PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

LOTERIJŲ IR LOŠIMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO NR. IX-326 4, 5, 6 STRAIPSNIŲ IR TREČIOJO SKIRSNIO PAVADINIMO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

Nr. XIVP-941

 

 

2021-11-23

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

 

 

Argumentai:

Remiantis tuo, kas išdėstyta Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos 2021 m. spalio 5 d. Antikorupcinio vertinimo išvadoje, Nr. 4-01-7364 dėl Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 5, 8, 81, 9, 13 ir 21 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-6432 ir Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo Nr. IX-326 papildymo 51 straipsniu ir 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-644(2),  vadovaujantis Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 2 straipsnio 3 dalies 2 punktu, B kategorijos automatas – riboto laimėjimo automatas, kuriame didžiausia statoma suma – 0,5 euro, vieno lošimo laimėjimas negali būti daugiau kaip 200 kartų didesnis už statomą sumą, o vieno lošimo trukmė ne trumpesnė kaip 3 sekundės, kad apsaugotų asmenis nuo greitų ir didelių statymų bei pralošimų. Tuo metu kai kuriose loterijų organizatorių interneto svetainėse galima įsigyti neribotą skaičių momentinės loterijos bilietų, o žadami laimėjimai gali būti net keliasdešimt kartų didesni už statomą sumą, t. y. įsigyjamo loterijos bilieto vertę – taigi, kai kuriose interneto momentinėse loterijose prasilošimo galimybė yra didesnė.

Svarstytinas interneto loterijų santykis su lošimų automatais, be kita ko – ir nuotoliniais, nes galiojančiuose teisės aktuose nustatyti skirtingi reikalavimai loterijų ir nuotolinių bei antžeminių lošimų organizatoriams, jų atskaitomybė, skirtingas asmenų, norinčių dalyvauti loterijose ir azartiniuose lošimuose, amžius, kt. Darytina prielaida, kad dėl skirtingo teisinio reguliavimo gali būti neužtikrinama efektyvi loterijų ir azartinių lošimų organizatorių veiklos priežiūra ir sudaromos nevienodos sąlygos iš esmės toje pačioje srityje veikiantiems subjektams (nuotolinių loterijų ir lošimų organizatoriams), o tai laikytina papildomu korupcijos rizikos veiksniu.

Atsižvelgiant į Projekto aiškinamajame rašte iškeltą Įstatymų projektų tikslą „surinkti papildomų mokesčių į valstybės biudžetą ir tokiu būdu sudaryti galimybes geriau apsaugoti visuomenės ir lošėjų interesus nuo neigiamo lošimų poveikio“, inicijuotini atitinkami teisės aktų pakeitimai, užtikrinsiantys didesnį nuotolinių lošimų (ir juos primenančių kitų žaidimų, interneto loterijų) skaidrumą, efektyvesnę lošimo organizatorių kontrolę bei geresnę pažeidžiamų asmenų apsaugą nuo dalyvavimo nuotoliniuose lošimuose.   

Remiantis tuo, kas išdėstyta aukščiau, siūloma nustatyti, kad organizuojant loterijas, nuotolinius lošimus, lošimus lošimo automatais, stalo lošimus, bingą, totalizatorių, lažybas loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas vienodas 18 procentų mokesčio tarifas.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto Nr. XIVP-941 2 straipsnį ir  jį išdėstyti taip:

2 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

5 straipsnis. Loterijų ir lošimų mokesčio tarifas

1. Organizuojant loterijas, nuotolinius lošimus, lošimus lošimo automatais, stalo lošimus, bingą, totalizatorių, lažybas loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 518 procentų mokesčio tarifas.

2. Organizuojant nuotolinius lošimus, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 13 procentų mokesčio tarifas.

3. Organizuojant lošimus lošimo automatais, stalo lošimus, bingą, totalizatorių, lažybas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 18 procentų mokesčio tarifas.“

Teikia

Seimo narys                                                                                                       Andrius Palionis                         

 

                                                                                                                           Valius Ąžuolas

 

                                                                                                                           Remigijus Žemaitaitis

                                                                                                    

Kęstutis Masiulis

 

Jonas Pinskus