PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533 19, 29 IR 31 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-1606

 

                                                                       2018-05-17                                

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

 

 

 

Argumentai:

Darbo grupė, sudaryta 2017 m. gegužės 24 d. Seimo valdybos sprendimu Nr. SV-S-268, siekiant užtikrinti savivaldybių kontrolės ir audito tarnybų vadovų (savivaldybių kontrolierių) nepriklausomumą ir atliekamo darbo kokybę, teikia pasiūlymus Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-1596.

Atsižvelgiant į tai, kad Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 19, 29 ir 31 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-1606 yra susijęs su įstatymo projektu Nr. XIIIP-1596 ir į argumentus išdėstytus prie pasiūlymų Nr. 2 ir 3, darbo grupė siūlo papildyti įstatymo projektą Nr. XIIIP-1606 naujais straipsniais ir tikslinti įstatymo projekto pavadinimą.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

LIETUVOS RESPUBLIKOS

VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533 16, 19, 27, 29 IR 31 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

2.

1

 

 

Argumentai:

Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo projektu
Nr. XIIIP-1596 siūloma įtvirtinti, kad priėmimą į valstybės tarnautojo pareigas Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja Vyriausybės įgaliota institucija (10 straipsnio 6 dalis). Siekiant teisinio aiškumo, darbo grupė siūlo, papildyti įstatymo projektą Nr. XIIIP-1606 nauju straipsniu, kuriuo keičiamas galiojančio įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 8 punktas, atsisakant jame formuluotės, kad savivaldybės taryba yra atsakinga už pretendentų į savivaldybės kontrolieriaus pareigas atrankos komisijos sudarymą.

 

Pasiūlymas:

1. Papildyti įstatymo projektą nauju 1 straipsniu, keičiančiu įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

1 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 16 straipsnio 2 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

„8) pretendentų į savivaldybės kontrolieriaus pareigas atrankos komisijos sudarymas, sprendimų dėl savivaldybės kontrolieriaus priėmimo į pareigas ir atleidimo iš jų priėmimas, savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos steigimas savivaldybės kontrolieriaus teikimu, didžiausio valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičiaus šioje tarnyboje nustatymas, savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) metinės ataskaitos svarstymas ir sprendimo dėl jos priėmimas, įstatymų numatyto savivaldybės kontrolieriaus darbo užmokesčio nustatymas, savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) nuostatų tvirtinimas;“.

2. Atitinkamai patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIIP-1606 straipsnių numeraciją.

3.

3

 

 

Argumentai:

Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo projektu
Nr. XIIIP-1596 siūloma nustatyti, kad į įstaigų vadovų pareigas priimama 4 metų kadencijai konkurso būdu arba įstatymų nustatytais atvejais be konkurso. Taip pat siūloma nustatyti, kad asmuo negali eiti tos pačios valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos vadovo pareigas daugiau kaip 2 kadencijas iš eilės (13 straipsnio 1 dalis). Atsižvelgiant į tai, kad siūlomas reguliavimas neužtikrintų savivaldybių kontrolės ir audito tarnybos vadovo (savivaldybių kontrolieriaus) nepriklausomumo, ir į tai, kad šiuo metu trūksta kvalifikuotų specialistų savivaldybių kontrolierių pareigoms užimti, ir gali kilti politinės ir korupcinės rizikos, darbo grupė pasiūlė įstatymo projekte Nr. XIIIP-1596 nustatyti išimtį, t. y. leisti specialiame įstatyme numatyti išimtis.

Atsižvelgiant į išdėstytus argumentus ir pasiūlymą įstatymo projektui Nr. XIIIP-1596, darbo grupė siūlo atitinkamai papildyti įstatymo projektą Nr. XIIIP-1606 nauju straipsniu, kuriuo keičiamas galiojančio įstatymo 27 straipsnio 8 dalis ir numatyti, kad savivaldybių kontrolieriams – savivaldybių kontrolės ir audito tarnybų vadovams, kadencijų skaičius nenustatomos.

Pažymėtina, kad savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos metinių veiklos ataskaitų pateikimo, svarstymo ir sprendimų dėl jų priėmimo tvarka užtikrina pakankamą savivaldybės kontrolieriaus tarnybinės veiklos, kiek tai susiję su savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos metinio veiklos plano rengimu ir vykdymu, įvertinimo galimybe, nes savivaldybių Kontrolės komitetas ir savivaldybių tarybos turi galimybes vertinimą atlikti bei sprendimą dėl vertinimo rezultatų priimti.

Atsižvelgiant į tai, kad savivaldybių kontrolierius atlieka auditus ir turi užtikrinti darbo kokybę, darbo grupė siūlo patikslinti kvalifikacijos reikalavimus keliamus savivaldybės kontrolieriui, numatant, kad jis turi atitikti analogiškus specialiuosius reikalavimus, keliamus auditoriams.

 

Pasiūlymas:

1. Papildyti įstatymo projektą nauju 3 straipsniu, keičiamo įstatymo 27 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:

3 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas

Pakeisti įstatymo 27 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:

8. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnį kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito, arba kontrolės arba viešojo administravimo srityse stažą. Savivaldybės kontrolieriui kadencijos nenustatomos.

2. Atitinkamai patikslinti įstatymo projekto Nr. XIIIP-1606 straipsnių numeraciją.

 

Teikia

Seimo nariai:                                                               Ričardas Juška

                                                                        Rasa Budbergytė

                                                                        Ingrida Šimonytė

Aušrinė Norkienė (pasirašė 2018-05-22)