LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

VALSTYBĖS VALDYMO IR SAVIVALDYBIŲ KOMITETAS

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TRAKŲ RAJONO, VILNIAUS MIESTO IR VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBIŲ

TERITORIJŲ RIBŲ KEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

nr. xivp-3002

 

2023-09-20   Nr. 113-P-30

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo:

Komiteto pirmininkas Ričardas Juška, komiteto pirmininko pavaduotojas Valentinas Bukauskas, komiteto nariai: Guoda Burokienė, Domas Griškevičius, Kęstutis Masiulis, Bronislovas Matelis, Kęstutis Navickas, Audrius Petrošius, Eugenijus Sabutis, Algis Strelčiūnas, Rita Tamašunienė, Valdemaras Valkiūnas.

Komiteto biuras: vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Rasa Mačiulytė, Rasa Šidlauskaitė, Juras Taminskas, padėjėja Vilma Keidūnė.

Kviestieji asmenys: Vidaus reikalų viceministrė Sigita Ščajevienė, Vidaus reikalų ministerijos Viešojo administravimo ir vietos savivaldos politikos grupės vadovė Alma Bulkevičienė, Vidaus reikalų ministerijos Viešojo administravimo ir vietos savivaldos politikos grupės patarėja Aurelija Tranylienė, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos l. e. p. Žemės tvarkymo ir administravimo skyriaus vedėja Vaida Masytė-Pavasarienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-07-26

3

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.    Teikiamu įstatymo projektu siūloma pakeisti Trakų rajono, Vilniaus miesto ir Vilniaus rajono savivaldybių teritorijų ribas. Atkreipiame dėmesį, kad, kaip nurodoma ir projekto aiškinamajame rašte, koreguojant Vilniaus miesto savivaldybės ribas, į miesto teritoriją patektų žemės sklypai, kuriuose yra privatūs miškai. Pažymėtina, kad pagal Miškų įstatymo 2 straipsnio 8 punkto ir 4 straipsnio 10 dalies nuostatas miesto teritorijoje esantis miškas (miesto miškas) yra išimtinė valstybės nuosavybė. Iš projektu siūlomo teisinio reguliavimo nėra aišku, ar, įstatymui įsigaliojus, valstybė privačius miškus, patekusius į Vilniaus miesto savivaldybės teritoriją, išpirktų. Kartu atkreipiame dėmesį, kad į Vilniaus miesto savivaldybės teritoriją patekę privatūs miškai, atsižvelgiant į Miškų įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 2 punkto nuostatas, būtų priskirti rekreacinių miškų kategorijai, kuriose taikomi atitinkamai ūkinės veiklos ribojimai. Atsižvelgiant į tai, net valstybei ir neišpirkus privačių miškų, manytina, tokių miškų savininkams už naujus ūkinės veiklos ribojimus, turėtų būti atitinkamai kompensuojama. Todėl kyla abejonių, ar projekto aiškinamojo rašto 13 punkto nuostata, kad įstatymui įgyvendinti papildomų valstybės biudžeto lėšų nereikės, yra pagrįsta. Svarstytina, ar projekto 3 straipsnį nereikėtų papildyti įstatymo taikymą ir reglamentuojančiomis nuostatomis, kurios pašalintų aukščiau nurodytus įstatymo taikymo neaiškumus.

Nepritarti

Svarstomu projektu miestų ribos netvarkomos, keičiamos tik savivaldybių ribos.

Pažymėtina, kad šiuo metu Vilniaus miesto savivaldybę sudaro du miestai (Vilniaus ir Grigiškių) ir du kaimai (Salų ir Neravų), o taip pat pagal Adresų registrą – dar apie 90 kaimų dalių. Minėtuose kaimuose esantys miškai nepriskirti nei miestų teritorijoms, nei miesto miškams.

Sklypus priskyrus Vilniaus miesto savivaldybės teritorijai jie šiuo metu nebus priskirti Vilniaus miesto teritorijai. Vilniaus miesto savivaldybei apsisprendus ir pateikus siūlymą tvarkyti Vilniaus miesto ir Grigiškių miestų ribas, Vyriausybė tai vertins ir priims atitinkamus sprendimus dėl reikalingų išpirkti miškų paskirties žemės sklypų.

Atsižvelgiant į tai, kad, pagal šį įstatymą miškų, priskiriamų kitos savivaldybės teritorijai, kategorija nesikeis, projekto 3 straipsnį pildyti įstatymo taikymą reglamentuojančiomis nuostatomis netikslinga.

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-07-26

3

 

 

2.    Atkreipiame dėmesį, jog projekto 3 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad įstatymas įsigalioja 2023 m. gruodžio 31 d. Atsižvelgus į tai, kad savivaldybių teritorijų dalies ribų pakeitimo įsigaliojimas paskutinę metų dieną gali sukelti šios nuostatos įgyvendinimo nepatogumų (pavyzdžiui, dėl apskaitos tvarkymo), svarstytina, ar įstatymo įsigaliojimas neturėtų būti siejamas su kalendorinių metų pradžia.

Pritarti

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2023 m. gruodžio 31 2024 m. sausio 1 d.

2. Trakų rajono savivaldybė, Vilniaus miesto savivaldybė ir Vilniaus rajono savivaldybės iki 2023 m. gruodžio 30 31 d. perduoda viena kitai pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymą ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymą perskirstomose teritorijose pradėtų ir nebaigtų statinių projektavimo ir teritorijų planavimo procesų dokumentus.“

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: nėra.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: nėra.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nėra.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirta.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIVP-3002(2) ir komiteto išvadai.

7.2. Pasiūlymai: nėra.

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Eugenijus Sabutis.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas Nr. XIVP-3002(2).

 

 

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                         Ričardas Juška

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VVSK biuro patarėja Rasa Mačiulytė