1.
|
2
|
|
|
Argumentai:
Remiantis tuo, kas išdėstyta Lietuvos Respublikos
specialiųjų tyrimų tarnybos 2021 m.
spalio 5 d. Antikorupcinio vertinimo išvadoje, Nr. 4-01-7364 dėl Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr.
IX-325 5, 8, 81, 9, 13 ir 21 straipsnio pakeitimo įstatymo
projekto Nr. XIVP-6432 ir Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų
mokesčio įstatymo Nr. IX-326 papildymo 51 straipsniu ir 6
straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-644(2), vadovaujantis Lietuvos
Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 2 straipsnio 3 dalies 2
punktu, B kategorijos automatas – riboto laimėjimo automatas, kuriame
didžiausia statoma suma – 0,5 euro, vieno lošimo laimėjimas negali būti
daugiau kaip 200 kartų didesnis už statomą sumą, o vieno lošimo trukmė ne
trumpesnė kaip 3 sekundės, kad apsaugotų asmenis nuo greitų ir didelių
statymų bei pralošimų. Tuo metu kai kuriose loterijų organizatorių interneto
svetainėse galima įsigyti neribotą skaičių momentinės loterijos bilietų, o
žadami laimėjimai gali būti net keliasdešimt kartų didesni už statomą sumą,
t. y. įsigyjamo loterijos bilieto vertę – taigi, kai kuriose interneto
momentinėse loterijose prasilošimo galimybė yra didesnė.
Svarstytinas interneto loterijų santykis su lošimų
automatais, be kita ko – ir nuotoliniais, nes galiojančiuose teisės aktuose
nustatyti skirtingi reikalavimai loterijų ir nuotolinių bei antžeminių lošimų
organizatoriams, jų atskaitomybė, skirtingas asmenų, norinčių dalyvauti
loterijose ir azartiniuose lošimuose, amžius, kt. Darytina prielaida, kad dėl
skirtingo teisinio reguliavimo gali būti neužtikrinama efektyvi loterijų ir
azartinių lošimų organizatorių veiklos priežiūra ir sudaromos nevienodos
sąlygos iš esmės toje pačioje srityje veikiantiems subjektams (nuotolinių loterijų
ir lošimų organizatoriams), o tai laikytina papildomu korupcijos rizikos
veiksniu.
Atsižvelgiant į Projekto aiškinamajame rašte iškeltą Įstatymų
projektų tikslą „surinkti papildomų mokesčių į valstybės biudžetą ir tokiu
būdu sudaryti galimybes geriau apsaugoti visuomenės ir lošėjų interesus nuo
neigiamo lošimų poveikio“, inicijuotini atitinkami teisės aktų pakeitimai,
užtikrinsiantys didesnį nuotolinių lošimų (ir juos primenančių kitų žaidimų,
interneto loterijų) skaidrumą, efektyvesnę lošimo organizatorių kontrolę bei
geresnę pažeidžiamų asmenų apsaugą nuo dalyvavimo nuotoliniuose lošimuose.
Remiantis tuo, kas išdėstyta aukščiau, siūloma
nustatyti, kad organizuojant loterijas, nuotolinius lošimus, lošimus lošimo
automatais, stalo lošimus, bingą, totalizatorių, lažybas loterijų ir lošimų
mokesčio bazei taikomas vienodas 18 procentų mokesčio tarifas.
Pasiūlymas:
Pakeisti Projekto Nr. XIVP-941 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
2 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„5 straipsnis. Loterijų ir lošimų mokesčio
tarifas
1. Organizuojant loterijas, nuotolinius lošimus, lošimus lošimo automatais,
stalo lošimus, bingą, totalizatorių, lažybas loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 518 procentų
mokesčio tarifas.
2. Organizuojant nuotolinius lošimus, loterijų ir
lošimų mokesčio bazei taikomas 13 procentų mokesčio tarifas.
3. Organizuojant lošimus lošimo
automatais, stalo lošimus, bingą, totalizatorių, lažybas, loterijų ir lošimų
mokesčio bazei taikomas 18 procentų mokesčio tarifas.“
|