LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ IR LOŠIMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO NR. IX-326 5 straipsniO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-826

 

2021-10-15  Nr. 109-P-47

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mykolas Majauskas, Algirdas Butkevičius, Matas Maldeikis, Antanas Čepononis, Vytautas Gapšys, Vytautas Mitalas, Simonas Gentvilas, Juozas Varžgalys.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2021-09-15 išvada Nr. XIVP-826

2

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, Europos Sąjungos teisės aktams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, atkreipiame dėmesį, kad projekto 2 straipsnio pavadinime po žodžio „įsigaliojimas“ įrašytini žodžiai „ir įgyvendinimas“.

Pritarti

Projekto 2 straipsnio pavadinimą išdėstyti taip:

„2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas“

2.

LR teisingumo ministerijos Europos Sąjungos teisės grupės 2021-10-05 išvada

 

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo Nr. IX-326 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-826 atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

V.Alekna

A.Kupčinksas                                                                                               A. Mazuronis

J.Pinskus

D.Šakalienė,

2021-09-14

2

1

 

 

Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad  2022 metais vyks Pekino žiemos olimpinės žaidynės ir  tai kad 2024 metais turėtų įvykti Paryžiaus vasaros olimpinės žaidynės, o didesnis finansavimas numatytas tik nuo 2023 metų ir galimai nespėtų prisidėti prie geresnio sportininkų pasirengimo žaidynėms, todėl mokesčio tarifą siūlome įvesti nuo 2022 m. sausio 1d.

Pasiūlymas:

„1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 20232 m. sausio 1 d.“

Nepritarti

Atsižvelgiant į tai, kad pritariama LR Vyriausybės 2021-10-13 nutarime Nr. 815 pateiktam pasiūlymui ankstinti įstatymo įsigaliojimo datą į 2022 m. liepos 1 d., pasiūlymui nepritariama.

Taip pat atsižvelgus į įstatymo priėmimo stadijas, terminus bei į Teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 3 dalį ir Mokesčių administravimo įstatymo 3 straipsnio 3 dalį, pagal kurią Lietuvos Respublikos Seimas turi užtikrinti, kad Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymai, nustatantys naują mokestį, naują mokesčio tarifą, mokesčio lengvatą, sankcijas už mokesčių įstatymų pažeidimus arba iš esmės pakeičiantys apmokestinimo tam tikru mokesčiu tvarką ar apmokestinimo teisinio reglamentavimo bei taikymo principus turėtų įsigalioti ne anksčiau kaip po 6 mėnesių nuo jų paskelbimo dienos.

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021-10-13 nutarimas Nr. 815

2

1

 

 

5. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo Nr. IX-1661 18 ir 31 straipsnių pakeitimo ir 19 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektui Nr. XIVP-825 (toliau – Projektas Nr. XIVP-825) ir Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo Nr. IX-326 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-826 (toliau kartu – Įstatymų projektai), tačiau siūlyti Seimui nustatyti ankstesnę Įstatymų projektų įsigaliojimo datą, t. y. 2022 m. liepos 1 d., atsižvelgiant į tai, kad naujai siūlomas teisinis reglamentavimas iš esmės keičia olimpinių sporto šakų finansavimo modelį, o dėl COVID-19 pandemijos Tokijo olimpines žaidynes perkėlus į 2021 metus, pasirengimo kitoms olimpinėms žaidynėms ciklas sutrumpėjo, būtina užtikrinti tinkamą sportininkų pasirengimo kitoms olimpinėms žaidynėms finansavimą. Naujai siūlomas teisinis reglamentavimas sukurtų prielaidas skirti didesnį finansavimą sportui.

Pritarti

Projekto 2 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:

„1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2022 m. liepos 1 d.“.

3.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021-10-13 nutarimas Nr. 815

 

 

 

 

6. Siūlyti Seimui Įstatymų projektus svarstyti kartu su Lietuvos Respublikos 2022 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektu, atsižvelgiant į tai, kad Projektu Nr. XIVP-825 siūloma panaikinti prievolę loterijų organizatoriams skirti 8 procentų nuo išplatintų loterijos bilietų nominaliosios vertės paramą Labdaros ir paramos įstatyme nustatytiems paramos gavėjams ir atitinkamai padidinti asignavimus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai užtikrinant tvarų olimpinių sporto šakų finansavimą iš vieno šaltinio.

Pritarti

 

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Jaunimo ir sporto reikalų komisijos išvada, 2021-10-15

 

 

 

 

Pasiūlymas: pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, kurioms komisija pritarė.

 

Pritarti

 

 

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: -

7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai: -

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: M. Maldeikis, V. Gapšys.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Mykolas Majauskas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biuro patarėja G.Genelienė