PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS
Biudžetinė įstaiga, Vilniaus g. 23-7A, LT-01402 Vilnius, tel. 8 706 63 687, faks. 8 706 63 679, el. p. [email protected]. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188600362 |
|
2017-10- |
Nr. |
|
Į 2017-10-11 |
Nr. XIIIP-1191 |
Lietuvos Respublikos Seimui
Dėl Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo Nr. IX-326 4 ir 5 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-1191
Išnagrinėję Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo Nr. IX-326 4 ir 5 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-1191 (toliau – projektas) pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų dėl projekto atitikties Europos Sąjungos teisei neturime.
Tačiau norėtume atkreipti dėmesį į tai, kad projekto nuostatomis keičiamas mokesčio bazės apskaičiavimo metodas organizuojant lošimus lošimo automatais ir stalo lošimus, numatant, kad vykdant šią veiklą mokesčio bazė yra ne tik fiksuota suma už lošimų veiklos leidime nurodytą lošimo įrenginį (lošimo automatą, ruletės, kortų arba kauliukų stalą), kaip yra nustatyta šiuo metu galiojančiame Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatyme, bet ir skirtumas tarp iš lošėjų gautų statomų sumų ir lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumų. Tuo tarpu kitoms veikloms taikoma viena mokesčio bazė: organizuojant loterijas – išplatintų loterijos bilietų nominali vertė; organizuojant bingą, totalizatorių, lažybas ir nuotolinius lošimus – suma, gauta iš lošėjų statomų sumų, atėmus lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumą. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo praktika[1], leidžiant įstatymus (įskaitant ir mokesčio bazės nustatymą) turi būti paisoma konstitucinio asmenų lygybės principo, taikytino ne tik fiziniams, bet ir juridiniams asmenims. Konstitucinio Teismo nuomone, „diskriminacija paprastai suprantama kaip asmens ar asmenų grupės padėties kitų asmenų atžvilgiu pakeitimas be objektyviai pateisinamo pagrindo. Tačiau tam tikrais atvejais, t. y. esant pakankamai motyvuotam ir pagrįstam reikalui, atskiroms subjektų grupėms įstatymu galima nustatyti specialų teisinį statusą ar įtvirtinti tam tikrus teisinės padėties ypatumus. Tai reiškia, kad konstitucinis asmenų lygybės principas nepaneigia pačios galimybės skirtingai traktuoti žmones atsižvelgiant į jų statusą.“ Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, pažymime, kad turėtų būti objektyviai pagrįstas ne tik mokesčio tarifo padidinimas, bet ir pačios mokesčio bazės apskaičiavimo metodo, kuriuo išskiriama viena iš lošimo veiklos rūšių, pakeitimas.
Generalinio direktoriaus pavaduotoja Rūta Krasuckaitė
Viktorija Vasiliauskienė, tel. 8 706 68 804, el. p. [email protected]
[1] Žr. pvz., 2003 m. lapkričio 17 d. Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo nutarimą „Dėl Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 5 straipsnio 2 dalies, 271 straipsnio, 29 straipsnio 7 dalies (2002 m. spalio 8 d. redakcija) 4 punkto, 56 straipsnio 2 dalies (2001 m. birželio 26 d. redakcija) 1 punkto atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai ir dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 3 d. nutarimo Nr. 1073 „Dėl mokesčio bazės netiesioginio nustatymo“ 2 punkto, taip pat šiuo Vyriausybės nutarimu patvirtintų mokesčio bazės netiesioginio nustatymo metodų skyriaus „Mokesčio bazės netiesioginio nustatymo atvejai“ ir skyriaus „Mokesčio bazės netiesioginio nustatymo metodai“ atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai bei Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 5 straipsnio 2 daliai“