Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
TABAKO, TABAKO GAMINIŲ IR SU JAIS SUSIJUSIŲ GAMINIŲ KONTROLĖS ĮSTATYMo nr. I-1143 92 straipsnio Pakeitimo
įstatymas
2020 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 92 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 92 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Draudžiama pateikti rinkai elektronines cigaretes ir pildykles su skysčiu, pritaikytu elektroninėms cigaretėms pildyti, jeigu šiame skystyje yra šių priedų:
1) vitaminų arba kitų priedų, kurie sudaro įspūdį, kad elektroninės cigaretės ir elektroninių cigarečių pildyklės yra naudingos ar mažiau kenksmingos sveikatai;
2) kofeino arba taurino, arba kitų priedų ir stimuliuojamųjų junginių, kurie siejami su energija ir gyvybingumu;
3) priedų, nudažančių išsiskiriančias medžiagas;
4) priedų, kurie nesudeginto pavidalo turi KMR savybių;
5) kvapiųjų medžiagų, išskyrus tabako kvapą ir (ar) skonį.“
2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2021 m. lapkričio 1 d.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 2021 m. spalio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
· Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2020-01-29 nutarimas Nr. 64:
2. Įstatymo projekto Nr. XIIIP-3849 2 straipsnis nėra suderintas su Teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 4 dalyje įtvirtinta nuostata, kad teisės aktai, nustatantys naują ūkio subjektų veiklos teisinį reguliavimą, turi įsigalioti gegužės 1 d. arba lapkričio 1 d., o priimti turi būti ne vėliau kaip prieš tris mėnesius iki jų įsigaliojimo datos. Taip pat ūkio subjektams yra reikalingas pereinamasis laikotarpis, kuris leistų prisitaikyti prie naujo teisinio reguliavimo, išparduoti turimas prekių, kurių prekybą Įstatymo projektu Nr. XIIIP-3849 yra siekiama uždrausti, atsargas. Tam tikras pereinamasis laikotarpis reikalingas ne tik didmeninės ir mažmeninės prekybos vietose išparduoti produktų atsargas (mažiau populiarių produktų atsargos išparduodamos lėčiau, o didmeninėje prekyboje įsigyjami dideli kiekiai produktų), bet ir naujiems produktams, kurie galėtų kompensuoti verslo praradimus, kurti. Atsižvelgiant į tai, taip pat į Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisyklėse, patvirtintose Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 617 „Dėl Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Notifikavimo taisyklės), įtvirtintus projektų, apie kuriuos pranešta Europos Komisijai ir kitoms Europos Sąjungos valstybėms narėms, priėmimo atidėjimo terminus, siūlytina Įstatymo projekte Nr. XIIIP-3849 numatytą 2020 m. liepos 1 d. datą keisti 2022 m. gegužės 1 d. data, kad ūkio subjektams būtų suteiktas pagrįstas prisitaikymo terminas.
Komiteto nuomonė - Pritarti iš dalies.
Komiteto pasiūlymas:
Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio
straipsnio 2 dalį, įsigalioja nuo 20201 m. liepos
lapkričio 1 d.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 2021 m. spalio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“
· Seimo narys A. Matulas, 2021-05-11:
Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis
įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2021 m. lapkričio 1 d.
2022 m. liepos 1 d.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota
institucija iki 2021 m. spalio 31 d. 2022 m. birželio 30 d.
priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.”
Komiteto nuomonė - Pritarti.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
Projektą Seimo Sveikatos reikalų komiteto vardu teikia
Komiteto pirmininkė Asta Kubilienė
· Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2020-01-29 nutarimas Nr. 64:
1. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 5 ir 7 punktuose įtvirtintais efektyvumo ir sistemiškumo principais ir atsižvelgus į tai, kad Įstatymo projektai yra susiję pagal tikslą ir turinį, nes visuose Įstatymų projektuose siekiama reglamentuoti tabako gaminių ir (ar) su tabako gaminiais susijusių gaminių teisinius santykius, siūlytina Įstatymo projektą Nr. XIIIP-3849, Įstatymo projektą Nr. XIIIP-3903 ir Įstatymo projektą Nr. XIIIP-3923 sujungti ir teikti Lietuvos Respublikos Seimui vienu paketu.
Komiteto nuomonė - Nepritarti.
Komiteto argumentai:
Komitetas balsų dauguma apsisprendė Įstatymo projektą Nr. XIIIP-3849 svarstyti atskirai ir po to teikti šį projektą notifikavimui.
· Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2020-01-29 nutarimas Nr. 64:
4. Įstatymo projekto Nr. XIIIP-3849 aiškinamajame rašte nėra pateikta vertinimo, kokių pasekmių Įstatymo projekte Nr. XIIIP-3849 siūlomi ribojimai galėtų sukelti ūkio subjektams, prekiaujantiems elektroninėmis cigaretėmis ir jų pildyklėmis, kokią žalą jie galėtų patirti. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 41 straipsnio 1 dalies 4 punktu, taip pat Teisėkūros pagrindų įstatymo 15 straipsnio 1 dalimi, nustatančia, kad, rengiant teisės akto, kuriuo numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius ir kuriuo iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas, projektą, privalo būti atitinkamai atliekamas numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas ir numatomo teisinio reguliavimo poveikio konkurencijai vertinimas. Atsižvelgiant į tai, siūlytina atlikti nurodytus vertinimus ir papildyti aiškinamąjį raštą.
Komiteto nuomonė - Atsižvelgti.