LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
VALSTYBĖS VALDYMO IR SAVIVALDYBIŲ KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA
DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. I-1428 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2835(3)
2023-11-15 Nr. 113-P-37
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo:
Komiteto pirmininkas Ričardas Juška, pirmininko pavaduotojas Valentinas Bukauskas, komiteto nariai: Guoda Burokienė, Domas Griškevičius, Kęstutis Masiulis, Bronislovas Matelis, Kęstutis Navickas, Audrius Petrošius, Eugenijus Sabutis, Algis Strelčiūnas, Rita Tamašunienė, Valdemaras Valkiūnas.
Komiteto biuras: vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Rasa Mačiulytė, Rasa Šidlauskaitė, Juras Taminskas, padėjėja Vilma Keidūnė.
Kviestieji asmenys: Vidaus reikalų ministerijos atstovai: viceministrė Sigita Ščajevienė, Viešojo administravimo ir vietos savivaldos politikos grupės vadovė Alma Bulkevičienė ir vyresnysis patarėjas Virginijus Vaškelis.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
1 |
4 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Derinant projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomo Viešųjų įstaigų įstatymo (toliau - keičiamas įstatymas) 1 straipsnio 4 dalies ir 5 dalies nuostatas tarpusavyje bei siekiant teisinio aiškumo, keičiamo įstatymo 1 straipsnio 4 dalį siūlome dėstyti taip: „Šio įstatymo 14–19 straipsnių nuostatos taikomos viešosioms įstaigoms, kurių savininkė ar dalininkė, turinti daugiau nei 1/2 balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, yra valstybė arba savivaldybė“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 1 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Šio įstatymo 14–19 straipsnių nuostatos
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
1 |
6 |
|
|
2. Derinant keičiamo įstatymo terminiją su Profesinio mokymo įstatymu, keičiamo įstatymo 1 straipsnio 6 dalyje vietoj žodžio „valstybės“ įrašytinas žodis „valstybinėms“.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 1 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. Šio įstatymo 5 straipsnio 5 dalies 3
punkto, 13–19 ir 21 straipsnių nuostatos netaikomos valstybinėms mokslo ir
studijų institucijoms ir
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
1 |
8 |
|
|
3. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina ne keičiamo įstatymo 1 straipsnio 8 dalyje numatyti išlygą dėl įstatymo 5 straipsnio 1 dalies nuostatos netaikymo tam tikrą statusą turinčioms viešosioms įstaigoms, o papildyti pačią 5 straipsnio 1 dalį nauju sakiniu, numatančiu, kad valstybė ir (ar) savivaldybės taip pat gali būti viešųjų įstaigų, steigiamų atsinaujinančių išteklių energijos ar piliečių energetikos bendrijos statusui įgyti ar tokį statusą jau turinčių viešųjų įstaigų, kurių pagrindinė paskirtis – mažinti energijos nepriteklių ir (ar) teikti naudą pažeidžiamiems vartotojams, steigėjos, savininkės ar dalininkės. |
Pritarti iš dalies
|
Argumentai: Pritarti, kad įstatymo projektu keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 dalis būtų papildyta nuostatomis dėl valstybės ir savivaldybių dalyvavimo atsinaujinančių išteklių energijos ar piliečių energetikos bendrijų steigėjomis ar dalininkėmis. Nepritarti dėl įstatymo projektu keičiamo įstatymo 1 straipsnio 8 dalies atsisakymo. Atsižvelgiant į minimų bendrijų specifiką, jos galėtų pasiekti keliamus tikslus tik tuo atveju, jei joms nebūtų taikomas įstatymo projektu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 3 punktas.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 1 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip: „8. Šio įstatymo
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Valstybė ir (ar) savivaldybės gali būti
viešųjų įstaigų, kurios teikia viešąsias paslaugas ir (arba) turi viešojo
administravimo įgaliojimus,
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
3 |
2 |
3 |
|
4. Nėra aišku, kodėl keičiamo įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 3 punkte yra numatytas ne pačių sandorių (juridinių faktų) dėl neatlygintino turto perdavimo dalininkui ar su juo susijusiam asmeniui draudimas, o tik draudimas viešosioms įstaigoms sudaryti tokius sandorius įforminančias sutartis. Manytina, kad imperatyvus draudimas viešosioms įstaigoms perduoti turtą dalininkui ar su juo susijusiam asmeniui būtų tikslesnis, platesnis ir labiau atspindėtų draudimo turinį, nei tiesiog draudimas sudaryti sutartis. Jeigu būtų atsižvelgta į šią pastabą, minėtas punktas galėtų būti dėstomas taip: „perduoti viešosios įstaigos turtą neatlygintinai valdyti, naudotis ar nuosavybės teise viešosios įstaigos dalininkui ar su juo susijusiam asmeniui“. |
Pritarti
|
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) perduoti viešosios įstaigos turtą nuosavybėn,
patikėjimo teise ar panaudos pagrindais viešosios įstaigos dalininkui ar su
juo susijusiam asmeniui,
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
6 |
4 |
|
|
5. Svarstytina keičiamo įstatymo 6 straipsnio 4 dalies nuostata, implikuojanti, kad tuo atveju, kai viešosios įstaigos steigėjas yra vienasmenis (valstybė arba savivaldybė), turės būti priimami du teisės aktai, reglamentuojantys valstybės ar savivaldybės, kaip viešosios įstaigos steigėjos, įsipareigojimus dėl viešosios įstaigos steigimo – pirma, Vyriausybės nutarimas ar savivaldybės tarybos sprendimas, priimami Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo nustatyta tvarka (šiame teisės akte būtų nustatomi valstybės ar savivaldybės, kaip viešosios įstaigos steigėjos, įsipareigojimai dėl viešosios įstaigos steigimo ir valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto investavimo ir valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto investavimo); o antra, turėtų būti priimamas steigimo aktas, t. y. priimamas valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos teisės aktas, kuriuo būtų tvirtinamas steigimo aktas (į kurį turėtų būti įtrauktos aukščiau minėto Vyriausybės nutarimo ar savivaldybės tarybos sprendimo nuostatos). Mūsų nuomone, nepagrįsta ir nelogiška būtų nustatyti tokį reguliavimą, pagal kurį turėtų būti priimami du iš esmės identiški to paties subjekto teisės aktai, reglamentuojantys viešosios įstaigos, kurių savininkė yra valstybė arba savivaldybė, steigimą. Atsižvelgiant į tai, siūlome keičiamo įstatymo 6 straipsnio 4 dalyje išbraukti žodžius „ir įtraukiami į viešosios įstaigos steigimo sutartį arba steigimo aktą“, o vietoj to papildyti šią dalį nauju sakiniu, nustatančiu, kad tuo atveju, kai valstybė ar savivaldybė yra viena iš viešosios įstaigos steigėjų, Vyriausybės nutarimu ar savivaldybės tarybos sprendimu nustatyti įsipareigojimai dėl viešosios įstaigos steigimo ir valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto investavimo yra įtraukiami į viešosios įstaigos steigimo sutartį. |
Nepritarti |
Argumentai: Vyriausybės nutarimą arba savivaldybės tarybos sprendimą dėl viešosios įstaigos steigimo ir viešosios įstaigos steigimo aktą priima skirtingi subjektai (steigimo aktą rengia Vyriausybės įgaliota institucija, kuri įgyvendina steigėjo teises ir pareigas, o savivaldybės atveju tai bus savivaldybės meras). Vyriausybės nutarimas arba savivaldybės tarybos sprendimas dėl viešosios įstaigos steigimo negali būti prilyginamas steigimo aktui, kuris yra viešosios įstaigos steigimo teisinis pagrindas.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
7 |
1 |
1 |
|
6. Atsižvelgiant į tai, kad registruojant viešąją įstaigą steigėjus atstovaujančių fizinių asmenų asmens duomuo - šių asmenų gyvenamosios vietos adresas, santykio su viešąja įstaiga aspektu nėra itin svarbus, o pakankamu galėtų būti laikomas ir adresas, kuriuo galima būtų pasiekti fizinį asmenį, įteikti jam dokumentus, siūlytina keičiamo įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatyti, kad steigimo sutartyje nurodomi ne fizinių asmenų gyvenamosios vietos adresai, o kiti fizinės vietos adresai – jų korespondencijos adresai. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: „1) viešosios įstaigos steigėjai (fizinių
asmenų vardai, pavardės, asmens kodai ir
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
7. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
8 |
2 |
4 |
|
7. Atsižvelgiant į tai, kad pagal keičiamo įstatymo 12 straipsnio 4 dalyje siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą viešosios įstaigos įstatuose turi būti nustatyta viešosios įstaigos pakartotinio visuotinio dalininkų susirinkimo sušaukimo tvarka, bei atsižvelgiant į keičiamo įstatymo 12 straipsnio 7 dalį, kurioje nustatyta, kad visuotinis dalininkų susirinkimas šaukiamas viešosios įstaigos įstatų nustatyta tvarka, atitinkamai reikėtų papildyti keičiamo įstatymo 8 straipsnio, nustatančio viešosios įstaigos įstatų turinio sudėtines dalis, 2 dalies 4 punktą po žodžio „susirinkimo“ įrašant žodžius „sušaukimo ir“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip: „4) visuotinio dalininkų susirinkimo sušaukimo ir sprendimų priėmimo tvarka;“.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
8. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
8 |
2 |
5 |
|
8. Pagal keičiamo įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą viešojoje įstaigoje gali būti sudaryti keli kolegialūs valdymo organai. Pažymėtina, kad keičiamo įstatymo 14 straipsnyje yra siūloma nustatyti tik vieno viešosios įstaigos kolegialaus valdymo organo – valdybos kompetenciją. Kiti kolegialūs valdymo organai keičiamame įstatyme nėra nurodomi, taip pat nenustatoma jų kompetencija. Civilinio kodekso 2.82 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad juridinio asmens organų kompetenciją ir funkcijas nustato atitinkamos teisinės formos juridinius asmenis reglamentuojantys įstatymai ir juridinio asmens steigimo dokumentai. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar kolegialių valdymo organų kompetencija neturėtų būti nustatyta viešosios įstaigos įstatuose, atitinkamai papildant keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 5 punkto nuostatas. |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Pritarti, kad turi būti nurodyta ir kolegialaus valdymo organo kompetencija. Nepritarti, kad gali būti keli kolegialūs valdymo organai. Viešosios įstaigos gali turėti vieną kolegialų valdymo organą – valdybą. Atsižvelgiant į tai, turi būti tikslinamos 8 straipsnio 2 dalies 5 punkto ir kitos įstatymo projektu keičiamo įstatymo nuostatos, kuriose minimi kolegialūs valdymo organai.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip: „5) viešosios įstaigos kolegialaus
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 3 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip: „4) viešosios įstaigos kolegialaus
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 4 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip: „4) viešosios įstaigos kolegialaus
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. Visuotinio dalininkų susirinkimo ir
viešosios įstaigos vadovo kompetencijos, vadovo skyrimo į pareigas ir
atleidimo iš jų tvarkos, kolegial
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 9 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. Apie viešosios įstaigos vadovo,
kolegialaus
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Jeigu sudaromas
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. Visuotiniame dalininkų susirinkime
sprendžiamojo balso teisę turi visi viešosios įstaigos dalininkai. Balsai
visuotiniame dalininkų susirinkime paskirstomi proporcingai dalininkų įnašų
dydžiui, jeigu viešosios įstaigos įstatuose nenustatyta kitaip, tačiau visais
atvejais turi būti užtikrinta, kad mažiausias įnašas suteiktų bent vieną
balsą. Viešosios įstaigos vadovas, kolegial
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 22 straipsnio 1 dalies nuostatas iki dvitaškio ir jas išdėstyti taip:
„1. Viešosios įstaigos vadovas,
pasibaigus finansiniams metams, turi parengti ir eiliniam visuotiniam
dalininkų susirinkimui ir kolegialiam
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 25 straipsnio 2 dalies nuostatas iki dvitaškio ir jas išdėstyti taip: „2. Visų reorganizavime dalyvaujančių
viešųjų įstaigų vadovai arba
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
9. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
8 |
2 |
6 |
|
9. Keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 6 punkte vietoj žodžio „taisyklę“ įrašytinas žodis „taisykles“, o vietoj žodžių „teisių ribos“ – žodžiai „įgaliojimų apimtys“.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip: „6) viešosios įstaigos kiekybinio
atstovavimo, jeigu toks nustatomas, taisyklės ir duomenys apie viešosios
įstaigos valdymo organus, kurie pagal kiekybinio atstovavimo taisykl
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
10. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
8 |
2 |
9 |
|
10. Keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 9 punkte siūloma nustatyti, kad viešosios įstaigos įstatuose nurodoma informacijos apie viešosios įstaigos veiklą, įskaitant ir viešuosius pranešimus, pateikimo visuomenei tvarka. Pagal keičiamo įstatymo 20 straipsnio 2 dalies 11 punkto nuostatas už informacijos, kuri pateikiama visuomenei apie viešosios įstaigos veiklą, nustatymą ir pateikimą visuomenei būtų atsakingas viešosios įstaigos vadovas. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal keičiamame įstatyme siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą kiekvienos viešosios įstaigos vadovas galėtų nustatyti skirtingą visuomenei teikiamą informaciją apie viešosios įstaigos veiklą bei jos apimtis. Siekiant to išvengti, manytina, kad informacija, kuri turėtų būti pateikta visuomenei apie viešosios įstaigos veiklą, turėtų būti aiškiai įvardinta keičiamame įstatyme. |
Nepritarti
|
Argumentai: Reikalavimus skelbiamai informacijai nustato Teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymas ir jį įgyvendinantis Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimas Nr. 480 „Dėl bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašo patvirtinimo “. Viešųjų įstaigų, kurių savininkė ar dalininkė yra valstybė ir(ar) savivaldybė, vadovai, teikdami informaciją visuomenei, bus saistomi minėtų teisės aktų. Reikalavimų teikti informaciją visuomenei viešosioms įstaigoms, įsteigtoms kitų subjektų, nustatymas būtų šių įstaigų veiklos suvaržymas, papildoma administracinė našta.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
11. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
8 |
3 4 |
3 3 |
|
11. Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikoje teisės aktai oficialiai skelbiami Teisės aktų registre, o ne Teisės aktų informacinėje sistemoje, turėtų būti patikslintos keičiamo įstatymo 8 straipsnio 3 dalies 3 punkto ir šio straipsnio 4 dalies 3 punkto nuostatos. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 3 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) viešosios įstaigos vadovo darbo
apmokėjimo tvarka arba, kai ši tvarka nustatyta teisės aktu, nuoroda į teisės
aktą, paskelbtą Teisės aktų Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 4 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) viešosios įstaigos vadovo darbo
apmokėjimo tvarka arba, kai ši tvarka nustatyta teisės aktu, nuoroda į teisės
aktą, paskelbtą Teisės aktų
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
12. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
8 |
2 |
11 |
N |
12. Keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 1-9 punktuose siūloma nustatyti baigtinį viešosios įstaigos įstatų sudėtinių dalių sąrašą. Keičiamo statymo 8 straipsnio 3 ir 4 dalyse nustatyti duomenys, kurie papildomai nurodomi viešųjų įstaigų, kurių savininke yra valstybė ar savivaldybė, įstatuose. Atkreiptinas dėmesys, kad atskiruose keičiamo įstatymo straipsniuose siūloma nustatyti, kad viešosios įstaigos įstatuose gali būti ir kiti duomenys, nei nurodyti keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 1-9 punktuose bei 3 ir 4 dalyse. Pavyzdžiui, pagal keičiamo įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 5 punkto nuostatas viešosios įstaigos įstatuose gali būti nustatytos ir kitos, nei numatytos keičiamo įstatymo 4 straipsnyje ir kituose įstatymuose, viešosios įstaigos dalininkų neturtinės teisės. Pagal keičiamo įstatymo 6 straipsnio 5 dalyje nustatytą teisinį reguliavimą asmenys, kurie turi teisę atstovauti steigiamai viešajai įstaigai, gali steigiamos viešosios įstaigos vardu ir dėl jos interesų sudaryti sandorius. Pagal šiuos sandorius viešajai įstaigai prievolės atsiranda tada, kai juos, įsteigus viešąją įstaigą, patvirtina viešosios įstaigos valdymo organas ar jos įstatuose nustatytas kitas organas. Nuostatos, kurios galėtų būti viešosios įstaigos įstatų sudėtine dalimi, yra nurodytos ir kituose keičiamo įstatymo straipsniuose. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies nereikėtų papildyti 10 punktu arba šį straipsnį papildyti nauja dalimi, nustatant, kad viešosios įstaigos įstatuose gali būti ir kitos nuostatos, neprieštaraujančios šiam ir kitiems įstatymams. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalį 11 punktu: „11) viešosios įstaigos įstatuose gali būti ir kitos nuostatos, neprieštaraujančios šiam ir kitiems įstatymams.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
13. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
9 |
3 |
|
|
13. Keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalis, nustatanti, kad nuo įregistravimo Juridinių asmenų registre viešoji įstaiga laikoma įsteigta, brauktina kaip perteklinė, nes Civilinio kodekso 2.63 straipsnio 1 dalyje jau nustatyta, kad juridinis asmuo laikomas įsteigtu nuo jo įregistravimo juridinių asmenų registre. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalį:
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
14. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
11 |
2 |
|
|
14. Pagal keičiamo įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą viešojoje įstaigoje gali būti sudaryti keli kolegialūs valdymo organai. Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 16 straipsnyje nustatomi reikalavimai (išsilavinimui, nepriekaištingai reputacijai, vengti interesų konflikto) tik vieno kolegialaus valdymo organo - valdybos nariams. Reikalavimai viešųjų įstaigų, tame tarpe ir tų, kurių savininke ar dalininke yra valstybė ar savivaldybė, kitų valdymo organų nariams projekte nėra nustatomi. Svarstytina, ar tokie reikalavimai neturėtų būti nustatytai keičiamame įstatyme. |
Nepritarti |
Argumentai: Nepritarti, kad gali būti keli kolegialūs valdymo organai. Viešosios įstaigos gali turėti tik vieną kolegialų valdymo organą - valdybą.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 11 straipsnio 2 ir 3 dalis ir jas išdėstyti taip: „2. Viešoji įstaiga turi turėti vienasmenį
valdymo organą arba vienasmenį ir kolegialų 3. Viešoji įstaiga taip pat gali turėti ir kitų
kolegialių organų, kurie veikia pagal jų pačių patvirtintus kolegialių organų
darbo reglamentus. Visuotinis dalininkų susirinkimas, viešosios įstaigos
vienasmenis ar kolegialus valdymo organas neturi teisės pavesti viešosios įstaigos
kolegialiems organams spręsti visuotinio dalininkų susirinkimo ir valdymo
organ
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
15. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
8 |
2 |
|
|
15. Keičiamo įstatymo 11 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad viešoji įstaiga gali turėti kelis kolegialius organus. Iš keičiamo įstatymo nuostatų nėra aiški tokių organų kompetencija. Civilinio kodekso 2.82 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad juridinio asmens organų kompetenciją ir funkcijas nustato atitinkamos teisinės formos juridinius asmenis reglamentuojantys įstatymai ir juridinio asmens steigimo dokumentai. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar tokių organų kompetencija neturėtų būti nustatyta viešosios įstaigos įstatuose, atitinkamai papildant keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalį nauju punktu. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalį nauju 6 punktu: „6) viešosios įstaigos kolegialaus (-ių) organo (-ų), jeigu toks (-ie) organas (-ai) sudaromas (-i) narių skaičius, sprendimų priėmimo tvarka ir kompetencija;“.
Įstatymo projektu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 6, 7, 8 ir 9 punktus laikyti atitinkamai 7, 8, 9 ir 10 punktais.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
16. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
20 |
2 |
14 |
N |
16. Pagal keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 3 punkte siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą visuotinis dalininkų susirinkimas turėtų teisę pats nustatyti viešosios įstaigos paslaugų, darbų bei produkcijos kainas bei tarifus arba nustatytų jų nustatymo tvarką. Pažymėtina, kad nėra aišku, kuris viešosios įstaigos organas, atsižvelgdamas į visuotinio dalininkų susirinkimo patvirtintą viešosios įstaigos paslaugų, darbų bei produkcijos kainų bei tarifų nustatymo tvarką, turėtų įgaliojimus nustatyti konkrečias viešosios įstaigos paslaugų, darbų bei produkcijos kainas bei tarifus. Svarstytina, ar tokia teisė neturėtų būti suteikta viešosios įstaigos vadovui arba valdybai, atitinkamai papildant keičiamo įstatymo 20 straipsnyje arba 14 straipsnyje nustatyta jų kompetencijas. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 20 straipsnio 2 dalį nauju 14 punktu: „14) viešosios įstaigos paslaugų, darbų bei produkcijos kainų ir tarifų nustatymą visuotinio dalininkų susirinkimo arba valdybos nustatyta tvarka;“.
Įstatymo projektu keičiamo įstatymo 20 straipsnio 2 dalies 14, 15, 16, 17 ir 18 punktus laikyti atitinkamai 15, 16, 17, 18 ir 19 punktais.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
17. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
12 |
1 |
4, 5 |
|
17. Nėra aiškus keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 4 ir 5 punktų nuostatų, nustatančių, kad kiti įstatymai, reglamentuojantys konkrečių viešųjų įstaigų ar tam tikroje srityje veikiančių viešųjų įstaigų veiklą, gali nustatyti kitokias viešosios įstaigos vadovo, kolegialių valdymo organų ar kolegialių organų narių skyrimo į pareigas ir atleidimo iš jų sąlygas, santykis su keičiamo įstatymo 1 straipsnio 2 dalimi, numatančia bendrąją normą, kad šio įstatymo nuostatos viešosioms įstaigoms, kurių veiklą reglamentuoja kiti įstatymai, taikomos tiek, kiek kiti įstatymai nenustato kitaip. Kitaip sakant, tuo atveju, jeigu visi kiti įstatymai turėtų taikymo viršenybę keičiamo įstatymo atžvilgiu, minėtosios keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 4 ir 5 punktų nuostatos laikytinos perteklinėmis. Jeigu, vis dėlto, būtų siekiama nustatyti, kad Viešųjų įstaigų įstatymas yra universalus, aprėpiantis ir unifikuotai reglamentuojantis visose srityse veikiančių viešųjų įstaigų veiklą, keičiamo įstatymo 1 straipsnyje turėtų būti aiškiai įtvirtintas toks teisinio reguliavimo ir šio įstatymo taikymo viršenybės modelis, pagal kurį tais atvejais, kai kiti įstatymai nustatytų kitokias viešųjų įstaigų steigimą, pertvarkymą, pabaigą, veiklos organizavimą ar valdyseną reglamentuojančias nuostatas, būtų taikomos Viešųjų įstaigų įstatymo nuostatos, išskyrus atvejus, kai šis įstatymas pirmenybę suteiktų kitų įstatymų normoms. Tokiu atveju tik tam tikrose konkrečiose Viešųjų įstaigų įstatymo nuostatose (kaip, pavyzdžiui, aukščiau minėtose keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 4 ir 5 punktuose), kuriose reglamentuojami teisiniai santykiai, įstatymų leidėjo nuomone, galėtų skirtis ir būti reguliuojami kitaip, turėtų būti nustatoma galimo įstatymo netaikymo išlygą nustatanti formuluotė: „jeigu konkrečių viešųjų įstaigų veiklą ar tam tikroje srityje veikiančių viešųjų įstaigų veiklą reglamentuojantys įstatymai nenustato kitaip“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 4 ir 5 punktus ir juos išdėstyti taip: „4) skiria į pareigas ir atleidžia iš jų
viešosios įstaigos vadovą, 5) skiria ir atšaukia viešosios įstaigos kolegial
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
18. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
12 |
1 |
4 |
|
18. Keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 4 punkte siūloma nustatyti, kad darbo sutartį su viešosios įstaigos vadovu sudaro viešosios įstaigos įstatuose nurodytas asmuo. Ši nuostata derintina su keičiamo įstatymo 20 straipsnio 3 dalimi, kurioje siūloma nustatyti, kad darbo sutartį su viešosios įstaigos vadovu sudaro ne viešosios įstaigos įstatuose nurodytas asmuo, bet į pareigas viešosios įstaigos vadovą skiriančio viešosios įstaigos organo (visuotinio dalininkų susirinkimo arba kolegialaus valdymo organo), jeigu įstatymai nenustato kito vadovą į pareigas skiriančio ir iš jų atleidžiančio subjekto, įgaliotas asmuo. Svarstytina, ar siekiant suderinamumo keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 4 punkto nuostatos, kad darbo sutartį su viešosios įstaigos vadovu sudaro viešosios įstaigos įstatuose nurodytas asmuo, nereikėtų atsisakyti. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Išdėstytas prie 17 Teisės departamento pastabos.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
19. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
12 27
28 |
1 2, 5, 7 1, 2 |
11 |
|
19. Keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 11 punkte siūloma nustatyti, kad visuotinis dalininkų susirinkimas skiria ir atšaukia likvidatorių tais atvejais, kai sprendimą likviduoti viešąją įstaigą priima pats visuotinis dalininkų susirinkimas. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal Civilinio kodekso 2.108 straipsnio 3 straipsnio nuostatas juridinio asmenio likvidavimui gali būti sudaroma likvidacinė komisija. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 11 punkto nuostatas nereikėtų atitinkamai papildyti. Pritarus aukščiau išdėstytai pastabai, atitinkamai reikėtų papildyti ir keičiamo įstatymo 27 straipsnio 2, 5, 7 dalių bei 28 straipsnio 1 ir 2 dalių nuostatas. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 11 punktą ir išdėstyti jį taip: „11) skiria ir atšaukia likvidatorių (-ius) tais atvejais, kai sprendimą likviduoti viešąją įstaigą priima pats visuotinis dalininkų susirinkimas;“.
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 27 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Jeigu viešosios įstaigos likvidavimo pagrindas yra laikotarpio, kuriam buvo įsteigta viešoji įstaiga, pabaiga, visuotinis dalininkų susirinkimas likvidatorių (-ius) privalo paskirti likus ne mažiau kaip 3 mėnesiams iki šio laikotarpio pabaigos. Šiuo atveju priėmus nutarimą dėl likvidavimo, viešoji įstaiga įgyja likviduojamos viešosios įstaigos statusą, o likvidatorius įgyja jos valdymo organų teises ir pareigas ne vėliau kaip pirmą dieną po viešosios įstaigos įstatuose nustatyto veiklos laikotarpio pabaigos.“
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 27 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. Kai viešoji įstaiga likviduojama jos visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimu, visuotinis dalininkų susirinkimas gali likvidatorių (‑ius) pakeisti ar viešosios įstaigos likvidavimą atšaukti.“ Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 27 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip: „7. Likvidatorius (-iai) Juridinių asmenų registrui turi pateikti sprendimą likviduoti viešąją įstaigą patvirtinantį dokumentą ir duomenis apie save (vardą, pavardę, asmens kodą, paskyrimo likvidatoriumi ir likvidatoriaus įgaliojimų pabaigos datas, likvidatoriaus įgaliojimus, išskyrus nustatytus įstatymuose ir viešosios įstaigos įstatuose). Juridinių asmenų registro tvarkytojas apie šį nutarimą turi paskelbti Civilinio kodekso 2.72 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka.“
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 28 straipsnio 1 ir 2 dalis ir jas išdėstyti taip: „1. Likvidatoriui (-iams) keliami tokie patys bendrieji reikalavimai kaip ir viešosios įstaigos vadovui. 2. Be kitų šiame įstatyme ir Civiliniame kodekse nustatytų pareigų, viešosios įstaigos likvidatoriui (-iams) priskiriamos šios pareigos:“.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
20. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
12 |
3 |
3, 4 |
|
20. Derinant keičiamo įstatymo nuostatas tarpusavyje, keičiamo įstatymo 12 straipsnio 3 dalies 3 punkte po žodžių „jeigu jų nenustato kiti teisės aktai“ įrašytini žodžiai „arba paveda šią funkciją atlikti viešosios įstaigos valdybai“. Atitinkamai pildytinos ir šios dalies 4 punkto nuostatos. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 3 dalies 3 ir 4 punktus ir juos išdėstyti taip: „3) tvirtina pareigų, į kurias darbuotojai priimami konkurso būdu, kvalifikacinius reikalavimus, jeigu jų nenustato kiti teisės aktai arba paveda šią funkciją atlikti viešosios įstaigos valdybai; 4) priima sprendimą dėl šio įstatymo 21 straipsnyje nurodytų viešosios įstaigos funkcijų centralizuoto atlikimo, jeigu šio sprendimo priėmimas nėra pavestas Vyriausybei ar savivaldybės tarybai arba paveda šią funkciją atlikti viešosios įstaigos valdybai.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
21. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
12 |
10 |
|
|
21. Keičiamo įstatymo 12 straipsnio 10 dalyje siūloma nustatyti, kad visuotinio dalininkų susirinkimai protokoluojami, išskyrus, kai viešosios įstaigos savininkas yra vienas asmuo. Pažymėtina, kad iš projekto nuostatų nėra aišku, kokia tvarka būtų parenkamas asmuo, kuris surašytų visuotinio susirinkimo protokolą, taip pat nėra aišku, kurie asmenys jį pasirašytų. Be to, nėra aišku, ar būtų renkamas visuotinio dalininkų susirinkimo pirmininkas. Jeigu taip, tai kokia tvarka jis būtų parenkamas (išrenkamas). Keičiamą įstatymą reikėtų papildyti nuostatomis pašalinančiomis šiuos neaiškumus. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 12 straipsnį nauja 10 dalimi: „10. Kiekvienas visuotinis dalininkų susirinkimas turi išrinkti susirinkimo pirmininką ir sekretorių. Pirmininkas ir sekretorius nerenkami, kai visi susirinkime dalyvaujantys dalininkai balsavo raštu.“
Įstatymo projektu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 10 ir 11 dalis laikyti atitinkamai 11 ir 12 dalimis.
Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip: „1
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
22. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
12 |
|
|
|
22. Keičiamo įstatymo 12 straipsnyje siūloma reglamentuoti visuotinį dalininkų susirinkimą. Svarstytina, ar šiame straipsnyje siūlomas nustatyti teisinis reguliavimas yra pakankamas, o keičiamame įstatyme nereikėtų nustatyti, kad viešoji įstaiga privalo sudaryti galimybę viešosios įstaigos dalininkams dalyvauti visuotiniame dalininkų susirinkime ir balsuoti elektroninių ryšių priemonėmis. Toks teisinis reguliavimas būtų ypač aktualus, esant ekstremaliai situacijai, taip pat esant kitoms svarbioms aplinkybėms, kad nesutriktų viešųjų paslaugų teikimas ar viešojo administravimo funkcijų vykdymas, kai jas teikia ar vykdo viešosios įstaigos, kurių savininkė ar dalininkė yra valstybė ar savivaldybės. |
Nepritarti |
Argumentai: Dalyvavimas visuotiniame dalininkų susirinkime ir balsavimas jame elektroniniu būdu yra viena iš galimų visuotinio dalininkų susirinkimo darbo organizavimo formų. Darbo organizavimo klausimai neturėtų būti reglamentuojami įstatymu.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
23. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
20 |
2 |
15 |
|
23. Nėra aišku, kaip būtų įgyvendinama keičiamo įstatymo 14 straipsnio 1 dalies nuostata, numatanti, kad viešosios įstaigos valdyba taip pat turi ir 20 straipsnio 2 dalies 15 punkte nustatytą viešosios įstaigos vadovo pareigą – būti atsakingam už viešosios įstaigos politikos personalo, rizikos valdymo, darbo užmokesčio ir (ar) kitose pasirinktose srityse patvirtinimą ir jų įgyvendinimo priežiūrą. Taigi, pagal siūlomą reguliavimą, ir vienasmenis viešosios įstaigos vadovas, ir valdyba būtų atsakingi už tos pačios funkcijos atlikimą. Papildomų neaiškumų sukelia ir tai, kad keičiamo įstatymo 14 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad valdybos sprendimai, priimti vykdant šio įstatymo 20 straipsnio 2 dalies 15 punkte nustatytą pareigą, viešosios įstaigos vadovui yra privalomi. Atsižvelgiant į tai, lieka neaiškus šios valdybos pareigos turinys ir jos santykis su identiškos įstaigos vadovo, kuriam įstaigos sprendimai šiuo klausimu būtų privalomi, pareigos atlikimu. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 20 straipsnio 2 dalies 15 punktą ir jį išdėstyti taip: „1
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
24. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
15 |
5 |
|
|
24. Keičiamo įstatymo 15 straipsnio 5 dalies nuostata numatanti, kad valdybos nariai skiriami valdybos kadencijai, brauktina kaip perteklinė ir savaime suprantama. Taip pat brauktinas šios dalies sakinys, numatantis, kad jeigu valdybos nario įgaliojimai nutrūksta anksčiau laiko, vietoj jo skiriamas kitas narys iki valdybos kadencijos pabaigos, nes analogiška nuostata įtvirtinta keičiamo įstatymo 18 straipsnio 4 dalyje. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 15 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
25. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
16 |
1 |
|
|
25. Svarstytina, ar keičiamo įstatymo 16 straipsnio 1 dalis neturėtų būti patikslinta, joje nustatant, kad viešosios įstaigos valdybos nariu negali būti ne tik viešosios įstaigos ir su ja susijusio juridinio asmens steigėjo, dalyvio, vadovo, valdybos ar kito kolegialaus organo nario artimi asmenys, tačiau ir patys viešosios įstaigos ir su ja susijusio juridinio asmens steigėjai, dalyviai, vadovai, valdybos ar kito kolegialaus organo nariai. Kitu atveju, būtų nustatytas paradoksalus reguliavimas, pagal kurį valdybos nariais galės būti asmenys, objektyviai turėsiantys žymiai didesnę interesų konflikto galimybę (nei jų artimi asmenys). |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 16 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Valdybos nariu negali būti skiriamas viešosios įstaigos vadovas ir jos kolegialių organų narys, viešosios įstaigos ir su ja susijusio juridinio asmens, kurio dalyvė ar steigėja yra viešoji įstaiga (toliau – susijęs juridinis asmuo), steigėjas, dalyvis, vadovas, valdybos ar kito kolegialaus organo narys, steigėjo, dalyvio, vadovo, valdybos ar kito kolegialaus organo nario artimas asmuo – sutuoktinis, sugyventinis, partneris, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka, taip pat jų tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai ir jų sutuoktiniai, sugyventiniai ar partneriai.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
26. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
16 |
2 |
1 |
|
26. Keičiamo įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1punkte siūloma nustatyti, kad kandidatas į viešosios įstaigos valdybos narius turi būti nepriekaištingos reputacijos, o šio straipsnio 3 dalyje nustatomi reikalavimai valdybos narių nepriekaištingai reputacijai. Pagal keičiamo įstatymo 20 straipsnio 7 dalyje siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą kandidatas į viešosios įstaigos, kurios savininkė ar dalininkė yra valstybė ar savivaldybė, vadovus arba tokios viešosios įstaigos vadovas turi būti nepriekaištingos reputacijos ir, kaip ir viešosios įstaigos valdybos nariai, atitikti keičiamo įstatymo 16 straipsnio 3 dalyje nustatytus kriterijus. Pagal keičiamo įstatymo 1 straipsnio 4 dalyje siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą nepriekaištingos reputacijos reikalavimai būtų taikomi visų viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra valstybė ar savivaldybė, tame tarpe ir vykdančių viešojo administravimo funkcijas, vadovui ir kitų valdymo organų nariams. Atkreiptinas dėmesys, kad kartu teikiamo Viešojo administravimo įstatymo Nr. VIII-1234 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 14, 19, 20, 23, 25 ir 30 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-2836 (2) (toliau – projektas Nr. XIVP-2836(2)) 5 straipsnyje dėstomo Viešojo administravimo įstatymo 5 straipsnio 4 dalyje siūloma nustatyti, kad viešojo administravimo subjektų vadovams, valdymo organų nariams, priežiūros organų nariams ir į šias pareigas pretenduojantiems asmenims taikomi Valstybės tarnybos įstatyme įstaigų vadovams nustatyti nepriekaištingos reputacijos reikalavimai. Pagal projekto Nr. XIVP-2836(2) 2 straipsnio 1 dalyje bei 5 straipsnyje dėstomo dėstomas Viešojo administravimo įstatymo 2 straipsnio 20 dalies ir 5 straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punktų nuostatas viešojo administravimo įgaliojimai galėtų būti suteikti viešosioms įstaigoms, kurių savininkė ar dalininkė yra valstybė ar savivaldybė. Taigi, abiejuose projektuose siūloma nustatyti skirtingus nepriekaištingos reputacijos reikalavimus viešųjų įstaigų, kurios vykdytų viešojo administravimo funkcijas, vadovams ir kitų valdymo organų nariams. Atsižvelgiant į tai, abiejų projektų nuostatas reikėtų suderinti tarpusavyje, aiškiai nurodant, kurie nepriekaištingos reputacijos reikalavimai būtų taikomi viešųjų įstaigų, turinčių viešojo administravimo įgaliojimus, vadovui ir kolegialių valdymo organų nariams. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Patikslintos kartu teikiamo Viešojo administravimo įstatymo Nr. VIII-1234 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 14, 19, 20, 23, 25 ir 30 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-2836 (2) 5 straipsnyje dėstomo Viešojo administravimo įstatymo 5 straipsnio nuostatos.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
27. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
19 |
|
|
|
27. Keičiamo įstatymo 19 straipsnyje siūloma reglamentuoti valdybos darbo organizavimą, tačiau atkreiptinas dėmesys, kad keičiamame įstatyme nėra siūloma nustatyti reikalavimo valdybos posėdžio kvorumui. Svarstytina, ar esminės valdybos darbo organizavimo taisyklės, pavyzdžiui, kaip valdybos posėdžio kvorumas, neturėtų būti nustatytas keičiamame įstatyme. Kitu atveju, viešosios įstaigos pačios nusistatytų galimai skirtingus reikalavimus savo valdybų posėdžių kvorumui. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 19 straipsnį 6 dalimi: „6. Valdyba gali priimti sprendimus ir jos posėdis laikomas įvykusiu, kai jame dalyvauja daugiau kaip 1/2 valdybos narių, jei viešosios įstaigos įstatuose nenustatytas didesnis dalyvaujančių posėdyje šių narių skaičius. Iš anksto balsavę valdybos nariai laikomi dalyvaujančiais posėdyje. Valdybos sprendimas yra priimtas, kai už jį gauta daugiau balsų už negu prieš, jeigu viešosios įstaigos įstatai nenustato didesnės daugumos.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
28. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
25 |
10 |
|
|
28. Svarstytina, ar keičiamo įstatymo 25 straipsnio 10 dalyje antrajame sakinyje vietoj žodžių „nustatytais atvejais“ nereikėtų įrašyti žodžius „nustatytu atveju”, nes keičiamo įstatymo 25 straipsnio 7 dalyje nurodytas tik vienas atvejis, kai po reorganizavimo veiksiančios viešosios įstaigos įstatai gali būti nekeičiami, t. y. kai reorganizavimas vykdomas prijungimo būdu. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 25 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip: „10. Viešosios įstaigos reorganizavimas
laikomas baigtu, kai į Juridinių asmenų registrą įregistruojami po
reorganizavimo sukurti nauji juridiniai asmenys ir jų įstatai ar
įregistruojami pakeisti veiklą tęsiančių viešųjų įstaigų įstatai. Jeigu viešosios
įstaigos įstatai šio straipsnio 7 dalyje nustatyt
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
29. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
26 |
2 |
|
|
29. Keičiamo įstatymo 26 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad iki pertvarkymo viešosios įstaigos gauta parama naudojama paramos teikėjo nustatyta tvarka. Atkreiptinas dėmesys, kad galimi atvejai, kai paramos teikėjas būtų nenustatęs tvarkos, pagal kurią turėtų būti naudojama jo viešajai įstaigai suteikta parama. Tokiu atveju, nėra aišku, kokia tvarka iki viešosios įstaigos pertvarkymo turėtų būti naudojama jos gauta parama. Pažymėtina, kad pagal keičiamo įstatymo 24 straipsnio 9 dalyje siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą tokiu atveju parama turėtų būti naudojama pagal visuotinio viešosios įstaigos dalininkų susirinkimo nustatytas paramos valdymo taisykles. Atsižvelgiant į tai, vertinamoji projekto nuostata derintina su keičiamo įstatymo 24 straipsnio 9 dalyje siūlomu nustatyti teisiniu reguliavimu, nustatant, kokia tvarka turėtų būti naudojama viešajai įstaigai suteikta parama iki jos pertvarkymo, jeigu paramos teikėjas nebūtų nustatęs tokios paramos naudojimo tvarkos. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 26 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Viešoji įstaiga gali būti pertvarkoma į bendrovę, jeigu užtikrinama atitiktis Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme tokiai bendrovei nustatytiems reikalavimams. Prieš pertvarkant viešąją įstaigą į bendrovę, Civilinio kodekso 2.113 straipsnyje nustatyta tvarka turi būti patenkinti viešosios įstaigos kreditorių reikalavimai. Patenkinus visus kreditorių reikalavimus, likęs viešajai įstaigai nuosavybės teise priklausantis turtas, išskyrus gautą paramą, pereina bendrovės nuosavybėn kaip įnašas nustatant (formuojant) bendrovės įstatinį kapitalą. Iki pertvarkymo viešosios įstaigos gauta parama naudojama paramos teikėjo nustatyta tvarka. Jeigu paramą suteikiantis ar lėšas perduodantis asmuo nenurodo, kuriems tikslams jos turėtų būti panaudotos, parama ir lėšos naudojamos pagal viešosios įstaigos visuotinio dalininkų susirinkimo patvirtintas paramos valdymo taisykles.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
30. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
26 |
2 |
|
|
30. Keičiamo įstatymo 26 straipsnio 2 dalies paskutinį sakinį siūlome papildyti nuostata, numatančia, kad tuo atveju, kai iki pertvarkymo viešoji įstaiga gautos paramos nepanaudojo ir pagal nustatytą paskirtį jos naudoti nebėra galimybių, toks turtas grąžinamas jį perdavusiam paramos teikėjui (nes, pavyzdžiui, pertvarkius viešąją įstaigą į bendrovę, akcinės bendrovės ir uždarosios akcinės bendrovės pagal Labdaros ir paramos įstatymo 7 straipsnio 1 dalį negali būti paramos gavėjais, o tai reiškia, kad ir naudoti iki pertvarkymo viešosios įstaigos gautos paramos). |
Nepritarti |
Argumentai: Parama naudojama paramos teikėjo arba visuotinio dalininkų susirinkimo nustatyta tvarka. Tai, kad akcinė bendrovė negali būti paramos gavėja, nereiškia, kad ji negali panaudoti iki pertvarkymo gautos paramos pagal paramos teikėjo arba iki pertvarkymo veikusios viešosios įstaigos visuotinio dalininkų susirinkimo nustatytą tvarką.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
31. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
26 |
4 |
|
|
31. Keičiamo įstatymo 26 straipsnio 4 dalies nuostata, numatanti, kad į bendrovę pertvarkomos viešosios įstaigos teisės ir pareigos, kurias viešoji įstaiga įgijo iki pertvarkymo buvusios teisinės formos pagrindu, pasibaigia nuo bendrovės, veiksiančios po pertvarkymo, steigimo dokumentų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos, prieštarauja imperatyviajai Civilinio kodekso 2.104 straipsnio 1 daliai, nustatančiai, kad pertvarkymas – tai juridinio asmens teisinės formos pakeitimas, kai naujos teisinės formos juridinis asmuo perima visas pertvarkytojo juridinio asmens teises ir pareigas. Jeigu, atsižvelgus į Teisės departamento pastabą, šia nuostata siekiama nustatyti, kad viešosios įstaigos sudarytos valstybės turto panaudos sutartys turėtų būti nutraukiamos iki viešosios įstaigos pertvarkymo pabaigos, tai turėtų būti aiškiai ir nustatyta. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 26 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Į bendrovę pertvarkomos viešosios
įstaigos sudarytos valstybės ar savivaldybės turto panaudos sutartys
nutraukiamos iki viešosios įstaigos pertvarkymo pabaigos
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
32. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
26 |
5 |
|
|
32. Keičiamo įstatymo 26 straipsnio 5 dalies pirmajame sakinyje prieš žodį „nutarimo“ įrašytinas žodis „Vyriausybės“, o prieš žodį „sprendimo“ įrašytini žodžiai „savivaldybės tarybos“.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 26 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. Kai viešoji įstaiga, kurios savininkė ar dalininkė yra valstybė ar savivaldybė, yra pertvarkoma į bendrovę, iki Vyriausybės nutarimo ar savivaldybės tarybos sprendimo dėl sutikimo pertvarkyti viešąją įstaigą priėmimo viešajai įstaigai nuosavybės teise priklausantis turtas arba patikėjimo teise valdomas valstybės ar savivaldybės turtas, kuris po pertvarkymo bus perduotas bendrovės nuosavybėn kaip įnašas nustatant (formuojant) bendrovės įstatinį kapitalą, turi būti įvertintas nepriklausomo turto vertintojo teisės aktų, reguliuojančių turto vertinimą, nustatyta tvarka. Pertvarkant viešąją įstaigą į bendrovę, turto vertinimo ataskaita pateikiama juridinių asmenų registrui kartu su po pertvarkymo veiksiančios bendrovės įstatais.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
33. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
26 |
9 |
|
|
33. Keičiamo įstatymo 26 straipsnio 8 dalies nuostata, nustatanti, kad viešoji įstaiga gali būti pertvarkoma į biudžetinę įstaigą, tik kai viešosios įstaigos savininkė yra valstybė ar savivaldybė, nedera su šio straipsnio 9 dalimi, kurioje nustatyta, kad sprendimą pertvarkyti viešąją įstaigą, kurios savininkė arba dalininkė yra valstybė, į biudžetinę įstaigą priima Vyriausybė, o sprendimą pertvarkyti viešąją įstaigą, kurios savininkė arba dalininkė yra savivaldybė, į biudžetinę įstaigą priima savivaldybės taryba. Atsižvelgiant į tai, keičiamo įstatymo 26 straipsnio 9 dalies nuostatos tikslintinos. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 26 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip: „9. Sprendimą pertvarkyti viešąją įstaigą,
kurios savininkė
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
34. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
27 |
8 |
|
|
34. Pagal keičiamo įstatymo 27 straipsnio 8 dalies paskutiniame sakinyje siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą, likviduojant viešąją įstaigą likęs nepaskirstytas turtas galėtų būti paskirstomas visiems dalininkams proporcingai jų įnašų dydžiui. Taigi, pagal keičiamo įstatymo nuostatas viešosios įstaigos turtas, tame tarpe turtas, kuris įsigytas iš viešosios įstaigos gauto perviršio (pelno), galėtų būti perduotas viešosios įstaigos dalininkams viršijant jų turimas dalis viešojoje įstaigoje. Atkreiptinas dėmesys, kad Civilinio kodekso 2.34 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad viešieji juridiniais asmenys yra valstybės ar savivaldybės, jų institucijų ir kitų asmenų, nesiekiančių naudos sau, įsteigti juridiniai asmenys, kurių tikslas tenkinti viešuosius interesus. Ši nuostata reiškia, kad viešojo juridinio asmens steigėjai (dalininkai) negali gauti viešojo juridinio asmens pelno dalies, jeigu viešojo juridinio asmens veikla pelninga, negali gauti viešojo juridinio asmens pelno dalies, viršijančios dalyvio įnašus į turtą. Viešojo juridinio asmens dalyviui – valstybei ar savivaldybei, tenkanti turto dalis likvidavus viešąjį juridinį asmenį, gali atitekti visa[1]. Atsižvelgiant į tai, vertinamojoje keičiamo įstatymo nuostatoje, derinant ją su Civilinio kodekso 2.34 straipsnio 2 dalies nuostatomis, siūlome išbraukti žodžius „arba paskirstomas visiems dalininkams proporcingai jų įnašų dydžiui“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 27 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip: „8. Likviduojamos viešosios įstaigos
kreditorių reikalavimai tenkinami Civilinio kodekso 2.113 straipsnyje
nustatyta tvarka. Patenkinus visus kreditorių reikalavimus, iš likusio
viešosios įstaigos turto jos dalininkams grąžinamas turtas, kurio bendra
vertė negali būti didesnė negu dalininkų kapitalas. Dalininkams grąžinamas
turtas paskirstomas proporcingai jų įnašų vertei. Likęs nepaskirstytas turtas
perduodamas kitiems Juridinių asmenų registre įregistruotiems viešiesiems
juridiniams asmenims, kuriuos nustato visuotinis dalininkų susirinkimas ar
teismas, priėmę sprendimą likviduoti viešąją įstaigą
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
35. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
27 |
9 |
|
|
35. Keičiamo įstatymo 27 straipsnio 9 dalyje, atsižvelgiant į tai, kad Civilinio kodekso 2.106 straipsnyje nustatyti juridinių asmenų likvidavimo pagrindai, o ne atvejai, vietoj žodžio „atvejais” įrašytinas žodis „pagrindais“.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projektu keičiamo įstatymo 27 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip: „9. Likviduojama viešoji įstaiga nerengia
veiklos ataskaitos. Civilinio kodekso 2.106 straipsnio 2, 3, 4 ir 7 punktuose
nustatytais
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
36. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
2 (P) |
2, 3, 4 |
|
|
36. Projekto 2 straipsnio 2, 3 ir 4 dalis reikėtų suderinti su keičiamo įstatymo 1 straipsnio 8 dalimi ir 5 straipsnio 1 dalimi, numatančiomis, kad valstybė ir savivaldybė po įstatymo įsigaliojimo galės būti ne tik viešųjų įstaigų, kurios teikia viešąsias paslaugas ir (arba) turi viešojo administravimo įgaliojimus, savininkėmis ar dalininkėmis.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnio 2, 3 ir 4 dalis ir jas išdėstyti taip: „2. Valstybės, kaip viešosios įstaigos savininkės ar dalininkės, teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos ne vėliau kaip iki 2025 m. spalio 31 d. inicijuoja sprendimus dėl viešųjų įstaigų (išskyrus likviduojamas), kurios neteikia viešųjų paslaugų ir (arba) neturi viešojo administravimo įgaliojimų ir (arba) nėra įsteigtos siekiant užtikrinti ūkio subjektų ir jų veiklą reglamentuojančių ir (arba) prižiūrinčių viešojo administravimo subjektų bendradarbiavimą, kai jis yra būtinas veiksmingesniam viešojo administravimo įgaliojimų teisės aktų ir administracinių sprendimų įgyvendinimo ir laikymosi priežiūros srityje įgyvendinimui ir (arba) neturi atsinaujinančių išteklių energijos ar piliečių energetikos bendrijos, kurios pagrindinė paskirtis – mažinti energijos nepriteklių ir (ar) teikti naudą pažeidžiamiems vartotojams, statuso, pertvarkymo į kitos teisinės formos juridinius asmenis arba dalininko teisių ir pareigų perleidimo kitiems asmenims. 3. Savivaldybių tarybos ne vėliau kaip iki 2025 m. spalio 31 d. inicijuoja sprendimus dėl viešųjų įstaigų (išskyrus likviduojamas), kurios neteikia viešųjų paslaugų ir (arba) neturi viešojo administravimo įgaliojimų ir (arba) nėra įsteigtos siekiant užtikrinti ūkio subjektų ir jų veiklą reglamentuojančių ir (arba) prižiūrinčių viešojo administravimo subjektų bendradarbiavimą, kai jis yra būtinas veiksmingesniam viešojo administravimo įgaliojimų teisės aktų ir administracinių sprendimų įgyvendinimo ir laikymosi priežiūros srityje įgyvendinimui ir (arba) neturi atsinaujinančių išteklių energijos ar piliečių energetikos bendrijos, kurios pagrindinė paskirtis – mažinti energijos nepriteklių ir (ar) teikti naudą pažeidžiamiems vartotojams, statuso, pertvarkymo į kitos teisinės formos juridinius asmenis arba dalininko teisių ir pareigų perleidimo kitiems asmenims. 4. Iki šio įstatymo įsigaliojimo įsteigtoms viešosioms įstaigoms, kurių savininkė ar dalininkė yra valstybė ar savivaldybė ir kurios neteikia viešųjų paslaugų ir (arba) neturi viešojo administravimo įgaliojimų ir (arba) nėra įsteigtos siekiant užtikrinti ūkio subjektų ir jų veiklą reglamentuojančių ir (arba) prižiūrinčių viešojo administravimo subjektų bendradarbiavimą, kai jis yra būtinas veiksmingesniam viešojo administravimo įgaliojimų teisės aktų ir administracinių sprendimų įgyvendinimo ir laikymosi priežiūros srityje įgyvendinimui ir (arba) neturi atsinaujinančių išteklių energijos ar piliečių energetikos bendrijos, kurios pagrindinė paskirtis – mažinti energijos nepriteklių ir (ar) teikti naudą pažeidžiamiems vartotojams, statuso, šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 26 straipsnio 3 dalies nuostatos taikomos nuo 2025 m. lapkričio 1 d.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
37. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
2 (P) |
5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
|
|
37. Projekto 2 straipsnio 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ir 17 dalyse vietoj žodžių „iki įsigaliojant šiam įstatymui“ įrašytini žodžiai „iki šio įstatymo įsigaliojimo“.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnio 5 ir 6 dalis ir išdėstyti jas taip: „5. Iki 6. Iki
Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnio 10, 11, 12, 13, 14 ir 15 dalis ir išdėstyti jas taip: „10. Viešųjų įstaigų, kurių savininkė ar
dalininkė, turinti daugiau kaip 1/2 balsų visuotiniame dalininkų susirinkime,
yra valstybė ar savivaldybė, vadovai, paskirti iki 11. Viešųjų įstaigų, kurių savininkė ar dalininkė,
turinti daugiau kaip 1/2 balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, yra
valstybė ar savivaldybė, vadovai, paskirti iki 12. Viešųjų įstaigų, kurių savininkė ar
dalininkė, turinti daugiau kaip 1/2 balsų visuotiniame dalininkų susirinkime,
yra valstybė ar savivaldybė, vadovai, paskirti iki 13. Šio straipsnio 9–12 dalių nuostatos netaikomos
tiems viešųjų įstaigų, kurių savininkė ar dalininkė, turinti daugiau kaip 1/2
balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, yra valstybė ar savivaldybė,
vadovams, kurių specialiosios darbo sąlygos neterminuotas darbo sutartis
keičiant į terminuotas darbo sutartis iki 14. Šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Viešųjų
įstaigų įstatymo 20 straipsnio 7 dalies nuostatos netaikomos viešųjų įstaigų
vadovams, priimtiems į pareigas iki 15. Iki
Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnio 17 dalį ir ją išdėstyti taip: „17. Vyriausybė ir kitos institucijos iki
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
38. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
2 (P) |
7 |
|
|
38. Projekto 2 straipsnio 7 dalyje brauktini pertekliniai žodžiai „kurių savininkė ar dalininkė yra valstybė ar savivaldybė“, nes viešosios įstaigos įstatų atitiktį naujiems įstatyminiams reikalavimams turės užtikrinti visos be išimties viešosios įstaigos.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip: „7. Iki
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
39. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
2 (P) |
9 |
|
|
39. Projekto 2 straipsnio 9 dalyje vietoj žodžio „atšaukiamas“ įrašytinas žodis „atleidžiamas“.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip: „9. Įsigaliojus šiam įstatymui, per 3 darbo
dienas viešosios įstaigos, kurios savininkė ar dalininkė, turinti daugiau
kaip 1/2 balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, yra valstybė ar
savivaldybė, visuotinis dalininkų susirinkimas, valdyba arba, jeigu viešosios
įstaigos savininkė yra savivaldybė, savivaldybės meras pasirašytinai praneša
viešosios įstaigos vadovui apie ketinimą neterminuotą darbo sutartį pakeisti
terminuota darbo sutartimi. Terminuota darbo sutartis su viešosios įstaigos
vadovu pasirašoma, jeigu viešosios įstaigos vadovas pateikia visuotiniam
dalininkų susirinkimui, valdybai arba, jeigu viešosios įstaigos savininkė yra
savivaldybė, savivaldybės merui rašytinį sutikimą keisti darbo sutarties su
juo rūšį. Tokio sutikimo negavus per 20 darbo dienų nuo pranešimo jam
pateikimo dienos, viešosios įstaigos vadovas
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
40. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
2(P) |
16 |
|
|
40. Projekto 2 straipsnio 16 dalyje siūloma nustatyti, kad iki įsigaliojant šiam įstatymui pradėtos viešųjų įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo procedūros tęsiamos iki tol, kol bus užbaigtos, iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusia tvarka. Svarstytina, ar šios nuostatos nereikėtų papildyti, nustatant kokia tvarka būtų užbaigiamos iki įstatymo įsigaliojimo pradėtos viešųjų įstaigų pertvarkymo procedūros. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnio 16 dalį ir ją išdėstyti taip: „16. Iki
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
41. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-13 |
3(P) |
3 |
|
|
41. Svarstytina, ar projekto 3 straipsnio 3 dalyje numatytas galiojančio reguliavimo ex post vertinimo laikotarpis – 2 metai nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos, yra pakankamas tinkamai ir objektyviai įvertinti, ar sudarytos būtinos prielaidos efektyviai ir racionaliai naudoti (perleisti) valstybės ir savivaldybių turtą viešąsias įstaigas pertvarkant į bendroves. Atkreiptinas dėmesys, kad nors Teisėkūros pagrindų įstatymo 23 straipsnio 3 dalyje nustatytas minimalus galiojančio teisinio reguliavimo, kuris be esminių pakeitimų galioja bent dvejus metus nuo įsigaliojimo, poveikio ex post vertinimas, tačiau įstatymų leidybos praktikoje pasirenkamas bent trijų metų ar dar ilgesnis ex post vertinimo laikotarpis. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnio 3 ir 4 dalis ir jas išdėstyti taip: „3. Ex post vertinimo
laikotarpis – 4. Ex post vertinimas turi būti
atliktas iki 202
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
Komiteto pirmininkas Ričardas Juška
Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro patarėja Rasa Šidlauskaitė