LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius,

tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],

atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

 

2014-10-       Nr.

Į 2014-09-15 Nr. (25.2.2)-3-5355

Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijai

 

 

 

 

 

 

DĖL IŠVADOS Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. lapkričio 16 d. nutarimo Nr. 1135 „Dėl Lietuvos Respublikos konsulinio mokesčio tarifų ir Lietuvos Respublikos konsulinio mokesčio mokėjimo ir grąžinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ PROJEKTui

 

      

       Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija pagal kompetenciją išnagrinėjo pateiktą derinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. lapkričio 16 d. nutarimo Nr. 1135 „Dėl Lietuvos Respublikos konsulinio mokesčio tarifų ir Lietuvos Respublikos konsulinio mokesčio mokėjimo ir grąžinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektą (toliau – Projektas). Teikiame šias pastabas dėl Projekto:

       Dėl Projektu numatomo teisinio reguliavimo priemonių:

       1. Projekte nauja redakcija dėstomo Lietuvos Respublikos konsulinio mokesčio mokėjimo ir grąžinimo tvarkos aprašo projekto (toliau – Aprašo projektas) 4 punkte siekiama įtvirtinti nuostatą, jog konsulinės įstaigos gali nustatyti fiksuotą euro ir užsienio valiutos santykį, pagal kurį perskaičiuojami konsulinio mokesčio tarifai eurais į užsienio valiutą (ne rečiau kaip kartą per mėnesį, kuris būtų tvirtinamas konsulinės įstaigos vadovo įsakymu, vadovaujantis Europos centrinio banko/ Lietuvos banko paskelbtu orientaciniu euro ir užsienio valiutos santykiu). Viena vertus, įvertinant tai, kad orientacinis Europos centrinio banko euro ir užsienio valiutos santykis būtų skelbiamas kiekvieną dieną (žr. Lietuvos banko 2014-09-04 raštą Nr. S2014/(4.4-0400)-12-3667), galėtų susidaryti situacija, kai fiksuotas santykis neatitiktų skelbiamo orientacinio. Taip pat atkreiptinas dėmesys į Euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymo 2 straipsnio 4 dalies nuostatas (teisiniai dokumentai, atsižvelgiant į 1997 m. birželio  17 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1103/97, nuostatas, būtų suprantami taip pat ir kaip įstatyminės nuostatos bei administraciniai aktai) bei 16 straipsnio nuostatas. T. y., manome, kad yra pakankamos Aprašo projekto 3 punkto nuostatos.

       2. Projekte dėstomame Lietuvos Respublikos konsulinio mokesčio tarifų 9.9 papunktyje siūloma nustatyti konsulinio mokesčio tarifą už dokumentų dublikatų išdavimą, tačiau Konsulinio mokesčio įstatymo 3 straipsnyje, kuriame įvardijamas konsulinio mokesčio objektas, tokia paslauga nėra išskiriama. Kartu pastebėtina, kad nėra aišku, ar visais atvejais būtų galimybė išduoti ne tik konsulinio pareigūno išduoto, bet ir konsulinio pareigūno patvirtinto dokumento dublikatą.

       Be to, atsižvelgiant į Konsulinio statuto 32 straipsnio bei Notariato įstatymo 26 straipsnio nuostatas, dokumento dublikato išdavimo paslauga neturėtų būti priskiriama prie notarinių veiksmų, todėl neturėtų būti nurodoma Lietuvos ir Respublikos konsulinio mokesčio tarifų 9 punkte, kuriame numatyti konsulinio mokesčio tarifai už atliekamus notarinius veiksmus.

       Dėl Projekto teisės technikos ir kitų svarbių aspektų:

       1. Atsisakytina Projekto preambulės, kaip perteklinės, Projekto 1.1 papunktyje išbrauktinas žodis „nutarimo“.

       2. Projekte dėstomame Lietuvos Respublikos konsulinio mokesčio tarifų 2.1 papunktyje vizų pavadinimus siūlytina nurodyti, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos įstatymo dėl užsieniečių teisinės padėties 12 straipsnyje pateiktus vizų pavadinimus.

       3. Atkreiptinas dėmesys į Nacionalinio euro įvedimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. 604, 9 punkto nuostatas, pagal kurias valstybės institucijos ir įstaigos, rengdamos ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikdamos projektus teisės aktų, kurių reikia eurui įvesti, turi siekti tik nuorodas litais keisti nuorodomis eurais ir vertes litais perskaičiuoti į vertes eurais pagal apvalinimo taisyklę, kuri bus nustatyta Euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatyme. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, siūlytina Projekte palikti tik nuostatas, tiesiogiai  susijusias su litų pakeitimu į eurus (t. y. iš esmės tik Aprašo projekto nuostatas).

 

 

 

Teisingumo ministras                                                                                                    Juozas Bernatonis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Andrius Miliūnas, (8 5) 266 29 06, el. p. [email protected]                                              Originalas nebus siunčiamas