AIŠKINAMASIS RAŠTAS
1. Teisės aktų projektų rengimą paskatinusios priežastys, parengtų projektų tikslai ir uždaviniai
Lietuvos Respublikos su nekilnojamuoju turtu susijusio kredito įstatymo Nr. XII-2769 3, 6, 14, 16 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2580 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas) parengtas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo Biudžeto ir finansų komiteto siūlymą išvadų rengėjams, pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadą, pateiktą dėl Su nekilnojamuoju turtu susijusio kredito įstatymo projekto Nr. XIVP-3812 (toliau – SNTSKĮ projektas Nr. XIVP-3812), parengti ir iki 2024 m. birželio 27 d. pateikti neįsigaliojusio Su nekilnojamuoju turtu susijusio kredito įstatymo Nr. XII-2769 3, 6, 14, 16 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2580 (toliau – SNTSKĮ Nr. XIV-2580) pakeitimo įstatymo projektą.
Pastebėtina, kad Lietuvos Respublikos Seimas 2024 m. balandžio 25 d. priėmė SNTSKĮ Nr. XIV-2580, kuris įsigalios 2026 m. gegužės 1 d. Šio įstatymo 1 straipsniu yra keičiama Su nekilnojamuoju turtu susijusio kredito įstatymo 3 straipsnio 34 dalis, kurioje neatsispindės SNTSKĮ projektu Nr. XIVP-3812 1 straipsniu siūlomi keičiamo įstatymo 3 straipsnio 34 dalies pakeitimai (šioje dalyje neliks išvardinto Lietuvos Respublikos kredito administratorių ir kredito pirkėjų įstatymo). Todėl, siekiant suderinti SNTSKĮ projekto Nr. XIVP-3812 ir SNTSKĮ Nr. XIV-2580 nuostatas, būtina pakeisti neįsigaliojusio SNTSKĮ Nr. XIV-2580 1 straipsniu išdėstytą Su nekilnojamuoju turtu susijusio kredito įstatymo 3 straipsnio 34 dalį, numatant joje ir Lietuvos Respublikos kredito administratorių ir kredito pirkėjų įstatymą, kurio sąvokos būtų taikomos aiškinant ir Su nekilnojamuoju turtu susijusio kredito įstatymo nuostatas.
2. Įstatymų projektų iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai
Įstatymo projektą Lietuvos Respublikos Seimo narys Mindaugas Lingė.
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymų projektuose aptarti teisiniai santykiai:
Lietuvos Respublikos su nekilnojamuoju turtu susijusio kredito įstatymo 3 straipsnio 34 dalis nustato, kad kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos įmonių atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos įmonių, priklausančių finansų konglomeratui, papildomos priežiūros įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos mokėjimų įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatyme ir Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatyme. Taigi šiuo metu Su nekilnojamuoju turtu susijusio kredito įstatymo 3 straipsnio 34 dalies redakcijoje Lietuvos Respublikos kredito administratorių ir kredito pirkėjų įstatymas nėra numatytas.
4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama
Įstatymo projektu siūloma nustatyti, kad kitos Lietuvos Respublikos su nekilnojamuoju turtu susijusio kredito įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos, be kita ko, apibrėžtos ir Lietuvos Respublikos kredito administratorių ir kredito pirkėjų įstatyme. Taigi priėmus Įstatymo projektą bus suderintos SNTSKĮ Nr. XIV-2580 ir SNTSKĮ projekto Nr. XIVP-3812 nuostatos.
5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant Įstatymų projektus toks vertinimas turi būti atliktas ir jų rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimtų įstatymų pakeitimų pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta
Priėmus Įstatymo projektą neigiamų pasekmių nenumatoma.
6. Įstatymų įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai
Įstatymo projektas kriminogeninei situacijai ir korupcijai neigiamos įtakos neturės.
7. Įstatymų įgyvendinimo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai
Įstatymo projektas verslo sąlygoms ir jo plėtrai įtakos neturės.
8. Ar įstatymų projektai neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams
Įstatymo projektu siūloma nuostata neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.
9. Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:
Priėmus Įstatymo projektą, kitų teisės aktų keisti nereikės.
10. Įstatymų projektų rengimas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos ir Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, įstatymų projektų sąvokų ir jas įvardijančių terminų įvertinimas Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka
Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo reikalavimų.
11. Įstatymų projektų atitiktis Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisei
Įstatymo projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių konvencijos nuostatoms bei Europos Sąjungos teisei.
12. Įstatymams įgyvendinti reikalingi įgyvendinamieji teisės aktai – kas ir kada juos turėtų priimti
Įstatymui įgyvendinti nereikalingi įgyvendinamieji teisės aktai.
13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymų projektams įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais)
Įstatymo projekto nuostatai įgyvendinti papildomų valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondo lėšų nereikės.
14. Įstatymų projektų rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados
Specialistų vertinimų ir išvadų negauta.
15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia įstatymų projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis
Reikšminių Įstatymo pakeitimo projekto žodžių nėra.
16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai
Nėra.
–––––––––––––––
Teikia
Seimo narys Mindaugas Lingė