LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Socialinių reikalų ir darbo komitetas

                                                                                                                                                                                                                                                 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PROKURATŪROS ĮSTATYMO NR. I-599 49 STRAIPSNIO IR 1 PRIEDO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-2909

 

 2023-11-08  Nr. 103-P-40

Vilnius

 

            1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Justas Džiugelis – komiteto pirmininkas, Vilija Aleknaitė-Abramikienė, Rima Baškienė, Algimantas Dumbrava, Vaida Giraitytė-Juškevičienė, Gintautas Kindurys, Linas Kukuraitis, Rasa Petrauskienė, Audrius Petrošius (pavaduojantis Gintarę Skaistę), Algirdas Sysas, Jonas Varkalys; komiteto biuras: Evelina Bulotaitė – vedėja, patarėjos: Dalia Aleksejūnienė, Diana Jonėnienė, Asta Kazlauskienė, Ieva Kuodienė, padėjėja Renata Liekienė; kviestieji asmenys: Vita Baliukevičienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Darbo teisės grupės vedėja, Nida Grunskienė – generalinė prokurorė, Sigita Ščajevienė – vidaus reikalų viceministrė, Darius Žeruolis – Ministrės Pirmininkės patarėjas.

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto

nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-06-15

2

 

 

1.    Svarstytina, ar įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo Prokuratūros įstatymo 1 priede siūlomi pareiginės algos koeficientai, taikytini apskaičiuojant prokurorų pareiginę algą, yra adekvatūs (proporcingi), lyginant su teisėjų atlyginimų dydžiais ir atlyginimų mokėjimo sąlygomis, nustatytais Teisėjų darbo apmokėjimo įstatymo Nr. X-1771 pakeitimo įstatyme Nr. XIV-2015, turint mintyje, kad teisėjams, skirtingai nei prokurorams, nenumatytas mokėjimas už nakties ir viršvalandinį darbą ar priemokos (prokurorams papildomai numatoma mokėti priemoką iki 30 procentų pareiginės algos, jeigu jam pagal šio įstatymo 161straipsnį, būtų suteiktas specialus statusas).

Pritarti.

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-06-15

 

 

 

2.    Atsižvelgiant į tai, kad darbo apmokėjimo politiką formuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija bei į tai, kad šiam įstatymui įgyvendinti galimai reikės papildomų lėšų, dėl siūlomo teisinio reguliavimo reikėtų gauti Vyriausybės išvadą.

Pritarti.

Vyriausybės išvada gauta 2023 m. spalio 25 d. (Nr. 825).

 

5.

Teisingumo ministerijos Europos Sąjungos teisės grupė

2023-06-30

 

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymo Nr. I-599 49 straipsnio ir 1 priedo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-2909 atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime.

 

Įvertinta.

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto

nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2023 m. spalio 25 d. Nr. 825

 

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2023 m. liepos 5 d. sprendimo Nr. SV‑S‑1014 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 1.6 ir 1.7 punktus, taip pat į Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą, kuriam pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. spalio 5 d. nutarimu Nr. 763 „Dėl Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų projektų pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui“, Lietuvos Respublikos Vyriausybė
n u t a r i a:

1. Pritarti Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymo Nr. I-599 49 straipsnio ir 1 priedo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-2909 (toliau – projektas Nr. XIVP-2909) ir Lietuvos Respublikos pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio nustatymo ir asignavimų darbo užmokesčiui perskaičiavimo įstatymo Nr. XIV-2011 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto  Nr. XIVP-2910 (toliau – projektas Nr. XIVP-2910) tikslui, tačiau siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui tobulinti projektus pagal šias pastabas ir pasiūlymus:

1.1. Siekiamą tikslą „numatyti tokius prokurorų pareiginės algos koeficientus, kurie skirtųsi vidutiniškai 10  proc., lyginant su teisėjų koeficientais“ įgyvendinti per tris etapus tokiu būdu – nuo 2024 m. sausio 1 d. padidinti prokurorų pareiginę algą tiek, kad ji sudarytų 70 procentų atitinkamos grandies teisėjo pareiginės algos; nuo 2025 m. sausio 1 d. padidinti prokurorų pareiginę algą tiek, kad ji sudarytų 80 procentų atitinkamos grandies teisėjo pareiginės algos; nuo 2026 m. sausio 1 d. padidinti prokurorų pareiginę algą tiek, kad ji sudarytų 90 procentų atitinkamos grandies teisėjo pareiginės algos, išskyrus generalinio prokuroro ir jo pavaduotojų pareigybes, kurių pareiginės algos koeficiento nustatymas ir taikymas siūlomas šio nutarimo 1.2 papunktyje.

1.2. Generalinio prokuroro ir jo pavaduotojų pareiginės algos koeficientą, kaip ir kitiems viešojo valdymo sektoriaus vadovams, siūloma jau nuo 2024 m. sausio 1 d. nustatyti be pereinamojo laikotarpio. Generalinio prokuroro pareiginės algos koeficientą nustatyti 90 procentų santykiu su Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininko pareigine alga, o Generalinio prokuroro pavaduotojams nustatyti 0,2 bazinio dydžio mažesnį nei Generalinio prokuroro pareiginės algos koeficientą, įstatyme įtvirtinant fiksuotą Generalinio prokuroro bei jo pavaduotojų darbo užmokesčio dydį (be galimybės gauti priemokas ir vienkartines pinigines išmokas).

1.3. Generalinės prokuratūros prokurorų pareiginės algos koeficientas skaičiuojamas pareigybes sugretinant su Lietuvos Aukščiausiojo Teismo teisėjo pareiginės algos koeficiento dydžiu, nustatytu Lietuvos Respublikos teisėjų atlyginimų įstatymo priede. Generalinės prokuratūros prokurorų pareigybių koeficientai skaičiuojami fiksuojant procentinį santykį žemiausioje pareigybėje ir pareigybių struktūroje kylant į viršų pridedant 0,1 (dydis koreguojasi tais atvejais, kai būtina išlaikyti pareigybių hierarchiją). Apygardų prokuratūrų vyriausiųjų prokurorų ir kitų Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymo 1 priede nurodytų apygardų prokuratūrų prokurorų pareiginės algos koeficientai nustatyti atitinkamai pagal Apygardos teismo pirmininko ir Apygardos teismo teisėjų pareiginės algos koeficientų dydžius. Apygardų prokuratūrų apylinkių prokuratūros vyriausiųjų prokurorų ir kitų Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymo 1 priede nurodytų apygardų prokuratūrų apylinkių prokurorų darbo užmokestis pagal tą pačią taisyklę susietas su apylinkės teismo pirmininko ir apylinkės teismo teisėjų pareiginės algos koeficientų dydžiais.

1.4. Atsižvelgiant į tai, kad teisėjai negali gauti priemokų, ir siekiant, kad prokurorų darbo užmokestis neviršytų atitinkamos grandies teisėjo darbo užmokesčio, siūloma nustatyti tokį teisinį reguliavimą, pagal kurį prokurorų pareiginė alga  nuo 2026 m. sausio 1 d. negalėtų viršyti 90 procentų atitinkamos grandies teisėjo pareiginės algos.

1.5. Siekiant suvienodinti teisėjų ir prokurorų darbo užmokesčio struktūrą, siūloma numatyti prokurorams galimybę mokėti už budėjimą ir pavadavimą. Nuo 2026 m. sausio 1 d. atsisakyti prokurorams priemokos už specialųjį statusą ir skatinimo vienkartinėmis išmokomis.

2. Šis Lietuvos Respublikos Vyriausybės siūlymas leistų:

2.1. Dėl prokurorų pareiginės algos koeficientų susiejimo su atitinkamų instancijų teismų pirmininkų ir teisėjų pareiginės algos koeficientais ir prokurorų darbo užmokesčio viršutinės ribos įvedimo užtikrinti horizontalų darbo užmokesčio teisingumą tarp prokuratūros ir teismų, taip pat padidinti ir vidinį prokurorų pareiginių algų teisingumą, nes prokurorų žemiausių pareigybių atotrūkis, palyginti su aukščiausiomis, bus mažesnis nei siūloma projekte Nr. XIVP-2909;

2.2. Generalinei prokuratūrai parengti prokuratūros sistemos pertvarkos planą ir iki 2025 m. gruodžio 31 d. įgyvendinti veiklos procesinius ir struktūrinius efektyvinimo sprendinius – pavyzdžiui, parengti pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir (ar) Lietuvos Respublikos Seimui dėl baudžiamojo proceso supaprastinimo, siekiant efektyvesnio prokurorų darbo laiko panaudojimo, optimalesnio prokuratūrai tenkančio darbo krūvio paskirstymo tarp prokurorų ir jų padėjėjų bei kitų darbuotojų – taip, kaip teismų sistemoje 2023 m. bendradarbiaudamos tarpusavyje įgyvendino Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Nacionalinė teismų administracija ir Teisėjų taryba (parengė Lietuvos Respublikos apylinkių teismų įsteigimo ir jų veiklos teritorijų nustatymo įstatymo Nr. I-2375 pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos apylinkių teismų reorganizavimo įstatymo, Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl Lietuvos Aukščiausiojo Teismo, Lietuvos apeliacinio teismo, apygardų teismų įsteigimo, apygardų ir apylinkių teismų veiklos teritorijų nustatymo bei Lietuvos Respublikos prokuratūros reformavimo“ Nr. I-497 pavadinimo ir 6 straipsnio pakeitimo, 7 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo, Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl apylinkių teismų reorganizavimo“, Lietuvos Respublikos teismų įstatymo Nr. I-480 57, 101 ir 119 straipsnių pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso 621, 304, 441 straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 622 ir 62straipsniais įstatymo projektus).

3. Atsižvelgdama į pirmiau išdėstytus argumentus, Vyriausybė siūlo:

3.1. Papildyti projektą Nr. XIVP-2909 naujais 1 ir 2 straipsniais (buvusius 1–3 straipsnius atitinkamai laikyti 3–5 straipsniais):

1 straipsnis. 161 straipsnio pakeitimas

Pripažinti netekusia galios 161 straipsnio  6 dalį.

6. Prokurorui, kuriam suteiktas specialus statusas, už jo funkcijų atlikimą gali būti skiriama priemoka. Priemokos dydį, neviršydamas šio Įstatymo 49 straipsnio 6 dalyje nurodyto dydžio, ir mokėjimo terminą nustato generalinis prokuroras suteikdamas prokurorui specialų statusą.

2 straipsnis. 39 straipsnio pakeitimas

Pripažinti netekusiu galios 39 straipsnio 1 dalies 3 punktą.

3) vienkartine (iki vieno pareigūno vidutinio darbo užmokesčio (VDU) pinigine išmoka;

3.2. Projekto Nr. XIVP-2909 3 straipsnį išdėstyti taip:

3 straipsnis. 49 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 49 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„49 straipsnis. Prokurorų darbo užmokestis

1. Prokurorų darbo užmokesčiui apskaičiuoti taikomas pareiginės algos bazinis dydis (toliau – bazinis dydis), kurį vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo nuostatomis tvirtina Seimas.

1. Prokurorų darbo užmokestis susideda iš:

1) pareiginės algos;

2) priedo už tarnybos Lietuvos valstybei stažą;

32) priemokos pagal šio Įstatymo 161 straipsnį;

4 3) mokėjimo už darbą ir budėjimą poilsio ir švenčių dienomis, pavadavimą, nakties ir viršvalandinį darbą.“

2. Generaliniam prokurorui ir jo pavaduotojams šio straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta priemoka ir šio įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 3 punkte numatyta išmoka netaikoma.

3. Prokurorų darbo užmokestis apskaičiuojamas atitinkamą pareiginės algos koeficientą, nustatytą šio Įstatymo 1 priede, dauginant iš bazinio dydžio pareiginė alga apskaičiuojama šio įstatymo 1 priede nustatytą atitinkamos pareiginės algos koeficientą padauginus iš Lietuvos Respublikos pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio nustatymo ir asignavimų darbo užmokesčiui perskaičiavimo įstatyme nustatyto bazinio dydžioProkurorų pareiginė alga apvalinama vadovaujantis bendromis skaičių apvalinimo taisyklėmis taip, kad paskutinis skaitmuo būtų 0 arba 5.

4. Prokurorų pareiginė alga indeksuojama Pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio nustatymo ir asignavimų darbo užmokesčiui perskaičiavimo įstatymo nustatyta tvarka.

4. Prokurorams mokamas priedas už tarnybos Lietuvos valstybei stažą, nurodytą Valstybės tarnybos įstatymo 47 straipsnio 1 ir 2 dalyse.

5. Priedą už tarnybos Lietuvos valstybei stažą sudaro 1 procentas prokuroro pareiginės algos už kiekvienus metus. Šio priedo dydis negali viršyti 30 procentų prokuroro pareiginės algos.

6 5. Priemokos, jeigu ji skiriama pagal šio Įstatymo 161 straipsnį, suma gali siekti iki 30 procentų pareiginės algos.

7 6. Duomenys apie prokurorų darbo užmokestį yra vieši. Šie duomenys teikiami Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo nustatyta tvarka.“

2. Pripažinti netekusiu galios 49 straipsnio 1 dalies 2 punktą.

2) priemokos pagal šio Įstatymo 161 straipsnį;

3. Pripažinti netekusia galios 49 straipsnio 2 dalį.

2. Generaliniam prokurorui ir jo pavaduotojams šio straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta priemoka ir šio įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 3 punkte numatyta išmoka netaikoma.

4. Pripažinti netekusia galios 49 straipsnio 5 dalį.

5. Priemokos, jeigu ji skiriama pagal šio Įstatymo 161 straipsnį, suma gali siekti iki 30 procentų pareiginės algos.

3.3. Papildyti projektą Nr. XIVP-2909 nauju 4 straipsniu (buvusius 4–5 straipsnius atitinkamai laikyti 5–6 straipsniais):

„4 straipsnis. 501 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 501 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„501 straipsnis. Darbas ir budėjimas poilsio ir švenčių dienomis, pavadavimas, nakties ir viršvalandinis darbas

1. Prokurorui, kuris, atlikdamas generalinio prokuroro ar jo pavaduotojo įsakymu pavestas funkcijas, nurodytas Baudžiamojo proceso kodekse ir kituose įstatymuose, dirba poilsio ir švenčių dienomis, nakties ir viršvalandinį darbą pasibaigus darbo dienai, mokamas darbo užmokestis arba prie prokuroro kasmetinių atostogų pridedamas darbo poilsio ir švenčių dienomis laikas, nakties ir viršvalandinio darbo laikas.

2. Prokurorui už darbą poilsio ir švenčių dienomis mokamas dvigubas prokuroro darbo užmokestis.

3. Prokurorui už darbą naktį mokamas pusantro prokuroro darbo užmokesčio dydžio užmokestis.

4. Prokurorui už viršvalandinį darbą mokamas pusantro prokuroro darbo užmokesčio dydžio užmokestis. Už viršvalandinį darbą poilsio dienomis ar viršvalandinį darbą naktį mokamas dvigubas prokuroro darbo užmokestis, o už viršvalandinį darbą švenčių dienomis – dviejų su puse prokuroro darbo užmokesčio dydžio užmokestis.

5. Prokuroro prašymu darbo poilsio ir švenčių dienomis laikas, nakties ir viršvalandinio darbo laikas, padaugintas iš šio straipsnio 2, 3, 4 dalyse nustatyto atitinkamo darbo užmokesčio dydžio, gali būti pridedamas prie prokuroro kasmetinių atostogų laiko.

6. Prokurorui už budėjimą poilsio ir švenčių dienomis mokama, kai pagal Generalinio prokuroro ar teritorinės prokuratūros vyriausiojo prokuroro patvirtintą budėjimo grafiką prokuroras turi būti nurodytoje vietoje (prokuratūroje arba namuose) poilsio ir švenčių dienomis, kad prireikus galėtų atlikti neatidėliotinus veiksmus.

7. Prokurorui jo pasirinkimu už budėjimą prokuratūroje poilsio ir švenčių dienomis mokamas dvigubo prokuroro pareiginės algos dydžio atlygis arba jam artimiausią mėnesį suteikiamas dvigubos trukmės poilsio laikas, arba šis poilsio laikas pridedamas prie kasmetinių atostogų. Už suteiktą poilsio laiką prokurorui mokamas jo pareiginės algos dydžio atlygis.

8. Prokurorui už budėjimą poilsio ir švenčių dienomis namuose mokamas 50 procentų jo pareiginės algos dydžio atlygis proporcingai budėtam laikui. Už darbą atvykus į prokuratūrą atlikti neatidėliotinų veiksmų poilsio ir švenčių dienomis mokama šio straipsnio 7 dalyje nustatyta tvarka.

9. Kai prokuroras laikinai pavaduoja aukštesnįjį prokurorą (neturintį pavaduotojo pareigybės), jam mokama aukštesniojo prokuroro pareiginė alga.

610. Šiame straipsnyje numatyto mokėjimo už darbą ir budėjimą poilsio ir švenčių dienomis, pavadavimą, nakties ir viršvalandinį darbą ir poilsio laiko už darbą ir budėjimą poilsio ir švenčių dienomis, nakties ir viršvalandinį darbą suteikimo tvarką nustato generalinis prokuroras.

11. Prokurorui už darbą ir budėjimą poilsio ir švenčių dienomis mokama pagal darbo laiko apskaitos žiniaraščiuose žymimą laiką. Budėjimo namuose laikas į darbo laiką neįskaičiuojamas, išskyrus laiką, per kurį, atvykus į prokuratūrą, faktiškai atliekami neatidėliotini veiksmai.

3.4. Projekto Nr. XIVP-2909 5 straipsnį išdėstyti taip:

5 straipsnis. 1 priedo pakeitimas

1. Pakeisti 1 priedą ir jį išdėstyti taip:

„Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymo

1 priedas

 

PROKURORŲ PAREIGINĖS ALGOS

(Baziniais dydžiais)

Eil. Nr.

Pareigų pavadinimas

Pareiginės algos koeficientas

 

1.

Generalinė prokuratūra

 

1.1.

Generalinis prokuroras

22,9 4,41

1.2.

Generalinio prokuroro pavaduotojas

21,2 4,21

1.3.

Departamento vyriausiasis prokuroras, Lietuvos nacionalinis narys Eurojuste

20,2 3,47

1.4.

Skyriaus vyriausiasis prokuroras

19,2 3,37

1.5.

Departamento vyriausiojo prokuroro pavaduotojas, departamento skyriaus vyriausiasis prokuroras, Lietuvos nacionalinio nario Eurojuste pavaduotojas, kurio darbo vieta yra Eurojusto buveinės vietoje

19,0 3,27

1.6.

Skyriaus vyriausiojo prokuroro pavaduotojas

18,6 3,17

1.7.

Departamento skyriaus vyriausiojo prokuroro pavaduotojas

18,6 3,07

1.8.

ONKT departamento prokuroras

18,5  2,97

1.9.

Departamento prokuroras, departamento skyriaus prokuroras, skyriaus prokuroras, prokuroras, Lietuvos nacionalinio nario Eurojuste padėjėjas, kurio darbo vieta yra Eurojusto buveinės vietoje

17,7  2,87

 

2.

Apygardų prokuratūros

 

2.1.

Vyriausiasis prokuroras

19,2  2,94

2.2.

Vyriausiojo prokuroro pavaduotojas

18,5  2,90

2.3.

Specializuoto skyriaus vyriausiasis prokuroras

17,7  2,87

2.4.

Specializuoto skyriaus vyriausiojo prokuroro pavaduotojas

17,3  2,77

2.5.

ONKT skyriaus prokuroras

17,0  2,65

2.6.

Specializuoto skyriaus prokuroras

16,5  2,55

3.

Apygardų prokuratūrų apylinkių prokuratūros

 

3.1.

Vyriausiasis prokuroras

17,7  2,87

3.2.

Vyriausiojo prokuroro pavaduotojas

16,0  2,77

3.3.

Skyriaus vyriausiasis prokuroras

15,7  2,65

3.4.

Skyriaus vyriausiojo prokuroro pavaduotojas

15,2  2,55

3.5.

Prokuroras

13,9  2,45

Pastaba. ONKT – organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimas.“

2. Pakeisti 1 priedą ir jį išdėstyti taip:

„Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymo

1 priedas

 

PROKURORŲ PAREIGINĖS ALGOS

(Baziniais dydžiais)

Eil. Nr.

Pareigų pavadinimas

Pareiginės algos koeficientas

 

1.

Generalinė prokuratūra

 

1.1.

Generalinis prokuroras

22,9 4,41

1.2.

Generalinio prokuroro pavaduotojas

21,2 4,21

1.3.

Departamento vyriausiasis prokuroras, Lietuvos nacionalinis narys Eurojuste

20,2 3,81

1.4.

Skyriaus vyriausiasis prokuroras

19,2 3,73

1.5.

Departamento vyriausiojo prokuroro pavaduotojas, departamento skyriaus vyriausiasis prokuroras, Lietuvos nacionalinio nario Eurojuste pavaduotojas, kurio darbo vieta yra Eurojusto buveinės vietoje

19,0 3,66

1.6.

Skyriaus vyriausiojo prokuroro pavaduotojas

18,6 3,58

1.7.

Departamento skyriaus vyriausiojo prokuroro pavaduotojas

18,6 3,48

1.8.

ONKT departamento prokuroras

18,5  3,38

1.9.

Departamento prokuroras, departamento skyriaus prokuroras, skyriaus prokuroras, prokuroras, Lietuvos nacionalinio nario Eurojuste padėjėjas, kurio darbo vieta yra Eurojusto buveinės vietoje

17,7  3,28

 

2.

Apygardų prokuratūros

 

2.1.

Vyriausiasis prokuroras

19,2  3,36

2.2.

Vyriausiojo prokuroro pavaduotojas

18,5  3,32

2.3.

Specializuoto skyriaus vyriausiasis prokuroras

17,7  3,28

2.4.

Specializuoto skyriaus vyriausiojo prokuroro pavaduotojas

17,3  3,11

2.5.

ONKT skyriaus prokuroras

17,0  3,00

2.6.

Specializuoto skyriaus prokuroras

16,5  2,90

3.

Apygardų prokuratūrų apylinkių prokuratūros

 

3.1.

Vyriausiasis prokuroras

17,7  3,28

3.2.

Vyriausiojo prokuroro pavaduotojas

16,0  3,11

3.3.

Skyriaus vyriausiasis prokuroras

15,7  3,00

3.4.

Skyriaus vyriausiojo prokuroro pavaduotojas

15,2  2,90

3.5.

Prokuroras

13,9  2,80

Pastaba. ONKT – organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimas.“

3. Pakeisti 1 priedą ir jį išdėstyti taip:

„Lietuvos Respublikos prokuratūros įstatymo

1 priedas

 

PROKURORŲ PAREIGINĖS ALGOS

(Baziniais dydžiais)

Eil. Nr.

Pareigų pavadinimas

Pareiginės algos koeficientas

 

1.

Generalinė prokuratūra

 

1.1.

Generalinis prokuroras

22,9 4,41

1.2.

Generalinio prokuroro pavaduotojas

21,2 4,21

1.3.

Departamento vyriausiasis prokuroras, Lietuvos nacionalinis narys Eurojuste

20,2 4,14

1.4.

Skyriaus vyriausiasis prokuroras

19,2 4,09

1.5.

Departamento vyriausiojo prokuroro pavaduotojas, departamento skyriaus vyriausiasis prokuroras, Lietuvos nacionalinio nario Eurojuste pavaduotojas, kurio darbo vieta yra Eurojusto buveinės vietoje

19,0 4,04

1.6.

Skyriaus vyriausiojo prokuroro pavaduotojas

18,6 3,99

1.7.

Departamento skyriaus vyriausiojo prokuroro pavaduotojas

18,6 3,89

1.8.

ONKT departamento prokuroras

18,5  3,79

1.9.

Departamento prokuroras, departamento skyriaus prokuroras, skyriaus prokuroras, prokuroras, Lietuvos nacionalinio nario Eurojuste padėjėjas, kurio darbo vieta yra Eurojusto buveinės vietoje

17,7  3,69

 

2.

Apygardų prokuratūros

 

2.1.

Vyriausiasis prokuroras

19,2  3,78

2.2.

Vyriausiojo prokuroro pavaduotojas

18,5  3,74

2.3.

Specializuoto skyriaus vyriausiasis prokuroras

17,7  3,69

2.4.

Specializuoto skyriaus vyriausiojo prokuroro pavaduotojas

17,3  3,45

2.5.

ONKT skyriaus prokuroras

17,0  3,35

2.6.

Specializuoto skyriaus prokuroras

16,5  3,25

3.

Apygardų prokuratūrų apylinkių prokuratūros

 

3.1.

Vyriausiasis prokuroras

17,7  3,69

3.2.

Vyriausiojo prokuroro pavaduotojas

16,0  3,45

3.3.

Skyriaus vyriausiasis prokuroras

15,7  3,35

3.4.

Skyriaus vyriausiojo prokuroro pavaduotojas

15,2  3,25

3.5.

Prokuroras

13,9  3,15

Pastaba. ONKT – organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimas.“

3.5. Projekto Nr. XIVP-2909 6 straipsnį išdėstyti taip:

6 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

1. Šis įstatymas, išskyrus 1 straipsnį, 2 straipsnį, 3 straipsnio 2–4  dalis,  5 straipsnio 2–3 dalis,  įsigalioja 2024 m. sausio 1 d.

2. Šio įstatymo 5 straipsnio 2 dalis įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.

3. Šio įstatymo 1 straipsnis, 2 straipsnis, 3 straipsnio 2–4 dalys, 5 straipsnio 3 dalis įsigalioja 2026 m. sausio 1 d.“

3.6. Projekto Nr. XIVP-2910 atsisakytina kaip perteklinio.

Nepritarti.

Balsavimo rezultatai (balsuota už pritarimą Vyriausybės išvadai):

 už – 5,

prieš – 3, susilaikė – 3.

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymas:

6.1. Komiteto sprendimas: pritarti įstatymo projektui ir siūlyti pagrindiniam Valstybės valdymo ir  savivaldybių komitetui jį tobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir Komiteto pasiūlymą.

6.2. Komiteto pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto

nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas

2023-11-08

3

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projekte pasiūlyta įstatymo įsigaliojimo data jau praėjusi, atitinkamai ją siūloma patikslinti.

 

Pasiūlymas:

Patikslinti įstatymo projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

Šis įstatymas įsigalioja 2023 4 m. spalio sausio 1 d.“

Pritarti.

 

7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

8. Komiteto paskirtas pranešėjas: Algirdas Sysas (Vilija Aleknaitė-Abramikienė).

9. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepareikšta.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                                 Justas Džiugelis

 

Komiteto biuro patarėja Ieva Kuodienė