2019-09-12

 

PASIŪLYMAS LIETUVOS RESPUBLIKOS SENIŪNŲ RINKIMŲ ĮSTATYMO PROJEKTUI

NR. XIIIP-3374

 

Eil.

Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str.

d.

p.

1.

1

 

1

     Argumentai:

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2019-05-28 išvadoje išdėstytus argumentus ir siūlymus, siūloma atitinkamai pakoreguoti įstatymo projektą.

     Pasiūlymas:

Pakeisti 1 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Seniūnai renkami ketveriems metams, remiantis visuotine ir lygia rinkimų teise, slaptu balsavimu tiesioginiuose rinkimuose pagal daugumos atstovavimo rinkimų sistemą vienmandatėje rinkimų apygardoje.

2.

1

3

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

Išbraukti 1 straipsnio 3 dalį.  

3.

2

3

 

     Pasiūlymas:

Pakeisti 2 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Nuolatiniu seniūnijos gyventoju laikomas Lietuvos Respublikos pilietis, kuris likus ne mažiau kaip 90 dienų iki rinkimų dienos savo gyvenamąją vietą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus yra deklaravęs (buvo deklaravęs, bet deklaravimas buvo panaikintas pagal Gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo 8 straipsnio 1 dalį) šios seniūnijos teritorijoje arba kuris likus ne mažiau kaip 90 dienų iki rinkimų dienos yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą šioje seniūnijoje, arba teisę gyventi Lietuvos Respublikoje turintis kitos Europos Sąjungos valstybės narės pilietis, kuris likus ne mažiau kaip 90 dienų iki rinkimų dienos savo gyvenamąją vietą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus yra deklaravęs (buvo deklaravęs, bet deklaravimas buvo panaikintas pagal Gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo 8 straipsnio 1 dalį) šios seniūnijos teritorijoje arba kuris likus ne mažiau kaip 90 dienų iki rinkimų dienos yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą šioje seniūnijoje, arba kitas asmuo, kuris turi teisę nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje ir turi šią teisę patvirtinantį dokumentą ir kuris likus ne mažiau kaip 90 dienų iki rinkimų dienos savo gyvenamąją vietą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus yra deklaravęs (buvo deklaravęs, bet deklaravimas buvo panaikintas pagal Gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo 8 straipsnio 1 dalį) šios seniūnijos teritorijoje arba kuris likus ne mažiau kaip 90 dienų iki rinkimų dienos yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą šioje seniūnijoje. Jeigu šioje dalyje nurodytas asmuo atitinkamos seniūnijos teritorijoje savo gyvenamąją vietą deklaravo arba buvo deklaravęs, bet deklaravimas buvo panaikintas pagal Gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo 8 straipsnio 1 dalį, arba buvo įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą likus mažiau kaip 90 dienų iki rinkimų, jis teisę rinkti seniūną įgyvendina toje seniūnijoje, kurios teritorijoje jis buvo deklaravęs savo gyvenamąją vietą arba buvo įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą likus ne mažiau kaip 90 dienų iki rinkimų.

4.

2

4

 

     Pasiūlymas:

Pakeisti 2 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Seniūnu nariu negali būti renkamas asmuo, kuris likus 65 dienoms iki rinkimų yra nebaigęs atlikti bausmę pagal teismo nuosprendį, taip pat asmuo, teismo pripažintas neveiksniu. Seniūnu negali būti renkamas užsienio valstybės pilietis, kurio pasyvioji rinkimų teisė yra teismo apribota valstybėje, kurios pilietis jis yra.

5.

2

5

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

Išbraukti 2 straipsnio 5 dalį.  

6.

3

1

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 3 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Kiekvienas rinkėjas turi po vieną mandato balsą vienmandatėje rinkimų apygardoje balsuoti už kandidatą į seniūnus.

7.

7

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 7 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

7 straipsnis. Rinkimų datos paskelbimas

1. Eilinius seniūnų rinkimus skelbia Respublikos Prezidentas Vyriausioji rinkimų komisija.

2. Eiliniai seniūnų rinkimai rengiami seniūnų įgaliojimų pabaigos metais spalio mėnesio antrą sekmadienį. Juos skelbia Respublikos PrezidentasVyriausioji rinkimų komisija ne vėliau kaip likus šešiems mėnesiams iki seniūnų įgaliojimų pabaigos. Jeigu, likus keturiems mėnesiams iki seniūnų įgaliojimų pabaigos, Respublikos PrezidentasVyriausioji rinkimų komisija nėra paskelbęsusi eilinių seniūnų rinkimų, Vyriausioji rinkimų komisija eilinius seniūnų rinkimus ji rengia šioje dalyje nurodytu laiku.

3. Respublikos Prezidento dekrete dėl eilinių seniūnų rinkimų turi būti nurodoma naujo Seimo rinkimų diena.

4. 3. Naujų sSeniūnų rinkimų diena yra diena, kada balsuojama pirmajame rinkimų ture vienmandatėse rinkimų apygardose. Balsavimas paštu ir kitais šiame įstatyme numatytais būdais vyksta iki rinkimų dienos arba baigiamas rinkimų dieną, kaip nustato šis įstatymas. Terminas, kuris skaičiuojamas nuo rinkimų dienos ir gali būti įgyvendintas, tik kai yra paskelbti rinkimų rezultatai, pradedamas skaičiuoti nuo rinkimų galutinių rezultatų oficialaus paskelbimo dienos.

8.

8

2

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 8 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Rinkimų komisijų posėdžiai ir balsavimai yra vieši, juos gali stebėti politinių partijų (toliau – partijos) išsikėlusiosų kandidatus į seniūnus ir išsikėlusių į seniūnus kandidatų atstovai rinkimams (toliau – atstovai rinkimams) ir rinkimų stebėtojai, pateikę nustatytos formos pažymėjimus arba juos tam įgaliojusių partijų,  patvirtintas pažymas, visuomenės informavimo priemonių atstovai, pateikę tarnybinius ar darbo pažymėjimus. Kiekvienas kandidatas turi teisę dalyvauti rinkimų komisijos posėdyje, jeigu jame sprendžiama dėl jo veikos ar dėl tiesiogiai su juo susijusių aplinkybių arba jeigu jį dalyvauti posėdyje pakvietė rinkimų komisijos pirmininkas.

9.

10

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 10 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

Išbraukti 10 straipsnį.  

10.

11

1

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 11 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

Išbraukti 11 straipsnio 1 dalį.  

11.

12

2

 

     Pasiūlymas:

Pakeisti 12 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Į rinkimų komisijos narius gali būti siūlomas nepriekaištingos reputacijos Lietuvos Respublikos pilietis, kuris gali būti renkamas Seimo nariu (netaikant kandidatui į Seimo narius nustatyto reikalavimo dėl amžiaus, bet rinkimų dieną ne jaunesnis kaip 18 metų) ir nebuvo per paskutinius trejus Seimo, Respublikos Prezidento, savivaldybių tarybų rinkimus, seniūnų rinkimus, rinkimus į Europos Parlamentą arba referendumą atleistas iš rinkimų arba referendumo komisijos už rinkimų įstatymų ar Lietuvos Respublikos referendumo įstatymo pažeidimą.

12.

12

3

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 12 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Vienu metu tas pats asmuo negali būti rinkimų komisijos nariu ir kandidatu, kandidatu ir atstovu rinkimams, atstovu rinkimams ir rinkimų komisijos nariu, kandidatu ir rinkimų stebėtoju, rinkimų komisijos nariu ir rinkimų stebėtoju. Rinkimų komisijos narys, pageidaujantis būti kandidatu, prieš duodamas komisijos nario pasižadėjimą, o asmuo, pageidaujantis būti kandidatu, prieš išsikeldamas ar duodamas sutikimą tapti kandidatu, privalo ne vėliau kaip prieš 10 dienų atsisakyti raštu atitinkamai rinkimų komisijos nario pareigų ar atšaukti savo pareiškinius dokumentus. Jeigu rinkimų komisijos narys to nepadaro, jis pašalinamas iš rinkimų komisijos už šio įstatymo pažeidimą ir neregistruojamas kandidatu arba iš kandidatų (kandidatų sąrašo) išbraukiamas.

13.

13

2

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 13 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Savivaldybės rinkimų komisija sudaroma iš:

1) vieno tos savivaldybės teritorijoje gyvenančio ar dirbančio ir aukštąjį teisinį išsilavinimą turinčio asmens, kurį pasiūlo teisingumo ministras;

2) vieno tos savivaldybės teritorijoje gyvenančio ar dirbančio ir aukštąjį teisinį išsilavinimą turinčio asmens, kurį pasiūlo Lietuvos teisininkų draugija;

3) vieno tos savivaldybės administracijoje dirbančio karjeros valstybės tarnautojo, kurį pasiūlo tos savivaldybės administracijos direktorius;

4) politinių partijų, turinčių joms atstovaujančias frakcijas Seime (toliau – parlamentinė partija), ir (arba) partijų, kurioms skiriami valstybės biudžeto asignavimai politinės partijos veiklai finansuoti (toliau – finansuojama partija), pasiūlytų asmenų;

5) 4)partijų, partijų koalicijų, per paskutinius savivaldybės tarybos rinkimus gavusių ne mažiau kaip 2 šios savivaldybės tarybos narių mandatus, pasiūlytų asmenų. Jei partija atitinka šiuos abu požymius, ji deleguoja vieną komisijos narį.

14.

13

6

 

   Pasiūlymas:

Pakeisti 13 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

6. Jeigu tą pačią dieną vyksta arba Europos Parlamento, arba Seimo, arba Respublikos Prezidento, arba savivaldybės tarybos rinkimai, arba seniūnų rinkimai, arba referendumas, sudaromos tos pačios apylinkių rinkimų ar referendumo komisijos. Vyriausioji rinkimų komisija atskiroje rinkimų ar referendumo teritorijoje sudaro vieną – savivaldybės, apygardos rinkimų arba referendumo – komisiją ir nustato jos funkcijas organizuojant ir vykdant kitus rinkimus ar referendumą.

15.

14

 

6, 7

Pasiūlymas:

Pakeisti 14 straipsnio 6 ir 7  punktus ir juos išdėstyti taip:

6) priima pareiškinius dokumentus, juos tikrina, registruoja kandidatų sąrašus ir kandidatus į seniūnus, įregistruotiems kandidatams išduoda pažymėjimus;

7) tikrina rinkėjų parašų rinkimo lapus (arba paveda tai atlikti apylinkių rinkimų komisijoms) ir nustato, ar surinktas reikiamas rinkėjų, parėmusių kandidatų sąrašo iškėlimą, kandidato į seniūnus iškėlimą ar išsikėlimą, parašų skaičius;

16.

23

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 23 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

23 straipsnis. Rinkėjų sąrašai

1. Rinkimams organizuoti ir vykdyti sudaromi šie rinkėjų sąrašai:

1) Lietuvos Respublikos rinkėjų sąrašas;

2) savivaldybiųseniūnijų rinkėjų sąrašai;

3) rinkimų apylinkių rinkėjų sąrašai.

2. Rinkėjų sąrašai sudaromi du kartus – išankstiniai ir galutiniai. Šie sąrašai gali būti naudojami tik rinkimams organizuoti ir vykdyti.

3. Rinkėjų sąrašų sudarymo tvarka turi būti tokia, kad kiekvienas rinkimų teisę turintis asmuo būtų įrašytas į rinkėjų sąrašus. Niekas negali būti įrašytas į rinkėjų sąrašą kelis kartus.

4. Lietuvos Respublikos rinkėjų sąrašą ir savivaldybiųseniūnijų rinkėjų sąrašus elektroninių ryšių priemonėmis sudaro ir tvarko Vyriausioji rinkimų komisija kartu su Lietuvos Respublikos gyventojų registro tvarkytoju. Rinkimų apylinkių rinkėjų sąrašai yra saugomi elektroninėje informacijos laikmenoje ir spausdinami kaip išankstinis rinkimų apylinkės rinkėjų sąrašas, kuris naudojamas rinkėjo kortelėms įteikti ir rinkėjams susipažinti. Rinkėjų sąrašų sudarymo tvarką, formą, sudarymo būdą ir jų naudojimo tvarką nustato Vyriausioji rinkimų komisija. Atspausdintas rinkimų apylinkės galutinis rinkėjų sąrašas naudojamas balsuoti rinkimų dieną. Kartu su rinkimų apylinkės galutiniu rinkėjų sąrašu spausdinami jo priedai, kuriuose nurodomi šiame rinkėjų sąraše padaryti pakeitimai. Sudarant rinkėjų sąrašus, naudojami šie asmens duomenys:

1) Lietuvos Respublikos rinkėjų sąraše: vardas, pavardė, asmens kodas, gimimo data, pilietybę patvirtinančio asmens dokumento numeris, gyvenamosios vietos adresas ir adreso įrašymo į Lietuvos Respublikos gyventojų registrą pagrindas;

2) savivaldybėsseniūnijos rinkėjų sąraše: vardas, pavardė, asmens kodas, gimimo data, deklaruotos gyvenamosios vietos adresas;

3) rinkimų apylinkės rinkėjų sąraše: vardas, pavardė ir gyvenamosios vietos adresas. Rinkėjo, kuris yra pareiškęs nesutikimą, kad jo gyvenamosios vietos adresas būtų skelbiamas rinkimų apylinkės rinkėjų sąraše, gyvenamosios vietos adresas nurodomas tik rinkimų apylinkės rinkėjų sąrašo priede ir rinkėjo kortelėje.

5. Kiekvienas rinkėjas turi teisę nesutikti, kad jo gyvenamosios vietos adresas būtų viešai skelbiamas rinkimų apylinkės rinkėjų sąraše. Vyriausioji rinkimų komisija kartu su Lietuvos Respublikos gyventojų registro tvarkytoju sudaro sąlygas rinkėjui įgyvendinti savo teisę nesutikti, kad jo gyvenamosios vietos adresas būtų skelbiamas rinkimų apylinkės rinkėjų sąraše.

17.

25

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 25 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

25 straipsnis. Seniūnųijų rinkėjų sąrašai

Seniūnųijų rinkėjų sąrašą elektroninėje informacijos laikmenoje pagal Lietuvos Respublikos rinkėjų sąrašą ir jame nurodytą rinkėjo gyvenamąją vietą (rinkėjo deklaruotą gyvenamąją vietą) sudaro Vyriausioji rinkimų komisija ir ne vėliau kaip likus 39 dienoms iki rinkimų perduoda savivaldybės rinkimų komisijai. Kartu sudaromi rinkėjų, kurių gyvenamosios vietos tikslus adresas nežinomas, sąrašai.

18.

26

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 26 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

26 straipsnis. Rinkimų apylinkių rinkėjų sąrašai

Rinkimų apylinkės rinkėjų sąrašą pagal savivaldybės rinkėjų sąrašą ir jame nurodytą rinkėjo gyvenamąją vietą sudaro savivaldybės rinkimų komisija ir ne vėliau kaip likus 26 dienoms iki rinkimų perduoda apylinkės rinkimų komisijai.

19.

27

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 27 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

27 straipsnis. Rinkėjų sąrašųo paskelbimas ir susipažinimas su rinkėjų sąrašaisu

1. Likus ne mažiau kaip 25 dienoms iki rinkimų, apylinkės rinkimų komisija sudaro sąlygas rinkėjams susipažinti su rinkimų apylinkės rinkėjų sąrašu. Rinkimų apylinkės rinkėjų sąrašo priedo duomenys teikiami rinkėjams tik apie juos pačius. Draudžiama daryti rinkimų apylinkės rinkėjų sąrašų kopijas ar kitu būdu dauginti ar platinti šiuos sąrašus. Prie įėjimo į apylinkės rinkimų komisijos būstinę turi būti nurodytas komisijos narių budėjimo laikas ir paskelbti telefonų numeriai, kuriais rinkėjai gali pasitikslinti, ar jie yra įrašyti į rinkėjų sąrašą. Pasibaigus šiame įstatyme nustatytam laikotarpiui įteikti rinkėjo korteles, apylinkės rinkimų komisijos budėjimo laikas, jos telefonai ir rinkimų apylinkė, į kurios rinkėjų sąrašą įrašyti šio namo gyventojai, taip pat turi būti paskelbti daugiabučių namų laiptinėse.

2. Lietuvos Respublikos rinkėjų sąrašas ir savivaldybių rinkėjų sąrašai viešai neskelbiamias, tačiau rinkėjui duomenys apie jo įrašymą į rinkėjų sąrašusą gali būti teikiami ir telefonu.

20.

30

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 30 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

30 straipsnis. Rinkėjų sąrašų tikslinimas iki galutinių sąrašų sudarymo

1. Išankstiniai rinkėjų sąrašai tikslinami perkeliant rinkėją iš vieno rinkimų apylinkės, savivaldybės rinkėjų sąrašo į kitą, išbraukiant rinkėją iš Lietuvos Respublikos rinkėjų sąrašo ar įrašant rinkėją į Lietuvos Respublikos rinkėjų sąrašą.

2. Rinkėjas perkeliamas iš vieno rinkėjų sąrašo į kitą, jeigu paaiškėja, kad išankstiniame rinkėjų sąraše buvo klaidingai nurodytas rinkėjo gyvenamosios vietos adresas.

3. Rinkėjo perkėlimą iš vienos rinkimų apylinkės rinkėjų sąrašo į kitos rinkimų apylinkės rinkėjų sąrašą toje pačioje savivaldybėje tvarko savivaldybės rinkimų komisija ir apie rinkimų apylinkių rinkėjų sąrašuose padarytus pakeitimus praneša Vyriausiajai rinkimų komisijai. Rinkėjo perkėlimą iš vienos savivaldybės rinkėjų sąrašo į kitosą savivaldybės rinkėjų sąrašą tvarko Vyriausioji rinkimų komisija savivaldybės rinkimų komisijos teikimu ir apie padarytus pakeitimus praneša savivaldybių rinkimų komisijoms. Rinkėją įrašyti į Lietuvos Respublikos rinkėjų sąrašą arba išbraukti iš Lietuvos Respublikos rinkėjų sąrašo gali tik Vyriausioji rinkimų komisija šio įstatymo 24 straipsnyje nustatytais atvejais.

21.

32

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 32 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

32 straipsnis. Rinkėjų sąrašų tikslinimas sudarius galutinius rinkėjų sąrašus, taip pat rinkimų dieną

1. Jeigu į apylinkės rinkimų komisiją po galutinių rinkėjų sąrašų patvirtinimo, bet ne vėliau kaip iki rinkimų dienos 18 valandos kreipiasi į šios rinkimų apylinkės rinkėjų sąrašą neįrašytas rinkėjas ir pateikia pasą, asmens tapatybės kortelę ar teisę nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje patvirtinantį dokumentą ir dokumentą, liudijantį jo deklaruotą gyvenamąją vietą šios rinkimų apylinkės teritorijoje, apylinkės rinkimų komisija, nustačiusi, kad šis rinkėjas atitinka šio įstatymo 2 straipsnio 1 ir 3 dalių reikalavimus, įrašo šį rinkėją į papildomą rinkimų apylinkės rinkėjų sąrašą ir leidžia jam balsuoti Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatyta tvarka, o šio rinkėjo vardą, pavardę, asmens kodą, paso ar kito asmens tapatybę patvirtinančio dokumento numerį ir adresą nedelsdama praneša savivaldybės rinkimų komisijai. Savivaldybės rinkimų komisija patikrina, ar šis rinkėjas įrašytas į savivaldybės rinkėjų sąrašą, ir imasi priemonių užtikrinti, kad šis rinkėjas negalėtų du kartus balsuoti arba kad jo užpildyti rinkimų biuleteniai būtų skaičiuojami tik vieną kartą. Jeigu šis rinkėjas yra balsavęs du kartus, skaičiuojamas tik tas balsas, kuris pateko į rinkimų apylinkės balsadėžę. Kitas šio rinkėjo balsas, gautas balsavimo vokais arba balsavus pagal papildomą rinkimų apylinkės rinkėjų sąrašą, neskaičiuojamas.

2. Rinkimų dieną Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatyta tvarka rinkėjas, kuris nėra balsavęs, gali balsuoti kitoje savo savivaldybės rinkimų apylinkėje, jeigu abi šios savivaldybės rinkimų apylinkės yra elektroninių ryšių priemonėmis prisijungusios prie elektroninio rinkėjų sąrašo ir apylinkių rinkimų komisijos gali patvirtinti, kad rinkėjas nėra balsavęs nė vienoje iš rinkimų apylinkių, o rinkimų apylinkės, į kurios rinkėjų sąrašą yra įrašytas šis rinkėjas, rinkimų komisija patvirtino, kad šios rinkimų apylinkės rinkėjų sąraše yra padarytas įrašas apie šio rinkėjo atvykimą balsuoti į kitą rinkimų apylinkę ir rinkėjo balsas, jeigu bus gautas balsavimo vokais, nebus skaičiuojamas.

22.

34

1

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 34 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Kandidatą į seniūnus gali kelti partijos, įregistruotos pagal  Lietuvos Respublikos politinių partijų įstatymą (toliau – Politinių partijų įstatymas) ne vėliau kaip likus 185 dienoms iki rinkimų, atitinkančios Politinių partijų įstatymo nustatytus reikalavimus dėl partijos narių skaičiaus ir neturinčios partijos, kuriai inicijuojamas likvidavimas, ar likviduojamos partijos teisinio statuso.

23.

34

4

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 34 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Partijos keliamą kandidatą į seniūnus, asmenį, išsikeliantį kandidatu į seniūnus, atitinkamoje seniūnijos teritorijoje turi paremti ne mažiau kaip 205 procentųai tos seniūnijos rinkėjų, bet ne mažiau kaip 20 tos seniūnijos rinkėjų. Reikalingų surinkti parašų skaičių, nustatytą pagal paskutinių rinkimų rezultatus ir suapvalintą iki pirmųjų dviejų reikšminių skaitmenų, paskelbia Vyriausioji rinkimų komisija ne vėliau kaip iki rinkimų likus 110 dienų.

24.

35

2

3

Pasiūlymas:

Pakeisti 35 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3) seniūnijų, kurių tarybų nariųseniūnų rinkimuose partija numato kelti kandidatus, sąrašą;

25.

35

3

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 35 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Partija turi įteikti savivaldybės rinkimų komisijai šiuos pareiškinius dokumentus:

1) partijos atstovo rinkimams pasirašytą keliamų kandidatų į seniūnus sąrašą. Šio sąrašo formą nustato Vyriausioji rinkimų komisija;

2) keliamų kandidatų rašytinius sutikimus būti šios partijos iškeltais kandidatais šioje rinkimų apygardoje, taip pat paties kandidato užpildytą kandidato į seniūnus anketą ir jo gyventojų pajamų mokesčio ir gyventojo turto deklaracijų, pateiktų valstybinei mokesčių inspekcijai, pagrindinių duomenų išrašus, patvirtintus mokesčių inspekcijos, kuriai deklaracijos buvo pateiktos, privačių interesų deklaraciją, taip pat Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatytos formos pasižadėjimą laikytis draudimo papirkti rinkėjus ir rinkimų teisę turinčius asmenis;

3) Vyriausiosios rinkimų komisijos išduotą pažymą apie įregistravimą dalyvauti šios seniūnoų rinkimuose ir pažymą apie įregistravimą savarankišku arba atstovaujamuoju politinės kampanijos dalyviu;

4) dokumentą, patvirtinantį, kad yra partijos ar paties keliamo kandidato sumokėtas rinkimų užstatas, arba Vyriausiosios rinkimų komisijos pažymą, kad šis užstatas yra sumokėtas;

5) trumpą rinkimų programą pagal Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatytus reikalavimus;

6) kandidatų į seniūnus Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatytos formos biografiją ir trumpą rinkimų programą pagal Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatytus reikalavimus.

26.

35

5

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 35 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

5. Savivaldybės rinkimų komisija per 3 dienas nuo šiame straipsnyje nurodytų dokumentų gavimo dienos partijai, asmeniui, išsikėlusiam kandidatu į seniūnus, išduoda rinkėjų parašų rinkimo lapus. Rinkėjų parašų rinkimo lape turi būti šis tekstas ir lentelė rinkėjų duomenims įrašyti:

„Aš, (savivaldybėsseniūnijos pavadinimas) seniūnijos rinkėjas, patvirtinu, kad remiu partijos (partijos pavadinimas) iškeltą kandidatą (vardas, pavardė), keliamą (išsikėlusį) kandidatą į seniūnus (vardas, pavardė) (rinkimų data) rinkimuose į (seniūnijos pavadinimas) seniūnus:

Eil. Nr.

Rinkėjo pavardė, vardas

Rinkėjo asmens tapatybės kortelės, paso arba teisę nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje patvirtinančio dokumento numeris

Rinkėjo gimimo data

Rinkėjo gyvena-mosios vietos adresas

Rinkėjo parašas

Parašas, data“

27.

35

7

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 35 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

7. Partija, išsikėlusi kandidatą į seniūnus ir išsikėlęs kandidatas į seniūnus, gavusię rinkėjų parašų rinkimo lapus, turi teisę per visuomenės informavimo priemones daryti atitinkamus pranešimus ir organizuoti rinkėjų parašų rinkimą. Rinkėjas visus savo duomenis ir pasirašymo datą rinkėjų parašų rinkimo lape įrašo pats ir pasirašo. Jeigu rinkėjas dėl neįgalumo ar kitokių priežasčių negali savo duomenų pats įrašyti ir pasirašyti, jo prašymu tai padaro kitas rinkėjas (išskyrus asmenį, renkantį parašus). Šis faktas turi būti pažymėtas atitinkamu įrašu rinkėjų parašų rinkimo lape ir patvirtintas rinkėjų parašus rinkusio rinkėjo parašu. Renkant rinkėjų parašus, draudžiama papirkti rinkėjus, atsilyginti ar žadėti atsilyginti už rinkėjo parašą, naudoti psichologinį ar kitokį smurtą ar kitaip paveikti rinkėjo valią pasirašyti ar nepasirašyti parašų rinkimo lape. Partija, iškėlusi kandidatą į seniūnus ir išsikėlęs kandidatas į seniūnus rinkėjų parašų rinkimo lapus (taip pat ir nepanaudotus) ne vėliau kaip iki rinkimų dienos likus 45 dienoms privalo grąžinti savivaldybės rinkimų komisijai. Savivaldybės rinkimų komisija surašo rinkėjų parašų rinkimo lapų grąžinimo aktą.

28.

35

 

10

      Pasiūlymas:

Pakeisti 35 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:

10. Kandidato į seniūnus anketoje asmuo, keliamas kandidatu į savivaldybės tarybos narius, keliamas ar išsikėlęs kandidatu į seniūnus, pats turi įrašyti šiuos duomenis: vardą, pavardę, paso ar kito asmens tapatybę arba teisę nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje patvirtinančio dokumento numerį, asmens kodą, gimimo datą, nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, ar neturi nebaigtos atlikti teismo nuosprendžiu paskirtos bausmės, ar jis nėra asmuo, atliekantis privalomąją karo arba alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą, neišėjęs į atsargą ar pensiją profesinės karo tarnybos karys, statutinės institucijos ar įstaigos pareigūnas, kuriam pagal specialius įstatymus ar statutus apribota teisė dalyvauti politinėje veikloje, ar eina pareigas, nesuderinamas su seniūno pareigomis, taip pat ar yra kitos valstybės renkamos valdžios institucijos narys, ir pasirašyti. Jeigu kandidatas į seniūnus yra kitos valstybės pilietis, jis taip pat turi nurodyti, ar jo pasyvioji rinkimų teisė nėra teismo apribota valstybėje, kurios pilietis jis yra. Kandidato į seniūnus anketoje taip pat gali būti pateikiama ir kitų Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatytų papildomų klausimų, į kuriuos asmuo gali ir neatsakyti.

29.

36

9

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 36 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:

9. Jeigu partija ar , ar kandidatas šiurkščiai pažeidė šio įstatymo 6 straipsnio 1 dalį ir toks pažeidimas nustatytas likus ne mažiau kaip 15 dienų iki rinkimų dienos, Vyriausioji rinkimų komisija atšaukia atitinkamo partijos kandidato paskelbimą, neregistruoja asmens kandidatu arba panaikina tokio atitinkamo partijos kandidato registravimą. Vyriausioji rinkimų komisija sprendimą gali priimti iki rinkimų dienos likus ne mažiau kaip 12 dienų.

30.

38

1

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 38 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Rinkimų užstatas keliant vienąam kandidatąui į seniūnus ar išsikeliančiam kandidatui į seniūnus vienoje seniūnijoje įregistruoti yra paskutinio paskelbto šalies ūkio darbuotojų vieno vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio (toliau – VMDU) dydžio.

31.

38

2

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 38 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

Išbraukti 38 straipsnio 2 dalį.

32.

38

3

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 38 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Jeigu partijos keliamas kandidatas eina pareigas, nesuderinamas su Seniūno pareigomis, rinkimų užstatas už kiekvieną tokį kandidatą – dešimt VMDU dydžio. Šis užstatas (už kiekvieną kandidatą nustatant atskirai) grąžinamas jį sumokėjusiai partijai ar kandidatui, jeigu rinkimų užstatas tampa grąžintinu pagal šio straipsnio 5 dalyje nustatytus reikalavimus, bet kandidatas nebuvo išrinktas, taip pat jeigu kandidatas buvo išrinktas arba buvo pripažintas išrinktu ir atsisakė pareigų, nesuderinamų su seniūno pareigomis, šio įstatymo 91 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka.

33.

38

4

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 38 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Rinkimų užstatai įregistruoti kandidatą nustatomi du kartus didesni tai partijai, kuri per paskutinius Seimo rinkimus arba savivaldybių tarybų rinkimus, arba seniūnų rinkimus, arba per rinkimus į Europos Parlamentą buvo iškėlusi kandidatus arba kandidatų sąrašą (sąrašus) ir nepateikė įstatymų nustatyta tvarka paskelbti spaudoje lėšų šaltinių ir jų panaudojimo rinkimų agitacijai ataskaitos.

34.

39

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 39 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

Išbraukti 39 straipsnį.  

35.

41

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 41 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

41 straipsnis. Kandidatų ir kandidatų sąrašų paskelbimas. Rinkimų agitacijos pradžia. Rinkimų numeriai

1. Iki rinkimų dienos likus ne mažiau kaip 30 dienų, Vyriausioji rinkimų komisija savo interneto svetainėje paskelbia kiekvienoje savivaldybėje rinkimuose dalyvaujančioms partijoms burtais nustatytus rinkimų numerius ir kandidatus į seniūnus.

2. Partijų rRinkimų numeriai visose savivaldybėse yra tie patys.

3. Šio straipsnio 1 dalyje nustatytu laiku savivaldybės rinkimų komisija atitinkamam atstovui rinkimams perduoda kandidatų į seniūnus pažymėjimus su juose įrašytais kandidatų rinkimų numeriais. Kandidato rRinkimų numeris nekeičiamas iki galutinių rinkimų rezultatų paskelbimo.

4. Iki rinkimų likus ne mažiau kaip 18 dienų, savivaldybės rinkimų komisija paskelbia rinkimuose dalyvaujančių kandidatų sąrašus (jungtinius sąrašus), kandidatų rinkimų numerius ir kandidatus į seniūnus.

36.

44

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 44 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

44 straipsnis. Kandidatų atostogos ir jų neliečiamybė

1. Kandidatas, Vyriausiajai rinkimų komisijai paskelbus kandidatų sąrašus ir kandidatus, ne ilgiau kaip 30 dienų jo rašytiniu prašymu atleidžiamas nuo darbo ar tarnybinių pareigų. Prašymas atleisti nuo darbo ar tarnybinių pareigų pateikiamas asmeniui, turinčiam teisę suteikti atostogas.

2. Šio straipsnio 1 dalies nuostatos netaikomos kandidatui, kuris eina Respublikos Prezidento ar Seimo nario pareigas. Kandidato, kuris eina Vyriausybės nario pareigas, atleidimo nuo tarnybinių pareigų tvarka nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatyme.

3. Kandidatas, Vyriausiajai rinkimų komisijai paskelbus kandidatų sąrašus ir kandidatus, iki įsigalioja galutiniai rinkimų rezultatai, be Vyriausiosios rinkimų komisijos sutikimo negali būti traukiamas baudžiamojon atsakomybėn, suimtas, negali būti kitaip suvaržyta jo laisvė.

37.

46

1

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 46 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Vyriausiajai rinkimų komisijai paskelbus kandidatus į seniūnus, jiems suteikiama teisė nemokamai naudotis nacionalinėmis visuomenės informavimo priemonėmis. Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija rinkimų agitacijai skirtas radijo ir televizijos programas rengia ir transliuoja iš tam skirtų valstybės biudžeto lėšų. Vyriausioji rinkimų komisija apmoka papildomas tokių programų rengimo išlaidas. Rinkimų agitacijai skirtų programų rengimo taisykles patvirtina, konkrečią Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos programų trukmę ir laiką nustato Vyriausioji rinkimų komisija, suderinusi su Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos vadovu. Vyriausioji rinkimų komisija užtikrina lygiateisiškumo principo laikymąsi kiekvienoje savivaldybėje tarp kandidatų sąrašų ir tarp kandidatų į seniūnus.

38.

47

2

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 47 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Kandidatą kompromituojančia medžiaga pripažįstama tokia medžiaga, kuria siekiama paveikti rinkėjus, kad šie nebalsuotų už konkretų kandidatą, ir kurioje pranešama kandidatą neigiamai apibūdinanti žinia. Visuomenės informavimo priemonės paskelbta nuomonė (kitaip negu žiniai, nuomonei netaikomi tiesos kriterijai) apie kandidatą, taip pat ir neigiama, nepripažįstama kompromituojančia medžiaga ir nesuteikia kandidatui teisės reikalauti paskelbti atsakomąją nuomonę. Kandidato reikalavimas paskelbti atsakomąją nuomonę taip pat gali būti netenkinamas, jeigu medžiaga paskelbta ne apie kandidatą asmeniškai; apie kandidatą paskelbta medžiaga nėra kompromituojanti; kompromituojančią medžiagą apie kandidatą paskelbė jis pats arba kitas tame pačiame kandidatų sąraše iškeltas arba tos pačios partijos iškeltas kandidatas į seniūnus, arba išsikėlęs kandidatas į seniūnus; paskelbtoje medžiagoje nėra jokių kandidatą apibūdinančių žinių; kandidatas jau pasinaudojo atsakomosios nuomonės teise.

39.

48

6

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 48 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

6. Kai atsakomoji nuomonė skelbiama Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimu, šio įstatymo nustatyta paskelbimo kaina ne ginčo tvarka išieškoma iš tos visuomenės informavimo priemonės, kuri kandidatą į seniūnus, kandidatų sąrašą iškėlusią partiją kompromituojančią medžiagą paskelbė šio įstatymo uždraustu laiku arba pati laiku nepaskelbė atsakomosios nuomonės.

40.

51

1

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 51 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Rinkimų agitacija, neatsižvelgiant į jos būdus, formą ir priemones, draudžiama likus 30 valandų iki rinkimų pradžios ir rinkimų dieną iki balsavimo pabaigos, išskyrus išorinę politinę reklamą, iškabintą iki prasidedant šiam rinkimų agitacijos draudimui. Rinkimų agitacijos draudimo laikotarpiu ir balsavimo iš anksto metu jokių vaizdinių ir garsinių rinkimų agitacijos priemonių (išskyrus tas, kurias išleido Vyriausioji rinkimų komisija) negali būti balsavimo patalpoje ir 50 metrų atstumu aplink pastatą, kuriame yra balsavimo patalpa. Jeigu tuo pačiu metu kartu vyksta arba Seimo rinkimų, arba Respublikos Prezidento rinkimų, arba seniūnų rinkimų, arba rinkimų į Europos Parlamentą agitacija ar agitacija dėl referendumo, jų agitacija draudžiama likus 30 valandų iki rinkimų pradžios ir rinkimų dieną iki balsavimo pabaigos tokiomis pačiomis, kaip šioje dalyje nurodyta, sąlygomis ir tvarka.

41.

55

1

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 55 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Rinkimų apylinkės balsavimo patalpa turi būti parengta rinkimams ne vėliau kaip likus 12 valandų iki balsavimo pradžios. Iki šio laiko apylinkės rinkimų komisija turi būti suskaičiavusi visus iš savivaldybės rinkimų komisijos gautus rinkimų biuletenius ir surašiusi jų priėmimo aktą. Rinkimų apylinkės balsavimo patalpoje turi būti balsadėžė, pagal Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatytus reikalavimus įrengta slapto balsavimo kabina (kabinos), kurioje (kuriose) rinkėjas galėtų slaptai užpildyti rinkimų biuletenį ir kartu būtų galimybė stebėti, ar rinkėjas kabinoje neatlieka neteisėtų veiksmų. Slapto balsavimo kabinoje turi būti Vyriausiosios rinkimų komisijos išleista informacija rinkėjui, kaip užpildyti rinkimų biuletenį, ir kandidatų sąrašas su nurodytais kandidatų rinkimų numeriais. Balsavimo patalpoje taip pat turi būti iškabinti slapto balsavimo kabinoje esantys sąrašai ir gali būti iškabinta Vyriausiosios rinkimų komisijos išleista rinkimų agitacijos ar rinkėjų informavimo medžiaga. Kiekvienoje rinkimų apylinkėje turi būti parengtos darbo vietos rinkimų komisijos nariams ir vietos rinkimų stebėtojams, taip pat prieinamas šio įstatymo tekstas. Iš balsavimo patalpos, perėjimo į ją patalpų (koridorių) ir 50 metrų atstumu aplink pastatą, kuriame yra balsavimo patalpa, turi būti pašalinta rinkimų agitacijos ar kita rinkėjų informavimo medžiaga, išskyrus tą, kurią išleido Vyriausioji rinkimų komisija. Parengta balsavimo patalpa uždaroma, antspauduojama, perduodama saugoti policijai ir apie tai apylinkės rinkimų komisijos pirmininkas praneša savivaldybės rinkimų komisijai.

42.

70

3

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 70 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

Išbraukti 70 straipsnio 3 dalį. 

43.

75

2

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 75 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Savivaldybės rinkimų komisija nedelsdama praneša Vyriausiajai rinkimų komisijai šios nustatyta tvarka balsų skaičiavimo protokolo dalių duomenis, savo pastabas dėl apylinkės rinkimų komisijos pateiktų dokumentų ir pasirūpina pateiktų dokumentų saugumu.

44.

75

5

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 75 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

5. Savivaldybės rinkimų komisija balsus skaičiuoja taip: sumuoja apylinkių rinkimų komisijų pateiktus duomenis ir prie jų prideda tuos balsavimo vokais balsavusių rinkėjų balsus, kurie buvo suskaičiuoti savivaldybės rinkimų komisijoje. Sumuojami tik vienos savivaldybėje esančios rinkimų apygardos rinkimų apylinkių duomenys.

45.

75

6

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 75 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

6. Savivaldybės rinkimų komisija Vyriausiosios rinkimų komisijos nustatyta tvarka burtais parenka rinkimų apylinkę ar apylinkes, jose – kandidatųą sąrašą, už kurį paduoti balsai ir organizuoja balsų perskaičiavimą. Perskaičiavus balsus, surašomas rinkimų apylinkės balsų perskaičiavimo protokolas. Jeigu, perskaičiavus balsus, nustatomi kitokie, negu buvo nustačiusi apylinkės rinkimų komisija, balsų skaičiavimo rezultatai, perskaičiuojami visi tos rinkimų apylinkės rinkėjų paduoti balsai.

46.

79

5

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 79 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

5. Kandidatus iškėlusios partijos, kandidatai, išrinkti seniūnai po galutinių rinkimų rezultatų oficialaus paskelbimo iki jų išrinkimo į seniūno pareigas bet kurį Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimą ar kitą jos veiką per 5 dienas po Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimo įsigaliojimo ar po to, kai paaiškėjo apie ginčijamą veiką, gali apskųsti Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas šiuos skundus išnagrinėja per 5 dienas.

47.

79

6

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 79 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

6. Kandidatus iškėlusios partijos, kKandidatai, asmenys, įrašyti į mandatus gavusių kandidatų sąrašus, po išrinkimo į seniūno pareigas Vyriausiosios rinkimų komisijos sprendimus dėl seniūno įgaliojimų nutraukimo ar atsisakymus priimti šiuos sprendimus per 15 dienų po sprendimo įsigaliojimo gali apskųsti Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas šiuos skundus išnagrinėja per 15 dienų.

48.

82

2

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 82 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Jeigu Vyriausioji rinkimų komisija pakeičia savivaldybės rinkimų komisijos sprendimą dėl galutinių rinkimų rezultatų patvirtinimo arba priima sprendimą dėl nebesančio seniūno vietos, rinkimų rezultatus skelbia Vyriausioji rinkimų komisija.

49.

83

1

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 83 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Jeigu partija ar , ar kandidatas šiurkščiai pažeidė šio įstatymo 6 straipsnio 1 dalį ir toks pažeidimas nustatytas arba padarytas vėliau, kaip nustatyta šio įstatymo 356 straipsnio 9 dalyje, Vyriausioji rinkimų komisija priima sprendimą dėl kandidato registravimo panaikinimo po rinkimų dienos. Panaikinus kandidato registravimą rinkėjų balsai už kandidatą į seniūnus pripažįstami negaliojančiais. Balsus pripažinus negaliojančiais, gali būti sprendžiama dėl rinkimų pripažinimo negaliojančiais šiame straipsnyje nustatyta tvarka.

50.

85

1

5

Pasiūlymas:

Pakeisti 85 straipsnio 1 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

5) jis išvyksta nuolat gyventi už savivaldybėsseniūnijos, kurios tarybos nariuseniūnu yra išrinktas, teritorijos ribų, – pagal Lietuvos Respublikos gyventojų registro duomenis;

51.

85

1

10

Pasiūlymas:

Pakeisti 85 straipsnio 1 dalies 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

Išbraukti 85 straipsnio 1 dalies 10 punktą. 

52.

85

2

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 85 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Seniūnas, prieš pradėdamas eiti pareigas, pagal Konstituciją, šį ar kitus įstatymusą nesuderinamas su Seniūno pareigomis (išskyrus atvejus, kai jis išrenkamas Lietuvos Respublikos Seimo nariu), asmeniškai ne vėliau kaip prieš 10 dienų paduoda savivaldybės merui ir Vyriausiajai rinkimų komisijai rašytinį pareiškimą (pareiškimus) dėl Seniūno mandato atsisakymo arba šį pareiškimą, notarine tvarka patvirtinęs, išsiunčia. Asmuo, netekęs seniūno mandato šio straipsnio 1 dalies 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9 punktuose ir Vietos savivaldos įstatymo 31 straipsnyje nustatytais pagrindais, netenka teisės užimti laisvą seniūno vietą šio įstatymo 86 straipsnyje nustatyta tvarka.

53.

86

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 86 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

86 straipsnis. Laisvos seniūno vietos užėmimas

1. Jeigu seniūno įgaliojimai nutrūksta prieš terminą šio įstatymo 85 straipsnio 1 dalyje nustatytais pagrindais arba seniūnas netenka mandato, atsiranda laisva seniūno vieta.

2. Vienmandatėje rRinkimų apygardoje atsiradusiai laisvai Sseniūno – mero vietai užimti rengiami nauji rinkimai. Nauji rinkimai turi būti surengti ne vėliau kaip per 6 mėnesius. Rinkimai nerengiami, jeigu skelbtina naujų rinkimų data patenka į laikotarpį, kai iki eilinių savivaldybių tarybųSeimo rinkimų datos, skaičiuojamos pagal Konstituciją, yra likę mažiau kaip vieni metai. Konkrečią naujų rinkimų rengimo tvarką pagal šio įstatymo nustatytus reikalavimus ir terminus nustato Vyriausioji rinkimų komisija, atsižvelgdama į tai, kad nauji rinkimai rengiami vienoje iš vienmandačių rinkimų apygardų.

3. Išnykus aplinkybėms, kurios buvo pagrindas pripažinti seniūno įgaliojimus nutrūkusiais prieš terminą šio įstatymo 85 straipsnio 1 dalies 2 ir 5 punktuose nustatytais pagrindais, arba išnykus aplinkybėms, dėl kurių išrinktas seniūnas neteko seniūno mandato pagal šio įstatymo 88 straipsnį, laikotarpiu tarp rinkimų šis asmuo turi pirmumo teisę užimti atsirandančią laisvą seniūno vietą porinkiminiame kandidatų sąraše. Šiuo atveju asmuo per 15 dienų turi pateikti Vyriausiajai rinkimų komisijai notarine tvarka patvirtintą prašymą pripažinti vietą porinkiminiame seniūno mandato negavusių kandidatų sąraše. Pripažinti tokio asmens vietą porinkiminiame seniūno mandato negavusių kandidatų sąraše leidžiama tik vieną kartą. Vyriausioji rinkimų komisija sprendimą dėl seniūno mandato pripažinimo naujam seniūnui turi priimti ne vėliau kaip per 7 dienas po to, kai atsirado laisva seniūno vieta.

54.

87

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 87 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

87 straipsnis. Seniūno mandato netekimas dėl rinkėjams nepaskelbtos turėtos teismo nuosprendžiu (sprendimu) paskirtos bausmės

Jeigu asmuo, keliamas ar išsikėlęs kandidatu, neįvykdė šio įstatymo 35 straipsnio 12 dalyje nustatytų reikalavimų (kandidato į seniūnus anketoje nenurodė pagal šį įstatymą reikalaujamos informacijos arba pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis) ir tai paaiškėjo po rinkimų, per kuriuos šis asmuo buvo išrinktas seniūnu:

1) seniūno priesaikos nedavęs asmuo netenka mandato;

2) seniūno priesaiką davęs asmuo netenka įgaliojimų.

55.

88

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 88 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

88 straipsnis. Pareigos, nesuderinamos su seniūno pareigomis, ir išrinkto seniūno mandato netekimas

1. Seniūno pareigos yra nesuderinamos su Respublikos Prezidento, Seimo nario, Europos Parlamento nario, Vyriausybės nario pareigomis, su Vyriausybės įstaigos ar įstaigos prie ministerijos vadovo, kurio veikla susijusi su savivaldybių veiklos priežiūra ir kontrole, pareigomis, su Vyriausybės atstovo apskrityje pareigomis, su valstybės kontrolieriaus ir jo pavaduotojo pareigomis. Be to, seniūno pareigos yra nesuderinamos su tos kadencijos savivaldybės mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigomis, su tos savivaldybės kontrolieriaus ar tos savivaldybės kontrolieriaus tarnybos valstybės tarnautojo pareigomis, su tos kadencijos savivaldybės administracijos direktoriaus ir jo pavaduotojo ar su tos savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo ir darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, pareigomis, su tos savivaldybės tarybos sekretoriato karjeros valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, pareigomis, su tos biudžetinės įstaigos, kurios savininkas ar vienas iš savininkų yra savivaldybė, vadovo pareigomis, su tos viešosios įstaigos, kurios savininkas ar vienas iš dalininkų yra savivaldybė, vienasmenio vadovo ir kolegialaus valdymo organo nario pareigomis, su tos savivaldybės įmonės vienasmenio vadovo ir kolegialaus valdymo organo nario pareigomis, su tos savivaldybės valdomos akcinės bendrovės kolegialaus valdymo organo (valdybos) nario pareigomis arba su tos savivaldybės valdomos akcinės bendrovės vadovo pareigomis.

2. Jeigu asmuo, kuris eina pareigas, pagal Konstituciją, šį ar kitus įstatymus nesuderinamas su seniūno pareigomis, išrenkamas seniūnu, jis turi apsispręsti ir atsisakyti tų pareigų arba išrinkto seniūno mandato. Išrinktas seniūnas, apsisprendęs atsisakyti seniūno mandato, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki pirmosios seniūno darbo dienos paduoda Vyriausiajai rinkimų komisijai asmeniškai arba išsiunčia jai notarine tvarka patvirtintą pareiškimą dėl išrinkto seniūno mandato atsisakymo. Gavusi šį pareiškimą, Vyriausioji rinkimų komisija mandatų komisijos teisėmis ne vėliau kaip likus 7 dienoms iki pirmosios seniūno darbo dienos priima sprendimą dėl išrinkto seniūno mandato netekimo ir mandato naujam seniūnui pripažinimo. Porinkiminio kandidatų sąrašo kandidatai į atsiradusią laisvą seniūno vietą, apsisprendę atsisakyti išrinkto seniūno mandato, taip pat turi paduoti Vyriausiajai rinkimų komisijai pareiškimus dėl seniūno mandato atsisakymo ne vėliau kaip likus 7 dienoms iki pirmosios seniūno darbo dienos. Jeigu išrinktas seniūnas ne vėliau kaip likus 10 dienų iki pirmosios seniūno darbo dienos nustatyta tvarka nepraneša Vyriausiajai rinkimų komisijai, kad jis atsisako pareigų, nesuderinamų su seniūno pareigomis, Vyriausioji rinkimų komisija mandatų komisijos teisėmis ne vėliau kaip likus 7 dienoms iki pirmosios seniūno darbo dienos priima sprendimą dėl šio seniūno mandato netekimo.

3. Šio straipsnio 2 dalies nuostata dėl išrinkto seniūno prievolės apsispręsti ir atsisakyti pareigų, nesuderinamų su seniūno mandatu, arba išrinkto seniūno mandato netaikomi asmenims, kurių einamų pareigų įgaliojimai nutrūksta pasibaigus seniūno įgaliojimams: savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui.

 

 

Teikia

Seimo nariai                                                                                                           Andrius Palionis

 

                                                                                                                               Petras Čimbaras