Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę
|
Str.
|
Str. d.
|
P.
|
1.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
2
|
|
|
Įvertinę
projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės
technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.
Siekiant
teisinio aiškumo bei atsižvelgiant į tai, kad ir projekto 1 straipsniu
keičiamo Karo prievolės įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2
straipsnyje, apibrėžiančiame įstatyme vartojamas sąvokas, ir kitose keičiamo
įstatymo nuostatose dažnai ir nuosekliai vartojama „kitos tarnybos rezerve“
sąvoka, šią sąvoką taip pat siūlytume apibrėžti keičiamo įstatymo 2
straipsnyje. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 12 straipsnyje
nauja redakcija dėstomo Karo prievolės įstatymo (toliau – nauja redakcija
dėstomas įstatymas) 2 straipsniui.
|
Pritarti
|
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.
|
2.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
3
|
|
|
Siekiant
teisinio aiškumo bei atsižvelgiant į tai, kad ne pačios pratybos ar mokymai
turėtų trukti 9 metus, projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 4 straipsnio 2
dalies 6 punkte vietoj formuluotės „dalyvavus ne mažiau kaip 9 metus“
įrašytina formuluotė „ne mažiau kaip 9 metų laikotarpyje dalyvavus“. Be to,
šiame punkte vietoj žodžių „šią tarnybą“ įrašytini žodžiai „kitą tarnybą
rezerve“, o prieš žodžius „kariuomenės vado“ – žodis „Lietuvos“ (Lietuvos
kariuomenės vado pareigos tikslintinos ir projekto 9 straipsniu keičiamo
įstatymo 231 straipsnio 1 ir 3 dalyse bei nauja redakcija dėstomo
įstatymo 4 straipsnio 4 punkte, 17 straipsnio 1 ir 3 dalyse ir 18 straipsnio
4 dalyje).
|
Pritarti
iš dalies
|
Argumentai
Siekiant užtikrinti, kad pagrindinis karinis
parengtumas nebūtų užskaitytas tiems karo prievolininkams, kurie per 9 metus
neatliko per 1 metus nustatytos trukmės tarnybos, projekto 3 straipsniu
keičiamo įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 6 punkte siūloma numatyti konkretų
ištarnautų dienų skaičių.
Pasiūlymas
1.Pakeisti 3 straipsnį ir jį išdėstyti
taip:
„6) dalyvavus ne mažiau kaip 9 metus ne mažiau kaip 90 dienų
dalyvavus kitoje tarnyboje rezerve organizuojamuose mokymuose ir
pratybose ir Lietuvos kariuomenės vadui ar jo įgaliotam asmeniui priėmus
sprendimą, kad įgytas pagrindinis karinis parengtumas, arba atliekant kitą
tarnybą rezerve baigus mokymus, skirtus pagrindiniam kariniam parengtumui
įgyti.“
2. Pakeisti nauja redakcija dėstomo įstatymo 4
straipsnio 4 punktą:
„4) dalyvavus
ne mažiau kaip 90 dienų 9 metus dalyvavus kitoje tarnyboje
rezerve organizuojamuose mokymuose ir pratybose ir Lietuvos
kariuomenės vadui ar jo įgaliotam asmeniui priėmus sprendimą, kad įgytas
pagrindinis karinis parengtumas, arba atliekant šią tarnybą baigus mokymus,
skirtus pagrindiniam kariniam parengtumui įgyti;“
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
3.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
7
|
|
|
Siūlytina
patikslinti projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 21 straipsnio 1 dalį, nes
siūloma šios dalies formuluotė suponuoja, kad kariniuose vienetuose atliekama
tik kita tarnyba rezerve. Jeigu siekiama nustatyti, kad ir tarnyba
aktyviajame rezerve, ir kita tarnyba rezerve atliekamos kariniuose
vienetuose, šioje dalyje vietoj žodžio „atliekamą“ siūlome įrašyti žodį
„atliekamas“. Taip pat pažymėtina, kad keičiamo įstatymo 21 straipsnio 3
dalyje vietoj žodžių „norą atlikti tarnybą rezerve“ įrašytini žodžiai „norą
atlikti kitą tarnybą rezerve“. Analogiško turinio pastabos taikytinos
ir nauja redakcija dėstomo įstatymo 15 straipsnio 1 ir 3 dalims.
|
Pritarti
|
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.
|
4.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
|
|
|
Sistemiškai
vertinant nauja redakcija dėstomo įstatymo nuostatas, nėra aišku, kodėl nauja
redakcija dėstomo įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 3 punkte nėra numatyta
galimybė savo noru atlikti privalomąją pradinę karo tarnybą ir
asmenims, kurie dėl sveikatos būklės pripažinti netinkamais privalomajai karo
tarnybai (jeigu atitinka Lietuvos kariuomenės personalo komplektavimo
poreikius). Pažymėtina, kad jeigu tokia galimybė suteikta asmenims su
negalia, tai leidžia daryti išvadą, kad ir asmens sveikatos būklė neturėtų
lemti absoliutaus draudimo jam atlikti privalomąją pradinę karo tarnybą. Taip
pat atkreipiame dėmesį, kad nauja redakcija dėstomo įstatymo 5 straipsnio 3
dalies 3 punktas taip pat implikuoja, kad karo prievolininkai, kurie
neatitinka sveikatos būklės reikalavimų, gali būti paskirti į privalomąją
pradinę karo tarnybą. Jeigu būtų atsižvelgta į šią pastabą, nauja redakcija
dėstomo įstatymo 3 straipsnio 2 dalyje turėtų būti pateikta dispozicinė
nuoroda ir į šio straipsnio 1 dalies 3 punktą.
|
Nepritarti
|
Įstatymo projekte nėra numatyta galimybė
atlikti privalomąją pradinę karo tarnybą asmenims, kurie dėl sveikatos būklės
pripažinti netinkamais šiai tarnybai (pvz. sergantys psichikos liga).
Sveikatos būklės reikalavimai karo
prievolininkams yra privalomi, tačiau yra skirtingi atsižvelgiant į nauja
redakcija dėstomo įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 3 punkte nustatytą tarnybos
trukmę.
Minėtoje nuostatoje nurodyta, kad karo
prievolininkai, kurie dėl sveikatos būklės reikalavimų negali būti paskirti į šios dalies 1, 2 ir 4
punktuose nustatytos trukmės privalomąją pradinę karo tarnybą gali būti
paskirti į kitos trukmės privalomąją pradinę karo tarnybą, t.y. neimplikuoja,
kad karo prievolininkai, kurie neatitinka sveikatos būklės reikalavimų, gali
būti paskirti į privalomąją pradinę karo tarnybą.
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.
|
5.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
|
|
|
Siekiant
teisinio aiškumo, nauja redakcija dėstomo įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 6
punkto nuostatoje iki dvitaškio po žodžio „kurios“ įrašytini žodžiai
„atitinka abi šias sąlygas“.
|
Pritarti
iš dalies
|
Argumentai
Atsižvelgiant
į šios nuostatos tikslus, t. y. siekiant nustatyti, kad moterys, įgijusios
aukštąjį išsilavinimą baigus medicinos ar slaugos ir akušerijos studijų
krypčių studijas šaukiamos į privalomąją pradinę karo tarnybą ir nepareiškusios noro, tikslinamos
nuostatos.
Pasiūlymas
Pakeisti
įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6)
moterys, išskyrus tas, kurios atitinka bent vieną iš šių sąlygų: “
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
6.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
|
|
|
Derinant nauja
redakcija dėstomo įstatymo nuostatas tarpusavyje, nauja redakcija dėstomo
įstatymo 6 straipsnio 5 dalies 2 punkte vietoj žodžių „nebuvo pašaukti“
įrašytini žodžiai „nebuvo paskirti“.
|
Nepritarti
|
Pagal nauja redakcija dėstomo įstatymo 6 str. 5 d. 2
p. nuostatas į 2 grupę patenka tiek tie, kurie nebuvo paskirti, tiek ir tie,
kurie nebuvo pašaukti, t. y. tie, kurie dėl tam tikrų aplinkybių (pilietybės
suteikimas, nebuvo įtrauktas į registrus ir kt.) vykdant ankstesnį šaukimą
asmenys nebuvo įtraukti į šaukiamųjų sąrašus.
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.
|
7.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
|
|
|
Nauja
redakcija dėstomo įstatymo 7 straipsnio 3 dalyje ir 31 straipsnio 2 dalyje po
žodžių „kitų fizinių ir juridinių asmenų bei jų padalinių“ įrašytini žodžiai
„kurie įstatymais dėl jų veiklos pobūdžio yra įpareigoti kaupti atitinkamą
informaciją ir pateikti ją valstybės institucijoms“ (analogiškai kaip
nustatyta 29 straipsnio 2 punkte). Taip pat pažymėtina, kad 31 straipsnio 2
dalyje vietoj žodžių „ar kitose informacinėse sistemose“ įrašytini žodžiai
„ar kitose valstybės informacinėse sistemose tvarkomą“.
|
Pritarti
|
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
8.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
|
|
|
Nauja
redakcija dėstomo įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 2 punkte po žodžių
„(profesinio bakalauro ir bakalauro) studijų programą“ brauktini pertekliniai
žodžiai „arba vientisųjų studijų programą“.
|
Pritarti
|
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
9.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
|
|
|
Nauja
redakcija dėstomo įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 10 punktas, kuriame
numatyta, kad privalomoji pradinė karo tarnyba individualia tvarka atidedama
nėščiosioms, pateikusioms medicinos pažymą apie nėštumą, joms pagimdžius –
ir gimdymo atostogų metu. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad siūloma nuostata gali būti
vertinama kaip diskriminacinė nedirbančiųjų atžvilgiu, kadangi pagal Darbo
kodekso 132 straipsnį, tik darbuotojoms suteikiamos nėštumo ir gimdymo
atostogos – 70 kalendorinių dienų iki gimdymo ir 56 kalendorinės dienos po
gimdymo (komplikuoto gimdymo atveju arba gimus dviem ir daugiau vaikų – 70
kalendorinių dienų) (nedirbančioms negali būti suteiktos nėštumo ir gimdymo
atostogos). Vadinasi, darbuotojos šiuo atveju būtų geresnėje padėtyje, taigi,
siūlytina minėtą nuostatą patikslinti, numatant karo tarnybos atidėjimo
trukmę, skaičiuojamą kalendorinėmis dienomis ir kuri būtų taikoma visoms
moterims (pvz., siūlomoje nuostatoje galima būtų numatyti, kad karo tarnyba
atidedama nėščiosioms, pateikusioms sveikatos priežiūros įstaigos pažymą
apie nėštumą, o pagimdžiusioms – 56 kalendorines dienas po gimdymo (komplikuoto gimdymo
atveju arba gimus dviem ir daugiau vaikų – 70 kalendorinių dienų po gimdymo)
metu). Pritarus šiai pastabai, atitinkamai tikslintinas ir nauja
redakcija dėstomo įstatymo 14 straipsnio 10 punktas.
|
Pritarti
|
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.
|
10.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
|
|
|
Atsižvelgiant
į šios išvados 9 punkte nurodytus argumentus, tikslintinas ir nauja redakcija
dėstomo įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 13 punktas ir vietoj žodžių „nėštumo
ir gimdymo atostogų metu“ įrašytini žodžiai „nėštumo likus 70 kalendorinių
dienų iki gimdymo ir 56 kalendorines dienos po gimdymo (komplikuoto gimdymo
atveju arba gimus dviem ir daugiau vaikų – 70 kalendorinių dienų po gimdymo)
metu“. Pritarus šiai pastabai, atitinkamai tikslintinas nauja redakcija
dėstomo įstatymo 14 straipsnio 13 punktas.
|
Pritarti
|
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.
|
11.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
|
|
|
Siekiant teisinio aiškumo, nauja
redakcija dėstomo įstatymo 10 straipsnį siūlome papildyti nauja dalimi,
atskleidžiančia, ar tarnyba individualia tvarka
būtų atidedama neapibrėžtam laikotarpiui (t. y. kitais metais vykdomo šaukimo
metu vėl tikrinama, ar neišnyko atidėjimą lėmusios aplinkybės) ar vis dėlto
priimant sprendimą atidėti tarnybą iš karto nustatomas konkretus terminas,
kuriam praėjus (dingus pagrindui dėl kurio tarnyba buvo atidėta) karo
prievolininkas įrašomas į atitinkamą šaukimo pirmumo grupę. Analogiško
turinio pastaba taikytina ir nauja redakcija dėstomo įstatymo 14 straipsniui,
kuriame reglamentuojamas alternatyviosios krašto apsaugos tarnybos
atidėjimas, 19 straipsniui, nustatančiam šaukimo į mokymus ir pratybas ar
vykdyti tarnybos užduočių atidėjimą, bei 23 straipsniui, kuriame nustatytos
tarnybos paskelbus mobilizaciją atidėjimo sąlygos.
|
Pritarti
iš dalies
|
Argumentai
Vadovaujantis
Įstatymo projekto 10 straipsnio 5 dalimi privalomosios pradinės karo tarnybos
atidėjimo individualia tvarka tvarką įgaliotas nustatyti krašto apsaugos
ministras.
Atsižvelgiant
į poreikį reglamentuoti atidėjimo individualia tvarka laikotarpį, taip pat tikslintina
nauja redakcija dėstomo įstatymo 19 straipsnio 1 dalis ir 23 straipsnio 1
dalis.
Pasiūlymas
1.Pakeisti
19 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1.
Šaukimas į mokymus ir pratybas ar vykdyti tarnybos užduočių atidedamas šio
įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 4–15 punktuose nurodytiems karo
prievolininkams.
Šaukimo į
mokymus ir pratybas ar vykdyti tarnybos užduočių atidėjimo karo prievolininkams
individualia tvarka tvarką nustato krašto apsaugos ministras.“
2. Pakeisti
23 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Tarnyba
paskelbus mobilizaciją krašto
apsaugos ministro nustatyta tvarka atidedama šiems karo
prievolininkams:“
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
12.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
|
|
|
Manytina,
kad nauja redakcija dėstomo įstatymo 11 straipsnio 4 dalies paskutiniajame
sakinyje po žodžių “Jeigu alternatyviosios tarnybos prievolininkas negyvena
Lietuvos Respublikoje“ vietoj jungtukų „ir (ar)“ turėtų būti įrašytas
jungtukas „ir“, nes turi būti įgyvendintos būtent abi sąlygos (prievolininkas
ir jo šeimos nariai neturi faktinės ir deklaruotos gyvenamosios vietos
Lietuvos Respublikoje) tam, kad alternatyviosios krašto apsaugos tarnybos
atlikimo vieta parenkama atsižvelgiant į alternatyviosios krašto apsaugos
tarnybos poreikį ir alternatyviosios tarnybos prievolininko išreikštą norą
dėl tarnybos vietos. Analogiško turinio pastaba taikytina ir šio straipsnio 7 daliai.
|
Pritarti
|
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
13.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
|
|
|
Nauja
redakcija dėstomo įstatymo 11 straipsnio 7 dalį siūlome patikslinti,
nurodant, kad alternatyviosios tarnybos prievolininkai laikinąja gyvenamąja
patalpa aprūpinami, kai jie ne negyvena Lietuvos Respublikoje apskritai, o
kai negyvena būtent alternatyviosios krašto apsaugos tarnybos atlikimo
vietoje (atitinkamoje savivaldybėje).
|
Pritarti
|
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
14.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
|
|
|
Nauja
redakcija dėstomo įstatymo 12 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžių „mokslo
institucijų ir aukštųjų mokyklų“ įrašytini žodžiai „mokslo ir studijų
institucijų“.
|
Pritarti
|
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
15.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
|
|
|
Nauja
redakcija dėstomo įstatymo 14 straipsnio 15 punkte brauktini pertekliniai
žodžiai „Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka“, nes jau
šio straipsnio nuostatoje iki dvitaškio nustatyta, kad alternatyvioji krašto
apsaugos tarnyba alternatyviosios tarnybos prievolininkams atidedama Vyriausybės
ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.
|
Pritarti
|
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
16.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
|
|
|
Derinant
nauja redakcija dėstomo įstatymo nuostatas su Valstybės informacinių išteklių
valdymo įstatymu, nauja redakcija dėstomo 31 straipsnio 1 dalyje vietoj
žodžių „steigia Lietuvos Respublikos karo prievolininkų registrą“ įrašytini
žodžiai „steigia Lietuvos Respublikos karo prievolininkų registro informacinę
sistemą“, o šio straipsnio 3 dalyje vietoj žodžių „registro valdytoja“ –
žodžiai „registro informacinės sistemos ir duomenų valdytoja“. Atitinkamai
turėtų būti patikslinta ir nauja redakcija dėstomo įstatymo 32 straipsnio 1
dalis vietoj „karo prievolininkų registro“ nurodant „Karo prievolininkų
registro informacinę sistemą“.
|
Pritarti
|
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
17.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
|
|
|
Nauja
redakcija dėstomo įstatymo 31 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžių „ar kitose informacinėse
sistemose“ įrašytini žodžiai „ar kitose valstybės informacinėse sistemose
tvarkomą“.
|
Pritarti
|
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
18.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
|
|
|
Nauja
redakcija dėstomo įstatymo 39 straipsnio 1 dalies formuluotę reikėtų patikslinti,
nes subsidija darbo užmokesčiui ne taikoma, o mokama.
|
Pritarti
|
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
19.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas
2024-06-05
|
13
|
|
|
Projekto
13 straipsnio 3 dalyje vietoj formuluotės „iki šio įstatymo 8 straipsnio
įsigaliojimo“ įrašytina konkreti data – iki 2024 m. liepos 1 d.; atitinkamai
vietoj formuluotės „įsigaliojus šio įstatymo 8 straipsniui“ įrašytina
formuluotė „po 2024 m. liepos 1 d.“. Analogiško turinio pastaba taikytina ir
kitoms projekto 13 straipsnio dalims, vietoj formuluotės „iki 12 straipsnio
įsigaliojimo“ rašant konkrečią datą – iki 2025 m. sausio 1 d.
|
Pritarti
|
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę
|
Str.
|
Str. d.
|
P.
|
1.
|
Seimo nariai:
A.Žukauskas
Morgana Danielė,
Vytautas Raskevičius, Ieva Pakarklytė, Vytautas Mitalas, Marius Matijošaitis,
Kasparas Adomaitis, Ewelina Dobrowolska, Monika Ošmianskienė, Aušrinė
Armonaitė
2024-06-10
|
5
|
3
|
4
|
Argumentai:
Siekiant
teisinio aiškumo, tikslinga patikslinti projekto nuostatas, kad nekiltų
abejonių, jog Įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 4 punkte nustatytos trukmės
privalomąją pradinę karo tarnybą gali atlikti tik norą pareiškę studentai,
kurie jau buvo įstoję į aukštąją mokyklą iki jų įtraukimo į metinį karo
prievolininkų sąrašą.
Pasiūlymas:
Pakeisti
Projekto 5 straipsnio 3 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) norą
atlikti privalomąją pradinę karo tarnybą pareiškusiems ir atitinkantiems
Lietuvos kariuomenės personalo komplektavimo poreikius studentams, kurie
į aukštąją mokyklą įstojusiems įstojo iki jų įtraukimo į metinį
karo prievolininkų sąrašą, karo prievolininkams, baigusiems aukštąsias
mokyklas, taip pat karo prievolininkams, nurodytiems šio įstatymo 10
straipsnio 3 dalyje:
|
Pritarti iš
dalies
|
Argumentai:
Siūloma formuluotei nepritarti, nes ja pakeičiama
esmė – vietoj dviejų atvejų, juos apjungus paliekamas vienas.
Pasiūlymas:
Pakeisti
Projekto 5 straipsnio 3 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) norą
atlikti privalomąją pradinę karo tarnybą pareiškusiems ir atitinkantiems
Lietuvos kariuomenės personalo komplektavimo poreikius studentams, studentams,
į aukštąją mokyklą įstojusiems iki jų įtraukimo į metinį karo prievolininkų
sąrašą, karo prievolininkams, baigusiems aukštąsias mokyklas, taip pat
karo prievolininkams, nurodytiems šio įstatymo 10 straipsnio 3 dalyje:“
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.
|
2.
|
Seimo nariai:
A.Žukauskas
Morgana Danielė,
Vytautas Raskevičius, Ieva Pakarklytė, Vytautas Mitalas, Marius Matijošaitis,
Kasparas Adomaitis, Ewelina Dobrowolska, Monika Ošmianskienė, Aušrinė
Armonaitė
2024-06-10
|
10
|
1
|
2
|
Argumentai:
Svarbu
užtikrinti nepertraukiamą asmenų studijų procesą ir nustatyti, kad studentai
turėtų galimybę nuo trumpųjų studijų iki rezidentūros ar doktorantūros
studijuoti nepertraukiamai. Tam būtina nustatyti, kad po trumpųjų studijų,
bakalauro studijų ir magistrantūros studijų būtų galimybė atidėti privalomąją
pradinę karo tarnybą dar 9 mėnesius, per kuriuos asmenys turėtų galimybę
ruoštis stojimui į aukštesnės pakopos studijas. Punktas taip pat tikslintinas
pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2024-06-05 išvados 8 punktą.
Pasiūlymas:
Pakeisti 10 str. 1
dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) aukštųjų mokyklų
studentams, į aukštąją mokyklą įstojusiems iki jų įtraukimo į metinį karo
prievolininkų sąrašą, – vieną kartą vienam studijų laikotarpiui
pagal trumpųjų studijų, pirmosios pakopos (profesinio bakalauro ir
bakalauro) studijų programą arba vientisųjų studijų
programą, pagal antrosios
pakopos studijų programą arba vientisųjų studijų programą ir 9
mėnesius po jų, taip pat vieną kartą vienam studijų laikotarpiui
pagal laipsnio nesuteikiančią studijų programą, pagal studijas rezidentūroje
ir (ar) doktorantūroje, išskyrus tuos aukštųjų mokyklų studentus, kurie
ankstesnių šaukimų metu nevykdė karo prievolę administruojančios krašto
apsaugos sistemos institucijos nurodymų ar juos vykdė netinkamai;“
|
Nepritarti
|
Numačius, kad tarnyba atidedama 9 mėnesius
po bet kurios studijų programos arba vientisųjų studijų programos baigimo,
susidarytų situacija, kad į privalomąją pradinę karo tarnybą
nebūtų šaukiami specialybes įgiję karo
prievolininkai, taip pat tie karo prievolininkai, kurie po šių studijų
baigimo netęsia aukštesnės pakopos studijų. Be to, siūlomas tarnybos
atidėjimo laikotarpis akivaizdžiai per ilgas, nes tarnybos trukmė - nuo 3
mėnesių (LK reikalingas specialybes įgijusiems) iki 9 mėnesių).
Balsavimo
rezultatai: už-4(pirmininko balsas), prieš -1, susilaikė- 3.
|
3.
|
Seimo nariai:
A.Žukauskas
Morgana Danielė,
Vytautas Raskevičius, Ieva Pakarklytė, Vytautas Mitalas, Marius Matijošaitis,
Kasparas Adomaitis, Ewelina Dobrowolska, Monika Ošmianskienė, Aušrinė
Armonaitė
2024-06-10
|
10
|
1
|
15
|
Argumentai:
Krašto apsaugos ministro
patvirtinto Privalomosios pradinės karo
tarnybos ir tarnybos aktyviajame kariuomenės personalo rezerve atidėjimo karo
prievolininkui tvarkos aprašo 6 punkte nurodyta, kad karo prievolininkas
turi pagrįsti savo prašyme nurodytą galimą neproporcingai didelę žalą ir įrodyti
prašymus nagrinėjančiai Atrankos komisijai, jog šios žalos būtų išvengta,
jei karo prievolininkas tarnybą atliktų kitu metu, ir pateikti tai
patvirtinančius dokumentus. Nei Įstatyme, nei jokiame kitame teisės akte nėra
nustatyti kriterijai, kuriais remiantis Atrankos komisija sprendžia dėl
neproporcingai didelės žalos (ne)būvimo. Suprantama, kad absoliučiai visų
neproporcingai didelės žalos atvejų neįmanoma reglamentuoti, tačiau žalos
nustatyto kriterijai, kuriais vadovautųsi Atrankos komisija, turėtų būti
nustatyti teisės aktuose. Esant neapibrėžtiems neproporcingai didelės žalos
nustatymo kriterijams gali susidaryti situacija, kuomet Atrankos komisija,
svarstydama kiekvieną atvejį individualiai, galima priimtų skirtingus
sprendimus. Neatmetama ir korupcijos apraiškų tikimybė.
Atsižvelgiant
į tai, siūloma Įstatyme nurodyti, kad neproporcingai didelės žalos
asmeniniams ar visuomeniniams interesams nustatymo kriterijus tvirtina krašto
apsaugos ministras.
Pasiūlymas:
Pakeisti
Projekto 10
straipsnio
1 dalies
15 punktą ir jį išdėstyti taip:
„15) krašto
apsaugos ministro nustatyta tvarka, jeigu, jiems atliekant privalomąją
pradinę karo tarnybą, būtų padaryta neproporcingai didelė žala jų asmeniniams
ar visuomeniniams interesams, tačiau jos būtų galima išvengti, jeigu
privalomąją pradinę karo tarnybą jie atliktų kitu metu. Neproporcingai
didelės žalos asmeniniams ar visuomeniniams interesams nustatymo kriterijus
tvirtina krašto apsaugos ministras.“
|
Nepritarti
|
Atsižvelgiant į tai, kad visų
neproporcingai didelės žalos atvejų neįmanoma reglamentuoti, atitinkamai
neįmanoma reglamentuoti ir kriterijų pagal kuriuos atvejai priskiriami neproporcingai
didelės žalos atvejams.
Pažymėtina, kad sprendimai gali būti
skundžiami krašto apsaugos ministrui, taip pat teismui, kurių sprendimų
pagrindu formuojama teisminė praktika, kurios pagrindu išvengiama skirtingų
sprendimų priėmimo komisijoje.
Balsavimo rezultatai: už-6, prieš - 1, susilaikė -
1.
|
4.
|
Seimo nariai:
A.Žukauskas
Morgana Danielė,
Vytautas Raskevičius, Ieva Pakarklytė, Vytautas Mitalas, Marius Matijošaitis,
Kasparas Adomaitis, Ewelina Dobrowolska, Monika Ošmianskienė, Aušrinė
Armonaitė
2024-06-10
|
14
|
|
15
|
Argumentai:
Projekto 14 straipsnyje
siūloma reglamentuoti alternatyvios krašto apsaugos tarnybos atidėjimo atvejus.
Vienas iš tokių atvejų būtų neproporcingai didelė žala asmens asmeniniams ar
visuomeniniams interesams. Asmenys šiuo pagrindu nuo alternatyvios krašto
apsaugos tarnybos būtų atleisti Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos
nustatyta tvarka. Kaip ir atleidimo nuo privalomosios pradinės karo tarnybos
atveju, neproporcingai didelės žalos nustatymo kriterijai nėra reglamentuoti.
Todėl siūloma Įstatyme nustatyti, kad šiuos kriterijus tvirtina krašto
apsaugos ministras.
Pasiūlymas:
Pakeisti
Projekto 14
straipsnio 15 punktą ir jį
išdėstyti taip:
„15)
Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka, jeigu, jiems
atliekant alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą, būtų padaryta
neproporcingai didelė žala jų asmeniniams ar visuomeniniams interesams,
tačiau jos būtų galima išvengti, jeigu alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą
jie atliktų kitu metu. Neproporcingai didelės žalos asmeniniams ar
visuomeniniams interesams nustatymo kriterijus tvirtina krašto apsaugos
ministras.“
|
Nepritarti
|
Atsižvelgiant į tai, kad visų
neproporcingai didelės žalos atvejų neįmanoma reglamentuoti, atitinkamai
neįmanoma reglamentuoti ir kriterijų pagal kuriuos atvejai priskiriami neproporcingai
didelės žalos atvejams.
Pažymėtina, kad sprendimai gali būti
skundžiami krašto apsaugos ministrui, taip pat teismui, kurių sprendimų
pagrindu formuojama teisminė praktika, kurios pagrindu išvengiama skirtingų
sprendimų priėmimo komisijoje.
Balsavimo rezultatai: Balsavimo rezultatai: už-6,
prieš - 1, susilaikė - 1.
|