Argumentai:
Nacionalinės
sveikatos tarybos nuostatai yra
tobulintini atsižvelgiant į pasiūlymus, registruotus Sveikatos
sistemos įstatymo Nr. I-552 67 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-269.
Tai pat, įvertinus
Lietuvos mokslo tarybos vaidmenį švietimo ir mokslo vystymui Lietuvoje,
Lietuvos mokslo tarybai suteiktina galimybė dalyvauti Nacionalinės sveikatos
tarybos formavimo procese.
Pasiūlymas:
Pakeisti Nutarimo projekto 1 straipsnio 9-13 punktus ir juos išdėstyti taip:
“9. 8 punktą išdėstyti taip:
„8. NST sudėtis tvirtinama Seimo Sveikatos reikalų
komiteto teikimu ir ją sudaro 1715 narių, kurie yra
nepriekaištingos reputacijos ir turintys mokslo laipsnį bei ne
trumpesnę kaip 5 metų darbo (profesinės veiklos) patirtį. Mokslo laipsnio
reikalavimas netaikomas asociacijų, ginančių visuomenės sveikatos, pacientų ar
neįgaliųjų interesus, atstovams. NST sudėtį sudaro:
1) trysvienas Seimo Valstybės valdymo
ir savivaldybių komiteto deleguotias atstovaias,
išrinktias iš Lietuvos savivaldybių asociacijos rekomenduotų trijų
bendruomenių sveikatos tarybų narių;
2) septyni Seimo Švietimo ir mokslo, Socialinių
reikalų ir darbo, Aplinkos apsaugos, Ekonomikos, Kultūros, Kaimo reikalų bei
Sveikatos reikalų komitetų bei Jaunimo ir sporto reikalų komisijos
deleguoti švietimo, socialinių reikalų, aplinkosaugos, ekonomikos, kultūros, kaimo
reikalų žemės ūkio, medicinos etikos ar teisės
specialistai;
3) trys Seimo Sveikatos reikalų komiteto deleguoti
asociacijų, ginančių visuomenės sveikatos, arba pacientų ar
neįgaliųjų interesus, atstovai.
4) trys Seimo Sveikatos reikalų komiteto Lietuvos
mokslo tarybos deleguoti mokslo ir studijų institucijų, rengiančių
sveikatos priežiūros specialistus, atstovai;
5) Pasaulio sveikatos organizacijos atstovybės
Lietuvoje vadovas NST nariu tampa ex officio pagal pareigas ir
narystės NST netenka pasibaigus jo darbui Pasaulio sveikatos organizacijos
atstovybės Lietuvoje vadovo pareigose.“
10. 9 punktą išdėstyti taip:
„9. Lietuvos savivaldybių asociacija 8 punkto 1
papunktyje nurodytus tris atstovus rekomenduoja šios asociacijos įstatų
nustatyta tvarka.“
11. 10 punktą išdėstyti taip:
„10. 8 punkto 2 papunktyje nurodytus septynis švietimo,
socialinių reikalų, aplinkosaugos ir ūkio specialistus deleguoja Seimo
Švietimo ir mokslo, Socialinių reikalų ir darbo, Aplinkos apsaugos,
Ekonomikos, Kultūros, Kaimo reikalų ir Sveikatos reikalų komitetai
bei Jaunimo ir sporto reikalų komisija tokia tvarka: Seimo Švietimo
ir mokslo komitetas deleguoja vieną švietimo specialistą, Socialinių reikalų
ir darbo komitetas deleguoja vieną socialinių reikalų specialistą, Aplinkos
apsaugos komitetas deleguoja vieną aplinkosaugos specialistą, Ekonomikos
komitetas deleguoja vieną ekonomikos specialistą, Kultūros komitetas
deleguoja vieną kultūros specialistą, Kaimo reikalų komitetas deleguoja vieną
žemės ūkio specialistą, Sveikatos reikalų komitetas deleguoja vieną medicinos
etikos ar teisės specialistą.“
12. 11 punktą išdėstyti taip:
„11. 8 punkto 3 papunktyje nurodytus tris
asociacijų, ginančių visuomenės sveikatos, arba pacientų ar
neįgaliųjų interesus, atstovus deleguoja Seimo Sveikatos reikalų
komitetas iš šių organizacijų pasiūlytų atstovų pagal organizacijų veiklos
kryptis, pirmenybę teikdamas organizacijoms, kurios dalyvauja įgyvendinant
valstybės ar savivaldybių sveikatos programas. Asociacijos, ginančios
visuomenės sveikatos, arba pacientų ar neįgaliųjų
interesus, – tai įstatymų nustatyta tvarka įregistruotos asociacijos, kurių
įstatuose yra numatyta visuomenės sveikatos, arba pacientų ar
neįgaliųjų interesų gynimo veikla.“
13. 12 punktą išdėstyti taip:
„12. 8 punkto 4 papunktyje nurodytus keturis tris
atstovus deleguoja Seimo Sveikatos reikalų komitetasLietuvos
mokslo taryba, iš mokslo ir studijų institucijų aukščiausiųjų
akademinės savivaldos akademinių
reikalų valdymo organų
rekomenduotų devynių šiose institucijose dirbančių mokslininkų.“
|