Projekto
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
APLINKOS APSAUGOS VALSTYBINĖS KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. IX-1005 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 11, 12, 14, 22, 23, 27, 29, 35, 36, 37, 38, 398, 46, 48, 49, 50, 53 IR 54 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
2019 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 1 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 1 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Šis Įstatymas
nustato aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę Lietuvos Respublikoje vykdančias
institucijas vykdančią instituciją bei aplinkos apsaugos
valstybinės kontrolės pareigūnus, jų teisinį statusą, veiklos teisinius
pagrindus bei pagrindinius principus, veiklos organizavimą, reglamentuoja
aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės procesą.“
2 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 2 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Aplinkos
apsaugos valstybinė kontrolė – valstybės įgaliotų institucijų
įgaliotos institucijos ir aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės
pareigūnų veikla ūkio subjektų, kitų fizinių ir juridinių asmenų atžvilgiu,
kuria siekiama užtikrinti teisėtumą ir teisėtvarką aplinkos apsaugos ir gamtos
išteklių naudojimo srityje, pasireiškianti aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių
naudojimą reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimų prevencija,
pažeidimų nutraukimu bei asmenų, padariusių šiuos pažeidimus šių
pažeidimų padarymu kaltų asmenų nustatymu, jų patraukimu teisinėn
atsakomybėn.“
2. Pakeisti 2 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Privalomasis
nurodymas – rašytinės formos aplinkos apsaugos valstybinės
kontrolės valstybinę kontrolę vykdančio pareigūno įpareigojimas
fiziniam ar juridiniam asmeniui per tam tikrą terminą įgyvendinti aplinkos
apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių įstatymų ar kitų teisės
aktų reikalavimus arba imtis priemonių, kad aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių
naudojimą reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimų arba žalos
aplinkai būtų išvengta ar ji būtų sumažinta, arba likviduoti pasekmes,
sukeltas aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių
įstatymų ar kitų teisės aktų pažeidimu pažeidimo sukeltas
pasekmes, arba įgyvendinti aplinkos atkūrimo priemones.“
3. Pakeisti 2 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:
„10. Kitos šiame Įstatyme
vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos arba vartojamos
Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos jūros
aplinkos apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų
įstatyme, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, Lietuvos
Respublikos cheminių medžiagų ir preparatų įstatyme, Lietuvos Respublikos
policijos įstatyme ,ir Lietuvos Respublikos ginklų ir šaudmenų
kontrolės įstatyme ir Lietuvos Respublikos medžioklės įstatyme.“
Pakeisti 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„3 straipsnis. Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės turinys
Siekdamos Siekdama
užtikrinti teisėtumą ir teisėtvarką aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo srityje, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės
institucijos valstybinę kontrolę vykdanti institucija ir aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai:
1) organizuoja ir vykdo prevencinę veiklą, kuria siekiama, kad fiziniai ir juridiniai asmenys laikytųsi įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą, reikalavimų;
2) kontroliuoja, ar teisėtai, laikantis įstatymų ir kitų teisės aktų, fiziniai ir juridiniai asmenys naudoja žemės, žemės gelmių, paviršinių ir požeminių vandenų, aplinkos oro, augalijos (įskaitant miškus), gyvūnijos (įskaitant žuvų išteklius) bei kitus gamtos išteklius;
3) kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys, turintys pareigą įveisti ar atkurti gamtos išteklius, laiku ir tinkamai šią pareigą vykdo;
4) kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys vykdo savo pareigą saugoti aplinką;
5) kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys laikosi nustatytų teršalų išmetimo ir išleidimo į aplinką bei aplinkos kokybės reikalavimų normų;
6) kontroliuoja, ar tinkamai tvarkoma aplinkos komponentų užterštumo, aplinkos komponentų tyrimų kokybės, gamtos išteklių naudojimo, atliekų apskaita, ar pateikiami teisingi šios apskaitos duomenys;
7) kontroliuoja, kaip įgyvendinamos aplinkos apsaugos programos ir priemonės;
8) esant šiame Įstatyme numatytiems pagrindams, duoda fiziniams ir juridiniams asmenims privalomuosius nurodymus;
9) taiko aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidėjams šiame ir kituose įstatymuose nustatytas teisinio poveikio priemones – nustatyta tvarka skiria administracines nuobaudas (įstatymų nustatytais atvejais perduoda medžiagą teisėsaugos institucijoms spręsti klausimą dėl kaltų asmenų patraukimo baudžiamojon atsakomybėn) ir ekonomines baudas, sustabdo aplinkai kenksmingą veiklą, taiko kitas įstatymų nustatytas teisinio poveikio priemones;
10) nustatyta tvarka įvertina aplinkos apsaugos įstatymų ar kitų teisės aktų pažeidimais padarytą žalą aplinkai ir teikia ieškinius dėl jos atlyginimo;
11) kontroliuoja, ar cheminės medžiagos ir preparatai (išskyrus tiekiamas rinkai chemines medžiagas ir preparatus, skirtus vartotojų asmeniniams ir namų ūkio poreikiams tenkinti) klasifikuojami, ženklinami, pakuojami, įtraukiami į apskaitą ir jų apskaita tvarkoma pagal teisės aktų reikalavimus; ar laikomasi cheminių medžiagų registracijos, pavojingų cheminių medžiagų autorizacijos reikalavimų ir sąlygų, cheminių medžiagų ar preparatų saugos duomenų lapų sudarymo ir pateikimo, informacijos apie chemines medžiagas perdavimo jų tiekimo grandinėje, ataskaitų dėl cheminių medžiagų ir preparatų teikimo, pavojingų cheminių medžiagų, preparatų ir gaminių gamybos, naudojimo, tiekimo rinkai apribojimų reikalavimų; taip pat pagal kompetenciją kontroliuoja, ar nepažeidžiami pavojingų cheminių medžiagų, jų turinčių preparatų ar gaminių importo (įvežimo) į Lietuvos Respublikos teritoriją ar eksporto (išvežimo) iš Lietuvos Respublikos teritorijos reikalavimai;
12) kontroliuoja, ar genetiškai modifikuoti mikroorganizmai ir organizmai ribotai naudojami, išleidžiami į aplinką laikantis teisės aktuose nustatytų reikalavimų;
13) kontroliuoja, ar teisėtai ir
laikantis nustatytų reikalavimų naudojamas Bendrijos aplinkosaugos vadybos ir
audito sistemos (toliau – EMAS) logotipas ir Europos Sąjungos ekologinis
ženklas;
14) konsultuoja ūkio subjektus Viešojo administravimo įstatymo ir šio įstatymo nustatyta tvarka;
15) atlieka ūkio subjektų veiklos patikrinimus Viešojo administravimo įstatymo ir šio įstatymo nustatyta tvarka;
16) vertina teisės aktų nustatyta tvarka gautą informaciją apie ūkio subjektų veiklą.
17) prireikus atlieka patikrinimus prieš išduodant ar pakeičiant taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus, taršos leidimus, taip pat prireikus ir jeigu būtina ištirti su aplinkosauga susijusius skundus, ekologinius įvykius, jų priežastis ir pasekmes, teršimo incidentus ir kitus aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimus, nustatyti, ar laikomasi aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų;
18) vykdo valstybinę saugomų teritorijų kontrolę;
19) kai yra pagrindas manyti, kad viešasis interesas pažeistas aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo srityje, kreipiasi į teismą dėl viešojo intereso gynimo, išskyrus atvejus, kai viešasis interesas pažeistas dėl Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos arba institucijų, kurių funkcijas jis perėmė, veiksmų ar neveikimo. Tais atvejais, kai viešasis interesas pažeistas dėl Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos arba institucijų, kurių funkcijas jis perėmė, veiksmų ar neveikimo, Aplinkos apsaugos departamentas prie Aplinkos ministerijos dėl viešojo intereso gynimo kreipiasi į prokuratūrą.“
4 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„4 straipsnis. Pagrindiniai aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės principai
Aplinkos apsaugos valstybinė kontrolė grindžiama šiais principais:
1) prevencijos principas – užkirsti kelią aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimams, siekti išvengti neigiamo poveikio aplinkai;
2) minimalios ir
proporcingos kontrolės naštos principas – aplinkos apsaugos valstybinės
kontrolės institucijų valstybinę kontrolę vykdančios institucijos ir
aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų veiksmai privalo
būti proporcingi ir tinkami siekiamam tikslui įgyvendinti, proporcingi ūkio
subjektų dydžiui ir administraciniams gebėjimams, atliekami siekiant kuo mažiau
trikdyti ūkio subjektų, kitų fizinių ir juridinių asmenų veiklą;
3) sprendimų priėmimo savarankiškumo ir pareigūnų asmeninės atsakomybės už priimtus sprendimus principas – aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai sprendimus pagal savo kompetenciją priima savarankiškai ir asmeniškai už juos atsako;
4) atsakomybės neišvengiamumo
principas – aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės institucijos valstybinę
kontrolę vykdanti institucija ir aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai turi siekti, kad
kiekvienas asmuo, padaręs aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą
reglamentuojančių įstatymų ar kitų teisės aktų pažeidimą, būtų nustatytas,
patrauktas teisinėn atsakomybėn, teisingai ir laiku nubaustas,
visiškai atlygintų aplinkai padarytą žalą bei pašalintų pažeidimo sukeltas
neigiamas pasekmes;
5) objektyvumo principas
– sprendimų priėmimas ir kiti aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės institucijų
valstybinę kontrolę vykdančios institucijos ir aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų veiksmai turi
būti nešališki ir objektyvūs;
6) nepiktnaudžiavimo
valdžia principas – aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės institucijoms
valstybinę kontrolę vykdančiai institucijai ir aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams draudžiama
vykdyti veiklą neturint tam suteiktų galių arba priimti sprendimus pagal savo
kompetenciją siekiant kitų, negu įstatymų nustatyta, tikslų;
7) viešumo principas – informacija apie ūkio subjektų, kitų fizinių ir juridinių asmenų veiklos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės atlikimo principus, procedūras ir rezultatus, atskleidžiamus apibendrinta forma, yra vieša. Šis principas netaikomas, jeigu informacijos atskleidimas trukdo siekti ūkio subjektų veiklos priežiūros tikslų arba gali būti pažeisti kituose teisės aktuose nustatyti konfidencialumo reikalavimai;
8) nediskriminavimo
principas – aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės institucijos valstybinę
kontrolę vykdanti institucija ir aplinkos apsaugos valstybinės
kontrolės pareigūnai negali atlikti ūkio subjektų, kitų fizinių ir
juridinių asmenų veiklos kontrolės, kuria būtų diskriminuojami ūkio subjektai,
kiti fiziniai ir juridiniai asmenys dėl jų nuosavybės formos, pilietybės,
gyvenamosios vietos ar valstybės, kurioje asmuo yra įsisteigęs, ar pagal kitus
objektyvius šių asmenų požymius, jeigu kitos sąlygos, turinčios reikšmės asmens
veiklos rizikingumo laipsniui, iš esmės nesiskiria;
9) planavimo principas – ūkio subjektų veiklos aplinkos apsaugos valstybinė kontrolė turi būti planuojama. Poveikio priemonių ūkio subjektams skaičius, dydis, vertė negali būti planavimo objektas;
10) metodinės
pagalbos teikimo principas – aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės institucijos
valstybinę kontrolę vykdanti institucija ir aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai bendradarbiauja
su ūkio subjektais, konsultuoja ūkio subjektus savo kompetencijos klausimais,
įgyvendina kitas prevencinio pobūdžio priemones, padedančias ūkio subjektams
laikytis teisės aktų reikalavimų, o poveikio priemones taiko kaip ultima ratio
priemonę. Šis principas netaikomas ūkio subjektų veiklos patikrinimų metu,
jeigu šio principo taikymas trukdo siekti ūkio subjektų veiklos aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės tikslų, susijusių su teisės aktų reikalavimų
laikymosi priežiūra.“
5 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„6 straipsnis. Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės vykdymas
Aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę Lietuvos Respublikoje vykdo biudžetinė įstaiga Aplinkos apsaugos departamentas prie Aplinkos ministerijos.“
6 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„8 straipsnis. Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės priežiūrą atliekančios institucijos pagrindinės funkcijos
Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės priežiūrą atliekanti institucija:
1) tikrina, ar aplinkos apsaugos valstybinės
kontrolės institucijos valstybinę kontrolę vykdanti institucija ir aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai laikosi jų veiklą
reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų aplinkos apsaugos valdymo srityje,
tinkamai atlieka savo funkcijas ir pareigas, tikrina, analizuoja ir vertina, ar
aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės institucijos valstybinę
kontrolę vykdanti institucija efektyviai vykdo aplinkos apsaugos valstybinę
kontrolę;
2) aplinkos apsaugos valstybinę
kontrolę vykdančių institucijų vykdančios institucijos ir aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų veiklos efektyvumui įvertinti
tikrina, ar fiziniai ir juridiniai asmenys laikosi aplinkos apsaugą ir gamtos
išteklių naudojimą reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų;
3) vykdo aplinkos apsaugos
valstybinės kontrolės valdymą bei metodiškai vadovauja aplinkos apsaugos
valstybinę kontrolę vykdančioms institucijoms vykdančiai institucijai;
4) šio Įstatymo ir kitų teisės
aktų nustatytais atvejais nagrinėja ginčus dėl aplinkos apsaugos valstybinės
kontrolės institucijų valstybinę kontrolę vykdančios institucijos
ar aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų priimtų sprendimų;
5) atlieka kitas šio Įstatymo ir kitų teisės aktų pavestas funkcijas.“
7 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 9 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„9 straipsnis. Aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės valstybinę kontrolę vykdančios bei
aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės priežiūros priežiūrą
atliekančios institucijų santykiai su kitomis valstybės ir savivaldybių
institucijomis
1. Aplinkos apsaugos valstybinės
kontrolės institucijos valstybinę kontrolę vykdanti institucija bei
aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės priežiūrą atliekanti institucija kitų
valstybės bei savivaldybių institucijų prašymu privalo neatlygintinai joms
pateikti turimą informaciją, būtiną šių institucijų funkcijoms atlikti.
2. Kitos valstybės bei savivaldybių institucijos, valstybės, savivaldybių
įmonės, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės valstybinę kontrolę
vykdančios bei aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės priežiūros priežiūrą
atliekančios institucijų prašymu privalo neatlygintinai teikti turimą
informaciją, būtiną aplinkos apsaugos valstybinei kontrolei organizuoti,
vykdyti, priežiūrai atlikti.“
8 straipsnis. 11 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 11 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Vyriausiojo
valstybinio aplinkos apsaugos inspektoriaus, vyresniojo valstybinio aplinkos
apsaugos inspektoriaus, valstybinio aplinkos apsaugos inspektoriaus galios
suteikiamos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės priežiūrą atliekančios
institucijos ir aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių institucijų
vykdančios institucijos valstybės tarnautojams priimant juos į šias
pareigas arba aplinkos ministro įsakymu.“
9 straipsnis. 12 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 12 straipsnio 1 dalies 20 punktą ir jį išdėstyti taip:
„20) įtardami, kad
medžioklėje dalyvaujantis medžiotojas yra neblaivus ar/ir apsvaigęs
nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų,
Vyriausybės nustatyta tvarka tikrinti, ar jis yra neblaivus ar apsvaigęs, taip
pat esant įtarimams dėl neblaivumo ar apsvaigimo, kai asmuo nesutinka tikrintis
dėl neblaivumo ar apsvaigimo, ar užfiksavus, kad asmuo yra neblaivus ar
apsvaigęs, neleisti šiam asmeniui dalyvauti medžioklėje Vyriausybės
nustatyta tvarka specialiosiomis techninėmis priemonėmis, kurių metrologinė
patikra atlikta, tikrinti medžioklėje dalyvaujančių medžiotojų blaivumą.“
2. Pakeisti 12 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2.
Vyresnieji aplinkos apsaugos inspektoriai neturi šio straipsnio 1 dalies 7 ir
18 punktuose nustatytų aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų galių
teisių ir pareigų.“
3. Pakeisti 12 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Valstybiniai
aplinkos apsaugos inspektoriai neturi šio straipsnio 1 dalies 7 ir 18 punktuose
nustatytų aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų galių ir teisės
teisių ir pareigų vykdyti aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę
tarptautiniuose vandenyse. Valstybiniai aplinkos apsaugos inspektoriai,
kuriems galios suteiktos šio Įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka,
neturi galių, numatytų šio straipsnio 1 dalies 6 punkte.“
4. Pakeisti 12 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Aplinkos
apsaugos valstybinę kontrolę vykdančios institucijos Aplinkos aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams aplinkos ministras išduoda
jų galias patvirtinančius pažymėjimus išduoda Aplinkos apsaugos
departamento prie Aplinkos ministerijos vadovas, o aplinkos apsaugos
valstybinės kontrolės priežiūrą atliekančios institucijos aplinkos apsaugos
valstybinės kontrolės pareigūnams – aplinkos ministras.“
5. Pakeisti 12 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Aplinkos apsaugos
valstybinę kontrolę vykdančios institucijos vykdanti institucija,
gavusios gavusi aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno
sutikimą, turi teisę nustatyti laiką, kada aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnas turi būti
pasirengęs vykdyti aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę ne darbo metu.“
10 straipsnis. 14 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 14 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Ūkio subjektų
konsultavimas, tam tikru laikotarpiu planuojamų tikrinti ūkio subjektų sąrašo
(toliau – patikrinimų planas) įgyvendinimas, informacijos apie atliekamą
patikrinimą visuomenės informavimo priemonėms ir kitiems su patikrinimu
nesusijusiems asmenims pateikimas, poveikio priemonių taikymas ūkio subjektams,
su ūkio subjektų veiklos aplinkos apsaugos valstybine kontrole susijusios
informacijos skelbimas, informacijos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės
institucijoms valstybinę kontrolę vykdančiai institucijai teikimas,
aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės institucijų valstybinę
kontrolę vykdančios institucijos veiklos vertinimas ir atskaitomybė
atliekami Viešojo administravimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta
tvarka.“
11 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 22 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Privalomajame
nurodyme nustatytus jo įvykdymo terminus ne ilgesniam kaip vieno mėnesio
terminui pakartotinai gali pratęsti aplinkos
apsaugos valstybinę kontrolę vykdančios institucijos, kurios pareigūnas davė
privalomąjį nurodymą, vadovas.“
12 straipsnis. 23 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 23 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Privalomasis nurodymas per 10 dienų nuo jo įteikimo gali būti
skundžiamas aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančios institucijos,
kurios pareigūnas davė privalomąjį nurodymą, vadovui.“
2. Pakeisti 23 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Jeigu
privalomąjį nurodymą davė aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančios institucijos
vadovas, privalomasis nurodymas per šio straipsnio 2 dalyje nustatytą terminą
skundžiamas aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančios institucijos
aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės priežiūrą atliekančiai institucijai.“
13 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 27 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„27 straipsnis. Atvejai, kai aplinkai kenksminga veikla sustabdoma nedelsiant
Šio
Įstatymo 25 straipsnio 2 ir 3 punktuose nustatytais atvejais aplinkos apsaugos
valstybinės kontrolės pareigūnas aplinkai kenksmingą veiklą sustabdo
nedelsdamas (nenustatomas pasirengimo sustabdyti aplinkai kenksmingą veiklą
terminas) ir apie tai praneša Aplinkos apsaugos departamento aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančios institucijos vadovui ar jo įgaliotam aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnui
ir aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės priežiūrą atliekančiai
institucijai.“
14 straipsnis. 29 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 29 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„29 straipsnis. Pasirengimo sustabdyti aplinkai kenksmingą veiklą terminų pratęsimas
1.
Pasirengimo sustabdyti aplinkai kenksmingą veiklą terminus fizinio ar juridinio
asmens motyvuotu prašymu, kuris turi būti pateikiamas ne vėliau kaip 10 darbo
dienų iki pasirengimo sustabdyti aplinkai kenksmingą veiklą termino pabaigos,
pratęsti gali aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančios institucijos,
kurios pareigūnas nustatė pasirengimo sustabdyti aplinkai kenksmingą veiklą
terminą, vadovas, įvertinęs prašymo motyvų pagrįstumą, tačiau ne ilgiau
kaip dar vienam mėnesiui.
2.
Pasibaigus šio straipsnio 1 dalyje nustatytiems terminams, juos gali pratęsti institucijos,
kurios pareigūnas pratęsė pasirengimo sustabdyti aplinkai kenksmingą veiklą
terminus, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės priežiūrą atliekanti
institucija.“
15 straipsnis. 35 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 35 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Informaciją
apie neįvykdytą nutarimą
sustabdyti aplinkai kenksmingą veiklą aplinkos apsaugos valstybinės
kontrolės valstybinę kontrolę vykdanti institucija per 3 darbo
dienas nuo šio nutarimo įvykdymo termino pabaigos raštu pateikia institucijai,
kuri Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo nustatyta tvarka turi
teisę panaikinti taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimo, taršos
leidimo galiojimą arba išregistruoti įrenginį, kai stabdoma veikla yra vykdoma
taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimo, taršos leidimo pagrindu ar
įregistravus įrenginį. Be to, šią informaciją aplinkos apsaugos valstybinės
kontrolės valstybinę kontrolę vykdanti institucija raštu pateikia
aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės priežiūrą atliekančiai institucijai per
3 darbo dienas nuo nutarimo sustabdyti aplinkai kenksmingą veiklą įvykdymo
termino pabaigos.“
16 straipsnis. 36 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 36 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Fizinis ar juridinis asmuo, įvykdęs nutarime sustabdyti aplinkai
kenksmingą veiklą nustatytus reikalavimus, apie tai raštu praneša šį nutarimą
priėmusiam aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnui.
Pastarasis ne ilgiau kaip per 7 dienas nuo tokio pranešimo gavimo dienos
privalo patikrinti, ar nutarime nustatyti reikalavimai yra įvykdyti, ir jeigu
taip, – jį panaikinti bei apie tai pranešti aplinkos apsaugos valstybinę
kontrolę vykdančios institucijos, kurios pareigūnas priėmė nutarimą
sustabdyti aplinkai kenksmingą veiklą, vadovui.“
17 straipsnis. 37 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 37 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Šio
Įstatymo 6 straipsnyje nurodytos Aplinkos ministerijos įgaliotos institucijos
Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno priimtas nutarimas
sustabdyti aplinkai kenksmingą veiklą įstatymų nustatyta tvarka gali būti
skundžiamas teismui.“
18 straipsnis. 38 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 38 straipsnį ir išdėstyti jį nauja redakcija:
„1. Už fizinio ar
juridinio asmens patirtus nuostolius, kitas pasekmes, atsiradusius teisėtai
sustabdžius aplinkai kenksmingą veiklą, valstybinės aplinkos apsaugos kontrolės
institucijos valstybinę kontrolę vykdanti institucija ir aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai neatsako.
2. Už fizinio ar
juridinio asmens patirtus nuostolius, atsiradusius dėl neteisėto aplinkai
kenksmingos veiklos sustabdymo, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės institucijos
valstybinę kontrolę vykdanti institucija ir aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai atsako įstatymų
nustatyta tvarka.“
19 straipsnis. 398 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 398 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„398 straipsnis. Tarptautinis bendradarbiavimas
Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės
valstybinę kontrolę vykdanti institucija ir aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai ir institucijos
privalo užsienio valstybių kompetentingoms institucijoms teikti turimą
informaciją, susijusią su jūros aplinkos teršimu arba kitu jūros aplinkos
apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių įstatymų ar kitų teisės
aktų pažeidimu, taip pat atlikti kitus veiksmus, kurie padeda ar gali padėti
nustatyti jūros aplinką teršiančius arba kitaip jūros aplinkos apsaugą ir
gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančius įstatymus ar kitus teisės aktus
pažeidžiančius laivus ir (ar) su tokia veika susijusias aplinkybes.“
20 straipsnis. 46 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 46 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„46 straipsnis. Neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių uždaviniai
Pagrindinis
neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių uždavinys – teikti visokeriopą pagalbą
institucijoms aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančiai
institucijai ir aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams, vykdantiems aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę.“
21 straipsnis. 48 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 48 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Pažymėjimus neetatiniams aplinkos apsaugos inspektoriams išduoda Aplinkos apsaugos departamentas prie Aplinkos ministerijos.“
2.Pakeisti 48 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Aplinkos apsaugos departamentas Aplinkos
apsaugos valstybinę kontrolę vykdančios institucijos vadovas suteikia
galias neetatiniams aplinkos apsaugos inspektoriams veikti visoje Lietuvos
Respublikos teritorijoje ar jos dalyje.“
22 straipsnis. 49 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 49 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) užfiksavę
aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių įstatymų ar
kitų teisės aktų pažeidimą, pagal savo kompetenciją imtis priemonių užkirsti
jam kelią, išsiaiškinti priežastis bei pažeidimą padariusius asmenis. Kai
neetatiniai aplinkos apsaugos inspektoriai pagal savo kompetenciją negali imtis
priemonių dėl aplinkos apsaugos įstatymų pažeidimų, jie privalo apie tokius
pažeidimus pranešti aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančioms
institucijoms vykdančiai institucijai ar aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams;“
2. Pakeisti 49 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) pranešti aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės institucijoms valstybinę kontrolę
vykdančiai institucijai ar aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams apie pastebėtus avarinius ir kitus aplinkos
užteršimo, gyvūnų žuvimo, augalijos naikinimo bei ekologinių pokyčių atvejus ir
dalyvauti organizuojant pasekmių likvidavimą.“
23 straipsnis. 50 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 50 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Neetatiniai aplinkos apsaugos inspektoriai kartu
su aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnais, vykdančiais
valstybinę aplinkos apsaugos kontrolę, turi teisę:
1) įstatymų nustatyta tvarka įeiti į gyvenamąsias ir kitas patalpas, patekti į ūkinių objektų teritorijas ir atlikti aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų pavestas užduotis aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių įstatymų ar kitų teisės aktų pažeidimams išaiškinti ar jų pasekmėms likviduoti;
2) tikrinti asmenų ir pareigūnų dokumentus, suteikiančius teisę naudoti gamtos išteklius;
3) padėti aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams atlikti kontrolinius pirkimus, pristatyti administracinėn atsakomybėn traukiamą asmenį, jo sutikimu, į atitinkamų institucijų patalpas administracinio nusižengimo protokolui surašyti; reikalauti asmens tapatybę patvirtinančių dokumentų pažeidėjo asmens tapatybei nustatyti, o jos nenustačius – kreiptis į policiją dėl administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens sulaikymo.“
24 straipsnis. 53 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 53 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Neetatiniams aplinkos apsaugos inspektoriams, nedalyvaujantiems arba neaktyviai dalyvaujantiems aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės veikloje, suteiktos galios gali būti nepratęsiamos.“
25 straipsnis. 54 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 54 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Fiziniai ir
juridiniai asmenys įstatymų nustatyta tvarka turi teisę apskųsti aplinkos
apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių institucijų vykdančios
institucijos bei aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų veiksmus (neveikimą).“
26 straipsnis. Įstatymo įgyvendinimas
Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliotos institucijos per vieną mėnesį nuo įstatymo įsigaliojimo dienos priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas