyvavimo biudžetinės įstaigos reorganizavime (kai reorganizavime dalyvauja
Vyriausybės nutarimu įsteigtos biudžetinės įstaigos). Jeigu būtų atsižvelgta į
šią pastabą, atitinkamai turėtų būti patikslinta ir šio straipsnio 5 dalis.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu
keičiamo įstatymo 24 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Valstybės biudžetinės
įstaigos reorganizavimo procedūros pradedamos vykdyti tik turint Vyriausybės
sutikimą reorganizuoti biudžetinę įstaigą, išskyrus atvejus, kai
valstybės biudžetinė įstaiga įsteigta įstatymu. Kai reorganizuojama įstatymu įsteigta
valstybės biudžetinė įstaiga ir kai šios biudžetinės įstaigos reorganizavime
dalyvaus Vyriausybės nutarimu įsteigta valstybės biudžetinė įstaiga, reorganizavimo
procedūros pradedamos vykdyti tik turint Vyriausybės sutikimą Vyriausybės
nutarimu įsteigtai valstybės biudžetinei įstaigai dalyvauti reorganizavime. Savivaldybės biudžetinės
įstaigos reorganizavimo procedūros pradedamos vykdyti tik turint savivaldybės
tarybos sutikimą reorganizuoti biudžetinę įstaigą. Vyriausybės nutarime ar
savivaldybės tarybos sprendime dėl sutikimo reorganizuoti biudžetinę įstaigą,
be kita ko, turi būti nurodyti reorganizavimo tikslai, reorganizavimo būdas,
reorganizuojamos biudžetinės įstaigos, dalyvaujančios reorganizavime
biudžetinės įstaigos, po reorganizavimo veiksiančios biudžetinės įstaigos,
numatomos jų funkcijos, kurias atliks kiekviena po reorganizavimo veiksianti
biudžetinė įstaiga, kiekvienos po reorganizavimo veiksiančios biudžetinės
įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
29.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
24
|
5
|
|
|
23. Svarstytina, ar siekiant
teisinio aiškumo keičiamo įstatymo 24 straipsnio 4 dalies nereikėtų papildyti
nuostata, nustatančia, kad tais atvejais, kai reorganizuojama įstatymu
įsteigta valstybės biudžetinė įstaiga, Vyriausybės sutikimas reikalingas dėl
dalyvavimo biudžetinės įstaigos reorganizavime (kai reorganizavime dalyvauja
Vyriausybės nutarimu įsteigtos biudžetinės įstaigos). Jeigu būtų atsižvelgta
į šią pastabą, atitinkamai turėtų būti patikslinta ir šio straipsnio 5 dalis.
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu
keičiamo įstatymo 24 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Kai Vyriausybė priima nutarimą ar
savivaldybės taryba priima sprendimą dėl sutikimo reorganizuoti biudžetinę
įstaigą arba kai Vyriausybė priima sprendimą dėl sutikimo biudžetinei
įstaigai dalyvauti reorganizavime, reorganizavime dalyvausiančių
biudžetinių įstaigų vadovai parengia biudžetinės įstaigos reorganizavimo
sąlygų aprašą.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
30.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
25
|
7
|
4
|
|
24. Keičiamo įstatymo 25
straipsnio 7 dalies 4 punkte siūloma nustatyti, kad skelbime arba pranešime
apie sprendimą likviduoti biudžetinę įstaigą nurodomi duomenys apie
likvidatorių arba likvidacinę komisiją. Pažymėtina, kad iš keičiamo įstatymo
nuostatų nėra aišku, kokie konkrečiai duomenys apie likvidatorių arba
likvidacinę komisiją turėtų būti skelbiami. Tokius duomenis reikėtų nurodyti
keičiamame įstatyme.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projektu
keičiamo įstatymo 25 straipsnio 7 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) duomenys apie likvidatorių
ar likvidacinę komisiją, (likvidatoriaus vardas, pavardė, paskyrimo
likvidatoriumi ir likvidatoriaus įgaliojimų pabaigos datos, likvidatoriaus įgaliojimai,
išskyrus nustatytus įstatymuose ir biudžetinės įstaigos nuostatuose) jų
įgaliojimų pradžios ir pabaigos datos.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
31.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
2(P)
|
3
|
|
|
25. Siekiant teisinio
aiškumo ir tinkamo keičiamo įstatymo taikymo užtikrinant iki šio įstatymo
įsigaliojimo priimtų į pareigas įstaigų vadovų teisėtus lūkesčius, projekto
2 straipsnio 3 dalį siūlome papildyti nuostata, kad šio įstatymo 1
straipsnyje išdėstyto Biudžetinių įstaigų įstatymo 10 straipsnio 3 dalies 1
ir 3 punktai netaikomi biudžetinių įstaigų vadovams, priimtiems į pareigas
iki šio įstatymo įsigaliojimo, ir jie toliau eina pareigas šio
straipsnio 4–8 dalyse nustatyta tvarka“.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto 2
straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Šio įstatymo 1
straipsnyje išdėstyto Biudžetinių įstaigų įstatymo 10 straipsnio 3 dalies 1
ir 3 punktai netaikomi biudžetinių įstaigų vadovams, priimtiems į pareigas
iki šio įstatymo įsigaliojimo, ir jie toliau eina pareigas šio
straipsnio 4–8 dalyse nustatyta tvarka. Šio įstatymo 1 straipsnyje
išdėstyto Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo
10 straipsnio 3 dalies 2 punktas netaikomas biudžetinių įstaigų
vadovams, priimtiems į pareigas iki šio įstatymo įsigaliojimo, jeigu Lietuvos
Respublikos valstybės tarnybos įstatyme numatytos sąlygos, dėl kurių
biudžetinės įstaigos vadovas nebūtų laikomas nepriekaištingos reputacijos,
atsirado iki šio įstatymo įsigaliojimo, išskyrus atvejus, kai įsiteisėja
teismo nuosprendis, kuriuo biudžetinės įstaigos vadovas pripažįstamas kaltu
dėl nusikalstamos veikos padarymo. Šiuo atveju biudžetinės įstaigos vadovas,
priimtas į pareigas iki šio įstatymo įsigaliojimo, atleidžiamas iš pareigų.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
32.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-11-10
|
2(P)
|
10
|
|
|
26. Projekto 2 straipsnio 10
dalyje siūloma nustatyti, kad „sprendimai sudaryti stebėtojų tarybas turi
būti priimti iki 2025 m. sausio 1 d.“. Atkreiptinas dėmesys, kad stebėtojų
tarybos, įsigaliojus įstatymui, galėtų būtis sudarytos, jeigu toks organas
būtų nustatytas biudžetinės įstaigos nuostatuose, kaip yra siūloma nustatyti
keičiamo įstatymo 12 straipsnio 2 dalyje. Atsižvelgiant į tai, svarstytina,
ar projektu siūlomas teisinis reguliavimas yra pakankamas, o aptariamos
projekto nuostatos nereikėtų papildyti, nustatant, kad iki projekte siūlomos
nustatyti datos taip pat atitinkamai turėtų būti pakeisti ir biudžetinių
įstaigų nuostatai.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto 2
straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:
„10. Biudžetinių įstaigų
savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos iki 2024 m. kovo 1
d. įvertina stebėtojų tarybų sudarymo poreikį biudžetinėse įstaigose ir apie
tai iki 2024 m. balandžio 1 d. raštu informuoja biudžetinių įstaigų
valdysenos stebėseną atliekančią Vyriausybės įgaliotą instituciją ar įstaigą.
Sprendimai sudaryti stebėtojų tarybas turi būti priimti ir, atsižvelgiant
į tai, biudžetinių įstaigų nuostatai pakeisti iki 2025 m. sausio 1
d.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|