LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
aplinkos apsaugos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (2)
DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽELDYNŲ ĮSTATYMO NR. X-1241 2, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 15, 16, 22 IR 24 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO nr. xivp-3100(3)
2024-06-26 Nr. 107-P-28
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto nariai: Komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė, pirmininko pavaduotojas Aidas Gedvilas, Kasparas Adomaitis, Ligita Girskienė, Linas Jonauskas, Tomas Tomilinas, Justinas Urbanavičius, Romualdas Vaitkus;
Komiteto biuras: vedėja Birutė Pūtienė, patarėjai: Evelina Bulotaitė, Jolita Jakučionytė, Aistrida Latvėnė, Rasa Matusevičiūtė, Audrius Želvys, padėjėja Vida Katinaitė.
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija: viceministras Kęstutis Šetkus, Gamtos apsaugos politikos grupės patarėjas Mindaugas Žolynas, vyresn. patarėja Justina Čunderova.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto / Komisijos sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas |
5 |
|
|
|
Projekto 5 straipsniu keičiamo Želdynų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 12 straipsnio 3 dalies, projekto 6 straipsnio 11 dalimi keičiamo įstatymo 13 straipsnio 11 dalies nuostatose nėra aiškus jose vartojamos sąvokos „elektros tinklų proskyna“ turinys, nes ši sąvoka nėra apibrėžta nei keičiamame įstatyme, nei jokiame kitame įstatyme. Atkreiptinas dėmesys, kad Konstitucinis Teismas 2006 m. lapkričio 13 d. nutarime pažymėjo, kad iš Konstitucijos, inter alia konstitucinio teisinės valstybės principo, kylantis reikalavimas paisyti teisės aktų hierarchijos suponuoja, kad įstatymuose vartojamų sąvokų turinys gali būti apibrėžiamas (inter alia aiškinamas) tik įstatymu, o ne žemesnės galios teisės aktu. Atsižvelgiant į tai, projekte reikėtų atskleisti šios sąvokos turinį. |
Nepritarti |
Argumentai: apibrėžta Elektros tinklų apsaugos taisyklėse, patvirtintose energetikos ministro 2010 m. kovo 29 d. Nr. 1-93 5.1. Elektros tinklų proskyna – miškuose, želdynuose ar mažesniuose želdinių plotuose esanti elektros tinklų apsaugos zonos dalis, skirta elektros tinklų apsaugai ir saugiam jų eksploatavimui užtikrinti. 388.1. 3 m – 6–10 kV įtampos OL; 388.2. 1,25 m – 6–10 kV įtampos OL izoliuotais laidais; 388.3. 0,4 m – 6–10 kV įtampos OKL; 388.4. 4 m – 35–110 kV įtampos OL; 388.5. 6 m – 330–400 kV įtampos OL.
Elektros linijų ir instaliacijos įrengimo taisyklės, 2011 m. gruodžio 20 d. Nr. 1-309
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas |
5 |
|
|
|
Projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 3 dalies nuostatose reikėtų atsisakyti įvesto trumpinio (toliau - E. pristatymo sistema), nes nei pati trumpinama formuluotė, nei jos trumpinys toliau nei projekto, nei keičiamo įstatymo nuostatose nėra vartojama. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 5 straipsnį suformuluoti taip: „Pakeisti 12 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Dendrologiškai, ekologiškai, estetiškai vertingus, kultūros paveldui ir kraštovaizdžiui reikšmingus medžius ir krūmus, išskyrus elektros tinklų proskynose augančius medžius, savivaldybių atstovaujamosios institucijos skelbia saugotinais želdiniais. Kriterijus, pagal kuriuos savivaldybių atstovaujamosios institucijos priima sprendimus dėl konkrečių želdinių paskelbimo saugotinais, nustato aplinkos ministras. Savivaldybės vykdomoji institucija per 20 darbo dienų nuo savivaldybės atstovaujamosios institucijos sprendimo dėl medžių ir krūmų paskelbimo saugotinais želdiniais priėmimo Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 9 straipsnyje nurodytais atvejais per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas |
5 |
|
|
|
Projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 3 dalyje vartojama sąvoka „registruotas laiškas“. Atkreiptinas dėmesys, kad Pašto įstatyme tokia sąvoka nėra vartojama, todėl ją reikėtų pakeisti šiame įstatyme vartojama sąvoka „registruota pašto siunta“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 5 straipsnį suformuluoti taip: „Pakeisti 12 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Dendrologiškai, ekologiškai, estetiškai vertingus, kultūros paveldui ir kraštovaizdžiui reikšmingus medžius ir krūmus, išskyrus elektros tinklų proskynose augančius medžius, savivaldybių atstovaujamosios institucijos skelbia saugotinais želdiniais. Kriterijus, pagal kuriuos savivaldybių atstovaujamosios institucijos priima sprendimus dėl konkrečių želdinių paskelbimo saugotinais, nustato aplinkos ministras. Savivaldybės vykdomoji institucija per 20 darbo dienų nuo savivaldybės atstovaujamosios institucijos sprendimo dėl medžių ir krūmų paskelbimo saugotinais želdiniais priėmimo Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 9 straipsnyje nurodytais atvejais per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas |
6 |
1 |
|
|
Projekto 6 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 13 straipsnio 2 dalies 1 punkto antrajame sakinyje po žodžių „ketinimą kirsti“ turėtų būti dedamas kablelis ir įrašytini žodžiai „kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti“, prieš žodį „želdinius“ įrašytinas žodis „saugotinus“, po žodžių „želdinių vietą“ įrašytini žodžiai „(adresą ir koordinates)“. Trečiajame sakinyje prieš žodį „genėjimo“ įrašytinas žodis „intensyvaus“. Penktajame sakinyje po žodžių „numatomas kirsti“ turėtų būti dedamas kablelis ir įrašytini žodžiai „kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti“. |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: po žodžių „želdinių vietą“ kaip ir Želdynų įstatymo 13 str. 2 d. 2 p. – nurodyti arba adresą (jei toks yra), arba koordinates, o ne reikalauti abiejų duomenų.
Pasiūlymas: Projekto 6 straipsnio 1 dalį suformuluoti taip: „1. Pakeisti 13 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Saugotinus želdinius kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti be leidimo ar sprendimo galima, kai: 1) savivaldybės atstovaujamosios institucijos saugotinais paskelbti želdiniai auga vidutinės ir aukštos įtampos antžeminių elektros tinklų apsaugos zonose ir kelia pavojų elektros tinklams dėl to, kad jų aukštis yra didesnis už atstumą nuo želdinio iki elektros tinklų ir virsdami jie gali sutrikdyti inžinerinės infrastruktūros veiklą, ir šiuos darbus atlieka elektros tinklus eksploatuojantys asmenys ar jų įgalioti tretieji asmenys. Šie asmenys privalo likus iki darbų pradžios ne mažiau kaip 20 darbo dienų savivaldybės vykdomajai institucijai raštu pranešti apie ketinimą kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti pavojų elektros tinklams keliančius želdinius, nurodydami tokių želdinių vietą (adresą arba koordinates). Gavusi pranešimą apie ketinimą kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti saugotinus želdinius, savivaldybės vykdomoji institucija per 10 darbo dienų nuo pranešimo gavimo dienos įvertina, ar tokie želdiniai kelia pavojų elektros tinklams, ir išduoda arba neišduoda sutikimą dėl jų kirtimo, kitokio pašalinimo iš augimo vietos ar intensyvaus genėjimo. Sutikimų išdavimo tvarka nustatoma energetikos ministro patvirtintose elektros tinklų apsaugos taisyklėse. Atsisakymas išduoti sutikimą privalo būti motyvuotas, pagrįstas ir įrodantis, kad konkrečiu atveju numatomas kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti želdinys nekelia pavojaus elektros tinklams. Žala, atsiradusi dėl nepagrįsto atsisakymo išduoti sutikimą, atlyginama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka. 2) šiuos darbus reikia atlikti nedelsiant – dėl gamtinio, eismo ar kito įvykio pakitus saugotinų želdinių būklei, kai dėl to jie kelia pavojų gyventojams, jų turtui, statiniams ar eismo saugumui. Šiuo atveju darbus atlikę asmenys per 3 darbo dienas privalo raštu informuoti savivaldybės vykdomąją instituciją, nurodydami saugotino želdinio vietą (adresą ar koordinates) ir pateikdami 3 nuotraukas, kuriose būtų užfiksuotas vaizdas prieš atliekant darbus ir iš skirtingų pusių užfiksuotas nukirstas, kitaip pašalintas iš augimo vietos ar intensyviai nugenėtas saugotinas želdinys.“ Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas |
6 |
2 |
|
|
Projekto 6 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 13 straipsnio 3 dalies 3 punkto nuostata „Želdinių atkuriamosios vertės įkainiuose“ tikslintina, nes nėra pakankamai aišku, ar turimi omenyje aplinkos ministro tvirtinamai Želdinių atkuriamosios vertės įkainiai, ar savivaldybių atstovaujamųjų institucijų sprendimu nustatyti želdinių atkuriamosios vertės įkainiai. Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad Želdinių atkuriamosios vertės įkainius tvirtina aplinkos ministras. Atsižvelgiant į tai, tuo atveju, jeigu projekto 6 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 13 straipsnio 3 dalies 3 punkte turimi omenyje aplinkos ministro tvirtinami Želdinių atkuriamosios vertės įkainiai, tai prieš žodžius „Želdinių atkuriamosios vertės įkainiuose“ įrašytini žodžiai „aplinkos ministro tvirtinamuose“ arba turėtų būti keičiama keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalis, nurodant, kad toliau įstatyme bus vartojamas nuostatos „aplinkos ministro tvirtinami Želdinių atkuriamosios vertės įkainiai“ trumpinys „Želdinių atkuriamosios vertės įkainiai“. |
Pritarti |
Argumentai: patikslinti pagal šią TD pasiūlymo dalį: prieš žodžius „Želdinių atkuriamosios vertės įkainiuose“ įrašytini žodžiai „aplinkos ministro tvirtinamuose“
Pasiūlymas: Projekto 6 straipsnio 2 dalį suformuluoti taip: „2. Pakeisti 13 straipsnio 3 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) pagal aplinkos ministro tvirtinamuose Želdinių atkuriamosios vertės įkainiuose nustatytus želdinių būklės vertinimo kriterijus dėl ligų intensyvumo, kenkėjų gausumo ir kamieno (žievės) mechaninio pažeidimo intensyvumo yra nepatenkinamos arba blogos būklės (išskyrus biologinei įvairovei svarbius želdinius, kurie nekelia pavojaus gyventojams, jų turtui, statiniams ir eismo saugumui);“ Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas |
6 |
3 |
|
|
Projekto 6 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 13 straipsnio 3 dalies 10 punkte po žodžio „kirtimo“ turėtų būti dedamas kablelis, o vietoj nuostatos „(ar šalinimo iš augimo vietos)“ įrašytini žodžiai „ar kitokio pašalinimo iš augimo vietos“ (atsisakant dėstymo skliaustuose). |
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 6 straipsnio 3 dalį suformuluoti taip: „3. Pakeisti 13 straipsnio 3 dalies 10 punktą ir jį išdėstyti taip: „10) auga žemosios įtampos elektros tinklų, geležinkelio kelių ir jų įrenginių, geležinkelio želdinių apsaugos zonoje (kai saugotinų želdinių kirtimo, Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
7. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas |
6 |
11 |
|
|
Svarstytina, ar projekto 6 straipsnio 11 dalimi keičiamo įstatymo 13 straipsnio 11 dalies pirmajame sakinyje nereikėtų atsisakyti nuostatų, išdėstytų skliaustuose, šias nuostatas perkeliant į projekto 12 straipsnį, kuriame, be kita ko, yra išdėstytos įstatymo taikymo nuostatos. |
Nepritarti |
Argumentai: 12 straipsnyje apibrėžiama saugomų ir saugotinų želdinių samprata. 13 straipsnio 11 dalimi siūlomas ne konkrečiai saugotinų, bet potencialiai galinčių tokiais būti želdinių kirtimo derinimas su savivaldybe. Tokių želdinių parametrus nurodanti projekto nuostatos netikslinga nurodyti greta saugotinų želdinių nuostatų.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
8. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas |
6 |
11 |
|
|
Projekto 6 straipsnio 11 dalimi keičiamo įstatymo 13 straipsnio 11 dalies trečiajame sakinyje po žodžių „kitaip pašalinti“ įrašytini žodžiai „iš augimo vietos“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 6 straipsnio 11 dalį suformuluoti taip: „11. Medžius, kurių kamieno skersmuo 1,3 metro aukštyje yra 12 ar daugiau centimetrų, augančius miestų gyvenamųjų vietovių požeminių inžinerinių tinklų apsaugos zonose ir ant pastatų dalių, kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti žemės sklypo savininkas, valdytojas ar naudotojas (išskyrus atvejus, kai jau gautas leidimas kirsti, kitaip pašalinti ar intensyviai genėti medžius) gali tik pateikęs pranešimą apie ketinimą kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti medžius savivaldybės vykdomajai institucijai, likus iki darbų pradžios ne mažiau kaip 10 darbo dienų. Pranešimui taikomi reikalavimai ir pranešimo nagrinėjimo tvarka nustatomi savivaldybės želdynų ir želdinių apsaugos taisyklėse. Gavusi pranešimą apie ketinimą kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti medžius, savivaldybės vykdomoji institucija per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos patikrina, ar pranešime nurodyti medžiai nėra priskiriami saugotiniems želdiniams, ir tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas pranešimas, informuoja pranešimą pateikusį asmenį, ar pranešime nurodytiems medžiams kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti reikia gauti leidimą arba dėl jų turi būti priimtas sprendimas šiame straipsnyje nustatyta tvarka. Elektros tinklus, šilumos perdavimo tinklus, magistralinius dujotiekius ir naftotiekius (produktotiekius) eksploatuojantys asmenys ar jų įgalioti tretieji asmenys, ketinantys kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti medžius šių objektų apsaugos zonose, privalo likus iki darbų pradžios ne mažiau kaip 5 darbo dienoms raštu apie tai informuoti žemės, kurioje auga želdiniai, savininką, valdytoją ar naudotoją, taip pat savivaldybės vykdomąją instituciją (išskyrus dėl medžių ir (ar) krūmų, augančių elektros tinklų proskynose) ir nurodyti medžio vietą, adresą arba koordinates.“ Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
9. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas |
6 |
11 |
|
|
Svarstytina, ar projekto 6 straipsnio 11 dalyje dėstomo keičiamo įstatymo 13 straipsnio 11 dalies paskutiniojo sakinio nereikėtų patikslinti, nes nėra aišku, ar jame turimas omenyje pranešimas apie medžių, kurių kamieno skersmuo 1,3 metro aukštyje yra 12 ar daugiau centimetrų, kirtimą ar pašalinimą iš augimo vietos, ar pranešimas turėtų būti teikiamas apie bet kurį kirstiną arba kitaip pašalintiną iš augimo vietos medį. Be to šiose projekto nuostatose po žodžių „medžio vietą“ įrašytini žodžiai „(adresą ir koordinates)“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 6 straipsnio 11 dalį suformuluoti taip: „11. Medžius, kurių kamieno skersmuo 1,3 metro aukštyje yra 12 ar daugiau centimetrų, augančius miestų gyvenamųjų vietovių požeminių inžinerinių tinklų apsaugos zonose ir ant pastatų dalių, kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti žemės sklypo savininkas, valdytojas ar naudotojas (išskyrus atvejus, kai jau gautas leidimas kirsti, kitaip pašalinti ar intensyviai genėti medžius) gali tik pateikęs pranešimą apie ketinimą kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti medžius savivaldybės vykdomajai institucijai, likus iki darbų pradžios ne mažiau kaip 10 darbo dienų. Pranešimui taikomi reikalavimai ir pranešimo nagrinėjimo tvarka nustatomi savivaldybės želdynų ir želdinių apsaugos taisyklėse. Gavusi pranešimą apie ketinimą kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti medžius, savivaldybės vykdomoji institucija per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos patikrina, ar pranešime nurodyti medžiai nėra priskiriami saugotiniems želdiniams, ir tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas pranešimas, informuoja pranešimą pateikusį asmenį, ar pranešime nurodytiems medžiams kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti reikia gauti leidimą arba dėl jų turi būti priimtas sprendimas šiame straipsnyje nustatyta tvarka. Elektros tinklus, šilumos perdavimo tinklus, magistralinius dujotiekius ir naftotiekius (produktotiekius) eksploatuojantys asmenys ar jų įgalioti tretieji asmenys, ketinantys kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti tokius medžius šių objektų apsaugos zonose, privalo likus iki darbų pradžios ne mažiau kaip 5 darbo dienoms raštu apie tai informuoti žemės, kurioje auga želdiniai, savininką, valdytoją ar naudotoją, taip pat savivaldybės vykdomąją instituciją (išskyrus dėl medžių ir (ar) krūmų, augančių elektros tinklų proskynose) ir nurodyti medžio vietą, adresą arba koordinates.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
10. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas |
8 |
2 |
|
|
Projekto 8 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 15 straipsnio 5 dalies antrajame sakinyje po žodžio „infrastruktūros“ įrašytinas žodis „informacinėje“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 8 straipsnio 2 dalį suformuluoti taip: „2. Pakeisti 15 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. Želdynų ir želdinių inventorizavimas atliekamas želdynų ir želdinių erdvinius duomenis registruojant į Topografijos ir inžinerinės infrastruktūros informacinę sistemą. Pasikeitus duomenims, Topografijos ir inžinerijos infrastruktūros informacinėje sistemoje kaupiami želdynų ir želdinių duomenys turi būti atnaujinami.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
11. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas |
12 |
1 |
|
|
Projekto 12 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad šis įstatymas, išskyrus nurodytas išimtis, įsigalioja 2024 m. liepos 1 d. Atsižvelgiant į Seimo statute nustatytą įstatymų leidybos procedūrų trukmę, taip pat į tai, kad Seimo priimtas įstatymas pagal Konstituciją turi būti promulguojamas, svarstytina, ar iki projekto 12 straipsnio 1 dalyje siūlomos nustatyti įstatymo įsigaliojimo datos šios procedūros galėtų būti užbaigtos. |
Pritarti |
Argumentai: Žr. Seimo narių pasiūlymą dėl įstatymo įsigaliojimo.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
12. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas |
12 |
1 |
|
|
Projekto 12 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžių ir skaičių „1 straipsnį, 4 straipsnį“ įrašytini skaičiai ir žodis „1, 4 straipsnius“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Projekto 12 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip: „1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 4 dalį, 1
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
13. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas |
8 |
1 |
|
|
Atkreiptinas dėmesys, kad pagal teisės technikos reikalavimus, įstatymo straipsnio struktūrinėje dalyje negali būti nuostatų, dėstomų atskirose nesunumeruotose šios dalies pastraipose. Atsižvelgiant į tai, tikslintina projekto 8 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 15 straipsnio 3 dalis. |
Pritarti |
Argumentai: Suredaguota. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
14. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas |
|
|
|
|
Atkreiptinas dėmesys, kad projekte ir jo lyginamajame variante siūlomi pakeitimai (pavyzdžiui, projekto 10 straipsnis, 11 straipsnio 2 dalis ir pan.) išdėstyti skirtingai. |
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto / Komisijos sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo narys K.Adomaitis |
4 |
|
|
|
Argumentai: Lietuvos Respublikos želdyno įstatymo Nr. X-1241 5, 7, 8, 12, 13, 22 ir 24 straipsnių pakeitimo įstatymo projekte Nr. XIVP-3100 (toliau – Projektas) numatyta, kad priklausomųjų želdynų norma žemės sklype atsižvelgiant į tam tikras sąlygas gali būti kompensuojama vertikaliuoju pastatų ir (ar) jų stogų apželdinimu. Tačiau Lietuvoje nėra nustatyta, kaip žalieji stogai turi būti įrengti, kokie želdynai juose prideda vertės, kurie - ne. Be to, nėra nustatyta teisinė atsakomybė už žaliųjų stogų panaikinimą jau po statybų pridavimo, nėra nustatyti reikalavimai jų priežiūrai. Lietuvoje taip pat kol kas nėra įtvirtintas „žaliojo indekso” skaičiavimas, kuris leistų sistemiškai parinkti ekosisteminių funkcijų užtikrinimo sprendimus, aiškiau nustatytų teritorijas, kuriose alternatyvūs žalieji sprendimai (kaip žalieji stogai) yra reikalingi, o kur – ne. Atkreiptinas dėmesys, kad skirtingose valstybėse žaliųjų stogų įrengimas skatinamas tose miestų vietose, kur ekosisteminės funkcijos yra sutrikusios, trūksta želdynų, siekiant juos kompensuoti kitais būdais. Priešingai nei kitose valstybėse, Lietuvoje Lietuvos Respublikos želdynų įstatyme numatytos priemonės leidžia sumažinti įprastus pilnaverčius želdynus pakeičiant juos želdynais ant pastatų sienų ir (ar) stogų, kurie kur kas silpniau gali prisidėti prie ekosisteminių funkcijų stiprinimo. Atsižvelgiant į šiuos argumentus, siūlytina leisti kompensuoti želdynų trūkumą tik, pavyzdžiui, įrengiant juos už 200 m. (kas įstatymu ir yra leidžiama), bet ne vertikaliais ar stogų želdynais.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „4 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas Pakeisti 8 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Priklausomųjų želdynų minimalų privalomą santykinį plotą žemės sklype, skirtą išimtinai tik želdiniams augti, (toliau – priklausomųjų želdynų norma) jo apskaičiavimo tvarką ir teritorijas, kurioms priklausomųjų želdynų norma nenustatoma, nustato aplinkos ministras. Priklausomųjų želdynų norma nustatoma atsižvelgiant į teritorijų planavimo dokumentus, esamą ar numatomą žemės sklypo naudojimo būdą (būdus), žemės sklype esančių ir projektuojamų pastatų paskirtį. Priklausomųjų želdynų norma gali būti kompensuojama |
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: už – 4, prieš – 0, susilaikė – 3.
|
2. |
Seimo narė A.Gedvilienė |
12 |
1 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgus į tai, kad buvo gauta daug pasiūlymų ir pastabų ir užtrunka jų derinimas, siūloma nukelti įstatymo įsigaliojimo datą iki 2024 m. rugpjūčio 1 d. Pasiūlymas: Siūloma projekto 12 straipsnio 1 dalį suformuluoti taip: „1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 4 dalį, 1 straipsnį, 4 straipsnį, 6 straipsnio 1, 10 ir 11 dalis, 7 straipsnį, 11 straipsnio 1 dalį, įsigalioja 2024 m.
|
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
|
Komiteto pirmininkas (Parašas) Aistė Gedvilienė
Biuro vedėja Birutė Pūtienė