1.
|
1
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į
tai, kad teisėkūroje vienareikšmiškai prioritetu laikytina teisės akto kokybė,
o ne kiekybinis efektyvumas, būtina tikslinti šį Įstatymo projektą,
suteikiant teisę pratęsti Vyriausybės išvados pateikimo terminą, bet tuo
pačiu būtina numatyti teisines ir procedūrines pasekmes, kurios atsirastų,
jeigu Vyriausybė nepateiktų savo išvadas nustatytu ar pratęstu laikotarpiu.
Šiuo metu Seimas neturi jokių teisinių įrankių kvestionuoti tokios išvados
tikslingumo, jeigu ji nepateikiama per nustatytą laiko terminą. Teisingumo, protingumo
ir parlamentinės valstybės principai reikalautų vykdomajai valdžiai nustatyti
tokį reguliavimą, kuriuo nebūtų trikdomas teisėkūros procesas Seime.
Pasiūlymas:
Pakeisti Projekto 1 straipsnį, kuriuo keičiamas Seimo statuto 138
straipsnis ir jį išdėstyti taip:
„1 straipsnis. 138
straipsnio pakeitimas
Pakeisti 138 straipsnio 4 dalį ją išdėstyti taip:
„4. Vyriausybė išvadas šiuo ir kitais atvejais pateikia
Seimui per 4 savaites. Vyriausybei per nurodytą terminą nepateikus išvadų
laikoma, kad išvados teigiamos. Jeigu
per šį terminą Vyriausybė išvados dėl įstatymo projekto nepateikia, už
Vyriausybės išvados parengimą atsakinga institucija informuoja pagrindinį
komitetą apie priežastis, dėl kurių Vyriausybės išvada Seimui nepateikta
nustatytu laiku. Atsižvelgdamas į gautą
institucijos paaiškinimą, pagrindinis komitetas vieną kartą gali pratęsti Vyriausybės išvados pateikimo
terminą šiame straipsnyje numatytu laikotarpiu. Jeigu ir per pratęstą terminą
Vyriausybė išvados nepateikia, laikoma, kad ji neturi pastabų projektui.“
|