PASIŪLYMAS

TEISĖKŪROS PAGRINDŲ ĮSTATYMO NR. XI-2220 15 ir 18 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 16(3) STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTUI XIVP-513

 

2021-06-17

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1

1

 

 

Argumentai:

Šiuo metu nėra teisės aktų poveikio vertinimo pajamų nelygybės, žmogaus teisių ir lyčių lygybės aspektais. Toks teisinio reguliavimo vertinimas padėtų geriau įgyvendinti šalies tikslus mažinant pajamų nelygybę, užtikrinant žmogaus teisių apsaugą ir užtikrinant lyčių lygybę.

 

Pasiūlymas:
Papildyti Įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip: 

 

„1 straipsnis. 15 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 15 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„2.  Atliekant numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą, nustatomas galimas teigiamas ir neigiamas poveikis to teisinio reguliavimo sričiai, asmenims ar jų grupėms, kuriems bus taikomas numatomas teisinis reguliavimas. Atsižvelgiant į teisės akte numatomo naujo teisinio reguliavimo pobūdį, mastą, turi būti įvertinamas poveikis ekonomikai, konkurencijai, valstybės finansams, socialinei aplinkai, viešajam administravimui, teisinei sistemai, kriminogeninei situacijai, korupcijos mastui, aplinkai ir klimato kaitai, administracinei naštai, regionų plėtrai, reglamentuojamoms profesijoms, pajamų nelygybei, žmogaus teisėms, lyčių lygybei ir kitoms sritims.“

2

2

 

 

Argumentai:

Šiuo metu teikdama Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų rodiklių patvirtinimo įstatymą Vyriausybė neturi prievolės pateikti valstybės biudžeto programų ir joje esančių mokestinių priemonių (pavyzdžiui mokestinių lengvatų iškastiniam kurui) įtakos klimato kaitai, vadinamojo „klimato kaitą sukeliančių dujų emisijų biudžeto“. Šiuo siūlymu yra tikslinamas būdas, kuriuo Vyriausybė turėtų įgyvendinti 163 1 dalies 1 punkte apibrėžtą prievolę vertinti teisės aktų įtaką klimato kaitai, apibrėžiant, ką toks vertinimas turėtų reikšti – taigi tiesioginį ar netiesioginį kiekvienos biudžeto asignavimų programos ar mokestinės priemonės įtaką klimato kaitai trumpuoju, vidutiniu ir ilguoju laikotarpiu. Toks reguliavimas būtinas, nes šia įstatymo pataisa nėra sukuriami aiškūs reikalavimai svarbiausiam valstybės kasdienį gyvenimą apibrėžiančiam dokumentui – valstybės biudžetui. Šiuo pasiūlymu sukuriami aiškūs kriterijai kaip Vyriausybė turi pateikti biudžeto, kaip teisės akto, vertinimą klimato kaitos atžvilgiu.

 

Pasiūlymas:

Papildyti projekto 2 straipsnį penktąja dalimi iš ją išdėstyti taip:

„5. Šio straipsnio 1 dalies 1 punktas yra taikomas Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymui. Vyriausybė įgyvendina šį vertinimą pateikdama duomenis apie planuojamą klimato kaitą sukeliančių dujų išsiskyrimą įgyvendinant kiekvieną biudžeto asignavimų programą, mokestinę priemonę ir valstybės investicijų programos objektą. Vyriausybė pateikia duomenis apie šių programų tiesioginį ar netiesioginį poveikį klimato kaitą sukeliančių dujų išsiskyrimui trumpuoju, vidutiniu ir ilguoju laikotarpiu ir jų kaitą palyginus su ankstesnių metų biudžetais. Vyriausybė atlieka savivaldybių biudžetų vertinimą klimato kaitą sukeliančių dujų atžvilgiu.“

 


 

 

Teikia

Seimo narys                                                     (Parašas)